Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde pot asculta muzica anilor 90...

Nu cred ca voi mai plati pentru a...

Cumparare masina

cum influenteaza numarul ETF-uril...
 roADN.ro Ce medicamente sunt bune...

Proiect canalizare in comuna Berc...

Cand ati observat ca aveti nevoie...

Chestionar Medicina Alimentaț...
 RCA 2024: ieftin sau scump?

Se mai achita taxe de reziliere?

Probleme retea, router?

Burete dur pentru perna scaun rul...
 RCA firma

Conditii minimale router FiberLin...

caine care sperie lumea prin gard

Scutire abonament telefonie fixa ...
 

Cum "fenteaza" Azerty protectia consumatorilor

- - - - -
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#73
Vially

Vially

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 342
  • Înscris: 19.03.2003
E, iata ca au raspuns (incredibil nu?). Tipul care m-a sunat e de la legal si este cel care se ocupa de retururi si toate chestiile de genul. A spus ca ideea nu este de a restrictiona retururile de catre consumatori, ci de a stabili clar care este momentul in care se incheie contractul. N-am inteles de ce, daca nu au intentii "malefice", dar ma rog.
Ce mi-a placut a fost faptul ca a fost foarte deschis cand i-am spus ca unele firme incearca sa ne fenteze, si a recunoscut ca si pentru ei este cate o problema cateodata chestia asta. In general insa se pare ca accepta retururile daca marfa a fost doar desigilata si nu a fost deteriorata, iar clientii isi primesc banii inapoi dupa cum cere legea. Interesanta discutia, oricum.

#74
cold-steel

cold-steel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 18.02.2011
Salut, am si eu cateva nelamuriri legate de magazinul Azerty/ firma Kelion :
Am comandat de la ei o tableta de black friday (asus tf700), cand a venit coletul pe chitanta de la curier scria la observatii " comanda #numar  Va rugam verificati continutul coletului inainte de primire.." Ca prima reactie am avut ceva ezitari sa semnez de primire, stiu ca nu mai e voie sa desfaci coletele inainte sa platesti, l`am si intrebat pe curier daca au scrisa pe undeva clauza asta ca sa pot dovedi ceva in caz de probleme, dar m`a asigurat ca nu sunt probleme...in fine, deci asa neincrezator am dat banii si am luat coletul deoarece vroiam tableta fiind la un pret bun.
Acum unu la mana, cu acea specificare referitoare la deschiderea coletului se pot face speculatii referitoare la returnarea produsului, gen sa nu`l primeasca inapoi deoarece se presupune ca am verificat coletul ?
Doi la mana, din ce am citit tot aici pe forum, aceste tablete vin fara vreun sigiliu pe cutie, iar tableta in sine este pusa intr`o tipla cu lipici extrem de usor de deschis/inchis. In cazul acesta nu stiu cine este de vina / poate fi tras la raspundere, firma Asus sau cei de la Azerty ?  Tot de aici am aflat, de pe forumul dedicat acestui model de tableta, ca unelele persoane au semnalat faptul ca tabletele nu numai ca nu au sigiliu dar prezinta si urme de folosire. Interesandu`ma pe youtube referitor la o problema legata de display, am aflat si modul prin care se desface aceasta tableta, adica locurile de "inchidere/deschidere" , si curios fiind, cu ajutorul unei lanterne m`am uitat cu atentie la acele locuri unde, ce sa vezi...urme de zgariere ce indicau faptul ca s-a folosit un obiect ascutit pentru a debloca carcasa tabletei. Tableta este vanduta de noua, nicidecum refurbished/desigilata/etc. Toate astea pe fondul faptului ca tableta nici nu se misca cum trebuie, are lag aproape in orice aplicatie, chiar si in meniuri, bateria nu prea tine, ecranul se misca, etc. (Tin sa precizez ca nu e cazul de efect Halo deoarece performantele au fost slabe de la prima pornire iar noile descoperiri sunt recente - ieri-azi). Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar fi putut ei sa vrea sa caute/schimbe in tableta de au desfacut`o....sau daca era noua si nu vreun model folosit de cineva si returnat. In fine, ca sa nu o mai lungesc, inca ma incadrez in acele 10 zile de returnare, dar as vrea sa mi se schimbe tableta cu o alta, care sa se ridice la asteptarile mele.
Cum procedez ?
1.Sun la ei si spun ca vreau sa`mi fie schimbata cu alta, trebuie sa le dau explicatii?
2.Inainte de a`mi trimite una noua stau sa verifice daca coincid cele relatate de mine cu ce vor vedea la fata locului?
3.Daca luni 9.12.2013 este ultima zi de returnare, si sa zicem ca imi schimba tableta, aceasta noua va beneficia si ea la randul ei de alte 10 zile de proba ?
4.Daca a fost umblat in tableta de ei, sigilii nu sunt prezente nicaieri, pot sa`mi imputa ceva in acest sens sau sa nu`mi primeasca tableta la retur (avand in vedere si "reputatia" magazinului azerty...) ?
As incerca sa ii sun de astazi dar nu stiu exact ce sa le zic, astept sa vad ce parere aveti si voi. Totusi e pacat la pretul cu care am luat`o (1450 ron) sa o returnez si sa`mi cer banii inapoi.
Ah, si era sa uit...foarte important, daca exista probleme la garantie cu azerty (din ce am citit in acest thread se pare ca exista probleme), pot trimite tableta direct la esc-service.ro (am inteles ca ei ar fi service autorizat pentru asus?) ? Coletul a venit si cu garantie din partea azerty si cu garantia internationala asus (Asus Global).
Stiu ca am scris cam mult (de aseara tot incerc sa`mi adun ideile), deci sper ca puteti urmari cu usurina textul iar orice lamurire este mai mult decat apreciata.

#75
Ciubex

Ciubex

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,904
  • Înscris: 03.02.2005
Pentru returnarea banilor sau inlocuire, solicita un raspuns in scris pe e-mail, nu telefonic.
Verba volant, scripta manent
In caz de litigiu sau reclamatie la OPC, poti folosi e-mail-urile ca dovada, pe cand discutiile telefonice nu le poti dovedi.
Daca vrei banii inapoi le trimiti prin posta cat mai repede produsul, nu astepti pana-n ultima zi.
Eu zic sa soliciti banii inapoi si nu sa ti se schimbe cu o alta, ca poate tot o prostie vei primi.
Era foarte indicat sa faci poze sau filmulet la deschiderea pachetului, pentru a putea dovedi starea lui initiala.
In cazul solicitarii contravalorii, ei pot si cel mai probabil o vor face, sa evalueze posibilele probleme si sa-ti comunice cat din valoarea produsului ti-o vor restitui si cat ti-o vor retine pentru "deteriorari".

Edited by Ciubex, 06 December 2013 - 16:50.


#76
Mocebon

Mocebon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,625
  • Înscris: 06.10.2006

View Postcold-steel, on 06 decembrie 2013 - 16:36, said:

pot trimite tableta direct la esc-service.ro (am inteles ca ei ar fi service autorizat pentru asus?) ? Coletul a venit si cu garantie din partea azerty si cu garantia internationala asus (Asus Global).
Trebuie sa stii ca daca trimiti produsul la service pe cont propriu, cei de la Azerty se spala pa maini apoi, toate magazinele fac asa, desi recomanda metoda asta, pentru ca ar fi, chipurile, mai rapida.

#77
cold-steel

cold-steel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 18.02.2011
Multumesc pentru raspunsuri.
Sunt constient de faptul ca pentru returnare trebuie instiintata firma in scris, dar in formularul de retur nu am vazut nimic specificandu`se de inlocuire cu alt produs si de aceea as fi vorbit cu ei la telefon sa stiu cum trebuie procedat.
Camera n`am avut din pacate.
As fi trimis produsul la service`ul Asus doar in cazul in care ar fi fost probleme cu cei de la Azerty, in caz de trec firma in insolventa sau mai stiu eu ce le bese mintea pe viitor :)
Deci, daca`mi schimba tableta cu una "noua" , voi beneficia de alte 10 zile de retur ?

#78
cold-steel

cold-steel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 18.02.2011
Revin cu un detaliu ce am omis sa`l precizez, cutia tabletei a venit totusi intr`o tipla (mulata pe aceasta)... proabil fiind orbit de noua achizitie nici n`am bagat de seama cand am "deflorat" cutia. Prin urmare aceasta tipla se considera a fi sigiliul ? Totusi tot nu`mi explic de unde urmele dupa care se deduce ca a fost umblat in tableta...este posibil ca magazinul azerty sa schimbe acele tiple, adica sa puna una noua, au "materialele" necesare ? Tipla avea un cod de bare aplicat pe ea.
Chestia acum e ca eu le`am scris in formularul de retur ca ambalajul nu a prezentat nici un sigiliu...sa vedem ce`o sa iasa...niste sfaturi de la cei trecuti prin situatii asemanatoare ar fi bine venite.

#79
Succubus17

Succubus17

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 595
  • Înscris: 07.03.2013
Azerty e unul din putinele magazine unde ai voie, in prezenta curierul, sa deschizi pachetul, sa probezi dispozitivul. Faptu' ca ai refuzat sa profiti de acest serviciu, e mare pacat, caci puteai evita multe probleme.

#80
cold-steel

cold-steel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 18.02.2011
Eu nu am refuzat nimic Posted Image din contra, de 2 ori l`am intrebat pe curier cum stau lucrurile, si de 2 ori mi`a zis ca ei nu lasa clientul sa deschida coletul inainte de incasarea banilor. Plus de asta nu rezolvam nimic, tableta functionand proaspat scoasa din cutie, doar ulterior am constatat ca prezinta probleme de functionalitate.
Intrebare existentiala...Daca sambata 7 dec.  le`am trimis cererea de retur iar azi 9 dec. este cea  de`a 10-a zi (ultima) in care am dreptul la returnare, in cate zile de cand am trimis cererea am obligatia sa trimit returul, avand in vedere ca a fost weekend (deci nu au lucrat), iar astazi pe la pranz i`am sunat si operatorul mi`a zis ca cererile se iau in ordinea venirii si ca voi primi pe mail "numarul de autorizare a denuntarii contractului" , deci ma intereseaza ce se intampla daca nu trimit azi returul (am dat si comanda sa vina curierul azi dar eu nu am primit inca de la ei autorizarea respectiva...) Cu alte cuvinte, eu mi`am facut datoria sa`i anunt de renuntarea contractului in 10 zile, astept cu pachetul in mijlocul casei iar ei nu au facut demersurile necesare pentru a le trimite coletul inapoi... FAIL
Chiar nu a mai trecut nimeni prin experiente asemanatoare sa ne spuna si noua daca si cum s`a rezolvat ?

#81
Succubus17

Succubus17

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 595
  • Înscris: 07.03.2013
In legatura cu ce a facut curierul banuiesc ca exista un contract intre acest magazin si curier. Trebuia sa ii spui asta sau pur si simplu sa ii ceri sa vorbesti cu seful sau direct ...
Totusi ai dreptate, daca probleme au aparut ulterior, faptul ca deschideai nu cantarea prea mult...
Ca si experienta, magazinul e destul de intelegator, desi am trimis in a 12-a zi un produs la retur, mi l-au acceptat.
Bafta!

#82
cold-steel

cold-steel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 18.02.2011
Mersi Succubus, in principiu am rezolvat, adica am vorbit din nou cu un operator si mi`a zis ca important este sa trimiti cererea de retur in cele 10 zile, dupa aceea coletul il poti trimite la ei dupa ce primesti acel numar de autorizare. Azi vine curierul sa ridice coletul si mai departe vom vedea...
Poate cineva sa`mi raspunda la urmatoarele 2 intrebari ce au ramas in aer?, as vrea sa rezolv si aceasta enigma ca probabil ma voi lovi si eu si altii de ele pe viitor.
1. Cand ti se schimba produsul vechi cu altul nou, ai si pentru acesta nou dreptul la returnare tot de 10 zile ?
2. Tipla de plastic mulata in care vine cutia tabletei (ce banuiesc ca vine sigilata de producator) poate fi schimbata cu usurinta de catre un magazin distributor ? Nu de alta dar sa stiu pe viitor de cine sa ma feresc in legatura cu produse vandute sigilate dar umblate in ele, de producatorul sau de distribuitor...
Multumesc tuturor pentru ajutor.

#83
cold-steel

cold-steel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 18.02.2011
Revin cu noutati. Tocmai ce am primit confirmare pentru storno, deci se pare ca m`am stresat degeaba. E bine ca s`a terminat cu bine (parca suna a telenovela). Deci pot fi si rezonabili cei de la azerty.
P.S. Revin cu cele doua intrebari de mai sus.

#84
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,163
  • Înscris: 04.02.2011

View PostMosotti, on 10 martie 2011 - 10:15, said:

oare cind o sa se invete lumea sa nu mai cumpere de la magazine de doi bani? pentru 1 milion mai putin umbla dup-aia care niste zevzeci pe la opc si pe la mama dracului. exista un motiv pentru care la magazinele alea preturile sint mai mici, ghici ciuperca care-i. good luck
Ok, am înțeles :worthy: postul acesta de 2 ani m-a lămurit, dacă scrie undeva pe magazin "de 2 bani", nu cumpăr :roflmao:

#85
uira

uira

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 700
  • Înscris: 29.01.2005

View PostCiubex, on 06 decembrie 2013 - 16:48, said:

Pentru returnarea banilor sau inlocuire, solicita un raspuns in scris pe e-mail, nu telefonic.
In caz de litigiu sau reclamatie la OPC, poti folosi e-mail-urile ca dovada, pe cand discutiile telefonice nu le poti dovedi.

Mai bine dubleaza discutiile pe mail cu posta clasica, cerere si numar de inregistrare. Este f. complicat sa dovedesti ceva chiar si cu un mail.

View PostMosotti, on 10 martie 2011 - 10:15, said:

oare cind o sa se invete lumea sa nu mai cumpere de la magazine de doi bani? pentru 1 milion mai putin umbla dup-aia care niste zevzeci pe la opc si pe la mama dracului. exista un motiv pentru care la magazinele alea preturile sint mai mici, ghici ciuperca care-i. good luck

Bine spus, Mosotti - mi-am furat-o si eu de la ei, dar e suficient sa se intample numai o data.
Cat despre ANPC, nu e musai sa umbli pe la ei pentru ca se rezolva si pe mail, cu un dram de rabdare...

#86
manowar27

manowar27

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 18.04.2005
Salut!

Am patit-o si eu cu un HDD. Am facut comanda online pt. un HDD de 1 TB WD Blue. Am mers si am ridicat produsul de la magazin. L-am probat cu un DVR si nu era compatibil cu el. DVR-ul nu voiam sa il schimb, desi as fi putut. A doua zi am mers sa cer un alt HDD mai scump si sa platesc diferenta de bani. Raspunsul a fost categoric NU. Am incercat tot ce era de incercat (telefoane, discutat cu cei de la service, mail-uri, amenintari cu OPC, etc.). Raspunsul lor a fost tot: NU SE POATE!
Deci mare atentie daca aveti cumva nevoie de retur.
Am inteles ca se poate face retur doar daca produsul a fost livrat(in termen de 10 zile), nu si daca l-ati ridicat de la sediul lor.

Bafta si mare atentie!

Edited by manowar27, 12 October 2014 - 22:00.


#87
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,660
  • Înscris: 24.09.2006
Ti-au tras o mare teapa.
Mai nou sunt de fapt 14 zile si nu mai are importanta ca primesti produsul la usa sau ca il ridici tu de la ei din magazin, asta cat timp comanda a fost lasata online.
Du-te peste ei cu articolul de lege si daca te refuza da o tura pe la ANPC.
http://www.anpc.gov....g_34_140616.pdf
http://www.anpc.gov....d=96&Itemid=137

Edited by gumball3000, 12 October 2014 - 22:03.


#88
Golem

Golem

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 823
  • Înscris: 17.01.2004
Azerty sunt de fapt, bisnitari, am constatat ca nu au mai nimic pe stoc, daca le dai comanda aduc si ei de la Asesoft, sau de la altii, isi mai pun un comision de 20-80%, si dau marfa fraierului. NU RECOMAND AZERTY!

#89
Recycool

Recycool

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 19.11.2016
Eu am cumparat de la azerty doua telefoane, cu primul n-am avut nicio problema, iar al doilea, un LG G3, dupa un timp (2 luni) am primit o actualizare din care telefonul nu s-a mai aprins, am contactat cu ei (Ce-i drept, cargus e un rahat) si a trebuit sa ma duc eu la ei la sediu in Bucuresti cu telefonul stricat, l-au primit la garantie (Telefonul era ca nou, oarecum era stricat de la soft, in rest l-am avut mereu in husa si cu folie din primul minut) si dupa 3 saptamani aproximativ, mi-au zis ca nu l-au putut repara si mi-au dat doua optiuni, ori sa iau banii inapoi ori alt produs, dupa cateva zile am luat decizia banilor fiindca nu mai vedeam niciun telefon care sa ma atraga, mai ales ca era inceput de an (Ianuarie 2016) si stiam ca se apropie prezentarea telefoanelor noi, dupa cateva zile dupa ce am trimis mail ul cu datele unde sa depuna banii i-am primit, deci pentru mine au fost corecti, recomand 100%.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate