Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cablu FFC

Poco F6/F6 Pro

Scurgere catre hazna

De la 24V la 5V DC?
 Deducere TVA

Intalnire cu un tip de pe tinder ...

Open WRT nu sincronizeaza ceasul ...

salariu plafonat
 sistem actionare electrica pentru...

Sfaturi achizitie auto ~10k€

ICC/ICM soft monitorizare si cont...

Recomandare ipad
 Ce fel de disc pentru acest circu...

Windows 11 24H2 pe release?

Intrebare motor auto

Opel Astra K
 

Leacuri babesti pt masina ta iarna

- - - - -
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#37
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
da, merge, dar sa dai si cu ceva spirt dupa aia ca altfel dupa ce ingheata nu mai bagi cheia decat la primavara. :)

#38
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostEvergreen, on 8th February 2012, 07:06, said:

dezghetatul incuietorii a fost necesar la o Dacie abia dupa ce a iesit tablita de protectie a butucului; trebuie sa sufli aer cald cit poti de mult, exact ca si in cazul suflatului in fiola, rezultatul fiind garantat dupa maxim 2 incercari.
Daca ai fi tras si la masea inainte, mergea si mai repede. :)

Nu stiu ce tot interzic astia alcoolul la volan. Scapi de o gramada de probleme daca mai tragi un gat, doua, mai ales iarna. Cui ii mia trebuie termostat de exemplu...

Edited by valitudor, 08 February 2012 - 15:43.


#39
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,929
  • Înscris: 09.12.2004

View Postxtremdriving, on 8th February 2012, 14:26, said:

sa dai si cu ceva spirt
nu recomand ca e cam apa de ploaie; mai bine wd40 sau altceva de genul asta

nu a fost nevoie de asteptat pina la primavara dupa ce am suflat

cum sa tragi niste inghitituri de alcool si sa sufli? nu vezi ca vine careva cu bricheta sa te ajute? si atunci dai foc la masina :lol:

#40
Vlad_Draku

Vlad_Draku

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 29.11.2005
da, si eu am dat anul asta cu wd40, care l-am prins la ceva tub mare la oferta... vreo 15 lei juma de litru. Si nu a inghetat absolut deloc butucul iarna asta. Are ceva in compozitie care face si ungerea, si elimina si apa.
In plus, il mai folosesc la tot ce mai trebuie uns la masina :) Imbinarile de la usi, portbagaj, incuietori etc.

#41
plmokn

plmokn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 09.02.2009
Si totusi: a incercat cineva cu spuma de ras pe parbriz?

#42
rhdghdhs

rhdghdhs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,464
  • Înscris: 22.05.2011
E un mit, cum ca iarna e bine sa mergi cu rotile putin mai desumflate, ca are aderenta mai buna. O fi adevarat?

#43
Ixtl

Ixtl

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,442
  • Înscris: 27.04.2006
Am avut bucuria de a ma trezi saptamana trecuta cu rotile (aparent toate) prinse in gheata.
Masina e parcata in dreptul trotuarului, pe care se afla un troian de ghiata+zapada, asa ca accesul la rotile din acea parte e mai mult decat dificil. Nu imposibil.
Rotile celelalte le-am deszapezit de valul de zapada si gheata facut de pluguri, insa tot degeaba, partea de contact a rotilor pare ca face corp comun cu gheata de sub ele.
Din pacate inca nu am pe nimeni cu o masina mai puternica sau macar normala :) sa fie dispus sa ma tracteze. Pote in cateva zile sa  se schimbe situatia.
Ma gandeam sa incerc s-o ridic pe cric in dreptul fiecarei din cele 2 roti la care am acces, dupa care sa trec la rotile aflate spre trotuar, macar mai asa as avea o speranta.
Ceva sfaturi?

#44
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,929
  • Înscris: 09.12.2004

View Postrhdghdhs, on 11th February 2012, 13:53, said:

E un mit,
incearca pe oglinda din baie sa vezi realitatea

View PostIxtl, on 12th February 2012, 15:50, said:

Ceva sfaturi?
mai bine spargi gheata inaintea si inapoia rotilor ca sa poti iesi cu balans din capcana

#45
hristash

hristash

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 20.03.2007
sau fa de seara o solutie apa+sare+clor si dao la roti, dimineata cred ca va fi topita gheata si rotile vor iesi din capcana

#46
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007

View Postedy_wheazel, on 4th February 2012, 23:43, said:

Stiu io pe unu care si-a turnata apa fierbinte pe geamu' inghetat. Rezultatu': i-a crapat geamu'.
A avut ghinion omu'. Sunt la a ....nici nu mai stiu exact (minim 7-8) masina si am repetat experienta cu apa calda zvarlita pe parbriz de zeci de ori .... nu a crapat parbrizul niciodata. Si asta dublat de lovituri serioase cu racleta in parbriz. Adevarul e ca si eu ma mir cum au rezistat.

#47
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,536
  • Înscris: 04.05.2006

View Postrhdghdhs, on 11th February 2012, 13:53, said:

E un mit, cum ca iarna e bine sa mergi cu rotile putin mai desumflate, ca are aderenta mai buna. O fi adevarat?

E doar un mit.




Ontopic: Doar mie nu mi s-a intamplat niciodata sa mi se blocheze/inghete vreun butuc/cheder, whatever, la nici o masina pe care am avut-o de prin 2003 incoace? (masini fabricate 2002-2006)....
Nu iau in considerare ploile inghetate, cum a fost una prin decembrie 2010, sau acum vreo 2 duminici, ca alea ingheata masina cu totul. Dar chiar si asa.....odata scoasa gheata respectiva, n-am avut probleme sa intru in masina si s-o pornesc.

#48
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Nu e mit (mersul cu cauciucurile un pic dezumflate). Era un truc pe care il foloseam acum multi ani, cind mergeam iarna cu cauciucuri de vara.

#49
dondb

dondb

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 02.06.2007
Nu e mit (mersul cu cauciucurile un pic dezumflate). Am fost in doi ani diferiti in Dubai in safari pe dune , si cand coborau de pe autostrada baietii dezumflau serios rotile inainte de a intra in desert, tocmai pt aderenta

#50
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Si aia de la Top Gear (ma rog, islandezii care erau cu ei) cand au facut North Pole Special tot asa faceau. Nu e mit.

#51
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
^^^ Raspunsul corect e "depinde" insa utilizatorul normal ar trebui sa umble cu presiunea recomandata in roti chiar si iarna. Cautati pe arie ca s-a paradiscutat problema asta.

#52
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Normal ca presiunea ar trebui scazuta doar in conditii..."speciale". Intrebarea era daca te ajuta acest "truc" sau e doar un mit.

Edited by closchkutza, 29 October 2012 - 14:02.


#53
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
^^^ Repet, depinde. Pe suprafete instabile, ex. noroi, pietris, zapada afanata, etc. da, pentru ca maresti suprafata de contact a rotii cu solul deci distribui mai bine greutatea si rulezi mai usor pentru ca nu te afunzi. Pe asfalt cu zloata, zapada batatorita sau straturi subtiri de zapada afanata, noroi, etc. e mai bine sa ai roata ferma pentru ca profilul sa prinda mai bine pe suprafata mai dura.

Dat fiind faptul ca in cazul rotilor pneumatice greutatea e sustinuta de presiunea aerului - de unde si denumirea de pneumatice :) - exista riscul ca, atunci cand reduci presiunea, zona mediana a profilului rotii sa nu mai fie incarcata corespunzator, fapt ce va fi compensat de marginile profilului (benzii de rulare) ori asta inseamna o utilizare ineficienta a rotii si o uzura mai rapida.

In general, in cazul unei roti obisnuite, marja in care te poti juca cu presiunea - si cu beneficiile - e destul de restransa, cu alte cuvinte sunt cam frectie eventualele beneficii date de o rulare cu presiune scazuta (cu totii am rulat la un moment dat cu slick-uri iarna ;) ) comparativ cu avantajele intrinseci oferite de rulajul cu o presiune corecta sau chiar putin mai ridicata in marea majoritate a conditiilor.

Pentru noroi si alte asemenea exista anvelopele de teren (tip Simex .. din ciclul cu Xeroxurile :) ), cu talon foarte inalt si flexibil la care poti ajusta presiunea cum vrei  - si chiar se simte - in functie de teren, insa nu se pune problema de asa ceva in cazul autoturismelor si majoritatii SUV-urilor, nu fara modificari cel putin dar ne oprim aici.

PS: Am zis cumva ca aderenta e data de coeficientul de frecare si greutate, NU de aria suprafetei de contact? Sigur ca am zis, dar mai demult. :)

Edited by fastcarjunkie, 29 October 2012 - 15:40.


#54
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Pe suprafete alunecoase ajuta rotile putin dezumflate, dar e o solutie de compromis care creaza probleme, una din ele fiind uzura prematura a cauciucurilor. Metoda se foloseste in cazuri extreme. Cea mai buna solutie sunt cauciucurile de iarna umflate la presiunea recomandata. Daca sunteti exigenti si aveti pretentii de aderenta ridicata luati-va cauciucuri de iarna de calitate. Merita pretul platit in plus ca oricum mergand cu rotile dezumflate cauciucurile se uzeaza prematur, deci costuri suplimentare cu inlocuirea lor.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate