Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Transport in Paris
Last Updated: Nov 27 2023 14:07, Started by
HHTemple
, Jan 22 2010 14:30
·
4
#613
Posted 10 September 2023 - 23:47
axisborn, on 28 august 2021 - 10:41, said:
Cam dezamagitor transportul public parizian. Nu prea au AC in autobuze (m-am urcat in 2-3, nu aveau) , in metrou deloc. Metroul desi are acoperire foarte larga (care insa duce si la timp de transport mare, oprind in statii des) are vagoanele alea antice inghesuite, mici, plus ca circula destul de prost, am patit de 2-3 ori sa se opreasca trenul brusc intre statii. Autobuzele nu au AC, decat cele foarte vechi sau cele noi, electrice. Motivele sunt, ecologie in prioritate, primaria Parisului a decis sa prezerve stratul de ozon, si faptul ca statiile sunt foarte apropiate, usile stau deschise foarte mult vazant numarul mare de perosane care urca si coboara, aparatele nu fac fata, calatorii dechid geamurile si aparatele fac fata si mai putin. Noile autopbuze electrice vor avea toate AC separat , pasageri/sofer cica. pirpy, on 14 august 2021 - 10:39, said:
Exista si ACEASTA varianta, valabila pentru oricine detine un telefon compatibil, francez sau nu Telefoanele straine, mai bine spus abonamentele...sunt foarte putine care funtioneaza pentru plata prin sms. axisborn, on 31 august 2021 - 17:07, said:
Care suprafata imensa, ca Parisul (pana in Bd peripherique ca in afara sunt suburbii) e jumatate din suprafata bucurestiului care nici el nu e un oras f mare nu se compara cu alte metropole. Ma refer la conditiile din vagoane (care sunt antice si inghesuite) si lipsa aerului conditionat din ele. Curatenia si ea era cam lipsa. Nu mai spun ca de 2 3- ori s-a intamplat sa puna trenul de metrou frana brusca in mijlocul tunelului intre statii. Eu nu vorbesc aiurea, lasand la o parte acoperirea, e jalnic metroul din Paris comparat cu alte capitale europene. As zice ca si cel din Bucuresti este peste. Chiar m-a pufnit rasul gandindu-ma ca, la mine in oras cat scandal se facea pana cum vreo 2-3 ani cand autobuzele nu aveau AC (acum au aproape toate) si in ditamai capitala eruopeana majoritatea autobuzelor nu au aer conditionat. Sunt inghesuite intradevar. Cauza este ca au fost contruite tunelurile cand Bucurestiul avea doar trasuri. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca sunt zeci de linii de metru, comparativ cu Bucuresti unde sunt mai putin de zece. Iar curatenia...are mare legatura cu turistii. Zeci de mii, din toate colturile pamantului, care arunca pe jos neincetat. Nu poti compara cu Bucuresti/Romania, unde majoritatea turistilor sunt romani reveniti in concediu. Multa mizerie in Paris este facuta de cei care sunt in "trecere". |
#614
Posted 27 November 2023 - 12:20
Situație neclară pentru mine: am venit cu RER D dinspre nord până la Paris Nord (Gare du Nord) cu bilete luate de la ghișeu, pe care scria clar Paris Nord; în Gara de Nord am urmat indicatoarele către M4, am trecut la un moment dat prin porți cu validare bilete (păreau de ieșire, nu de intrare); am luat de la automat bilete urbane de 2.10 E; am ajuns pe peron la M4 fără a trece prin alte porți; am luat M4 până în centru, la Cité.
Aici a început distracția: înainte de porțile de ieșire control la bilete; am dat biletele urbane proaspăt cumpărate, dar nevalidate nicăieri, că nu am întâlnit porți între peronul RER D și peronul M4 (doar pe cea deja menționată, înainte de acumpăra biletele urbane).Verificare pe un dispozitiv portabil, apoi scandal că de ce nu au fost validate, amendă 35 E de căciulă etc. Tot explicam că nu am avut unde, că nu am întâlnit porți. Nimic. Apoi am precizat că am venit cu RER, că am schimbat la Paris Nord etc. A cerut biletele alea; noroc că nu le aruncasem, erau undeva prin fundul rucsacului, considerate nefolositoare. le-am găsit pe rând (în fine, asta nu contează, dar am stat ceva să le găsesc); le-a scanat și pe astea, și a fost mulțumită, ne-a dat drumul. Porțile de ieșire erau pe liber, nu se validau biletele; poate de asta exista control manual, prin sondaj. Ca durată cred că am depășit 90 min de când ne-am urcat în RER (numai ăsta a mers vreo 55 min), transfer în Gara de Nord, cumpărat bilete (mai greoi, până am găsit toate opțiunile), drumul cu M4, până la control. Biletele urbane verificate și considerate nevalabile (fiindcă nu erau validate) au fost folosite mai târziu fără probleme. Întrebare - pentru cei care cunosc Gara de Nord: trecând de la RER D la M4 aveam unde să validez bilete ? Am dedus că biletul de la RER e valabil automat și (cel puțin) în zona centrală a Parisului. |
#615
Posted 27 November 2023 - 14:07
Treaba e asa: biletele de RER origine - destinatie sunt valabile si pt plimbarea in interiorul Parisului cu metroul. De-asta nu a mai trebuit sa validezi biletul de metrou.
De exemplu vii de la aeroport si schimbi la un moment dat RER B pe un metrou, esti OK cu primul bilet, cel de la aeroport. Cand iesi din RER de multe ori sunt porti de revalidare ale tichetului RER ca sa verifice ca ai biletele corecte. Ideea e ca atunci cand iesi din RER ai porti de verificare a biletelor la iesire si apoi poti sa mergi la metrou fara sa mai taxezi biletul. Cei care intra la metrou din afara isi taxeaza biletele la coborare, pe traseul lor. Edited by mdt, 27 November 2023 - 13:59. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users