Leacuri babesti pt masina ta iarna
Last Updated: Nov 01 2012 20:23, Started by
Courage
, Dec 04 2010 10:22
·
0
#37
Posted 08 February 2012 - 14:26
da, merge, dar sa dai si cu ceva spirt dupa aia ca altfel dupa ce ingheata nu mai bagi cheia decat la primavara.
|
#38
Posted 08 February 2012 - 15:41
Evergreen, on 8th February 2012, 07:06, said: dezghetatul incuietorii a fost necesar la o Dacie abia dupa ce a iesit tablita de protectie a butucului; trebuie sa sufli aer cald cit poti de mult, exact ca si in cazul suflatului in fiola, rezultatul fiind garantat dupa maxim 2 incercari. Nu stiu ce tot interzic astia alcoolul la volan. Scapi de o gramada de probleme daca mai tragi un gat, doua, mai ales iarna. Cui ii mia trebuie termostat de exemplu... Edited by valitudor, 08 February 2012 - 15:43. |
#39
Posted 08 February 2012 - 16:15
xtremdriving, on 8th February 2012, 14:26, said: sa dai si cu ceva spirt nu a fost nevoie de asteptat pina la primavara dupa ce am suflat cum sa tragi niste inghitituri de alcool si sa sufli? nu vezi ca vine careva cu bricheta sa te ajute? si atunci dai foc la masina |
#40
Posted 08 February 2012 - 16:44
da, si eu am dat anul asta cu wd40, care l-am prins la ceva tub mare la oferta... vreo 15 lei juma de litru. Si nu a inghetat absolut deloc butucul iarna asta. Are ceva in compozitie care face si ungerea, si elimina si apa.
In plus, il mai folosesc la tot ce mai trebuie uns la masina Imbinarile de la usi, portbagaj, incuietori etc. |
#41
Posted 11 February 2012 - 10:11
Si totusi: a incercat cineva cu spuma de ras pe parbriz?
|
#42
Posted 11 February 2012 - 13:53
E un mit, cum ca iarna e bine sa mergi cu rotile putin mai desumflate, ca are aderenta mai buna. O fi adevarat?
|
#43
Posted 12 February 2012 - 15:50
Am avut bucuria de a ma trezi saptamana trecuta cu rotile (aparent toate) prinse in gheata.
Masina e parcata in dreptul trotuarului, pe care se afla un troian de ghiata+zapada, asa ca accesul la rotile din acea parte e mai mult decat dificil. Nu imposibil. Rotile celelalte le-am deszapezit de valul de zapada si gheata facut de pluguri, insa tot degeaba, partea de contact a rotilor pare ca face corp comun cu gheata de sub ele. Din pacate inca nu am pe nimeni cu o masina mai puternica sau macar normala sa fie dispus sa ma tracteze. Pote in cateva zile sa se schimbe situatia. Ma gandeam sa incerc s-o ridic pe cric in dreptul fiecarei din cele 2 roti la care am acces, dupa care sa trec la rotile aflate spre trotuar, macar mai asa as avea o speranta. Ceva sfaturi? |
#44
Posted 12 February 2012 - 15:58
#45
Posted 12 February 2012 - 17:33
sau fa de seara o solutie apa+sare+clor si dao la roti, dimineata cred ca va fi topita gheata si rotile vor iesi din capcana
|
#46
Posted 12 February 2012 - 21:09
edy_wheazel, on 4th February 2012, 23:43, said: Stiu io pe unu care si-a turnata apa fierbinte pe geamu' inghetat. Rezultatu': i-a crapat geamu'. |
|
#47
Posted 13 February 2012 - 13:18
rhdghdhs, on 11th February 2012, 13:53, said: E un mit, cum ca iarna e bine sa mergi cu rotile putin mai desumflate, ca are aderenta mai buna. O fi adevarat? E doar un mit. Ontopic: Doar mie nu mi s-a intamplat niciodata sa mi se blocheze/inghete vreun butuc/cheder, whatever, la nici o masina pe care am avut-o de prin 2003 incoace? (masini fabricate 2002-2006).... Nu iau in considerare ploile inghetate, cum a fost una prin decembrie 2010, sau acum vreo 2 duminici, ca alea ingheata masina cu totul. Dar chiar si asa.....odata scoasa gheata respectiva, n-am avut probleme sa intru in masina si s-o pornesc. |
#48
Posted 13 February 2012 - 15:27
Nu e mit (mersul cu cauciucurile un pic dezumflate). Era un truc pe care il foloseam acum multi ani, cind mergeam iarna cu cauciucuri de vara.
|
#49
Posted 28 October 2012 - 22:12
Nu e mit (mersul cu cauciucurile un pic dezumflate). Am fost in doi ani diferiti in Dubai in safari pe dune , si cand coborau de pe autostrada baietii dezumflau serios rotile inainte de a intra in desert, tocmai pt aderenta
|
#50
Posted 29 October 2012 - 01:15
Si aia de la Top Gear (ma rog, islandezii care erau cu ei) cand au facut North Pole Special tot asa faceau. Nu e mit.
|
#51
Posted 29 October 2012 - 13:43
^^^ Raspunsul corect e "depinde" insa utilizatorul normal ar trebui sa umble cu presiunea recomandata in roti chiar si iarna. Cautati pe arie ca s-a paradiscutat problema asta.
|
|
#52
Posted 29 October 2012 - 14:01
Normal ca presiunea ar trebui scazuta doar in conditii..."speciale". Intrebarea era daca te ajuta acest "truc" sau e doar un mit.
Edited by closchkutza, 29 October 2012 - 14:02. |
#53
Posted 29 October 2012 - 15:39
^^^ Repet, depinde. Pe suprafete instabile, ex. noroi, pietris, zapada afanata, etc. da, pentru ca maresti suprafata de contact a rotii cu solul deci distribui mai bine greutatea si rulezi mai usor pentru ca nu te afunzi. Pe asfalt cu zloata, zapada batatorita sau straturi subtiri de zapada afanata, noroi, etc. e mai bine sa ai roata ferma pentru ca profilul sa prinda mai bine pe suprafata mai dura.
Dat fiind faptul ca in cazul rotilor pneumatice greutatea e sustinuta de presiunea aerului - de unde si denumirea de pneumatice - exista riscul ca, atunci cand reduci presiunea, zona mediana a profilului rotii sa nu mai fie incarcata corespunzator, fapt ce va fi compensat de marginile profilului (benzii de rulare) ori asta inseamna o utilizare ineficienta a rotii si o uzura mai rapida. In general, in cazul unei roti obisnuite, marja in care te poti juca cu presiunea - si cu beneficiile - e destul de restransa, cu alte cuvinte sunt cam frectie eventualele beneficii date de o rulare cu presiune scazuta (cu totii am rulat la un moment dat cu slick-uri iarna ) comparativ cu avantajele intrinseci oferite de rulajul cu o presiune corecta sau chiar putin mai ridicata in marea majoritate a conditiilor. Pentru noroi si alte asemenea exista anvelopele de teren (tip Simex .. din ciclul cu Xeroxurile ), cu talon foarte inalt si flexibil la care poti ajusta presiunea cum vrei - si chiar se simte - in functie de teren, insa nu se pune problema de asa ceva in cazul autoturismelor si majoritatii SUV-urilor, nu fara modificari cel putin dar ne oprim aici. PS: Am zis cumva ca aderenta e data de coeficientul de frecare si greutate, NU de aria suprafetei de contact? Sigur ca am zis, dar mai demult. Edited by fastcarjunkie, 29 October 2012 - 15:40. |
#54
Posted 01 November 2012 - 20:23
Pe suprafete alunecoase ajuta rotile putin dezumflate, dar e o solutie de compromis care creaza probleme, una din ele fiind uzura prematura a cauciucurilor. Metoda se foloseste in cazuri extreme. Cea mai buna solutie sunt cauciucurile de iarna umflate la presiunea recomandata. Daca sunteti exigenti si aveti pretentii de aderenta ridicata luati-va cauciucuri de iarna de calitate. Merita pretul platit in plus ca oricum mergand cu rotile dezumflate cauciucurile se uzeaza prematur, deci costuri suplimentare cu inlocuirea lor.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users