Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 

Transport in Paris

- - - - -
  • Please log in to reply
614 replies to this topic

#613
atol

atol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 17.01.2007

View Postaxisborn, on 28 august 2021 - 10:41, said:

Cam dezamagitor transportul public parizian. Nu prea au AC in autobuze (m-am urcat in 2-3, nu aveau) , in metrou deloc.
Metroul desi  are acoperire foarte larga (care insa duce si la timp de transport mare, oprind in statii des) are vagoanele alea antice inghesuite, mici, plus ca circula destul de prost, am patit de 2-3 ori sa se opreasca trenul brusc intre statii.

Autobuzele nu au AC, decat cele foarte vechi sau cele noi, electrice. Motivele sunt, ecologie in prioritate, primaria Parisului a decis sa prezerve stratul de ozon, si faptul ca statiile sunt foarte apropiate, usile stau deschise foarte mult vazant numarul mare de perosane care urca si coboara, aparatele nu fac fata, calatorii dechid geamurile si aparatele fac fata si mai putin.
Noile autopbuze electrice vor avea toate AC separat , pasageri/sofer cica.

View Postpirpy, on 14 august 2021 - 10:39, said:

Exista si ACEASTA varianta, valabila pentru oricine detine un telefon compatibil, francez sau nu  Posted Image

Telefoanele straine, mai bine spus abonamentele...sunt foarte putine care funtioneaza pentru plata prin sms.

View Postaxisborn, on 31 august 2021 - 17:07, said:

Care suprafata imensa, ca Parisul (pana in Bd peripherique ca in afara sunt suburbii) e jumatate din suprafata bucurestiului care nici el nu  e un oras f mare nu se compara cu alte metropole.

Ma refer la conditiile din vagoane (care sunt antice si inghesuite) si lipsa aerului conditionat din ele. Curatenia si ea era cam lipsa.
Nu mai spun ca de 2 3- ori s-a intamplat sa puna trenul de metrou frana brusca in mijlocul tunelului intre statii.
Eu nu vorbesc aiurea, lasand la o parte acoperirea, e jalnic metroul din Paris comparat cu alte capitale europene. As zice ca si cel din Bucuresti este peste.

Chiar m-a pufnit rasul gandindu-ma ca, la mine in oras cat scandal se facea pana cum vreo 2-3 ani cand autobuzele nu aveau AC (acum au aproape toate) si in ditamai capitala eruopeana majoritatea autobuzelor nu au aer conditionat.

Sunt inghesuite intradevar. Cauza este ca au fost contruite tunelurile cand Bucurestiul avea doar trasuri. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca sunt zeci de linii de metru, comparativ cu Bucuresti unde sunt mai putin de zece. Iar curatenia...are mare legatura cu turistii. Zeci de mii, din toate colturile pamantului, care arunca pe jos neincetat. Nu poti compara cu Bucuresti/Romania, unde majoritatea turistilor sunt romani reveniti in concediu. Multa mizerie in Paris este facuta de cei care sunt in "trecere".

#614
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,762
  • Înscris: 18.04.2007
Situație neclară pentru mine: am venit cu RER D dinspre nord până la Paris Nord (Gare du Nord) cu bilete luate de la ghișeu, pe care scria clar Paris Nord; în Gara de Nord am urmat indicatoarele către M4, am trecut la un moment dat prin porți cu validare bilete (păreau de ieșire, nu de intrare); am luat de la automat bilete urbane de 2.10 E; am ajuns pe peron la M4 fără a trece prin alte porți; am luat M4 până în centru, la Cité.
Aici a început distracția: înainte de porțile de ieșire control la bilete; am dat biletele urbane proaspăt cumpărate, dar nevalidate nicăieri, că nu am întâlnit porți între peronul RER D și peronul M4 (doar pe cea deja menționată, înainte de acumpăra biletele urbane).Verificare pe un dispozitiv portabil, apoi scandal că de ce nu au fost validate, amendă 35 E de căciulă etc. Tot explicam că nu am avut unde, că nu am întâlnit porți. Nimic. Apoi am precizat că am venit cu RER, că am schimbat la Paris Nord etc. A cerut biletele alea; noroc că nu le aruncasem, erau undeva prin fundul rucsacului, considerate nefolositoare. le-am găsit pe rând (în fine, asta nu contează, dar am stat ceva să le găsesc); le-a scanat și pe astea, și a fost mulțumită, ne-a dat drumul. Porțile de ieșire erau pe liber, nu se validau biletele; poate de asta exista control manual, prin sondaj. Ca durată cred că am depășit 90 min de când ne-am urcat în RER (numai ăsta a mers vreo 55 min), transfer în Gara de Nord, cumpărat bilete (mai greoi, până am găsit toate opțiunile), drumul cu M4, până la control.
Biletele urbane verificate și considerate nevalabile (fiindcă nu erau validate) au fost folosite mai târziu fără probleme.

Întrebare - pentru cei care cunosc Gara de Nord: trecând de la RER D la M4 aveam unde să validez bilete ? Am dedus că biletul de la RER e valabil automat și (cel puțin) în zona centrală a Parisului.

#615
mdt

mdt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,630
  • Înscris: 12.12.2006
Treaba e asa: biletele de RER origine - destinatie sunt valabile si pt plimbarea in interiorul Parisului cu metroul. De-asta nu a mai trebuit sa validezi biletul de metrou.

De exemplu vii de la aeroport si schimbi la un moment dat RER B pe un metrou, esti OK cu primul bilet, cel de la aeroport.

Cand iesi din RER de multe ori sunt porti de revalidare ale tichetului RER ca sa verifice ca ai biletele corecte.

Ideea e ca atunci cand iesi din RER ai porti de verificare a biletelor la iesire si apoi poti sa mergi la metrou fara sa mai taxezi biletul. Cei care intra la metrou din afara isi taxeaza biletele la coborare, pe traseul lor.

Edited by mdt, 27 November 2023 - 13:59.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate