Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Trotineta Bolt cu reducere de 3 lei

Aragaz cu plita pe gaz si cuptor ...

Cablu FFC

Poco F6/F6 Pro
 Scurgere catre hazna

De la 24V la 5V DC?

Deducere TVA

Intalnire cu un tip de pe tinder ...
 Open WRT nu sincronizeaza ceasul ...

salariu plafonat

sistem actionare electrica pentru...

Sfaturi achizitie auto ~10k€
 ICC/ICM soft monitorizare si cont...

Recomandare ipad

Ce fel de disc pentru acest circu...

Windows 11 24H2 pe release?
 

Cum "fenteaza" Azerty protectia consumatorilor

- - - - -
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#1
xelanoimis

xelanoimis

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 20.06.2006
Ca sa nu o lungesc mult, iata ce aflu de la service-ul Azerty (un fel de emag, mai mic si uneori mai ieftin) cand intreb daca pot returna un produs cumparat de pana in 10 zile. Discutia urmatoare nu e chiar citat, dar cam asta a fost idea si atitudinea.

- "Nu dom'le, nu e nici o lege! Nu se poate returna. Il bagam in service."
- "Pai stiti, legea cu protectia consumatorului, 10 zile, ..."
- "Nu dom'le asta e o intelegere care o are Emag cu clientii!"
- "Sa depun o mica plangere la OPC atunci?"
- "Sa va explic eu ce zice legea asta ca imi vin oameni in fiecare saptamana care nu stiu despre ce e vorba. E vorba de comertul la distanta. Daca erati din provincie, da. Dar in Bucuresti nu!"
- "Da? Cum asa? Pai cat tre sa fie distanta asta?"
- "Dom'le, daca se vede cumparatorul cu vanzatorul nu mai este valabila. Opc-ul a acceptat asta tacit."
- "Pai si daca sunt din Bucuresti si cumpar online?"
- "Pai in Bucuresti produsele sunt livrate de soferii nostri!"
- "Deci asta e schema cu care Azerty fenteaza protectia consumatorilor?
- "Nu e nici o schema!"
- "Bine, atunci asta e ultima oara cand cumpar de la firma dvs."

Imi dau seama ca nu mai am argumente si o las balta. Daca ei cred ca fenteaza protectia consumatorilor, eu zic ca se fenteaza singuri.

Si oricum, din cate stiu aceasta lege trebuie sa protejeze situatia cand cumperi un produs online si nu l-ai vazut decat in poza. Asa e si in afara, si nu iti trebuie nici un alt motiv ca sa returnezi un produs in aceste conditii.

Sunt curios cine a avut experiente pozitive in astfel de situatii si ce firme au fost corecte fata de cumparatorii lor.

Merci!

#2
Mocebon

Mocebon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,625
  • Înscris: 06.10.2006
E simplu, daca ridici produsul de la magazinul lor, indiferent cum ai dat comanda, nu mai beneficiezi de cele 10 zile, pentru ca se considera ca l-ai luat cu proba.
Daca insa il primesti acasa prin curier sunt obligati sa respecte legea, indiferent ce spun ei.

#3
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,150
  • Înscris: 05.12.2002
Ce va grabiti voi cu sfaturi, fara sa aveti habar despre cum suna legea...
Sunt 10 zile DACA A FOST INCHEIAT CONTRACT LA DISTANTA. Indiferent de cum se face livrarea.
Daca ai facut comanda la distanta (online/telefonic/posta/porumbei voiajori/etc), contractul este incheiat la distanta.
Totusi, exista o portita pentru magazine: unele trec in clauze ca momentul incheierii contractului este reprezentat de predarea/primirea produselor, caz in care nu mai beneficiezi de cele 10 zile pt. a returna produsele. Totusi, in general, acest lucru nu este prezent.

#4
Sorin Nedelcu

Sorin Nedelcu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 638
  • Înscris: 15.10.2006
Si eu am avut o experienta cu Azerty nu chiar asa rea dar destul de neserioasa.
Sa ma explic,caut o camera HD din zona low end si o gasesc si la ei.Pret bun zic eu si sun.Imi raspunde o d-ra si imi zice ca desi e pe site modelul respectiv nu mai este in stoc .Atunci ii zic d-rei sa o scoata de pe site sau sa o marcheze ca stoc 0.
Atunci ea imi zice usor iritata "ca credeti ca se poate scoate asa usor?".
Whaaaaaaaaaaat? Betooon Azerty, tine stocul umflat ca sa atragi tugulani ca mine.

#5
sergiu8606

sergiu8606

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 351
  • Înscris: 30.10.2009
cititi Legea nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, nu are treaba cu legea precizata de Alice, daca cumparatorul nu este multumit de calitatea produsului cumparat, acesta poate solicita schimbarea prodisului, sau primirea banilor....nu are treaba cu vanzarea la distanta sau in bucuresti

#6
Mocebon

Mocebon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,625
  • Înscris: 06.10.2006
Astia de la Azerty au niste prevederi speciale destul de ciudate:

Livrarea produselor pe raza municipiului Bucuresti se face prin personalul propriu al S.C. KELION ONLINE S.R.L..
La livrarea produselor, clientul este rugat sa efectueze verificarea si proba acestora in prezenta reprezentantului S.C. KELION ONLINE S.R.L., orice reclamatie ulterioara in acest sens neputand fi luata in considerare.
Livrarea facandu-se prin personalul propriu al S.C. KELION ONLINE S.R.L., ulterior aceasta nu poate fi considerata comert la distanta si ca urmare clientul nu beneficiaza de dreptul de denuntare a contractului in termen de 10 zile.
De asemenea, in cazul ridicarii produselor de la sediu se aplica aceeasi regula de mai sus, respectiv clientul nu beneficiaza de dreptul de denuntare a contractului in 10 zile.
Clientii sunt rugati sa verifice produsele la ridicarea lor din magazin in prezenta personalului nostru.
Este obligatia clientului sa nu semneze pentru primire pana la testarea corespunzatoare a produselor
.


Cum sa stai sa probezi o placa de baza, de exemplu, in prezenta reprezentantului lor?
Necesita cel putin 30 de minute doar montarea procesorului, coolerului, sursei, ramilor, etc... asta daca le ai pe toate disponibile.
Si chiar presupunand ca produsul functioneaza fara probleme, poate ca dupa cateva zile descoperi ca nu e ceea ce-ti trebuie, dar nu-l mai poti returna.

#7
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,800
  • Înscris: 06.09.2004
si opc-ul ce zice, pana la urma?

#8
Ravy

Ravy

    Don't be sad, get MAD!

  • Grup: Moderators
  • Posts: 16,253
  • Înscris: 05.01.2006
Este vorba de contract la distanta si nu de livrare, iar contractul:
http://www.legi-inte...a-distanta.html
  Art. 5. - - Daca partile nu au convenit altfel, momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul primirii mesajului de confirmare de catre consumator, referitor la comanda sa.

Doar cele 10 zile incep sa curga din momentul primirii produselor, dar care este alta mancare de peste, zic eu...

Eu zic sa incercati sa contactati anpc-ul.

Bafta!

Edited by Ravy, 09 March 2011 - 17:53.


#9
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,646
  • Înscris: 06.03.2005
"Art. 5. - - Daca partile nu au convenit altfel, momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul primirii mesajului de confirmare de catre consumator, referitor la comanda sa."
Ai omis partea cu adevarat importanta din acel articol.
Ce urmeaza dupa bolduire nu mai are nici o relevanta.
Partile (sau o parte) pot impune conditii specifice de livrare, garantie si retunare care nu au nimic de aface cu orice reglementari sau legi comerciale.
Cu alte cuvinte cand semnezi o factura, un contract esti deacord cu conditiile vanzatorului oricare ar fi acelea, restul reglementarilor nu valoreaza doi bani.
Daca vanzatorul este suficient de abil sa prevada unele conditii "imposibil" de realizat pentru returnare atunci adio drepturi si OPC.

#10
aladdin2k

aladdin2k

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,509
  • Înscris: 23.06.2004
Dupa parerea mea, ce urmeaza dupa bolduire e foarte important  caci partea bolduita de tine se refera exclusiv la determinarea momentului incheierii contractului si care, in lipsa altor conventii, reprezinta momentul in care primesti confirmarea comenzii (in contul de la ei, telefonic, sms).
Chiar si cand ridici produsul de la magazin eu cred ca se face un abuz daca nu se accepta returnarea, caci contractul a fost incheiat la distanta. Faptul ca-l ridici tu personal ii scuteste pe ei de cheltuiala transportului.
Deci, coroborand art 2(1) cu articolul 5, daca ai facut comanda pe site si ai primit confirmare inainte de a primi produsul, gata, e contract incheiat la distanta si nu mai conteaza cum ajunge produsul la tine. Poate ar trebui dezbatut ce se intampla daca se specifica prin regulile lor ceva legat de momentul incheierii contractului(dupa cum a specificat Alice la inceputul topicului).

Quote

Art. 2. - (1) In sensul prezentei ordonante, urmatorii termeni se definesc astfel:
    a) contract la distanta - contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta;
....

Edited by aladdin2k, 10 March 2011 - 07:15.


#11
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,646
  • Înscris: 06.03.2005
Pot sa iti dau exemplu concret existent in practica prin care nu se poate accepta retur nici un produs dupa vanzare indiferent cum s-a facut acea vanzare.
Exista la termeni si conditii (chestiuni care se considera ca fiind acceptate de cumparator din moment ce semneaza de primire) un paragraf care precizeaza ca se poate returna numai produsele in ambalajul original SIGILAT.
Daca ai desfacut cutia adio retur! Motivatia ar fi ca poti returna produsul sigilat cum a venit daca ai constatat ca este altceva, nu ce doreai, altfel daca deschizi cutia nu se mai accepta retur.
Orice vanzator poate impune orice conditie la vanzarea unui produs, cumparatorul trebuie sa se informeze despre termeni si conditii inainte sa semneze contractul de vanzare-cumparare.

#12
Ravy

Ravy

    Don't be sad, get MAD!

  • Grup: Moderators
  • Posts: 16,253
  • Înscris: 05.01.2006
In primul rand mentionez ca nu am nimic de-a face cu legislatia romana inafara de a o citi si respecta...

 FC72, on 9th March 2011, 22:51, said:

"Art. 5. - - Daca partile nu au convenit altfel, momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul primirii mesajului de confirmare de catre consumator, referitor la comanda sa."
Ai omis partea cu adevarat importanta din acel articol.
Ce urmeaza dupa bolduire nu mai are nici o relevanta.
Partile (sau o parte) pot impune conditii specifice de livrare, garantie si retunare care nu au nimic de aface cu orice reglementari sau legi comerciale.
Am vrut sa bolduiesc si aceasta parte dar m-am uitat pe termenii si conditiile lor de pe site si nu specifica nimica in acest sens. De aceea eu zic ca acest bold al tau este irelevant sau eu n-am stiut cum sa citesc aceste lucruri la ei pe site.
Partile pot impune orice conditie vor ei printr-un contract dar din cate stiu daca in legea comerciala este trecut ceva clar ei pot sa stipuleze si de 1000 de ori opusul ca nu este valabil. Are prioritate legea/reglementarea oficiala.

 aladdin2k, on 10th March 2011, 07:14, said:

Chiar si cand ridici produsul de la magazin eu cred ca se face un abuz daca nu se accepta returnarea, caci contractul a fost incheiat la distanta. Faptul ca-l ridici tu personal ii scuteste pe ei de cheltuiala transportului.
Corect, si mie mi se pare la fel. Faptul ca-l ridici personal sau nu sunt nesemnificative (din punctul de vedere mentionat in acest topic) si singurul lucru care l-am citit in acea lege este ca ei trebuie sa mentioneze clar costurile de transport.

 FC72, on 10th March 2011, 08:15, said:

Pot sa iti dau exemplu concret existent in practica prin care nu se poate accepta retur nici un produs dupa vanzare indiferent cum s-a facut acea vanzare.
Exista la termeni si conditii (chestiuni care se considera ca fiind acceptate de cumparator din moment ce semneaza de primire) un paragraf care precizeaza ca se poate returna numai produsele in ambalajul original SIGILAT.
Daca ai desfacut cutia adio retur! Motivatia ar fi ca poti returna produsul sigilat cum a venit daca ai constatat ca este altceva, nu ce doreai, altfel daca deschizi cutia nu se mai accepta retur.
Orice vanzator poate impune orice conditie la vanzarea unui produs, cumparatorul trebuie sa se informeze despre termeni si conditii inainte sa semneze contractul de vanzare-cumparare.
Exista si in acea lege stipulate cateva conditii pentru diferite tipuri de produse/servicii. Din cate-am vazut toti le respecta pe cele de-acolo si oricum niciunul nu are voie sa-ti puna alte conditii decat cele acceptate prin acea lege. Adica e valabil ce-am scris si mai sus in acest post ca legea romana are prioritate in fata oricarei conditii dintr-un contract.

Bafta!

Edited by Ravy, 10 March 2011 - 09:53.


#13
Mocebon

Mocebon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,625
  • Înscris: 06.10.2006
Mai bine se evita aceasta firma.
Nu inpira incredere si respect pentru client, cu atatea chitibusuri si conditii ciudate.
Eu unul sigur nu voi apela la serviciile lor.

#14
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
oare cind o sa se invete lumea sa nu mai cumpere de la magazine de doi bani? pentru 1 milion mai putin umbla dup-aia care niste zevzeci pe la opc si pe la mama dracului. exista un motiv pentru care la magazinele alea preturile sint mai mici, ghici ciuperca care-i. good luck

#15
Ravy

Ravy

    Don't be sad, get MAD!

  • Grup: Moderators
  • Posts: 16,253
  • Înscris: 05.01.2006
Daca tu preferi sa iei produsele doar de la x care sunt cei mai scumpi e treaba ta. Sa nu crezi ca acei x sunt impecabili sau sa nu crezi ca toti y care sunt mai ieftini sunt de cacao. Este o piata pe care o studiez si am de unde alege. Cu atat mai mult as alege acum si firmele mici deoarece legislatia romana imi este favorabila orice-ar pretinde acea firma z. Iar sa dai un mail la opc sau la altii inca e moca...
Si exista mai multe motive pentru care un produs poate fi mai ieftin intr-o parte cum ar fi profitul dorit, cheltuielile fixe ale acelei firme (care la un gigant nu sunt mici deloc), importatorul ales, pretul primit de la importator, etc...

Bafta!

LE:

 aladdin2k, on 10th March 2011, 07:14, said:

Poate ar trebui dezbatut ce se intampla daca se specifica prin regulile lor ceva legat de momentul incheierii contractului(dupa cum a specificat Alice la inceputul topicului).
Am recitit din nou conditiile cu mai mare atentie si... m-am inselat cand am zis asta:

 Ravy, on 10th March 2011, 09:52, said:

Am vrut sa bolduiesc si aceasta parte dar m-am uitat pe termenii si conditiile lor de pe site si nu specifica nimica in acest sens. De aceea eu zic ca acest bold al tau este irelevant sau eu n-am stiut cum sa citesc aceste lucruri la ei pe site.
Deoarece au trecut si ei destul de clar:
http://www.azerty.ro/termeni-utilizare
Indiferent de modul de transmitere a comenzii (pe site, prin e-mail, telefonic, prin alta metoda) acceptarea acestei comenzi, deci incheierea acordului de vointa si a contractului de vanzare cumparare se face in momentul semnarii de catre client a facturii fiscale ce insoteste produsul. Factura fiscala tine loc de contract de vanzare-cumparare. Lansarea comenzii, e-mail-ul automat care se transmite dupa primirea comenzii si discutiile telefonice, prin e-mail si prin orice alte metode, cu personalul S.C. KELION ONLINE S.R.L., nu constituie acceptari ferme ale comenzii si deci nu semnifica incheierea contractului la distanta.

#16
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,646
  • Înscris: 06.03.2005
Din cate cunosc eu despre legislatia romana contractele private intre parti sunt deasupra reglementarilor comerciale, daca ma insel te rog sa ma contrazici si sa imi arati unde este precizat contrariu.
Cand faci un contract de vanzare cumparare intre terti nu trebuie sa te raportezi la nici un fel de reglementare comerciala pur si simplu tertii pot stabili cadrul de desfasurare a unui astfel de contract fara sa tina cont de nimic.

Eu de exemplu pot vinde orice bun/produs detinut cum doresc indiferent ca este nou sau vechi, reparat, refurbisat, sigilat sau oricum fara sa respect nici o reglementare atat timp cat cumparatorul este deacord cu mine.

Pot da si exemple concrete Bosch vinde becuri Xenon D2S pentru automobile la 200 euro bucata fara nici un fel de garantie fiind considerate consumabile.Legislatia obliga la respectarea conformitatii timp de 2 ani pentru produse noi, de lavanzare.Nu sunt singurii, sunt laptopuri HP cu garantie de doar un an.Fiecare stabileste conditiile de acordare a garantiei iar cumparatorul poate accepta sau nu, nu este obligat sa cumpere.La fel si conditiile de returnare se pot stabili de comun acord fara referinte la reglementari regionale, statale, administrative.

#17
xelanoimis

xelanoimis

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 20.06.2006
In cazul meu personal, produsul l-am ridica din magazin, asa ca nu ma asteptam sa beneficiez de lege. Am intrebat asa orientativ ca sa situ pe viitor cand comand ceva mai scump. Acu m-am lamurit si o sa-i evit.
E posibil ca legal sa fie protejati de acele clauze, dar intr-un final, din punctul de vedere al clientului treaba e simpla: nu iti convine firma, nu cumperi de la ei. Daca scriau ca nu ofera garantie deloc si erai de acord, nu aveai ce sa reclami, dar nici nebun nu erai sa cumperi :)

Si apropo, pana si o pereche de pantofi o poti returna in cateva zile daca se rupe...

#18
kneekoo

kneekoo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 06.12.2006
:P Păi poți returna pantofii rupți și primești alții la schimb, fie același model, fie unul mai bun, după cum te înțelegi cu magazinul. Ideea e că orice comerciant are o contabilitate și lucrează cu niște furnizori, iar schimbările de produse ba că cineva s-a răzgândit, ba că și-a dat seama că de fapt vroia altceva... sunt chestii nașpa pentru că și-așa legile și contabilitatea se schimbă atât de des că îi înnebunesc pe comercianți - de la P.F.A. până la S.A. -, iar cu furnizorii te poți înțelege într-o anumită măsură, dar în mod cert nu-ți acceptă la orice oră retururi de produse, din orice motiv. Oricine se pune în pielea unui comerciant înțelege așa ceva. Cei "mari", gen eMAG își permit inclusiv să meargă pe pierdere și mai scot un agățău de marketing pe tema asta, cum s-a întâmplat cu produsele cu preț greșit.

Din partea magazinelor mai mici n-ai cum să te aștepți să facă așa ceva. De obicei au adaosuri mici ca să facă față, iar răzgândirile clienților nu și le pot asuma doar pentru că "i s-a pus pata omului, dar stai totuși să-l fac fericit chiar dacă ies eu în pierdere", că altfel ar fi doar o chestie de timp să dea faliment. În cazuri de genul ăsta trebuie să înțeleagă tot omul o chestie pur și simplu omenească: magazinelor mici nu le e ușor să facă față mastodonților care iau produse (probabil) cu tirul, deci pun adaosuri mici și reușesc chiar să ofere produse la prețuri mici din motivul ăsta. Așa poate trăi și micul comerciant și cumpărătorul care nu are destui bani să meargă la ditamati magazinul. Dar dacă oamenii nu înțeleg să fie puțin atenți la detaliile astea și să cumpere bine documentați, e normal să apară cazuri nașpa. Pe de-o parte magazinele se apără prin termeni de utilizare, pe de altă parte unii plâng că au probleme reale.

Totuși, în mintea mea cred că are sens ca românii să înțeleagă cum se face comerț sănătos: te documentezi înainte, să știi exact ce îți trebuie și eventual verifici informația în detaliu și la magazinul vizat, după care faci comanda. Ideea e să obții produsul de care ai cu adevărat nevoie și să funcționeze așa cum spun specificațiile - nu să-l iei la bâză pentru teste, review-uri sau să vezi dacă îți place culoarea. Iar dacă nu funcționează, logic mi se pare ca produsul să urmeze calea garanției. Contractul la distanță e o porcărie în primul rând pentru că oamenii nu-s suficient de bine informați și unii chiar cred că au 10 zile și pentru produse cumpărate personal din hipermarket. În al  doilea rând, legea e proastă pentru că în loc să fie clară și rigidă, lasă loc de prevederile comercianților, de orice fel ar fi ele - adică în viitor ar putea să apară și tembeli de comercianți care să aibă pretenția să le plătești daune dacă returnezi produsul desigilat sau cine știe ce alte aberații. Și toate astea doar pentru că legea zice "Daca partile nu au convenit altfel". Știu că legea nu poate acoperi toate cazurile, dar pe de altă parte nici oamenii nu citesc regulile jocului și își asumă răspunderea să facă reclamații doar ca să afle că-s nefondate.

Eu am cumpărat de la multe magazine online, iar Azerty e preferatul meu pentru că are foarte des prețuri bune. Oricum, indiferent că am cumpărat de la DC-Shop, eMAG, UltraPro (D-zeu să-i odihnească :P), Flamingo, 3E, bla bla, nu m-am întors niciodată cu produsele comerciantului dacă am avut probleme cu ele. Le-am dus în garanție și am așteptat cuminte. Până la urmă care e problema să aștepți să se remedieze problema? Că vânzătorii nu fac efectiv produsele alea. Nici măcar manuale în limba română nu au cum să facă. Asta e treaba producătorilor și eventual a importatorilor care le preiau din străinătate, în cazul în care nu există o reprezentanță oficială în România. Ca atare, mi se pare deplasat genul ăsta de "crizare" pe comercianți - la modul general. Ca simpli consumatori avem drepturi, dar NU NUMAI drepturi. Dincolo de drepturile pe care le au și comercianții trebuie să înțelegem măcar la nivel bazic modul în care funcționează comerțul și economia - că de-aia se face economia în liceu, să avem o idee.

Edited by kneekoo, 10 March 2011 - 13:12.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate