Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 

GENERATOR ELECTRIC

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
1450 replies to this topic

#973
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004

 stefap, on 25 ianuarie 2017 - 00:42, said:

Nuuu !!!!   Mai rau....
"http://www.banggood....p-1120726.html"
Ok, mi se pare interesant ca acest "dozator" foloseste doua racorduri la carburator, ceea ce ar putea indica folosirea cu
acuratete (diferentiala) a depresiunii "Venturi" din carburator; comparativ , "Garretson"-ul american are numai un racord...
Oricum, pana nu-l desfacem, nu o sa stim....

Hmm.. same "patented" chinese sh|t.. I mean, "technology".. ;)

Nu stiu ce sa zic, chestia asta chiezeasca o gasesti pe toate drumurile.. am vazut asa ceva in realitate si, sincer, n-as dormi cu ea in casa. Posted Image

Referitor la ungerea suplimentara.. am vazut ca exista niste solutii gen "duralube" pentru motoarele astea pe gaz.. deci un fel de aditiv cu microparticule care intra in porii materialului (supape, chiulasa etc). N-ar fi un tratament suficient (sa zicem, la 100 de ore de functionare or something), ca sa nu te mai complici cu motorina+ulei etc?

#974
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Adica toti taximetristii care merg pe gaz sau cei ce au mers cu el chiar credeti ca faceau asta?
N`am auzit sa aiba careva probleme de la gaz .
Probleme apareau daca era amestecul sarac in rest nu.
Da, pe vremuri se adauga in benzina camfor.
Rolul lui era in eliminarea calaminei nu sa stai cu pipeta sa ungi motorul in camera de ardere.
Motociclistii si trabanitstii o faceau asta, cu noile uleiuri 2T nu mai e nevoie.

#975
bogdanb1

bogdanb1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,176
  • Înscris: 05.07.2007
hai cu 100 de ore de functionare pe GN si sa vedem rezultatele, la motoare de generator.
astea mici chinezesti. proiectate sa nu dureze.
strict.

in alte conditii, alt motor, alt combustibil, alta data, am tinut in mina supape arse.
de evacuare, bineinteles.
alt motor, alta discutie, dar tot arse erau.
vreau sa mai vad, de generator ce merege pe GPL sau GN.
va astept.

#976
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Eu am mentionat clar: prin folosirea unui tratament (aditivi etc).

In rest.. ca ai avut in mana niste valve, nu-mi spune nimic despre istoricul lor (amestec sarac, vezi mai sus).

#977
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Oameni buni, am coleg care a mers cu 1300 cu butelie de gaz de s`a saturat si nu a avut probleme.
Avem coleg care a folosit GPL pe Oltcit si a mers de a zbirniit.
Astea chinezesti sint motoare lente, la gen au 3000rpm , nu urca mai mult de 3600rpm din cauza regulatorului de turatie.
Necazul mare e amestecul sarac la putere mare, vezi discutiile de pe drujbe, jiclorul H, acolo poti topi pistonul
daca mergi pe amestec sarac.
La fel si la 4T cu benzina.
Chiar credeti ca masinile care pleaca din fabrica pe GPL au probleme?

Grig

#978
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
@Ion_Bumbu:

Si eu am cunostinta despre astfel de experiente.. in plus, din ce-am citit pe mai multe site-uri/forumuri de-afara, chiar nu sunt probleme semnificative cu conversia, statistic vorbind.

Evident, nu orice chinezarie ieftina rezista la fel de mult, dar acest lucru este valabil si la alimentarea cu benzina.

#979
stefap

stefap

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 01.07.2013
Dupa cum am inceput prima postare din serie,  si eu cred ca generatoarele mici  despre care vorbim, ar trebui sa
functioneze normal pe gaz,  un timp rezonabil (ca procent, cca 80-90%) - raportat la durata medie de functionare cu
benzina. Bineinteles, luind in consideratie observatiile facute de colegii de forum in postairile anterioare, cat si in postarile mai vechi.

Ca idee, aditivii speciali gen Duralube cred ca pot contribui la imbunatatirea durabilitatii;  eu il folosesc de vara trecuta - acum ,pe benzina (pur si simplu
am dat de el in garaj, si...ma rog expirase de vreo doua luni,dar bidonul era jumate, asa ca am mai "picurat" din el in baie...).

- Si autoturismele din trecut si cele prezente functioneaza rezonabil "pe gaz" dar, teoria (si practica...) este putin diferita:

-   Noi (cred ca...) ne referim aici la moto-generatoare "mici", din clasa "hobby"., cu raport de pret fata de clasa profesionala de 1/  8-10.
Bineinteles ca "tragem  cu ochiul" si la modul cum se comporta motoarele serioase.....

-Cred ca, orice motor de automobil modern (racire aer sau  apa) are alte cerinte tehnice si clasa de uzinaj comparativ cu motoarele micilor generatoare, pompe, etc,  despre care vorbim (si deci, suporta mai bine conversia la "gaz"..)
  - Ungerea fortata , inclusiv a elementelor din chiulasa este un plus serios...
  - Racirea cu apa , ca uniformitate si constanta este un plus....
  - Cilindrii din oteluri sau fonte speciale sau aluminiu cu tratamente(acoperiri..) speciale (Nikasil, Alusil, cromati, etc) sunt un "mare "plus (am vazut ca si drujbele "serioase"
   au cilindri acoperiti cu Nikasil...)
-  Ghiduri de supapa din pulberi sinterizate
-  Talerele supapelor tratate cu Stelit....
etc.

Subscriu la faptul ca (mai ales...) taximetristii folosesc alimentarea pe gaz, cu rezultate bune, ceea ce si mie imi da sperante ;
dar ,  (eu) cred ca  trebuie tinut cont de faptul ca in general, prin natura transportului de persoane in orase, ei conduc mai "cuminte",
nu "forjeaza" motorul, nu au o "dinamica"  puternica (ceea ce, de multe ori, sincer, ma enerveaza cand conduc in oras....!!!).

- Ca o prima sinteza din opiniile exprimate, referitor la subiectul "generator mic alimentat pe gaz", cred ca putem retine cateva masuri care nu necesita
schimbari dificile:

- atentie la dozajele de carburant  "saracite" , mai ales la sarcini mari ( adica prea mult aer fata de combustibil, gaz sau benzina
  (raport stoechiometric teoretic 1:14,7(benzina),  1:17,2 (Gaz natural) ,  1:15,2 (Propan =  aprox GPL)
- supradimensionarea puterii medii a generatorului (motorului) necesara pentru utilizare;
- folosirea unor aditivi consacrati pt ulei ( Duralube, STP, Slick50...)
- urmarirea unui reglaj corect al jocului de supapa, din cand in cand...
- cred ca ar fi bine sa se instaleze si un "contor de timp", pe "micul generator" (daca nu are deja..); ajuta la intretinere!!
   (eu am instalat unul cu contorizare mecanica, dar, cam "scumpicel", 80ron...)

In plus, cred ca trebuie si putin noroc, sa dai peste un motor cat de cat corect uzinat !!!

Edited by stefap, 25 January 2017 - 14:51.


#980
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
OK, eu sunt pregatit sa fac trecerea la gaz: de unde iau kitul de conversie??

@stefap:

Deci n-ai gasit nici tu nimic prin tara??

Chestia aia chinezeasca nu-mi inspira incredere (mai ales ca am generatorul amplasat intr-un spatiu inchis). Nu sariti, evacuarea o am scoasa afara. In rest, cred ca toti avem aragazul in casa, nu?

Am vazut un kit de vanzare si prin UK, la vreo 200 EUR. Fata de 20, cat costa chinezaria, o fi diferenta de calitate?

Apropo de aragaz.. un ochi dintr-ala mai mare are 3-4kW.. deci cam atat ar consuma si generatorul meu, la maxim.

Edited by unGuru, 25 January 2017 - 17:47.


#981
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
http://www.uscarb.co...explanation.htm

#982
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
https://forum.softpe...6#entry11176831

Aveti 2 manuale puse de @scaiba.

#983
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004

 stefap, on 25 ianuarie 2017 - 00:42, said:

Nuuu !!!!   Mai rau....
"http://www.banggood....p-1120726.html"
Ok, mi se pare interesant ca acest "dozator" foloseste doua racorduri la carburator, ceea ce ar putea indica folosirea cu
acuratete (diferentiala) a depresiunii "Venturi" din carburator; comparativ , "Garretson"-ul american are numai un racord...
Oricum, pana nu-l desfacem, nu o sa stim....

Cand iti ajunge marfa?

Chestiile astea n-ar trebui sa fie omologate & stuff, ca sa le poti racorda la instalatia de gaz? Din ce-am citit pe site, chinezii zic ca nici macar instructiuni de instalare nu-ti dau!

#984
stefap

stefap

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 01.07.2013

 unGuru, on 26 ianuarie 2017 - 20:52, said:

Cand iti ajunge marfa?
Chestiile astea n-ar trebui sa fie omologate & stuff, ca sa le poti racorda la instalatia de gaz? Din ce-am citit pe site, chinezii zic ca nici macar instructiuni de instalare nu-ti dau!

( ok, azi m-am intors din delegatie....)

- Dupa cum am spus, am comandat un kit chiar de pe site-ul indicat mai sus, 25$ total.
(in cazul de fata nu l-am comandat eu, direct, dar prin cineva care tocmai isi comanda niste componente mecanice; eu l-am platit pe loc pe prieten cu 110ron)
Ar trebui sa ajunga prin Februarie; oricum, montaj si probe se vor face in primavara (generatorul este la teren, in garaj, nu este caldura.
Pana atunci, cred ca am sa-l desfac si o sa-l studiez.

- Nu sustin, dar nici nu denigrez acest dispozitiv ; vom vedea cand va sosi, si m-ai ales cand se vor face probe.
- Ca principiu, asa cum ai subliniat mai sus, dispozitivul costa destul de putin ca sa se poata face un test; chiar daca nu va grozav, pierderea este acceptabila.

- Eu cred ca trebuie sa rezolvam problema dpdv tehnico-economic; daca un generatoarele mici de care vorbim costa cca 200-300$, un 10% din suma asta pt
  modificare sistem, pare rezonabil.
Fara indoiala ca dispozitivele din Vest sunt mai de calitate, ca fabricatie; problema este ca, chiar dupa cum ai subliniat, costa cat generatorul !!!
Cred ca achizitionat din US, shipping-ul depaseste 25$ !!! De fapt, insasi generatorul de care vorbim este chinezesc !!!

- In principiu, acest regulator de debit nu este un dispozitiv complicat, raportat de exemplu, la un carburator traditional auto, este sensibil mai simplu, adica,
  eu cred ca "chinezul" il poate realiza cu o functionalitate acceptabila.

- La noi am vazut piesa la cca 160ron, pe okazii, cred ca si pe olx; alte modele la noi nu am vazut.; un link referitor la piesa cred ca s-a postat mai inainte.

- Nu cred ca sunt probleme deosebite la montaj; totusi nu ma pronunt si nu dau sfaturi, pana nu realizez ceva concret.

- Din cate stiam, racordarea unui consumator nou la teava din locuinta necesita aviz, cu tot "balamucul" aditional. La fel,
  stiam ca exista cerinta unor certicate de omologare a produsului. Dar, s-ar putea ca, deoarece exista acel site online care a fost enuntat mai sus,
  care comercializeaza acel produs, sa aiba ei produsul omologat. Da, uite o idee.....trebuie intrebat...

  Nota: Racordarea permanenta la retea, cu masurile si normele de siguranta care o reglementeaza, piese si elementele necesare,
   eu consider ca este un subiect aparte; cred ca a fost dezbatut si pe forum, si este o intreaga "teorie". Nu ma pronunt, aici.
( Oricum, pe durata foarte scurta a unor probe, reglaje...se poate gasi o solutie.  In cazul meu, desi gazul va fi disponibil din primavara,
  o buna  perioada de timp generatorul se va racorda la o butelie, si se va regla ca atare)
.

Edited by stefap, 26 January 2017 - 22:42.


#985
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
O alta diferenta notabila (fata de produsele asemanatoare din USA sau din UK) este ca produsul chinezesc vine si cu un alt carburator.

Desi motorul meu nu e Honda original (ci o clona destul de buna), are un carburator foarte fiabil (n-am avut nici o problema cu el, in 4 ani, si l-am forjat constant).

Ei bine, oricat de chinez (alias "culmea productivitatii") ai fi, nu poti sa vinzi si un carburator, si un regulator, si robinet, furtun si ce mai e pe-acolo la jumatate din pretul unui carburator "adevarat".

Pozele alea arata rezonabil, dar practic, calitatea lasa foarte mult de dorit (bavuri peste tot, decupaje din topor, clapetele de soc si acceleratie extrem de firave etc).

De asta iti spuneam ca n-as dormi in aceeasi casa cu un "dispozitiv" dintr-asta: ca realizare, aduce mai mult a bomba artizanala.

Am citit pe topicul celalalt ca unuia i-a luat foc motopompa, pe camp (adica ardea gazul in continuu, in afara motorului). Bine, cred ca ala avea o improvizatie, cu stut in furtunul de recirculare a gazelor, dar nici cu "plamanul" chinezesc n-as sta prea linistit.

Okay, nu vreau sa te dezamagesc, dar cam pe-aici e realitatea. Dar pentru teste sau pentru o utilizare supravegheata, ar merge.

Edited by unGuru, 26 January 2017 - 23:51.


#986
stefap

stefap

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 01.07.2013

 unGuru, on 26 ianuarie 2017 - 23:43, said:

O alta diferenta notabila (fata de produsele asemanatoare din USA sau din UK) este ca produsul chinezesc vine si cu un alt carburator.
Desi motorul meu nu e Honda original (ci o clona destul de buna), are un carburator foarte fiabil (n-am avut nici o problema cu el, in 4 ani, si l-am forjat constant).
Ei bine, oricat de chinez (alias "culmea productivitatii") ai fi, nu poti sa vinzi si un carburator, si un regulator, si robinet, furtun si ce mai e pe-acolo la jumatate din pretul unui carburator "adevarat".
Pozele alea arata rezonabil, dar practic, calitatea lasa foarte mult de dorit (bavuri peste tot, decupaje din topor, clapetele de soc si acceleratie extrem de firave etc).
De asta iti spuneam ca n-as dormi in aceeasi casa cu un "dispozitiv" dintr-asta: ca realizare, aduce mai mult a bomba artizanala.
Am citit pe topicul celalalt ca unuia i-a luat foc motopompa, pe camp (adica ardea gazul in continuu, in afara motorului). Bine, cred ca ala avea o improvizatie, cu stut in furtunul de recirculare a gazelor, dar nici cu "plamanul" chinezesc n-as sta prea linistit.
Okay, nu vreau sa te dezamagesc, dar cam pe-aici e realitatea. Dar pentru teste sau pentru o utilizare supravegheata, ar merge.


Nu ma dezamagesti deloc !! De fapt, cred ca am specificat, nici eu nu am euforia ca am cumparat un carburator de Kawasaki !!! Posted Image
Exact, pentru teste si utilizare supravegheata.
Observatia cu "productivitatea chinezului" este total pertinenta: dar, mai mult, eu ma intreb cum se face ca intregul nostru moto-generator,
  cu motor+alternator+carburator+etc ( cca 40kg de materiale...) costa mai putin decat un regulator "adevarat", care oricum, nu este o piesa deosebit de complexa ??!!
Cu amuzament precizez ca ai dreptate privind finisarea, si, dincolo de faptul ca il voi deface pt. studiu, este si de a arunca bavurile din el !!
Realitatea este ca, patit de mine, la o sursa DC nou cumparata, pana nu am aruncat "surubelul" care "zornaia" inauntru, nu am conectato la priza !!
Asta e !

Edited by stefap, 27 January 2017 - 00:28.


#987
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,073
  • Înscris: 17.03.2005
E simplu, ala care produce carburator isi face pretul in functie de piata si normal ca si calitatea e adaptata pietei(nu cred ca in US vand astia "ruris" )
Apoi daca produc in tari civilizate costul de productie e altul, costurile brandului sunt altele, compania are alte marje de profit, poate astia au si departament de dezvoltare care papa si ala multi bani si umfla costul.

Kinezul copiaza, produce mult mai ieftin pt ca taie la materiale, tolerante, etc... plus mana de lucru care e prin comparatie aproape gratis. Kinezul isi lune o marja de profit mica si se bazeaza pe volum.





#988
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
S`a cam dus baba cu colacii si de la chinezi.
Sa vezi ce salarii au in zonele industrializate!

#989
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Stie cineva daca se gaseste pe-aici macar "plamanul" acela? Oare s-ar potrivi ceva de pe la instalatiile GPL auto (chiar daca motoarele auto sunt de 10 ori mai puternice)?

Nu m-ar deranja supradimensionarea, daca ar merge adaptat. Partea de conectare la carburator s-ar putea executa la strung etc.. dar cu "plamanul", e riscant sa te joci.

Edited by unGuru, 27 January 2017 - 17:48.


#990
stefap

stefap

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 01.07.2013

 unGuru, on 27 ianuarie 2017 - 17:41, said:

Stie cineva daca se gaseste pe-aici macar "plamanul" acela?(Oare s-ar potrivi ceva de pe la instalatiile GPL auto (chiar daca motoarele auto sunt de 10 ori mai puternice)?
Nu m-ar deranja supradimensionarea, daca ar merge adaptat. Partea de conectare la carburator s-ar putea executa la strung etc.. dar cu "plamanul", e riscant sa te joci.)

S-ar cam gasi, Tomasetto AT10 - merge direct pe GPL lichid.
Dar pt. gpl-gaz sau GN ar trebui modificat (atentie la "artizanat".." e riscant sa te joci"  !!); ar trebui "bypass"-ata prima treapta,- regulatorul de presiune:
- ireversibil, prin inlaturarea primei valve (tip "cui poantou"...) si largirea orificiilor, sau,
- reversibil, prin fixarea unui stut pe carcasa, direct in camera regulatorului (prima treapta).

Nota: NU am demontat personal asa ceva ( inca...). Doar mi-am exprimat o parere. (Deci, "nu trageti", vorba lui @unGuru....Posted Image Posted Image )

- Un "plaman" (!!) similar cu Garetsson (unul dintre cele mai popularizate regulatoare...) o clona copiata destul de frmos,
pare sa fie ..."Gaskit",(Loncin !!!!) pe la aprox 60EUR, adica, la fel ca A10. Acestea merg direct pe gaz (joasa presiune),  fara modificari.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate