Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Info din zona mass-media audiovizuală și conexă.

- - - - -
  • Please log in to reply
1789 replies to this topic

#1783
IceCoolExtreme

IceCoolExtreme

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,837
  • Înscris: 06.11.2018

Piața de televiziune continuă să scadă în audiență: televiziunile care au pierdut cei mai mulți telespectatori în 2023



În 2023, televiziunile de știri România TV și Antena 3 CNN au înregistrat scăderi accentuate de audiență la nivel național comparativ cu anul precedent. Cele trei mari televiziuni comerciale, Pro TV, Antena 1 și Kanal D, s-au confruntat cu aceeași „boală”, ultimele două reușind să atenueze efectele plecării românilor din fața micilor ecrane.

Raportul cu indicii de audiență TV pentru anul 2023, pe care Serviciul Național de Măsurare a Audienței, realizat de Kantar Media l-a înaintat recent Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) pentru a stabili televiziunile libere la retransmisie pe rețelele de cablu (sistemul must-carry), confirmă că piața TV, cu mici excepții, suferă de o „hemoragie” de telespectatori care se prelungește în fiecare an. (Audiențele se referă la consumul de televiziune liniară, adică pe telecomandă.) Raportul cuprinde audiențele pentru 125 de televiziuni.

Comparațiile pe care le-am făcut cu indicii de audiență din 2022 arată că Pro TV a pierdut 35.184 de telespectatori în 2023, fiind cea mai mare pierdere de pe piața TV. În ciuda acestei scăderi, Pro TV a rămas liderul autoritar în clasamentul audienței naționale, cu o medie de 600.378 de telespectatori pe minut, potrivit măsurătorilor Kantar Media. Cu alte cuvinte, în fiecare minut din anul 2023, programele Pro TV au fost urmărite, în medie, de 600.378 de persoane.

La mare distanță de lider s-a aflat, la fel ca în anii precedenți, Antena 1 cu o medie de 426.789 de telespectatori pe minut. Ratingul anual este mai mic cu 5.702 persoane față de 2022, reprezentând o pierdere minoră.

Kanal D, cea de-a treia televiziune de pe piața TV, a reușit să câștige 1.346 de telespectatori, ajungând la un rating anual de 362.034 de persoane pe minut. Se poate spune că Antena 1 și Kanal D și-au conservat audiențele, consolidându-și pozițiile pe piața TV. Este puțin probabil ca aceste două televiziuni să-și crească audiențele în acest an, ținând cont că principalul concurent, Pro TV, va difuza în vară meciurile de la Campionatul European de Fotbal din Germania.

Cele trei mari televiziuni generaliste au avut o cotă cumulată de piață de 43,3%. Altfel spus, 43,3% dintre românii care s-au uitat la televizor, în cursul anului trecut, au urmărit una dintre aceste televiziuni dintr-un total de 125 de stații. Această cotă de piață (vizionare) este mai mare cu 1,5 puncte procentuale față de 2022, fapt care arată că scăderea audiențelor pentru celelalte televiziuni a fost mai mare decât în cazul celor trei stații.

Nișa televiziunilor de știri a suferit cele mai mari pierderi de audiență comparativ cu 2022, în ciuda războaielor din Ucraina și Israel care, teoretic, ar fi ridicat ratingurile. Dar consumul de știri pe internet și rutina în care au eșuat aceste televiziuni au erodat audiențele acestor programe (urmărite pe telecomandă). În plus, plecarea românilor la muncă în străinătate afectează ratingurile pe întreaga piață TV. În 2023, România TV a pierdut 30.479 de telespectatori față de anul precedent, în timp ce Antena 3 CNN, 33.552 de persoane, fiind a doua cea mai mare scădere după Pro TV. România TV a avut o medie de 216.977 de telespectatori pe minut (locul 4 în top), iar Antena 3 CNN, 159.678 de persoane pe minut (locul 5).

Și celelalte televiziuni de știri au suferit:
  • Digi 24 – rating 60.804 de telespectatori pe minut, în scădere cu 8.699 de persoane.
  • Realitatea Plus – rating 56.343 de telespectatori pe minut, în scădere cu 7.604 persoane.
  • B1 TV – rating 20.967 de telespectatori pe minut, în scădere cu 9.130 de persoane.
  • TVR Info, televiziunea publică de știri, a câștigat 1.842 de telespectatori, ajungând la un rating mediu de 6.079 de persoane pe minut (locul 56 în topul național).
  • EuroNews (2.328 de telespectatori)
  • Prima News (2.143 de telespectatori)
  • Aleph News (1.237 de telespectatori)
Cota cumulată de piață a televiziunilor de știri a fost de 16,4% în 2023, adică 16,4% dintre românii care au urmărit un program TV pe telecomandă în cursul anului s-au uitat la unul dintre aceste programe. În 2022, cota de vizionare a fost 18%, așadar nișa de știri a pierdut 1,6 puncte procentuale în ultimul an.

Televiziunea publică TVR 1 a avut un rating mediu de 42.558 de telespectatori pe minut, în scădere cu 28.704 față de anul precedent, când a difuzat meciurile de la CM de fotbal din Qatar. S-a plasat pe locul 14 în clasamentul audienței naționale. Cele cinci televiziuni publice – TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR Cultural și TVR Info – au avut o cotă cumulată de vizionare de doar 2,8%. Este o cotă de piață care nu poate concura cu Intact Media Group (23,6%), Pro TV SRL (22%), Dogan Media (11,7%) și DIGI (4,8%). De asemenea, cota de piață a televiziunii de știri România TV (6,8%) este de 2,4 ori mai mare decât cota cumulată a celor cinci posturi ale Televiziunii Române. Totuși, TVR 3, televiziunea condusă de Tudor Barbu, a câștigat 3.711 persoane față de 2022, ajungând pe locul 45, cu un rating de 9.139 de telespectatori pe minut. În schimb, programele TVR Cultural au fost urmărite, în medie, de 1.653 de telespectatori pe minut.  

În top 10 televiziuni cu cele mai mari audiențe în 2023 se află patru din cele cinci stații deținute de Intact Media Group (familia Dan Voiculescu). Televiziunile Happy Channel (programe pentru femei – 86.604 telespectatori) și Antena Stars (programe tabloide – 81.081) ocupă locul 6, respectiv 7.

Dar cea mai mare creștere de audiență de pe piața TV a obținut-o televiziunea Film Cafe, deținută de grupul american AMC Networks: 39.708 persoane în plus față de ratingul din 2022. Altfel, ratingul Film Cafe a fost de 61.871 de telespectatori pe minut, ocupând locul 9 în clasamentul național. O altă televiziune de filme care a crescut este Cinemaraton, operată de Clever Media (Adrian Tomșa, acționarul principal), care difuzează numai producții românești. Aceasta a atins o medie de 24.704 telespectatori pe minut, în creștere cu 9.255 față de 2022.

Trinitas, televiziune a cărei licență este operată de Patriarhia Română, a avut o audiență de 14.329 de telespectatori pe minut, situată la nivelul anului 2022. Trinitas ocupă locul 29 din 125 televiziunii, având un rating mai mare decât History, Warner TV, Disney și Bollywood TV.  Din cele 125 de televiziuni măsurate de Kantar Media, 85 au avut audiențe sub 10.000 de telespectatori pe minut în cursul anului 2023. Mai mult, 44 de stații au obținut un rating mediu de sub 2.000 de persoane și 33 au difuzat programe care au fost urmărite de mai puțin de 1.000 de indivizi.

Printre televiziunile cu indici de audiență mai mici de 2.000 de persoane la nivel național (consum pe telecomandă) se numără:
  • Metropola (1.740 telespectatori pe minut)
  • Nașul TV (1.116 telespectatori pe minut)
  • Credo TV (860)
  • NCN (749)
  • Bollywood Classic (692)
  • Global News (368)
  • Canal 33 (302)
  • Apollonia TV (114)
  • Valea Prahovei TV (108)
  • Link Press (37 de telespectatori)
Sursa: https://www.libertat...e-minut-4793711

#1784
mariusica2012

mariusica2012

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 04.07.2012
Cred că interpretarea datelor despre scăderea audienței televiziunilor în România în 2023, așa cum a fost prezentată în articol, este destul de eronata. Deși este adevărat că raportul menționat indică o scădere a audienței televiziunilor tradiționale precum România TV, Antena 3 CNN, Pro TV, Antena 1, și Kanal D, aceasta nu reflectă neapărat un declin al interesului publicului din Romania pentru televiziunea liniară în sine. Mai degrabă, asistăm la o schimbare în modul în care publicul accesează aceste conținuturi, moduri de vizionare liniara care nu sunt masurate. Telespectatorii tind să se orienteze din ce în ce mai mult către platforme online: televiziunea liniară prin internet, aplicatii tv dedicate, și platfome tv pe web browsere devin tot mai populare, oferind o flexibilitate și o comoditate pe care sistemele tradiționale de cablu sau satelit nu le pot egala.

Problema fundamentală aici este că aceste modalități de consum nu sunt încă măsurate eficient sau incluse în rapoartele de audiență standard, ceea ce duce la o subestimare semnificativă a audiențelor reale ale televiziunilor lineare. Prin urmare, scăderea audiențelor raportate in articol nu reflectă o pierdere a interesului pentru conținutul televizat linear, ci o migrație a audienței de la canalele tradiționale de distribuție tv lineara către platformele digitale tv.

În acest context, este esențial ca organismele de măsurare a audienței, precum Kantar Media și instituțiile de reglementare, să își actualizeze metodologiile pentru a captura în mod corect și complet schimbările în comportamentul consumatorilor de media, măsurând si audientele prin internet ale televiziunilor lineare. Si atunci se va observa ca nu prea este o scadere semnificativa, asa cum a dedus autorul articolului. Scăderea e doar pe foaie....

#1785
IceCoolExtreme

IceCoolExtreme

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,837
  • Înscris: 06.11.2018
Orange România: 1,1 abonamente tv, 1,1 abonamente internet fix și 9,5 milioane abonamente mobile, la data de 31 decembrie 2023

Grupul Orange a făcut publice cifrele sale financiare pentru trimestrul al patrulea din anul 2023, cu datele de la data de 31 decembrie 2023. La sfârșitul anului 2023, Orange România servea un număr de 9,5 milioane de utilizatori de servicii mobile, oferea acces la internet fix de bandă largă pentru 1,1 milioane de clienți și furniza servicii de televiziune prin cablu și satelit pentru un număr similar de abonați, anunță compania printr-un comunicat remis către HD Satelit.

Pe parcursul anului 2023, operațiunile Orange din România au înregistrat venituri de 1,551 miliarde de euro, marcând o scădere de 1,2% comparativ cu perioada similară a anului precedent. În trimestrul patru, Orange România a raportat venituri consolidate de 407 milioane de euro, observându-se o creștere moderată de 1,5% în comparație cu trimestrul 4 din 2022.

În cursul anului trecut, rețeaua s-a extins, adăugând peste 500 de noi zone din mediul urban și rural la rețeaua sa 4G și 4G+, acoperind 98,77% din populația cu tehnologia 4G și 82,58% cu 4G+. În plus, 13 noi orașe au fost echipate cu rețeaua 5G/5G+, ridicând totalul la 38 de orașe ce beneficiază de viteze mobile uluitoare de până la 1,5 Gbps.

Anul s-a încheiat cu semnarea unui acord între Orange și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, prin care se anunță planul de a forma un operator de telecomunicații unificat și complet convergent (nr: Orange Romania Communications, fostul Telekom Romania Communications, va fi absorbită de Orange România).
În Orange Business, veniturile din IT&C în ultimele 12 luni au crescut cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Motoare de creștere au fost serviciile de securitate cibernetică, care suscită în continuare interes pentru companii, soluțiile de smart city și proiectele de digitalizare a administrației publice și a învățământului. Al patrulea trimestru al anului trecut a avut în prim plan importanța securizării mediilor online, lansându-se Web Application Firewall (WAF), un nou serviciu de securitate cibernetică pentru protecția aplicațiilor expuse la internet, dar și un nou raport Business Internet Security 2023.

Sursa: https://www.hdsateli...ente-tv-11.html

#1786
IceCoolExtreme

IceCoolExtreme

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,837
  • Înscris: 06.11.2018

China a lansat primul satelit din lume pentru testare 6G


China Mobile, cel mai mare operator de telecomunicații din lume după numărul de abonați la servicii mobile, a lansat cu succes primul satelit din lume pentru testarea arhitecturii 6G. Satelitul de testare, aflat pe orbită joasă, a fost lansat împreună cu un alt satelit (dotat cu tehnologia 5G), tot al China Mobile.

Satelitul 6G utilizează o arhitectură de testare, dezvoltată în colaborare de China Mobile și Academia Chineză de Științe, prin Academia de Inovație pentru Micro-sateliți. Sistemul, dotat cu software și hardware autohton, suportă reprogramarea software în orbită, utilizarea flexibilă a funcțiilor de bază ale rețelei mobile, precum și gestionarea automatizată, îmbunătățind eficiența operațiunilor satelitului.

Aflați la o altitudine de aproximativ 500 de kilometri, aceste sateliți experimentali oferă avantaje (precum latență scăzută și rate de transfer de date mari) în comparație cu sateliții situați pe orbită înaltă (care se află la 36.000 de kilometri). China Mobile a declarat că intenționează să efectueze experimente cu acești sateliți de test, accelerând dezvoltarea tehnologiilor de comunicație spațiu-sol.

China și-a stabilit obiectivul de a comercializa tehnologiile 6G cel mai târziu din anul 2030.

În Europa, cercetarea 6G este condusă de Ericsson și Nokia, prin Proiectul Hexa-X (ce a debutat în ianuarie 2021), care recent și-a intensificat activitățile. Deși proiectul a demonstrat mai multe beneficii, a evidențiat și unele provocări cu care organizațiile se pot confrunta în viitor atunci când vor utiliza o rețea 6G.

Deși nu există o cronologie pentru implementarea 6G, experții în tehnologie și rețea prevăd că tehnologia va fi dezvoltată și lansată până la sfârșitul deceniului.

Tehnologia 6G este așadar încă în stadiile incipiente de cercetare și dezvoltare, deci multe dintre caracteristicile sale exacte și beneficiile potențiale sunt speculative. Cu toate acestea, pe baza direcțiilor curente de cercetare și a anticipărilor experților în domeniu, putem identifica câteva avantaje și posibile dezavantaje ale trecerii de la 5G la 6G.

6G ar putea oferi viteze de transmisie de până la 1 terabit pe secundă (Tbps), depășind semnificativ vitezele maxime ale 5G. Aceasta ar permite descărcări și încărcări aproape instantanee și ar facilita noi aplicații, cum ar fi realitatea augmentată/virtuală avansată. 6G aspiră să reducă latența la câteva microsecunde, comparativ cu latența 5G de aproximativ 1 milisecundă. Ar putea folosi spectrul de frecvențe mai înalte și tehnologii avansate de emisie pentru a oferi o capacitate de rețea mai mare și o densitate mai mare a dispozitivelor conectate. Acest lucru ar fi benefic pentru Internetul lucrurilor (IoT), permițând miliarde de dispozitive să fie conectate simultan. 6G promite să fie mai eficient din punct de vedere energetic, utilizând tehnologii care reduc consumul de energie al rețelelor și dispozitivelor, contribuind astfel la eforturile de sustenabilitate. Avansurile în tehnologia 6G ar putea debloca aplicații noi care sunt impracticabile sau imposibile cu 5G, inclusiv realități digitale de imersiune, servicii bazate pe AI avansat și rețele de comunicații spațiale.

Există însă si dezavantaje și provocări, cum ar fi costurile de implementare: actualizarea infrastructurii existente de la 5G la 6G ar necesita investiții semnificative în echipamente noi, cercetare și dezvoltare, precum și în testarea și implementarea la nivel mondial. Terminalele actuale nu vor fi compatibile cu rețelele 6G, necesitând actualizări sau înlocuiri costisitoare. Cu creșterea vitezelor și a capacității, vin și provocări suplimentare legate de securitatea datelor și confidențialitate (asigurarea securității rețelei și a datelor va fi mai complexă). Implementarea pe scară largă a 6G, în special în zonele rurale și îndepărtate, ar putea întâmpina dificultăți mai mari decât la 5G, legate de costuri și logistică.

Sursa: https://www.hdsateli...t-din-lume.html

#1787
IceCoolExtreme

IceCoolExtreme

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,837
  • Înscris: 06.11.2018
Warner Bros. Discovery a încheiat 2023 cu 97,7 milioane de abonați la streaming, o creștere cu jumătate de milion față de totalul din 2022  https://www.broadban...ll-year-profit/

#1788
KLM2009

KLM2009

    The Punish3r

  • Grup: Moderators
  • Posts: 25,845
  • Înscris: 07.07.2009
Urmează Film Mania România?
https://www.parabola...ceskou-licenci/

#1789
_Gaby_

_Gaby_

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,072
  • Înscris: 15.11.2021
Nu mă surprinde, știind audiența foarte mare pe care o au cu Film Cafe. În plus, și AMC e în primele 20.

Interesant totuși că lansează ceva nou și la noi. În ultimii ani au închis posturi pe bandă rulantă (Megamax, Sundance, Outdoor Channel)

Edited by _Gaby_, 14 March 2024 - 17:52.


#1790
IceCoolExtreme

IceCoolExtreme

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,837
  • Înscris: 06.11.2018
Megamax si Outdoor au avut doar un feed international care a fost inchis in toate tarile cand au fost inchise la noi

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate