Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Manual VS. Automat
Last Updated: Sep 16 2016 21:13, Started by
SeeNxD
, Apr 13 2010 19:52
·
0
#1
Posted 13 April 2010 - 19:52
Pentru inceput nu stiu daca am incadrat bine post-ul, ca nu fac comparatie intre masini, ci intre cutiile de viteze. Acum sa va pun intrebarea: Care masina credeti ca este mai buna, cea cu cutie manuala sau cea cu cutie automata? Adica, intr-o cursa nu este mai bine cutia manuala, daca soferul este experimentat stie cum sa schimbe, turatiile la care trebuie sa schimbe in functie de ce vrea sa faca, adica "simte" masina. Pe langa cea automata, care schimba viteza cand vrea ea, etc. Eu nefiind sofer inca, vorbind cu niste prieteni, ne tot contrazicem. Eu o tin pe a mea cu manuala, ei cu automata. Am facut post-ul ca sa intreb soferi, care stiu despre ce e vorba, si va rog cand spuneti parerea voastra sa aduceti si argumente. Multam!
|
#2
Posted 13 April 2010 - 19:56
pai poate atunci cand o sa ai varsta necesara o sa intelegi ca, la fel ca in multe comparatii, DEPINDE.
daca freci traficul din bucuresti zi de zi la munca intr-o masina obisnuita, automata. daca te doare-n fund de munca si ai Lamborghini sau Porsche de la parinti si te dai pe A2 manuala. sau pur si simplu daca esti rupt in fund si nu-ti permiti manuala si altfel automata, etc depinde |
#5
Posted 13 April 2010 - 20:17
In primul rand nu exista cutie de viteze care "sa schimbe cand vrea ea", cutia de viteze automata schimba cand trebuie. Exista doua tipuri, cele cu convertoare de cuplu ce au in general 4 viteze, sunt mai lente, insa la kick down schimba destul de repede. Al doile tip este reprezentat de noile cutii de viteza robotizate, cu 2 ambreiaje, ce functioneaza ca o cutie de viteza normala, insa mult mai rapida decat orice sofer. Cea din urma schimba mai bine si mai rapid decat un sofer, de aceea pe super-masina o sa le vezi montate impreuna cu clapetele lor.
|
#8
Posted 13 April 2010 - 21:56
Eu le am pe ambele. Obiectiv, in viata de zi cu zi, as scapa de manuala imediat...daca n-ar fi "aia de firma" si daca automata n-ar fi "a nevestei" . E iiiiiiiiiiiinfinit mai comoda...in special in oras. Si odata ce te obisnuiesti cu ea, te descurci bine si in depasiri si ..oriunde de altfel. Si nu am o cutie automata performanta ....ci una in 5 trepte uzuala.
|
#9
Posted 13 April 2010 - 22:13
Votez automata dar performanta. Eventual un 7 trepte dsg. Chiar daca fac referire la un singur producator.
Si sunt sofer care mestec in mamaliga. Edited by AMembruAnonimut, 13 April 2010 - 22:14. |
#10
Posted 13 April 2010 - 22:45
Doppelkuplungsgetriebe - asta e super, deoarece nemtii i-au pus 2 ambreiaje. In engleza ii zice DSG - direct shift gearbox. Printre multe altele utilizeaza fuzzy logic si 'invata' stilul de condus al soferului.
|
|
#11
Posted 14 April 2010 - 03:10
De preferat ar fi SMG.
Prefer manuala desi am condus ambele tipuri.Am momente de lene cand mi-as dori o automata |
#12
Posted 14 April 2010 - 04:06
parerea mea
Daca ESTI cu drifturile, intoarcerile prin zapada, spectacol pe strazi - manuala (desi este posibil si cu una automata) Daca iti place senzatia de a invarti la mamaliga - manuala Daca masina VA FI condusa de mai multi soferi (fiecare cu stilul lui de mers) si tii la masina - automata Daca VA FI condusa de un sofer care nu prea le are cu schimbatul (subturat sau supraturata) - automata Daca circuli mult in oras si nu te streseaza 1-2l in plus la consum - automata Daca nu le ai cu preconizatul si vrei sa poti face depasiri fara sa-ti pregatesti masina din timp - automata Chiar daca nu sub/supraturezi, nu circuli mult in oras, le ai cu preconizatul, etc... poti sa-ti iei automata sa te ajute sa fii mai "relaxat"... Acum mai conteaza si ce inseamna "automata" ca daca e o cutie care iti toaca nervii si nu-si face treaba cum trebuie atunci e normal sa vrei manuala. Bafta! p.s. Uite aici un topic mare cu informatii de genul: http://forum.softped...howtopic=457207 Edited by Ravy, 14 April 2010 - 04:48. |
#13
Posted 14 April 2010 - 04:56
Am condus multi multi ani manuala. Nu stiam ce e aia automata, tot auzeam ca e asa si pe dincolo, "ie scumpe alea", se strica repede se repara greu, genul acela de argumente iesite mai degraba din mintea saracului decat bazate pe o cunosterere cat de cat a subiectului.
Cu oarecare mandrie "de barbat", care nu se lasa condus de masina ci pretinde ca el sa fie cocosul, dupa sosirea pe meleagurile GM ului prima masina a fost tot cu manuala, aia stiam, pe aia ma bazam, eram doar "ioropean". Din momentul in care am indraznit sa conduc cu automata, am uitat de cea manuala, nici nu cred ca voi mai conduce cu manuala (asa cum nu cred sa mai conduc in Ro, dar asta e alta poveste...). Avantajele principale: comoditatea (nu trebuie decat un picior si o mana pe volan) si siguranta in deplasare (te poti concentra la drum, fara alte probleme, intarzieri in comenzi, treapta gresita, ochii pe turometru sau atentie la zgomotul motorului). Orice prost poate manevra masina, dar asta nu are nimic de a face cu masculii care se prertind mai barbati doar pentru ca se joaca cu inca un bat. In America marea majoritate a transmisiilor sunt automate si se preconizeaza ca pana prin 2020 aproape toate sa fie asa. Ca performante (exclud deocamdata partea sportiva sau vehicule speciale) se poate spune ca daca in cele mai multe cazuri schimba viteza rapid si atunci cand trebuie, mai bine ca un sofer obisnuit, uneori in conditii mai dificile parca un schimbator manual ar fi mai indicat: pante abrupte in curbe, teren cu aderenta slaba, depasiri "pe muchie". Sunt multe tipuri de cutii, cu 4-5-6-7 viteze, cu posibilitatea de a bloca viteze superioare in caz de nevoie (ptr. cuplu), cu posibilitate de a trece pe manual la dorinta sau mai noile cutii cu curea (Contiunuous Variable Transmission sau CVT, cu numar teoretic infinit de rapoarte) care incep sa se extinda chiar si la SUV uri grele; posibil ca CVT ul sa inlocuiasca in totalitate transmisiile cu roti dintate sau hidraulice pentru autoturisme. Un aspect destul de ignorat: automatele clasice "mananca" din puterea motorului un procent destul de semnificativ, care poate ajunge si la 20 % pentru cutii mai putin sofisticate. Atentie deci la puterea motorului. In general, la puteri mici, mai bine zis foarte modeste (pana la 110 CP) o cutie automata clasica ia serios din performante dinamice (repet: o cutie ieftina). Una CVT insa nu consuma semnificativ, este foarte simpla si usor de inlocuit. Am zis inlocuit, cel putin peste Ocean nimeni nu repara jucarii din astea, e mai ieftin de inlocuit ptr ca manopera costa nu fiarele. Costul unei cutii automate, livrate odata cu masina este intre 1500 si 2000 USD, in plus fata de cea manuala. Nu am auzit sa se poata pune o cutie automata la o masina care initial nu avea asa ceva. Cine vrea n-are decat sa vanda masina veche si sa ia una cu automata (sau manuala dupa caz). Acum conduc un B-class cu CVT cu optiune de manual (suficient sa tin maneta spre stanga timp de 2 secunde si trece pe manual; din acel moment, fiecare lovire usoara spre stanga creste o treapta, fiecare lovire spre dreapta descreste o treapta, la franare f. puternica insa descreste automat cateva trepte, dupa necesitati). Un alt avantaj: jucaria automata mentine un mers mai uniform al motorului, la turatia minima necesara pentru conditiile de tractiune optima; de aici, economie de combustibil (asta e relativ si numai afara) si o uzura mult mai mica a motorului. Eu rareori vad acul turometrului peste 2000, cand demarez mai tare poate sa treaca spre 3000. Normal as avea cam 1700 r/min la 80 Km/h, cu 2 pesoane la bord, motor la temp. de regim, si cca 2100 la 115 km/h pe autostrada (145 CP/benzina).De fapt nu mai e nevoie de turometru, e mai mult de decor, traditie. Schimbarea treptelor este imperceptibila, atata vreme cat trecera de la o treapa la alta se face continuu dar la franare mai brusca se simte uneori o vibratie ( la cutiile automate cu rapoarte fixe schimbarea vitezelor este in general perceptibila, mai ales la masinile ieftine; la Smart de ex. este un dezastru, la un CLK nici nu stii ca are cutie). De mentionat ca in cazul cutiilor automate, sistemul "cruise control" care pastreaza viteza constanta pe autostrada functioneaza foarte bine. Este ceva f. important, nici nu-mi pun problema sa mai conduc pe autostrada fara "Cruise Control" asta dupa ce am mers odata cu o Corolla de inchiriat care n-avea asa ceva. Stiti ce inseamna sa mergi 200 km si sa nu atingi vreo pedala sau schimbator, cel mult un semalizator din cand in cand ? (stim: adormi la volan! ) In concluzie, e buna automata dar costa un pic in plus. Reparatie-nu, inlocuire da, dar peste 150.000 mile parcurse. |
#14
Posted 14 April 2010 - 09:56
Le am si eu pe amandoua. Automata oricand, orsiunde. Am facut si niste asa zis "off-road" cu automata pe niste drumuri destelenite si n-a avut nici o problema
Edited by Cristist50, 14 April 2010 - 09:57. |
#15
Posted 01 May 2010 - 22:11
Intradevar cutia automata iti scade oboseala la volan in special in oras , dar prefer cutia manuala in special pentru depasiri , eu cel putin conducand cu cutia automata aveam o oarecare intarziere in shift un pic deranjanta. Cutia manuala te face sa simti masina mai bine , o turezi mai mult te duci mai mult in demaraj cu trepte inferioare atunci cand situatia o cere . In plus la automata te astepti la surprize costisitoare in caz de defect , cutia manuala este foarte fiabila rar am auzit sa se strice.
|
|
#16
Posted 17 June 2010 - 10:40
Le-am avut pe ambele, aleg automata cu motor maricel indiferent de tehnologie (DSG, PSG ) )
|
#17
Posted 17 June 2010 - 10:44
ligrivis, on 1st May 2010, 16:11, said: cutia manuala este foarte fiabila rar am auzit sa se strice. Cutiil eautomate de pe Fordurile mele sunt electronice, cuplate la microprocesor, care functie de stilul de conducere al soferului adapteaza schimbarea de viteza la un mod mai sportiv sau mai economic... Intarziere nu exista, in general shimba mai repede decat schimba majoritatea soferilor cu manuale. Poate nu sesizezi timpul pierdut la manuala pentru ca estei preocupat, dar pasagerii simt acel "gol" in tractiune (li se bataie capetele) la schimbarea cu manuala. Acum, nu comparati cutiile auomate facute de americani sau japonezi (care au traditie si productie masiva de asa ceva) cu alea facute de europeni (la care este mai mult un after thought, un moft), chiar facute de nemti. Cele europene suck big time. Edited by SuperDuper, 17 June 2010 - 10:52. |
#18
Posted 17 June 2010 - 11:04
Am mers de doua ori pe automata, asa ca nu am prea multa experienta...
Dar pot sa zic ca, in oras, la traficul din Bucuresti, automata ar fi utila. La drum lung imi sunt indiferente (tot ajung in viteza 5-6 si tin drept). Ca sofer insa, prefer cutia de viteze manuala. Cred ca tine mai mult de obisnuinta decat de altceva! |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users