Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...
 casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 

Utilitatea de a invata un copil ceva de la varste fragede.

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1
Ivanna

Ivanna

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,518
  • Înscris: 10.01.2007
Referitor la acest topic: http://forum.softped...howtopic=647959

Multumim de catecele, mi-am adus aminte de gradi si de cum ne terorizau educatoarele cu aceleasi cantece acum 20 de ani.

M-am uitat si la celelelate videouri ale tale, cu serbarile de la gradi si alte cantece ale Dariei. Nu pot sa inteleg care e utilitatea de a pune un copil de 4 ani sa invete pe de rost niste cantece/poezii(majoritatea fara sens) si apoi sa-l obligi sa faca bolte si inimi cu mana si sa recite cu intonatie? De ce?

Trist ca nu s-a schimbat nimic in 20 de ani de cand am absolvit  :P eu gradinita.  Din pcate in Romania copiii sunt dusi la gradinita pt a fi dresati ca niste papagali vorbitori. Mai inti ii pui sa fca bolte cu mana si sa recite cu intonatie(ca asa fac copii destepti si cuminti), apoi la scoala ii pui la compuneri cu expresii frumoase, iar apoi comentarii din cartea lu' mariana Badea :coolspeak:  De ce sa nu-i pui sa gandesca, sa vorbeasca? De ce sa recite ceva invatat pe de rost? Il umilesti daca il pui sa invete pe de rost un cantec in franceza sau o poezie de Cosbuc. Il umilesti pt ca el oricum repeta ca papagalul ceva ce nu intelege. Faptul ca la 1 an recita o poezie in franceza nu-l face nici mai destept, nici mai frumos si nici mai sanatos. Puteai sa-l inveti si una in rusa sau chineza ca la fel o spunea. Deci care-i scopul?

Edited by Ravy, 12 March 2010 - 13:06.
Transformare posturi in topic.


#2
Daros

Daros

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 702
  • Înscris: 10.04.2007
Dacă, copil fiind, te-ai simțit terorizată de educatoare din cauza faptului că trebuia să înveți într-un fel anume o poezie, un cîntecel, sau altele asemeni, îți pot înțelege frustrarea. În urmă cu 20 de ani, Școala Waldorf  sau o altă alternativă la Învățămîntul de Stat nu existau în România.
Fii fericită că în ziua de astăzi, pentru copilul/copiii tăi, ai posibilitatea de a opta pentru un alt tip de sistem de învățămînt, cu metodologii moderne și diferite de cele pe care le dezaprobi.

Deși nu avea 3 ani împliniți la momentul cînd a mers la grădiniță, Daria nu acolo a învățat primele poezii. Avînd o atenție foarte bună, fiind receptivă la ceea ce era învățată, și-a dezvoltat rapid vorbirea, ajungînd să recite poezii la vremea cînd cei mai mulți copii de vîrsta ei aveau un vocabular care conținea mai puțin de 10 cuvinte (și acelea pronunțate aproximativ și cu greutate).

Dacă ai văzut și alte filmulețe cu Daria, poate l-ai văzut și pe cel în care (ajutată puțin de mami) recită la vîrsta de 2 ani poezia „Zdreanță” a lui Arghezi. Crezi că acea poezie este în mod obișnuit una pentru nivelul unui copil de 2 ani? Eu sînt convins că nu este același lucru cu a recita „Cățeluș cu părul creț”.

În privința recitării poeziilor cu intonație „ca asa fac copii destepti si cuminti”, nu sînt de acord cu tine. Consider că fără intonație, poezia recitată este monotonă, plictisește. Boltele și inimile făcute cu mîna și recitatul cu intonație aveau rolul de a contura mesajul pe care îl transmitea. Dacă ai avut prilejul să îl vezi pe Tudor Gheorghe recitînd din Marin Sorescu sau alt poet, vei înțelege mai bine la ce mă refer. Îți poate recita poeme kilometrice și garantat nu te vei plictisi. Este un maestru al intonației, folosește impecabil gestica și mimica, avînd o dicție desăvîrșită.

Eu admit faptul că estetica suferă deocamdată la gestica Dariei, însă țin cont că este la început de drum, iar copilul nu are nici 4 ani și jumătate. Nici în balet, dans sau patinaj artistic, mișcările nu sînt estetice, pline de grație de la primele lecții, în caz contrar ar fi tot Pămîntul plin de artiști/sportivi la superlativ. Poate fi apreciată în schimb pentru felul în care cîntă cu negativ, păstrînd relativ bine tempo-ul, fără a încurca versurile și nefiind ajutată de nimeni să țină ritmul. Eu filmînd fără trepied, cu camera în mînă, nu aveam cum să o ajut la ritm fiindcă riscam să mișc camera. Este o filmare curată, fără cosmetizări de studio. Uite mai jos un exemplu de filmare cu aranjamente făcute în studio. Este vorba de o fetiță de vîrsta Dariei, copil ce te poate impresiona foarte plăcut datorită felului în care cîntă:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qxlIv06Pxes?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Iar acum, privește prestația ei în condițiile în care cîntă live, cu orchestra în spate:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-CqRooE-JUw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sesizezi diferențele? Tempo-ul este mult coborît, copilul are tendința să uite de microfon, intensitatea la care cîntă se pierde pe alocuri. Iar aceasta este o interpretare în care o orchestră bună poate cu ușurință să se plieze pe eventualele greșeli ale solistului, punîndu-i ritmul la dispoziție de fiecare dată cînd solistul „o ia ușor pe arătură”. Iar maestrul Botgros o ajută discret atunci cînd greșește.
Totuși, este vorba de un copil de 4 ani la început de drum. Dacă se va ține de muzică și o vei asculta cînd va avea vreo 12 ani, te va uimi cu felul său de a cînta.

În cazul unui interpretării cu negativ, misiunea solistului este mult mai grea. Nu ai voie să greșești, te-ai încurcat la ceva = ai compromis piesa. Negativul nu te așteaptă, merge înainte, nu te ajută în nici un fel. Eu consider că Daria deja se descurcă binișor cîntînd după negativ.

Nu cred că un preșcolar este umilit atunci cînd este pus să învețe o poezie, eu însumi am fost copil și mi-a plăcut să învăț poezii. Nici nu m-am simțit terorizat de dascălii din copilărie, păstrînd amintiri frumoase de la concursurile și spectacolele la care am participat cu școala. Cred, în schimb, că îi folosește pentru a antrena memoria (Daria reține versurile noilor cîntece de la Canto în proporție de peste 75% direct din clasă. Acasă, din două repetiții deja cunoaște versurile melodiei. Are colegi de 6 anișori care după o săptămînă vin la cursuri cu versurile neînvățate).

Chiar crezi că ar fi putut învăța primele poezii la vîrsta de 1 ani și x luni, dacă nu i-ar fi plăcut? Ai fi putut determina un copil la acea vîrstă să învețe cu forța? Ce îi puteai face în sensul acesta?

Nici acum copilul meu nu este obligat să meargă la Canto, are susținere din partea părinților cît timp vrea să facă asta. Oricare lucru are prețul său, nici performanța într-un anumit domeniu nu face excepție. Însă, nu vei putea face performanță împins de la spate de către alții.

Închei aici, deja este un post lung, iar pe mine mă așteaptă niște măcinici delicioși.

O primăvară frumoasă!

#3
Ivanna

Ivanna

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,518
  • Înscris: 10.01.2007
Hmmm, un post cam prea lung pentru gusturile mele. Mi-e ca am sarit peste unele propozitii.  :notangel: De lene, ma opresc doar la urmatoatere secvente:

View PostDaros, on 9th March 2010, 11:17, said:

Dacă, copil fiind, te-ai simțit terorizată de educatoare din cauza faptului că trebuia să înveți într-un fel anume o poezie, un cîntecel, sau altele asemeni, îți pot înțelege frustrarea.
Nasol e ca atunci pe moment nu m-am simtit terorizata, eram si eu papagalul ideal care recita cu intonatie si gestica mai ceva ca Tudor Gheorghe :thumbdown: Doar acum, adult fiind realizez ca am facut pe papagalul pe degeaba, in detrimentul meu.  Preferam in loc sa fiu lasata sa gandesc si sa fiu lasata sa spun o poezie/cantec asa cum cred eu, nu "asa cum trebuie".

View PostDaros, on 9th March 2010, 11:17, said:

În privința recitării poeziilor cu intonație „ca asa fac copii destepti si cuminti”, nu sînt de acord cu tine. Consider că fără intonație, poezia recitată este monotonă, plictisește. Boltele și inimile făcute cu mîna și recitatul cu intonație aveau rolul de a contura mesajul pe care îl transmitea. Dacă ai avut prilejul să îl vezi pe Tudor Gheorghe recitînd din Marin Sorescu sau alt poet, vei înțelege mai bine la ce mă refer. Îți poate recita poeme kilometrice și garantat nu te vei plictisi. Este un maestru al intonației, folosește impecabil gestica și mimica, avînd o dicție desăvîrșită.
Ai uitat un amanunt, Tudor Gheorghe e adult, nu e (sper) un copil neajutorat de 4 ani care nu poate decat sa imite, neintelegand ce ce si pentru ce face. ;)

View PostDaros, on 9th March 2010, 11:17, said:

Nu cred că un preșcolar este umilit atunci cînd este pus să învețe o poezie, eu însumi am fost copil și mi-a plăcut să învăț poezii. Nici nu m-am simțit terorizat de dascălii din copilărie, păstrînd amintiri frumoase de la concursurile și spectacolele la care am participat cu școala. Cred, în schimb, că îi folosește pentru a antrena memoria (Daria reține versurile noilor cîntece de la Canto în proporție de peste 75% direct din clasă. Acasă, din două repetiții deja cunoaște versurile melodiei. Are colegi de 6 anișori care după o săptămînă vin la cursuri cu versurile neînvățate).
Orice om e umilit cand e pus sa faca un lucru pe care nu-l intelege, in care nu crede si caruia nu-i intelege scopul. Ok, daca asta e visul tau, sa-i antrenezi memoria, atunci bafta! Da pt ce ii antrenezi memoria? :huh: Eu una as prefera un copil care pus  intr-o anumita situatie, reactioneaza gandinnd si nu apeland la memorie; adica prefer un copil, nu un papagal dresat. Eu vreau sa-i vad reactiile proprii si sincere, nu vreau sa vad cat de bine e in stare sa imite ce-i spun eu.

View PostDaros, on 9th March 2010, 11:17, said:

O primăvară frumoasă!
Multumesc!  :)

Edited by Ivanna, 10 March 2010 - 15:23.


#4
Daros

Daros

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 702
  • Înscris: 10.04.2007

View PostIvanna, on 10th March 2010, 15:13, said:

Nasol e ca atunci pe moment nu m-am simtit terorizata, eram si eu papagalul ideal care recita cu intonatie si gestica mai ceva ca Tudor Gheorghe :thumbdown: Doar acum, adult fiind realizez ca am facut pe papagalul pe degeaba, in detrimentul meu.  Preferam in loc sa fiu lasata sa gandesc si sa fiu lasata sa spun o poezie/cantec asa cum cred eu, nu "asa cum trebuie".
Eu sînt de părere că dacă vrei să faci performanță într-un domeniu trebuie inițial să înveți lucrurile „ca la carte”. Procedurile predate au măcar avantajul de a fi trecut testul timpului, deci de a se fi dovedit eficiente. Mai jos ai 2 exemple:
1.Fondatori de stiluri de luptă în artele marțiale au ajuns mai întîi maeștrii în alte stiluri deja existente la acea vreme, stiluri pe care le-au aprofundat și ulterior și-au adus contribuția în domeniu, punînd bazele propriului stil.
2.Anumite elemente de acrobație din gimnastică poartă numele sportivilor care le-au executat public în premieră. Este vorba despre sportivi de performanță care au învățat gimnastica după metoda „așa cum trebuie”, nu după „așa cum cred eu”. Au ajuns la un nivel de top și după aceea au realizat elementele de acrobație noi.
Tot astfel, o tehnică predată pentru un instrument muzical, precum și o tehnică predată pentru un stil de înot, dacă nu sînt deprinse „așa cum trebuie” nu te vor ajuta să progresezi în acel domeniu, decît pînă la un nivel intermediar.

Din mulțimea celor care își doresc să performeze într-un domeniu, puțini vor fi cei care vor ajunge în elita practicanților disciplinei alese. Dintre elitiști, puțini vor fi cei care vor fonda ceva nou și diferit care se va dovedi folositor.
Doar genialul nu are nevoie să învețe „ca la carte”. Va uimi pe toată lumea cu propria sa abordare de geniu, revoluționînd domeniul respectiv.

View PostIvanna, on 10th March 2010, 15:13, said:

Ai uitat un amanunt, Tudor Gheorghe e adult, nu e (sper) un copil neajutorat de 4 ani care nu poate decat sa imite, neintelegand ce ce si pentru ce face. ;)
Chiar m-ai făcut să zîmbesc! Corect, Tudor Gheorghe este adult; poate părea greu de crezut, însă a avut și el copilărie, pubertate, adolescență. :)  A studiat de tînăr muzica și actoria. Prestația cu care ne încîntă acum ca și artist este rodul muncii sale de-o viață.

În treacăt fie precizat, George Enescu a încîntat publicul vremii cu tehnica sa de violonist. Pentru a atinge acele performanțe pe care le-a avut ca adult, a studiat temeinic vioara încă de la vîrsta de 4 ani. Copilul Enescu nu ar fi putut înțelege un instrument complex precum vioara atunci cînd avea doar 4 ani. I-a plăcut să exerseze, a imitat ceea ce vedea la profesorii săi, a învățat tehnicile „așa cum trebuie”, ulterior desăvîrșindu-și stilul de interpretare.

View PostIvanna, on 10th March 2010, 15:13, said:

Orice om e umilit cand e pus sa faca un lucru pe care nu-l intelege, in care nu crede si caruia nu-i intelege scopul. Ok, daca asta e visul tau, sa-i antrenezi memoria, atunci bafta!
Ți-am aflat acest punct de vedere încă din postul tău precedent. Nu sînt de acord cu el, însă nu mă deranjează cîtă vreme nu mă afectează.
Nu am susținut nicăieri că este visul meu să-i antrenez memoria Dariei. Este o exagerare!

View PostIvanna, on 10th March 2010, 15:13, said:

Da pt ce ii antrenezi memoria? :huh:

Logic, pentru a avea o memorie foarte bună!  :OK:


Este evident din chiar primul tău post al acestui topic că opiniile noastre privind educația copilului sînt diferite. Acest fapt nu cred că poate fi o problemă, cîtă vreme nu intenționăm să avem copii împreună sau, cel puțin să ne angajăm amîndoi în creșterea/educația aceluiași copil.

Din păcate, direcția în care a luat-o topicul nu mai are legătură cu secțiunea Alte Filmulețe. Eu am deschis topicul pentru a aduce o bucurie mămicilor de pe forum cu prilejul zilei lor. Sub deviza „unde dai și unde crapă”, direcția topicului a fost deturnată.

Sînt de acord -dacă cineva din echipa de moderare consideră că este cazul- să se șteargă comentariile deoarece nu au legătură cu secțiunea. Pentru tine și pentru mine nu ar fi o pierdere, fiecare am cunoscut opinia celuilalt. Admit chiar să fie radiat topicul cu totul, deja evenimentul „Ziua Mamei" este de domeniul trecutului. Deci, topicul se poate șterge/închide în caz că se dorește, mie îmi este deopotrivă egal.

Ivanna, ești un user cu destulă vechime pe acest forum. La o primă observație, conturile noastre au fost create la fix 3 luni distanță unul de celălalt. Activitatea ta de forumistă este de aproximativ două ori și jumătate mai bogată decît a mea (dacă ne referim strict la cantitatea de mesaje postate pe forumul SP). Inutil să ți se sugereze că ai posibilitatea de a deschide propriul topic pe secțiunea corespunzătoare, chiar să faci și un poll cu tema „Educația copiilor noștri, astăzi”. Am rugămintea, dacă în urma acestui post ai întrebări pentru mine, să folosești metoda PM. În funcție de timpul disponibil, îți voi răspunde la rîndul meu tot pe Privat.

Îți doresc să reușești să oferi tot ceea ce este mai bun și folositor pentru copilul/copiii tăi!
Tot același lucru îmi doresc mie însumi, pentru Daria.

Toate cele bune!

#5
Ivanna

Ivanna

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,518
  • Înscris: 10.01.2007
Poi tu ai doar 600 de posturi pt ca tu cand scrii, apoi  vad ca nu te joci. Ale mele sunt mai multe dar mai scurte. Sa inteleg ca tu nu ai timp sa le faci mai scurte?  :coolspeak:

Mi-e ca de data asta  am sarit si mai tare peste propozitii; oricum, utile boldurile, m-au ajutat  mult :coolspeak:  


Eu am spus ca prefer sa recite si sa cante sincer, asa cum ii vine lui si nu "asa cum trebuie" pt ca vorbeam de gestica, mimica si intonatia aceea stupida si falsa promovata de invatatoare/educatoare/profesori. La gestica, la mimica, la intonatie nu exista "asa cum trebuie", nu exista gresit sau corect. Tu faci o confuzie(probabil de la prea multe exercitii de memorie in copilarie :P ), evident ca la inot, la invatarea unui instrument muzical sau la gimnastica  exista "asa cum trebuie";  acolo elementele sunt bine definite, nu sunt ambigue.

Quote

Logic, pentru a avea o memorie foarte bună!
:console:

Hmmm, mi-e ca am uitat din postul tau si partile pe care le-am citit... uite, tot trebe sa cobor mai jos sa mai spicuiesc  :nonobad:
Aaaaaaaaa despre sugestiile catre moderator... De ce sa se streaga topicul? :huh: Asa putem inchide si sterge toate topicele caare nu mai sunt de actualitetea, nu? Tu ai deschis topicul cu mana ta, iar eu am comentat videourile. E adevarat, tu ai divagat la Enescu, la inot si a face performanta; eu doar comentam videourile. De deschis nu deschid nicun topic pe tema educatiei copilulul, ca deocamdata nu ma pasioneaza problema.

P.S.: Poezii ca poezii, da' cand am vazut ca ati pus-o sa cante din Michael Jackson, am fost pe jos. Aaaa si tot nu m-ai lamurit, de ce ati pus-o sa recite in franceza la 1 an? Ups, am uitat... ca sa-i antrenati memoria! :coolspeak:

Edited by Ivanna, 11 March 2010 - 21:41.


#6
Ravy

Ravy

    Don't be sad, get MAD!

  • Grup: Moderators
  • Posts: 16,170
  • Înscris: 05.01.2006
@Ivanna tu nu ai comentat videoclipurile pe cat ai comentat mentalitatea/educatia/etc... lucruri ce nu aveau de-a face cu acel topic. Ti-am facut topic dedicat (din primul tau reply + restul posturilor) si l-am mutat pe aria dedicata. Puteti continua discutia aici daca doriti.

Bafta!
p.s. Daca titlul topicului nu este bine specificat te rog foloseste butonul report pentru a sugera alt tiltu sau da-le PM moderatorilor de pe aceasta arie si ei te vor indruma mai departe.

Edited by Ravy, 12 March 2010 - 16:27.


#7
Thomas-

Thomas-

    Nunc plaudite omnes!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,436
  • Înscris: 31.10.2008
Invatarea pe de rost stimuleaza memoria, deci isi are si ea importanta cuvenita.

#8
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
exista o tendinta a parintilor, sa-i numim cretini, de-a vrea sa dovedeasca superioritatea copiilor lor. "va mirati ca scrie la 4 ani? si noi, e un geniu, noi nu l-am invatat nimic, a prins el din zbor" :lol:

#9
bubalus

bubalus

    Membru chel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,206
  • Înscris: 15.02.2005
@Daros...esti cadru didactic?

nu vreau sa intru in polemica voastra....
dar si eu sunt genul care ma enerveaza chestiile facute intr-un fel "pentru ca asa trebuie"... nici eu nu-s de acord cu suprasolicitarea copiilor si obligarea lor sa invete anumite chestii la varste prea fragede.
pana la urma fiecare isi creste copilul asa cum crede de cuviinta ...indiferent de ce crede restul.


View PostMosotti, on 12th March 2010, 14:07, said:

exista o tendinta a parintilor, sa-i numim cretini, de-a vrea sa dovedeasca superioritatea copiilor lor. "va mirati ca scrie la 4 ani? si noi, e un geniu, noi nu l-am invatat nimic, a prins el din zbor" :lol:
la noi in romania probabil jumate din parinti is bat copiii acasa ca a luat o nota prea mica si nu mai ia premiul 1.

View PostDaros, on 9th March 2010, 12:17, said:

Dacă, copil fiind, te-ai simțit terorizată de educatoare din cauza faptului că trebuia să înveți într-un fel anume o poezie, un cîntecel, sau altele asemeni, îți pot înțelege frustrarea. În urmă cu 20 de ani, Școala Waldorf  sau o altă alternativă la Învățămîntul de Stat nu existau în România.
Fii fericită că în ziua de astăzi, pentru copilul/copiii tăi, ai posibilitatea de a opta pentru un alt tip de sistem de învățămînt, cu metodologii moderne și diferite de cele pe care le dezaprobi.
sunt de acord ca sistemul romanesc de invatamant este praf.... se pune accent pe toceala, memorare si plagiat si pera putin sau chiar deloc pe dezvoltarea propriei gandiri....
cunosc si conceptul Waldorf....din pacate e chair mai prost decat sistemul standard. la fel si "Step-ul"

Edited by bubalus, 12 March 2010 - 15:04.


#10
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,819
  • Înscris: 06.10.2003

View PostMosotti, on 12th March 2010, 14:07, said:

exista o tendinta a parintilor, sa-i numim cretini, de-a vrea sa dovedeasca superioritatea copiilor lor. "va mirati ca scrie la 4 ani? si noi, e un geniu, noi nu l-am invatat nimic, a prins el din zbor" :lol:
Moso, io citeam pe rupte la 5 ani si puteam scrie cu litere mari. Fara nici un efort din partea 'cretinilor' de parinti, cum ii numesti tu... :deadtongue:

Eniuei si ontopic - cu cat il inveti mai multe si mai devreme, cu atat ii asiguri un head-start in viata.

#11
amonra_71

amonra_71

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,792
  • Înscris: 31.03.2008
Mi-am aruncat și eu ochii pe videourile cu pricina. Copilul e drăgălaș. Într-adevăr se vede că nu sunt mișcări naturale, dar cu timpul prin exercițiu o să dispară "grimasa".
Acuma e clar că orice artist își studiază prezentarea și ce vedem noi ca fiind natural în joc de scenă înseamnă studiu și efort.
Să zicem că la o serbare la grădiniță picii ar fi lăsați să se manifeste natural. Pun pariu că nici unul nu și-ar mai spune poezia și ar fi un tămbălău general. Nu spun că n-ar fi haios dar pe undeva ar pierde și ei - ideea de festiv, de serbare ar fi compromisă.
Regulile sunt bune și stângăcia lor mi se pare înduioșătoare.

Edited by amonra_71, 12 March 2010 - 16:11.


#12
Moaca

Moaca

    Mâță leșinată

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,235
  • Înscris: 31.07.2007
Si eu am fost de parere ca un copil trebuie lasat sa se manifeste in voia lui si nu trebuie chinuit prea mult cu activitati extra-scolare. Dar privind in urma, parca imi cam pare rau ca nu i-am canalizat mai sistematic aptitudinile fiica-mii.
In orice caz, e greu de spus ce-i mai bine : sa fie lasat sa fie "copil", creativ si haotic, sau sa fie invatat de mic cu autocontrolul si disciplina.

#13
amonra_71

amonra_71

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,792
  • Înscris: 31.03.2008
Da nu cred că se pierde din creativitate cu câteva sugestii de "prezentare" să zic așa. Ba chiar aș spune că tocmai, lasă loc la o interpretare originală ulterior. Îl familiarizează cu conceptul că marfa frumos ambalată se vinde mai bine. Și mi se pare corect.

#14
nosferyk

nosferyk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,284
  • Înscris: 23.08.2004

View Postshiva, on 12th March 2010, 15:05, said:

cu cat il inveti mai multe si mai devreme, cu atat ii asiguri un head-start in viata.

Total de acord, dar nu prin metoda impusa cu care am avut si inca avem de a face in gradinitele/scolile/liceele/facultatile din Romania!

#15
amonra_71

amonra_71

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,792
  • Înscris: 31.03.2008

View Postnosferyk, on 12th March 2010, 16:26, said:

Total de acord, dar nu prin metoda impusa cu care am avut si inca avem de a face in gradinitele/scolile/liceele/facultatile din Romania!
Și anume? Orice îl înveți că așa trebuie și nu altfel e de fapt o impunere. Deci...

Edited by amonra_71, 12 March 2010 - 18:01.


#16
nosferyk

nosferyk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,284
  • Înscris: 23.08.2004

View Postamonra_71, on 12th March 2010, 18:01, said:

Și anume? Orice îl înveți că așa trebuie și nu altfel e de fapt o impunere. Deci...

Urasc expresia "asa trebuie". Deci ce?

#17
amonra_71

amonra_71

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,792
  • Înscris: 31.03.2008
Poți înlocui cu așa e frumos, așa e sănătos, așa se cade, așa e politicos. Deci, tot aia.

#18
mufa

mufa

    Porc misogin

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,738
  • Înscris: 13.01.2005
Mintea trebuie antrenată altfel o să vă treziți cu un mic retardel, perfect sănătos, care în clasa a 4-a o să citească pe litere.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate