Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Utilitatea de a invata un copil ceva de la varste fragede.
#19
Posted 12 March 2010 - 21:04
Eu inca recit cu patos poezii despre Ceausescu si franturi din cuvantarile lui despre Unire si toata lumea se amuza. Ma bucur ca le-am invatat pe de rost. Imi pare rau ca n-am invatat mai multe. M-au ajutat. Mi-au antrenat memoria. Memoria mi-a ajutat in multe situatii. Copilul meu va fi trilingv, ca asta-i mediul, si il voi invata multe poezii, in toate cele trei limbi. Uite-asa.
|
#20
Posted 12 March 2010 - 21:43
mufa, on 12th March 2010, 18:49, said: Mintea trebuie antrenată altfel o să vă treziți cu un mic retardel, perfect sănătos, care în clasa a 4-a o să citească pe litere. Cat despre "asa trebuie", am mai spus: evident ca problemele cu solutie unica, trebuie rezolvate "asa cum trebuie"; acolo exista acel "asa cum trebuie" si corect sau gresit. Exista "asa cum mtrebuie" si la invatarea unui sport, si la citit si la scris si la socotit si la o groaza de chestii. Totusi nu exista "asa cum trebuie" cand e vorba de gestica si mimica unui catec/poezii, nici cand e vorba de scris o compunere/eseu. Legat de titlul topicului, e total pe langa tema dezbatuta de mine. Evident ca un copil trebuie invatat diverse chestii de mic. Ideea e cum il inveti si ce. |
#21
Posted 12 March 2010 - 22:06
O gramada chestii in viata trebuie sa le inveti pe de rost si atat.
Apoi e usor sa "lenevesti" si ca parinte, intai renunti la poezii ca zici ca oricum nu o sa ii foloseasca, renunti la a-l invata sa citeasca ca doar e treaba invatatoarei, renunti sa-l stimulezi la scoala doar profii-s corupti, ii trimiti mancare si haine calcate in sesiunile de re-re-uri si apoi te plangi ca tara e de rahat si nu are job. Deh, numa pilosii reusesc. |
#22
Posted 12 March 2010 - 22:42
Ivanna, on 12th March 2010, 21:43, said: Da' n-a zis nimeni sa nu-i antrenezi mintea. Tocmai asta e problema ca metoda aleaasa de Daros cred ca e cea mai ineficienta metoda de antrenat mintea. Spune-mi si mie cum ii antrenezi mintea copilului punandu-l sa recite o poezie in franceza? As intelege daca ar vorbi limba, dar care e rostu ca la un an sa-l inveti o poezie in alta limba, el necunoscand acea limba? Care e rostul sa-l pui sa cante Michael Jackson? De ce sa-i impui o anume gestica la cantat/recitat? Edited by bonobo, 12 March 2010 - 22:58. |
#23
Posted 12 March 2010 - 22:55
Cand cineva intelege ce anume condamn eu, sa ma anunte si pe mine. Mi-e lene sa tot explic fiecaruia in parte ca sunt de acord sa te ocupi de copil de mic, sunt de acord cu activitatile extrascolare, sunt de acord sa invete o limba straina de mic, sunt de acord sa-l inveti sa citeasca/sa scrie/sa socotesca inainte de a merge la scoala, sunt de acord ca fie disciplina si sa se meraga pe "asa cum trebuie" acolo unde e cazul. Nu sunt de acord cu peziile recitatea cu intonatie falsa impusa, cu gestica falsa impusa la cantece(gen bolte si inimi cu mainile), nu sunt de acord cu eseurile/compunerile asazise "cu expresii frumoase", nu sunt de acord cu invatarea de poezii in alte limbi atata vreme cat nu se cunoaste limba respectiva.
Invata-l franceza/engleza daca te crezi tare, da' nu-i da in bataie de joc sa memoreze o poezie in una din limbile astea pt ca tu sa ai motiv de lauda ca uite, al meu recita poezii in franceza la un an! Ce destept E!!! |
#24
Posted 12 March 2010 - 23:09
Ivanna, on 12th March 2010, 22:55, said: nu sunt de acord cu invatarea de poezii in alte limbi atata vreme cat nu se cunoaste limba respectiva. Invata-l franceza/engleza daca te crezi tare, da' nu-i da in bataie de joc sa memoreze o poezie in una din limbile astea pt ca tu sa ai motiv de lauda ca uite, al meu recita poezii in franceza la un an! Ce destept E!!! |
#25
Posted 12 March 2010 - 23:13
Ivanna, on 12th March 2010, 22:55, said: Invata-l franceza/engleza daca te crezi tare, da' nu-i da in bataie de joc sa memoreze o poezie in una din limbile astea pt ca tu sa ai motiv de lauda ca uite, al meu recita poezii in franceza la un an! Ce destept E!!! Cuvintele sunt pentru ei un fel de tool-uri. Daca-i inveti sa le foloseasca le dai o preocupare, care, de multe ori, ii face fericiti. Gesturile, acum stangace, pot fi perfectionate de copil si pot deveni miscari inspirate mai tarziu. Cuvintele in franceza, neintelese acum, pot fi perfectionate si rostite fara accent ciudat mai tarziu, pentru ca Broca si Wernicke nu asteapta scoala generala. Per total, eu nu cred in rolul crucial al educatiei, dar imi place sa-i dau copilului ocupatii 'serioase'. Mintea lui oricum macina ceva, continuu. Macar sa inteleg eu ce macina, daca el nu prea intelege. Edited by bonobo, 12 March 2010 - 23:21. |
#26
Posted 13 March 2010 - 11:58
Ivanna, on 12th March 2010, 22:55, said: Cand cineva intelege ce anume condamn eu, sa ma anunte si pe mine. Ca să lămurim lucrurile este necesar să facem o recapitulație: 1.În primele tale 2 posturi nu ai făcut distincția pe care o faci mai sus între situațiile care impun „așa cum trebuie” și cele unde poate avea loc „așa cum vreau eu”. După ce ți-am răspuns în 2 posturi cu exemple foarte clare, ai acceptat într-un final că așa stau lucrurile. 2.În primele tale 3 posturi ai arătat că nu înțelegi importanța dezvoltării memoriei la copil. „Papagal dresat” (ca să te citez) reprezintă un copil care apelează la memorie într-o anumită situație (nu ai precizat care situație, era foarte necesar). „Da pt ce ii antrenezi memoria?” este exact întrebarea pe care mi-ai adresat-o. Dacă ar fi venit din partea unui copil, aș fi înțeles legitimitatea ei. Cînd întrebarea vine din partea unui adult, deja este puerilă. Doar eleganța mă determină să nu o cataloghez drept stupidă. Și da, am convingerea că nu ai întrebat la bășcălie. Cei care au dubii, să parcurgă cu atenție primele 5 posturi ale topicului, contextul vorbește de la sine. În urma conținutului posturilor apărute după mutarea topicului pe aria corespunzătoare, ai început să pricepi cum stau lucrurile cu memoria la copil. Te dezici de ceea ce susțineai inițial. „Da pt ce ii antrenezi memoria?” vs. „Da' n-a zis nimeni sa nu-i antrenezi mintea.”. Totuși, ceea ce contează este că faci progrese, bravo! Acestea fiind clarificate, nu ți-a mai rămas decît să te agăți de un singur aspect: „Tocmai asta e problema ca metoda aleaasa de Daros cred ca e cea mai ineficienta metoda de antrenat mintea.” Cînd faci asemenea afirmație, cunoști cu siguranță și alternativele superioare și eficiente metodei folosite de mine. Prezintă-le, dacă sînt valoroase voi fi încîntat să le aplic. Să continuăm cu nelămuririle tale: „As intelege daca ar vorbi limba, dar care e rostu ca la un an sa-l inveti o poezie in alta limba, el necunoscand acea limba?" Fă un joc de imaginație. Vrei să construiești ceva, dar pentru asta ai nevoie de materiale și unelte specifice. Materialele sînt cuvintele; uneltele specifice sînt atenția copilului, plăcerea de a învăța, capacitatea de a memora. Pînă nu va avea la dispoziție materialele, nu va putea construi nimic. Poate învăța în altă limbă mai întîi substantive simple: pasăre, animal, pește. Mai apoi verbe specifice pentru fiecare: a zbura, a merge (a alerga, a se cățăra), a înota. Treptat, va putea asimila noțiuni din ce în ce mai complexe. Important este să îi placă acelui copil ceea ce face. Rostul ca să înveți un copil de un an să recite o poezie în altă limbă (el necunoscînd acea limbă) este acela de a-i pune la dispoziție materialele de construcție pentru mai tîrziu și de a-l familiariza (cu cît mai devreme, cu atît mai bine) cu fonetica acelor cuvinte dintr-o altă limbă (sună diferit decît cele din limba maternă). Tu vrei să vezi copilul direct cum gîndește, cum reacționează propriu și sincer fără să apeleze la memorie. Aceasta este o utopie, ca și cînd ai vrea să faci nu știu ce prăjitură fără a cunoște vreo rețetă pentru ea și, pe deasupra, fără a dispune de ingredientele necesare realizării ei. „De deschis nu deschid nicun topic pe tema educatiei copilulul, ca deocamdata nu ma pasioneaza problema." Nu-i bai, însă mai bine ți-ai ocupa timpul cu probleme care te pasionează. Lasă domeniul „Educația copilului” pentru cei care au tangență cu el, măcar din pasiune dacă nu din considerente mai solide. Un mare clasic conațional și contemporan nouă, după îndelungată cugetare a afirmat că pe la noi: „La muzică și la fotbal toți se pricepe!“ Așa o fi… |
#27
Posted 13 March 2010 - 12:44
Daros, tu faci o mare confuzie(de aici si o groaza de posturi inutile): pt tine mintea e acelasi lucru cu memoria. Pt mine mintea e ceva general care include inteligenta(care la randul ei include quantitative reasoning & verbal reasoning), atentia , memoria, perspicacitatea etc. In acest context, da, nu pricep pt ce ii dezvolti memoria asa de agresiv si neproductiv(as zice)?
Sunt de parere ca in scolile/gradinitele din Romania se pune accentual exclusiv pe dezvoltarea memoriei, asta ducand in final la timpire. Cand am vazut videourile tale, am avut confirmarea ca la gradinita, inca asta e trendul. Ce m-a enervate a fost ca voi practicati aceasta metoda si acasa si sunteti foarte mandri de asta. Si stai linistit, de convins nu m-ai convis cu nimic si n-am acceptat nimic pe parcurs. Intrebarile mele sunt aceleasi si au fost destul de tintite inca de la inceput(vezi primul post), doar ca tu si altii ati luat-o pe aratura. Edited by Ivanna, 13 March 2010 - 12:50. |
#28
Posted 13 March 2010 - 12:50
|
#29
Posted 13 March 2010 - 12:59
maltese, on 13th March 2010, 11:50, said: Spune-mi te rog in ce (alta) tara ai facut scoala si gradinita incat sa nu te superi daca te fac tampita. Edited by Ivanna, 13 March 2010 - 13:02. |
#30
Posted 13 March 2010 - 18:40
Ivanna, on 11th March 2010, 21:18, said: P.S.: Poezii ca poezii, da' cand am vazut ca ati pus-o sa cante din Michael Jackson, am fost pe jos. Ivanna, on 13th March 2010, 12:44, said: Daros, tu faci o mare confuzie(de aici si o groaza de posturi inutile): pt tine mintea e acelasi lucru cu memoria. Pt mine mintea e ceva general care include inteligenta(care la randul ei include quantitative reasoning & verbal reasoning), atentia , memoria, perspicacitatea etc. Ivanna, on 13th March 2010, 12:44, said: Sunt de parere ca in scolile/gradinitele din Romania se pune accentual exclusiv pe dezvoltarea memoriei, asta ducand in final la timpire. Mai degrabă consumul exagerat de Mircea Badea poate duce la tîmpire. Ivanna, on 13th March 2010, 12:44, said: Cand am vazut videourile tale, am avut confirmarea ca la gradinita, inca asta e trendul. Ce m-a enervate a fost ca voi practicati aceasta metoda si acasa si sunteti foarte mandri de asta. Ivanna, on 13th March 2010, 12:44, said: Si stai linistit, de convins nu m-ai convis cu nimic si n-am acceptat nimic pe parcurs. Intrebarile mele sunt aceleasi si au fost destul de tintite inca de la inceput(vezi primul post), doar ca tu si altii ati luat-o pe aratura. |
#31
Posted 13 March 2010 - 19:17
maltese, on 13th March 2010, 12:50, said: Spune-mi te rog in ce (alta) tara ai facut scoala si gradinita incat sa nu te superi daca te fac tampita. Hana79, on 13th March 2010, 19:08, said: din pacate acest accent nu se pune cand trebuie, memoria se dezvolta extrem de mult in prima faza a copilariei si faptul ca cei mici nu sunt invatati la gradinita poezii si cantecele, chiar e un minus citeste mai multe despre memoria la varsta prescolara si vei vedea rolul memorizarii |
#32
Posted 13 March 2010 - 22:56
maltese, on 13th March 2010, 12:50, said: Spune-mi te rog in ce (alta) tara ai facut scoala si gradinita incat sa nu te superi daca te fac tampita. Ceea ce faci tu sunt jigniri... Ai din partea mea un avertisment... Eu sper ca toata lumea sa vorbeasca civilizat. Cine nu se poae abtine, nu are ce cauta aici! |
#33
Posted 13 March 2010 - 23:09
|
#34
Posted 14 March 2010 - 01:14
Pentru ca imi pare stupid felul in care s-a pus problema.Am sa folosesc exemplul personal.
De mica am avut o bona care avea grija cateva ore timp de 2-3 zile pe saptamana cand programul de lucru al parintilor mei se suprapunea si nu puteau fi cu mine.Respectiva era de etnie maghiara si adora sa ciripeasca poezioare si cantecele cat era ziua de lunga.Era o fire vesela si imi placea de ea.Avand cam 2 ani, am inceput sa folosesc cuvinte in maghira in vorbirea curenta.Apoi , am ajuns la gradinita la frumoasa varsta de 2 ani si jumatate(eram o exceptie).In consecinta nu am mai vorbit in maghiara. Azi, vorbesc flunet maghiara si spre deosebire de alte limbi straine, nu convertesc cuvintele din romana in cealalta limba, ci contruiescc propozitia direct n maghiara. Copii mei au avut ocazia sa auda multa limba engleza.La varsta la care doar invata sa vorbeasca la auzire cuvantului dog arata spre imaginea caine, etc. Trebuie sa mentionez faptul ca detest sa fac demonstratii de poezii, cantecele cu copii mei. Dar asta nu inseamna ca nu sunt constienta ca e varsta la care capacitatea lor de asimilare este deosebita si mai ales este important sa fie stimulata. Edited by rechinitza, 14 March 2010 - 01:16. |
#35
Posted 14 March 2010 - 11:08
Ivanna, on 13th March 2010, 12:44, said: Sunt de parere ca in scolile/gradinitele din Romania se pune accentual exclusiv pe dezvoltarea memoriei, asta ducand in final la timpire. Cand am vazut videourile tale, am avut confirmarea ca la gradinita, inca asta e trendul. Ce m-a enervate a fost ca voi practicati aceasta metoda si acasa si sunteti foarte mandri de asta. Memoria e mult mai importanta decat ai crede tu, in evolutia gandirii. Evolutia intelectuala a unui individ se bazeaza foarte mult pe comparatii. Nu poti lua o decizie daca nu stii sa distingi foarte bine variabilele pe care le analizezi, ori de cele mai multe ori, esti pus in situatia de a compara o situatie reala si imediata, cu una din trecut. La varste fragede, memoria este mult mai "buretel" absoarbe si stocheaza absolut orice informatie primeste. Gandirea in schimb, este foarte limitata. E bine deci, sa te dezvolti in ritmul lor natural. Mie mi s-ar parea mult mai frustant atat pentru copil cat si pentru pedagog, sa incerce sa-l invete pe un copil de 3 ani ecuatii diferentiale, sau filosofie freudiana. Il inveti ceea ce poate el invata. Invatarea pe de rost a unor poezii, pe care atunci nu le intelege, il va ajuta in viitor, deoarece memoreaza vocabular. In momentul in care cuvintele vor capata un sens, el le va avea deja. E mult mai usor sa retii ceva pentru totdeauna, dupa ce o perioada de timp ai stiut acel lucru, dar nu l-ai inteles, si dintr-o data ai avut o revelatie: AHAAAA deci asta inseamna . Deci, desi sunt de acord cu tine ca sistemul de invatamant romanesc (si nu numai) este neperformant, parerea mea de neprofesionist in ale invatamantului, este ca gresesti. |
#36
Posted 15 March 2010 - 08:48
Ivanna, on 12th March 2010, 20:55, said: Nu sunt de acord cu peziile recitatea cu intonatie falsa impusa, cu gestica falsa impusa la cantece(gen bolte si inimi cu mainile), nu sunt de acord cu eseurile/compunerile asazise "cu expresii frumoase", nu sunt de acord cu invatarea de poezii in alte limbi atata vreme cat nu se cunoaste limba respectiva. Intonația falsă, gestica falsă ... e discutabil. E doar un mod de prezentare și trebuie tratat ca atare ca produsul final să se "vândă". Iar expresiile alea frumoase sunt un mod de a îmbogăți vocabularul. Oricât de interesat ai fi de educația copilului nu folosești nici uzual și nici tangențial expresiile astea. Edited by amonra_71, 15 March 2010 - 08:49. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users