Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 

atomizoare (suflante de stropit)

- - - - -
  • Please log in to reply
1530 replies to this topic

#361
daniel-popa

daniel-popa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 08.05.2011
Cu placere, stau la dispozitie oricand daca aveti ceva probleme cu atomizoare.
Saptamana asta poate joi sau vineri intru la stropit pomii din gradina ca de sambata vine vajul iar, asa dadeau la tv.

#362
biosystems

biosystems

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 329
  • Înscris: 21.03.2007
Acum, dupa ce toti participantii la discutie s-au lamurit cum stau lucrurile cu atomizoarele, va rog sa-mi spuneti ce echipamente de protectie folositi la ele si ce recomandari puteti face :-)

#363
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
O pereche de ochelari , fara fumat in timpul lucrului si multa apa!

Grig

#364
biosystems

biosystems

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 329
  • Înscris: 21.03.2007
:-) Multumesc.

Alte recomandari?

Edited by biosystems, 21 February 2013 - 21:50.


#365
daniel-popa

daniel-popa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 08.05.2011
Atomizorul meu a venit in cutie si cu o pereche de ochelari de plastic.
Inafara de asta folosesc o masca la gura din aceea care folosesc dentistii si niste manusi.
Am noroc de sotie care la fiecare cutie de vopsea de par primeste si o pereche de manusi cred ca din silicon, ca sunt foarte bune si nu transpira palma in ele.

#366
biosystems

biosystems

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 329
  • Înscris: 21.03.2007
Multumesc pentru raspunsuri. Dupa ce m-am documentat putin, am aflat ca nu avem voie sa utilizam atomizorul daca nu avem in dotare urmatoarele echipamente de protectie:
- sapca de protectie;
- protectie pentru urechi;
- ochelari de protectie;
- masca; respiratorie (protectie pentru aerosoli/ antipraf, dupa; caz);
- combinezonul/  salopeta; completa; (impermeabil si antichimic);
- manusi de protectie impermeabile;
- cizme/ bocanci impermeabili si antichimici.

Daca folositi aceste echipamente de protectie, va rog sa-mi spuneti care sunt cele mai bune firme producatoare. Un amic mi-a recomandat Dupont pentru combinezon, iar pentru ochelari a spus ca sunt buni cei de la Husqvarna.

Edited by biosystems, 24 February 2013 - 21:18.


#367
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,597
  • Înscris: 21.02.2006
Ochelari gasesti la Hornbach, sant facuti in taiwan si sant de calitate foarte buna.

#368
mugdg

mugdg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 01.08.2006

 daniel-popa, on 03 februarie 2013 - 00:00, said:

Buna seara!
Pentru cei care vor un atomizor bun si ieftin, sa citeasca postarile mele unde am explicat ce am facut la al meu.
Cu putina dichiseala se poate obtine dintr-o ''chinezarie'' un atomizor foarte bun.
@carlothedog66 - vezi ca ai o problema la atomizor, in sensul ca nu se produce presiune in rezervorul de solutie.
Nu stiu tipul de atomizor care il ai dar principiul de functionare e cam acelasi la toate.
Se creeaza presiune in rezervor si aceasta urca pe lance chiar si la 90 grade.
Sunt multe de discutat, dar va invit sa cititi ceea ce am facut eu la al meu.
Sanatate!

Dragule, asteapta doar sa ti se strice ceva la chinezarie, sa ai nevoie de o piesa de schimb, si apoi sa vezi alergatura...ca sa nu mai vbim de garantie! Eu sunt de acord ca cele de marca sunt mult mai scumpe, dar nu trebuie sa pui coliere, sa pilesti bavuri, sa etansezi cu silicon, samd.
Eu am un stihl SR 430 (l-am luat anul trecut cu vrei 24 mil, acum am vazut ca s-au ieftinit 22 mil), bate 15 m in plan orizontal si vreo 8-10 in plan vertical, fara sa iti faci griji de cum tii lancea.
Mi-am luat si eu chinezarii (motopompa, generator), la motopompa am schimbat modulul de aprindere dupa 20 ore de functionare, iar la generator carburatorul (4,5 mil la Honda :(), asa ca m-am lecuit

#369
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
dragule fiecare isi ia ce poate si pentru ce ii trebuie .cu putin noroc te tine mult si bine si o chinezarie .
si norocul si-l face omu cu mina lui.
nu neg ca cele de firma sint super bune.

#370
daniel-popa

daniel-popa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 08.05.2011
Buna seara!
Nu mai stiu daca am scris mai pe la inceput, dar nu stau sa rasfoiesc iar...
Asa ca mai bine repet, pentru a nu stiu a cata oara faptul ca nu am cumparat un atomizor de marca, indiferent care, ca la o gradina de 4-500m2 de legume si o mica livada de 2500m2 pot face treaba buna si cu o chinezarie cumparata cu 200 si ceva de lei.
Nu da semne de oboseala deocamdata si cred ca il voi folosi mult timp, sanatos sa fiu.
De piese nu-mi fac griji, cu 120 lei am de rezerva un alt atomizor identic cu al meu mai putin bazinul, care s-a fisurat la transport si nu-l cumpara nimeni.
Sigur ca cel de firma este mai bun (oare?) decat ce am eu, dar la ce imi trebuie mie, este perfect.

#371
mugdg

mugdg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 01.08.2006

 daniel-popa, on 26 februarie 2013 - 23:46, said:

Buna seara!
Nu mai stiu daca am scris mai pe la inceput, dar nu stau sa rasfoiesc iar...
Asa ca mai bine repet, pentru a nu stiu a cata oara faptul ca nu am cumparat un atomizor de marca, indiferent care, ca la o gradina de 4-500m2 de legume si o mica livada de 2500m2 pot face treaba buna si cu o chinezarie cumparata cu 200 si ceva de lei.
Nu da semne de oboseala deocamdata si cred ca il voi folosi mult timp, sanatos sa fiu.
De piese nu-mi fac griji, cu 120 lei am de rezerva un alt atomizor identic cu al meu mai putin bazinul, care s-a fisurat la transport si nu-l cumpara nimeni.
Sigur ca cel de firma este mai bun (oare?) decat ce am eu, dar la ce imi trebuie mie, este perfect.


Imi pare rau ca v-am ofensat, insa haideti sa nu mai prezentam lucrurile atat de garantat pozitiv pentru cei care citesc forumurile in cautare de informatii. Fireste ca pt 400 mp te poti descurca si cu un atomizor chinezesc, sau cu o drujba chinezeasca, sau cu un motocultor chinezesc.
Realitatea este ca dai 200 de lei pe el, garantia este ceva vag (eventual iti dau altul daca se strica), trebuie sa te pricepi la mecanica ca sa il faci sa mearga in niste parametri acceptabili, iar daca iti trebuie piese de schimb...incep chinurile. Apropos de fiabilitate, ati vazut vreodata cum arata o biela de motor chinezesc, sau segmentii, comparativ cu unii de marca? Stiti ca Stihl-ul garanteaza disponibilitatea pieselor de schimb minimum 10 ani dupa iesirea din productie a utilajului?

Va povesteam de motopompa si generatorul meu chinezesc, hai sa va mai dau un exemplu: am desfacut sambata un motocultor Loncin care era sa rupa mana proprietarului cand tragea de demaror (pornea invers). Avea pe el vreo 5 etichete de service si era inca in garantie. Cand l-am desfacut, spre surprinderea mea, distributia era punct pe punct si totusi dadea scanteia cu aproape 2 cm inainte de PMS. Din Fabricatie!! A trebuit sa-l iau ca la scoala si sa-i modific punctul de aprindere cu doi dinti la axa cu came ca sa il fac dea scanteia cand trebuie si sa mearga normal. La un motor Briggs nu am intalnit niciodata asa ceva...Saracul proprietar ce vina avea sa dea 15 milioane pe el?

Concluzionand, fireste ca poti incerca cu o scula chinezeasca, pt ca pretul de achizitie e mic. Cu putin noroc (pe care ti-l faci cu mana ta :) in cea mai mare masura) o sa iti faci treaba cu ea, dar trebuie sa intelegi foarte bine de la inceput in ce te bagi. Daca vrei fiabilitate garantata, sau nivel de exploatare profesional, garantie reala, disponibilitate piese de schimb, service rapid, etc, atunci platesti mai mult si iti iei un brand recunoscut, fireste daca bugetul iti permite.

Parerea mea este ca suntem prea saraci ca sa ne luam lucruri ieftine...

#372
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010

 mugdg, on 28 februarie 2013 - 10:13, said:

Cand l-am desfacut, spre surprinderea mea, distributia era punct pe punct si totusi dadea scanteia cu aproape 2 cm inainte de PMS. Din Fabricatie!! A trebuit sa-l iau ca la scoala si sa-i modific punctul de aprindere cu doi dinti la axa cu came ca sa il fac dea scanteia cand trebuie si sa mearga normal.

Mai precis cum ai procedat ?
Poate sint si altii in situatia asta.

Grig

#373
mugdg

mugdg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 01.08.2006

 Ion_Bumbu, on 28 februarie 2013 - 15:26, said:

Mai precis cum ai procedat ?
Poate sint si altii in situatia asta.

Grig

Principiul este ca scanteia in timpul de compresie apare cand pistonul este aproape in punctul mort superior (specificatiile sunt usor diferite de la motor la motor). Daca distributia nu e reglata, sau e defecta (gen se roteste plasticul rotii dintate de pe axa cu came la modelele cu axa cu came cu plastic turnat)...atunci scanteia e data mai devreme, sau mai tarziu. Deasemenea, la modelele cu decompresor pe axa cu came, acesta nici nu mai decompreseaza partial, deci tragi de sfoara demaror foarte greu.
Daca scanteia vine mai devreme, pistonul in loc sa isi urmeze miscarea normala, este respins (se produce explozia), motorul nu porneste (la cele in 4 timpi) pt ca nu se respecta succesiunea timpilor, dar ai sanse mari sa iti smulga mana din umar, sau sa te accidentezi. Motorul poate porni normal din cand in cand.

Ce am facut a fost sa schimb pozitia rotii dintate care actioneaza axa cu came in raport cu roata dintata de pe arborele cotit. Erau punct pe punct (puncte din fabricatie) si le-am devansat 2 dinti. Pozitionezi volanta in pozitie de aprindere, pistonul in PMS si modifici pozitia axei cu came. Asta era un motor cu distributie pe pinioane metalice, si nu mi-a venit sa cred cat de prost sunt asamblate in fabrica. Asta a fost si motivul pt care a trecut prin mai multe service-uri si nu s-a prins nimeni, in teorie motorul era la punct. Daca insa scoteai bujia si masurai miscarea pistonului in timpul de compresie si o corelai cu pozitia volantei in momentul aprinderii, era limpede ca nu poti avea scanteie cu aproape 2 cm inainte de PMS.

A pornit la prima sfoara Posted Image. Acum proprietarul fericit asteapta vreo saptamana sa-i vina garnitura de la distributie de la Cluj. Nu uitati sa reglati supapele la OVH-uri.

E un pic dificil de explicat pentru cei care nu au mai umblat prin motoare si deci nu vizualizeaza motorul desfacut. Din pacate nu mai am cum sa-i fac poze

Edited by mugdg, 28 February 2013 - 16:42.


#374
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Aprinderea la motoare gen Honda GX e tip CDI si e sincronizata direct de pe arborele cotit!!
N`are treaba cu axa cu came.
Da scinteie de fiecare data cind pistonul e la PMS.
Incurci ceva prin explicatii....
Loncin e clona Honda GX...
Aici ai doc de reglaj la Honda GX....

#375
mugdg

mugdg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 01.08.2006

 Ion_Bumbu, on 28 februarie 2013 - 17:03, said:

Aprinderea la motoare gen Honda GX e tip CDI si e sincronizata direct de pe arborele cotit!!
N`are treaba cu axa cu came.
Da scinteie de fiecare data cind pistonul e la PMS.
Incurci ceva prin explicatii....
Loncin e clona Honda GX...
Aici ai doc de reglaj la Honda GX.... Honda GX__ adj.pdf

Trecand peste condescendenta, hai sa ne imaginam ca pe vibrochen intr-o parte se afla montata volanta (pe pana - deci "fixa"), iar in partea opusa se afla montat prin presare (la cald probabil) un pinion gen coroana care antreneaza pinionul axei cu came (ceea ce tu numesti distributie directa).

Ambele pinioane au cate un punct stantat pe ele, puncte care genereaza "punerea la punct a aprinderii". Ce se intampla daca din fabricatie coroana este montata cu punctul deviat cativa mm intr-o parte sau in alta? Se intampla ca scanteia vine (la PMS intradevar) iar supapele se gasesc eventual intr-o pozitie gresita.

In postul de mai sus am uitat intradevar sa spun (si ai observat bine) ca pana la volanta era forfecata si volanta rotita de la punct cativa mm, asta fiind cauza primara a scanteii inainte de PMS, dar topicul avea menirea sa spuna ca exista posibilitatea sa ai din fabrica o distributie montata gresit. De asta fusese prin nu stiu cate service-uri, pt ca nimeni nu isi imaginase ca o distributie pe pinioane, pusa aparent la punct, poate fi de fapt nesincronizata.

#376
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Nu ne imaginam nimic, ai aici motorul GX200 care e la fel cu Loncin.

Faci confuzie intre punerea la punct a distributiei si a aprinderii.
Sint 2 lucruri diferite.
La o masina clasica la care distribuitorul e actionat de axa cu came sint interdependente.
La motoarele despre care vorbim nu au nici o legatura.
Vezi pe plansa motorului, sincronizarea aprinderii e direct de pe volant luata .
Poti invirti axa cu came cit vrei , el va da tot acolo scinteile , de fiecare data in apropierea PMS,
o data in compresie iar a doua oara in faza de evacuare.
Daca ai umblat la pozitia axei cu came ai schimbat doar diagrama de distributie , in nici un caz avansul la aprindere.
Avansul la astea se modifica putin prin apropierea sau indepartarea bobinelor de volant, ca in .pdf
trimis cu un post inainte.


Grig

#377
mugdg

mugdg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 01.08.2006

 Ion_Bumbu, on 04 martie 2013 - 10:49, said:

Nu ne imaginam nimic, ai aici motorul GX200 care e la fel cu Loncin.
Honda.pdf
Faci confuzie intre punerea la punct a distributiei si a aprinderii.
Sint 2 lucruri diferite.
La o masina clasica la care distribuitorul e actionat de axa cu came sint interdependente.
La motoarele despre care vorbim nu au nici o legatura.
Vezi pe plansa motorului, sincronizarea aprinderii e direct de pe volant luata .
Poti invirti axa cu came cit vrei , el va da tot acolo scinteile , de fiecare data in apropierea PMS,
o data in compresie iar a doua oara in faza de evacuare.
Daca ai umblat la pozitia axei cu came ai schimbat doar diagrama de distributie , in nici un caz avansul la aprindere.
Avansul la astea se modifica putin prin apropierea sau indepartarea bobinelor de volant, ca in .pdf
trimis cu un post inainte.


Grig


Stii Grig, daca citeai cu atentie ce am scris, si daca ai fi desfacut vreodata un motor de acest gen, ai fi realizat ca tot ce am spus e perfect adevarat.

Ti-am dat dreptate cand ai spus ca scanteia vine aproape de PMS, dar ti-am si explicat ca volanta avea pana forfecata si volanta rotita cativa mm, iar asta chiar inseamna o devansare a scanteii fata de PMS. Este un defect tipic la masinile de tuns iarba fara ambreiaj de ex, care incearca sa taie o buturuga si cutitul se opreste brusc. Nu ai intalnit niciodata asa ceva?

Deasemenea am explicat ca miscarea este transmisa de la vibrochen la axa cu came prin intermediul unui pinion (in PDF-ul tau apare explicit in Camshaft Assembly). Acel pinion pt ca este introdus pe vibrochen si nu frezat pe el era rotit fata de pozitia in care ar fi trebuit sa fie, iar consecintele erau ca supapele erau "defazate", ca si decompresorul centrifugal de pe axa cu came. E mai greu sa iti dai seama de pe desen ca pinionul este introdus si nu frezat, si deci poate fi introdus gresit...

Si nu te supara, dar modificarea avansului prin apropierea sau departarea modulului de aprindere de volant nu este adevarata. Distanta la volant este in general de 0,4mm, iar tolerantele din pdf nu modifica momentul avansului. Eu personal n-am prea vazut motounelte la care sa poti regla aprinderea, dar poate ca vor exista, cu conditia sa poti modifica pozitia modulului de aprindere in sensul deplasarii volantei, si nu perpendicular pe ea.

Acum, ca sa nu plictisim pe toata lumea, eu o sa ma opresc aici.

#378
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,599
  • Înscris: 01.12.2007
Foarte bine cate opresti cu povestile astea SF, ca din fabrica a fost montat gresit. Dupa aia ca s-a forfecat pana care tinea volanta si s-a rotit putin. Ca ai aprindere ca la Dacie cu delcou si daca misti distributia iti ia foc la timpul potrivit. Daca faceai doar copy-paste din pliantele pe care le tot studiezi, dar nu le intelegi, ajungeai primministru.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate