Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce P.C. all in one sa fie asta?

Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra

Masina de familie,buget 11000-120...
 In ce situatii cereti o a doua op...

DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!
 La multi ani @barbosa1bis!

La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...
 Culori fire la boxele de jogger

Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...
 

Bicilete pentru oameni grei.

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
Andutzzuu

Andutzzuu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 16.07.2009
Salut..
As avea si eu nevoie de niste sfaturi in legatura cu acizitia a 2 biciclete...problema,dupa cum spune si in titlu e despre greutate.
Noi (eu si tata) ,eu am ( 102 ) kg si tata ( 120 ) vrem fiecare sa ne lom cate o bicicleta..de oras.
Am dori si eu sa vad niste variante daca stiti care sa tina bine...si sa fie pana in 800 lei bucata...in nici un caz mai mult.
In caz ca vreti sa ajutati va rog sa postati.
P.S. sa fie bicilete mari... mai eu am 1.96 si tata 1.90 :D
Multumesc.

Edited by Andutzzuu, 25 January 2011 - 20:22.


#2
SuperMelon

SuperMelon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,458
  • Înscris: 23.06.2009
Orice bicicleta tine pana la 120 kg.
De ce nu te duci in magazin mai bine?

#3
adytzoi

adytzoi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 346
  • Înscris: 28.06.2010
uite aici

#4
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,868
  • Înscris: 06.01.2008
Nu stiu cat de buna e o asemenea bicicleta atat vreme cat bascula e asa de firava.

#5
S3Se7

S3Se7

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,073
  • Înscris: 17.12.2009
O ruseasca sau un tohan merge sigur :D. Alea tin si 200 kg , si is si asa mai de oras, nepretentioase.

#6
alexcdag

alexcdag

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 04.11.2010
Si eu am avut aceeasi dilema cand am achizitionat acum cateva saptamani o bicicleta de CROSS, mai exact Centurion Cross Line 500. Este o bicicleta solida, care tine 120kg fara probleme, doar sa nu faci trick-uri cu ea (urcari/coborari borduri inalte, Free Ride sau Downhill). Incerc acum sa o transform intr-un MTB cu roti de 28", cum sunt vestitele 29'er, dar cu cadru de cursiera.
Parerea mea este sa te duci la targurile saptamanale si sa iti incerci norocul acolo pentru ca poate gasesti o bicicleta buna la 800ron.
In 800lei, nu recomand cele cu suspensie pe spate, iar furca daca este cu amortizor trebuie sa fie pe arc si nu pe elastomer si sa aibe bratele cat mai groase. In rest... cam toate bicicletele sunt testate sa reziste la 120kg pentru plimbat pe dumuri normale.

Edited by alexcdag, 05 October 2011 - 10:59.


#7
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Nu-ți recomand să iei la mîna a doua decît dacă te pricepi cît de cît și/sau o duci într-un magazin să se uite oamenii de acolo la ea și să-ți spună dacă e ceva în neregulă sau va trebui reparat/schimbat, ce posibilități de upgrade și înlocuire de piese are (dacă e mai veche) etc. Plus că există riscul ca cele la SH să fi fost furate.

Luați-vă două MTB ieftine, noi, genul ăsta sau ăsta sau asta, cu cadru de 20" (pentru siguranță, întrebați și la magazin ce mărime recomandă; sau vedeți aici).

De restul de bani puteți pune niște anvelope mai de oraș și mai late, pentru un plus de confort și rezistență redusă la înaintare. Eu personal sînt foarte mulțumit de Schwalbe Returner de 26x2.125, au profil bun, preț decent (55 lei bucata), 3 luni de navetă zilnică fără nicio pană.

Sau, dacă vreți să dați un ban în plus și să uitați definitiv de probleme: Schwalbe Crazy Bob (26x2.35) la 80 lei/buc sau Maxxis Hookworm 2ply (26x2.50) la 105 lei/buc. Dar întrebați la magazin dacă încap pe jantă. Deși probabil că Hookworm este cam exagerat, au fost gîndite pentru sărituri pe scări și chestii demente precum deșteptul care relata pe un site că a intrat cu viteză maximă, intenționat, într-o bordură, a rupt roata și spițele dar n-a făcut pană... E și asta o mărturie în favoarea lor. :)

PS: Greutățile maxime listate pentru Schwalbe sînt per roată. Greutatea totală ciclist+bicicletă se distribuie în general cam 30-40% pe față și 60-70% pe spate. La un ciclist de 120kg și bicicletă de 20kg vor fi cam 50kg pe față și 100kg pe spate, deci chiar și Returner vor fi arhisuficiente dpdv al greutății, plus că au niște marje de siguranță generoase. Crazy Bob sau Hookworm le-am sugerat pentru protecția crescută la pene și confort sporit.

Edited by wirespot, 05 October 2011 - 15:04.


#8
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Poti sa urci si sa cobori borduri si de 20-25 cm fara nicio problema si abia sa simta rotile greutatea ta :). Tine de tehnica, si nu de cat de groase sunt anvelopele sau cat de rezistente sunt rotile.

Cand urci o bordura ridici roata fata pe ea, iar cand a trecut roata fata, te apleci spre ghidon (lasand astfel cat mai putina greutate pe roata spate, te ridici din sa si indrepti picioarele), eventual poti chiar sa actionezi putin frana fata si ridici roata spate pentru a o urca si pe ea cu usurinta pe bordura. Cand roata spate atinge bordura, flexezi rapid picioarele pentru a lasa doar greutatea bicicletei sa urce, fara greutatea ta (daca stai in picioare, cand le flexezi rapid, inertia te tine pentru o fractiune de secunda in aer, suficienta pentru ca roata spate sa nu aiba greuatea ta pe ea).  In felul asta nu soliciti cauciucul, camera, janta, spitele si restul bicicletei cu greutatea ta.

Desigur, poti face si un bunny-hop, dar asa ceva e deja mai complicat decat ce-am scris eu mai sus. Ce-am scris mai sus poate face si un incepator intr-ale bicicletei, nu se cheama ca faci trick-uri, ci ca iti protejezi putin bicicleta. Ca daca intri ca berbecul calare pe ea in toate bordurile, orice bicicleta va ceva intr-un punct la un moment dat.

#9
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

 adipelcz, on 5th October 2011, 15:15, said:

Poti sa urci si sa cobori borduri si de 20-25 cm fara nicio problema si abia sa simta rotile greutatea ta :). Tine de tehnica, si nu de cat de groase sunt anvelopele sau cat de rezistente sunt rotile.

De acord, dar niște anvelope bune ajută la mai mult decît la borduri:

* Rezistă mai bine la uzură, te țin mai mult.

* Profilul mai redus, de asfalt, reduce rezistența la înaintare și deci efortul necesar pedalării, scade zgomotul produs, crește aderența, în special pe ud și în curbe (față de un profil offroad).

* Protecție la pană atît pe zona de rulare cît și pe lateral, la anumite modele (Crazy Bob de exemplu). Poți da oricînd de cioburi, cuie, sîrme etc.

* Amortizare la denivelări mici. Borduri ai ocazia mai rar să încaleci dar denivelări mici în carosabil sînt peste tot. O anvelopă cu balon mare îți permite să treci prin ele, să nu mai stai să te ridici în pedale chiar la orice mărunțiș, sau să te ridici mai puțin.

* Unele anvelope oferă chestii precum bandă albă sau reflectorizantă pe lateral pentru vizibilitate mai bună, sau zonă cu striații pentru creșterea aderenței rotiței dinamului de jantă (ex. Returner).

* Este totuși o diferență între un 1.75 și un 2.125 sau 2.35 cînd are de-a face cu 140kg greutate statică plus șocurile. Nu zic că n-o să reziste și cel de 1.75 sau 1.90, în definitiv mersul prin oraș e cam cea mai pașnică formă de ciclism, dar cu unul mai lat scade probabilitatea de a ciupi camera. Eu personal prefer să dau ~100-150 de lei o dată și bine pe anvelope decît să-i cheltui în 10 rate de 10-15 lei pe camere, plus bătaia de cap aferentă schimbării, lăsatului în drum etc.

Edited by wirespot, 05 October 2011 - 20:25.


#10
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Bineinteles ca-i mai bine sa ai niste cauciucuri mai performante cu protectie mai buna la pene. Nu am zis ca trebuie sa fie pe bicicleta cauciucuri proaste, doar ca la urcat/coborat borduri, influenteaza destul de putin cauciucul (ma refer intre un cauciul de 1.9 si unul de 2.1- 2.2 de exemplu). Nu cred ca merg cauciucuri de 2.35 - 2.5 pe orice cadru si pe orice janta. Eu zic ca un cauciuc cu un profil relativ continuu pe centru, cu un balonaj de 2.1 e absolut ok pt plimbari de oras si nu numai. De ex. Schwalbe Black Jack (ca varianta mai ieftina) sau Smart Sam (ceva mai scump) sunt exemple bune. Crazy Bob e de street. E f. greu, nu te avantajeaza deloc pe suprafete ca noroi, teren mai accidentat, etc.

O anvelopa obisnuita cu niste camere bune (mai grele chiar, cum sunt Maxxis-urile Welter Weight sau unele de pe la Continental ce au un pret pe la 20 lei bucata) eu zic ca-s absolut suficiente.

Oricum, am deviat spre camere si anvelope, iar omul intreaba de biciclete.

#11
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Păi ce să facem, discutăm și noi că ce biciclete să-și ia am lămurit-o. :)

Eu personal n-aș lua hibride pentru că îmi displac, fiind cu fundul în două luntre. Prefer să iau ori anvelopă dedicată de asfalt, ori de altceva. Ba chiar pot dăuna la curbe. Dacă nu vor să se dea numai prin oraș și-i bate gîndul s-o mai ia și pe arătură atunci ok, dar atenție la dotările de pe bicicletele alea ieftine că nu-s chiar gîndite pentru așa ceva.

Un alt cauciuc ieftin și rezistent cu profil de asfalt mai este și Rubena Cobra (30 de lei bucata).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate