Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 

Info, Probleme centrale Protherm

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
1052 replies to this topic

#559
joystick

joystick

    Eu...si cu mine!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,916
  • Înscris: 10.06.2008
Bun, revin cu problema mea.... Cel are a venit s facă verificarea centralei și a instala era un idiot. Nu a fost in stare sa imi explice cum functioneaza senzorul de vacuum.

In seara asta mi-a făcut iar figuri. Fiind dat capacul jos, i-am dat un bobarnac senzorului si a luat-o.
Cand l-am deconectat s-a oprit flacara deci cred ca ala e de vina.
Acum,  spuneti-mi daca gresesc: senzorul e normal deschis. Cand porneste ventilatorul se formează vacuum si se inchide circuitul iar apoi porneste flacara.  Gresesc?

Intrebare: de unde cumpar acel senzor?

#560
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
De la Secpral Pro Instalatii, sau de la o firma colaboratoare (o firma care vinde centrale Protherm)

(Trebuie sa stii numele exact a centralei, precum si seria si anul de fabricatie a acesteia)

Edited by florin71_skoda, 05 November 2016 - 09:24.


#561
joystick

joystick

    Eu...si cu mine!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,916
  • Înscris: 10.06.2008
@florin

Mersi, cred ca vad seria si anul pe undeva pe langa placa de baza, nu?

Ce dragut...am incercat sa scriu un mesaj si chair inainte sa apas "Publica" mi s-a blocat PC-ul. O sa reiau.

Asa cum ziceam tipul care a venit sa faca revizia era un idiot. Tot ce a putut sa spuna a fost:
1. Centrala este veche, are 10 ani, e normal sa se strice, trebuie inlocuita
2. La intrebarile mele: este senzorul NO sau NC, daca il scot din circuit mai porneste sau nu centrala? Nu a putut sa spuna decat: "depinde, paote sa porneasca sau poate sa nu porneasca"
3. Trebuie schimbata placa de baza!

Dupa aceatsa experienta, in aceatsa dimineata am desfacut eu acel senzor. NU stiu cum se numeste procedeul de montare prin care topesti niste pini ca sa inchizi ansamblul (deci teoretic e nereparabil/nedemontabil) insa am polizat acele lipituri cu o minifreza dremel, Am desfacut senzorul. NU am reuit sa vad cat de oxidat era contactul din cauza pozitiei nasoale. Totusi, am incercat sa il curat cu hartie abraziva si apoi am dat cu WD40 (spray de contacte, nu dintr-ala normal). Am montat senzorul (topind usor acei pini iar cu pistolul de lipit).
Momentan merge...insa e prea devreme sa trag o concluzie.

Si as mai avea o intrebare: care sunt operatiile care se fac la o revizie a centralei? Ce se verifica? Daca voi chema pe cineva, macar sa stiu daca face ce trebuie sau imi ia banii degeaba.

Multumesc.

Edited by joystick, 05 November 2016 - 17:37.


#562
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Te-ai cam chinuit degeaba. Presostatul de aer nu se repara, ca se schimba pur si simplu. Chiar daca reusesti sa-l repari, este foarte greu de reglat. La alte modele de centrale presostatul este afara, undeva in spatele centralei, iar la astea se mai poate regla cit de cit, dar la centralele cu presostatul de aer in camera de ardere, este aproape imposibil de reglat corect.
Presostatul de aer este foarte important, deoarece el simte toate imperfectiunile tubulaturi de evacuare si/sau a ventilatorului si opreste focul. Daca nu-l opreste, focul arde incorect, sau nu arde deloc, iar in camera de ardere se acumuleaza gaz si/sau gaz + noxe si se poate produce o mini explozie. Imi aduc aminte de cineva care sa jucat la presostat si ia cam bubuit centrala. Capacul camerei de ardere a sarit pur si simplu din holsuruburi, iar tubulatura de evacuare a zburat in strada. Pe centrala a ramas doar cotul.

Fa o poza la presostat si vezi daca nu are pe undeva trecut la citi milibari este reglat. Poate ca se gaseste unul de la o alta centrala care sa se potriveasca.
Fa o poza si la paletele ventilatorului. Poate ca ai praf adunat si intarit pe palete si deia nu-ti merge tie centrala si ai desfacut/stricat presostatul degeaba.

Spre exemplu pe presostatul asta:
Attached File  presostat.jpg   104.33K   16 downloads
Zice ca poate fi reglat pina la 6mbar si ca din fabrica a fost reglat la 1,26mbar.

#563
joystick

joystick

    Eu...si cu mine!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,916
  • Înscris: 10.06.2008
Salut,

Iti multumesc frumos pentru explicatie. Nu contest nimic din ceea ce ai spus.
Presostatul meu e cat se poate de simplu: o membrana si un contact electric. Nu are niciun reglaj, nimic altceva. Acum nu stiu daca as fi putut sa il dereglez invreun fel. Poate o problema la montaj ma gandesc. Oricum, m-ai pus pe ganduri. Ar trebui sa il schimb, nu?
Ideea e ca momentan centrala functioneaza corect, daca o tin cu capacul inchis il si aud cand cupleaza/decupleaza. Ambele operatii nu sunt instante ci dureaza cam o secunda zic eu pana se aude acel click/declick. M-am "jucat" prima data si sa vad ce se intampla daca el ramane inchis (contactul).

Spune-mi te rog care ar fi operatiile pe care ar trebui sa le faca un tehnician atunci cand face "revizia" centralei. Ajunge si la acel ventilator?

#564
maricmanu

maricmanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 26.03.2006
La "revizia" masinii pana unde ajunge tehnicianul ala?

#565
joystick

joystick

    Eu...si cu mine!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,916
  • Înscris: 10.06.2008
Eu nu inteleg o chestie: de ce te-ai obosit sa mai raspunzi?

#566
maricmanu

maricmanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 26.03.2006

View Postjoystick, on 10 noiembrie 2016 - 21:32, said:

Eu nu inteleg o chestie: de ce te-ai obosit sa mai raspunzi?
Citeste chestia aia care se cheama "raport de verificari" (C1) si care iti e data la fiecare verificare sau la punerea in functiune a centralei . Uita-te la fiecare din casutele alea care sunt bifate sau in care scrie ceva. Aia trebuie sa faca tehnicianul. Si nu se chema "revizie", pentru ca nu platesti sa-ti faca revizia centralei - adica sa constate ce nu merge si sa ti-o repare. Aia se face inainte sa vina "tehnicianul". Se cheama "Verificare Tehnica Periodica "- adica VTP (la masini e Inspectie Tehnica Periodica - ITP). Tipul ala trebuie sa vina si sa-ti spuna daca centrala ta indeplineste sau nu niste conditii OBLIGATORII pentru a functiona in siguranta pentru tine si ceilalti si pentru asta tu TREBUIE SA PLATESTI. Chiar daca el spune ca nu corespunde (n-am auzit pana acum de asa ceva, dar ...) Faptul ca tehnicianul poate sa-ti si remedieze anumite probleme constatate tine doar de bunavointa lui, nu de faptul ca tu ai dat niste bani pentru o chestie obligatorie din punct de vedere legal. Ar fi ca si cum tipul de la ITP ti-ar corecta si jocul din directie sau franele cand mergi sa faci verificarea masinii in loc sa te respinga si sa te trimita la un service autorizat.
Oricum, vorbim pe langa subiect. Daca ai noroc o sa vina cineva care  a mai vazut o centrala in viata lui. Daca nu, o sa fie un pusti care o sa sa scoata un aparat din geanta, o sa imprime un buletin de analiza a gazelor arse si o sa-ti completeze formularul de verificare tehnica periodica fara ca sa deschida macar capacul centralei.  
Vrei sa stii de ce nu-ti merge centrala corect? Cauta o firma cu un service decent si apeleaza la service. Acolo (cel putin teoretic) trebuie sa fie si "tehnicieni" care sa stie macar cum arata o centrala la interior.

#567
escus

escus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 34
  • Înscris: 01.06.2006
Salut, scuze daca nu am postat unde trebuie dar nu am gasit un forum pentru centrale electrice. Am o centrala electrica Protherm care nu mai porneste, se aprinde ledul de alarma si atat. Nu stiu exact ce model este, este modelul mai vechi fara afisaj.
Are un buton in partea de sus care face un fel de reset dar l-am apasat si tot nu porneste. Clipeste ledul de alarma o secunda ca si cum ar vrea sa porneasca centrala dar vede ceva in neregula si ramane in eroare. Dupa cate am vazut in manual, ledul semnalizeaza supraîncălzire sau lipsă presiune. Presiunea este OK, cum as putea sa verific termostatul de suparaincalzire? Chiar daca presiunea indicata este OK, ar putea fi altceva defect care sa trimita informatie eronata la placa? Am vazut pe o schema ca astea ar fi conectate la placa:
PS- presostat 0,8 bar
OHT- termostat siguranţă 100 °C
PT- termostat reglaj max. 85 °C
PR- termostat de cameră
HDO- control de frecvenţă
Dar nu stiu cum as putea sa testez daca sunt bune sau. Eventual sa le simulez prezenta cu altceva.
Am verificat placa electronica si la prima vedere pare in regula, am tensiunile de alimentare si nu se vede nimic "prajit". Pana sa trec la cercetari mai amanuntite la placa electronica as vrea sa verific daca nu este ceva extern care blocheaza pornirea.
Multumesc anticipat

#568
maricmanu

maricmanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 26.03.2006
Ridica presiunea incet si vezi daca scapi de eroare. Masoara limitatorul de temperatura si vezi daca e in scurt. In functie de asta vezi care din ele e defect.

#569
getbeget

getbeget

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 30.04.2010
Salut, am o centrala electrica Protherm Ray 9KW, trifazica, doar pentru caldura, proaspat instalata, am umplut-o cu apa, la fel si caloriferele, am aerisit caloriferele (dar centrala am omis sa o aerisesc); a incalzit caloriferele cca. 5 minute apoi pe ecran a aparut aroarea F20 sid e atunci nu a mai functionat (desi am incercat in zadar sa aerisesc centrala). In manual zice ceva de resetarea termostatului de urgenta dar modelul meu nu are asa ceva (ci doar senzor de temperatura).
Multumesc anticipat pentru orice sfat/raspuns.

#570
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

View Postgetbeget, on 27 noiembrie 2016 - 10:09, said:

... In manual zice ceva de resetarea termostatului de urgenta dar modelul meu nu are asa ceva (ci doar senzor de temperatura).
.
Are, cum sa nu aiba.
Daca te uiti la teava pe care este prins senzorul de temperatura, o sa descoperi un pic mai sus acel termostat de protectie. O piesa mica, rotunda si neagra in care intra doi papuci cu fire de culoare rosie. (sau cel putin asa sunt colorate in pozele gasite de mine pe net).
Termostatul de siguranta poate fi model care se rearmeaza singur dupa ce sa racit centrala, sau poate fi unul la care rearmarea se face manual. Adica intre papuci o sa gasesti un mmic timburus de culoare rosie (sau alba) care trebuie apasat. Ai grija sa nu te curentezi.

Attached File  Termostat siguranta 1.jpeg   69.55K   8 downloads Attached File  termostat siguranta 2.jpg   54.44K   7 downloads

Tot in partea de sus ai un "robinet" mic de plastic, de culoare alba, din care pleaca un furtunas. Pe acolo se aeriseste centrala. Sa o aerisesti bine ca altfel risti sa-ti arzi rezistentele din partea superioara.
Pompa ai deblocat-o ? Intreb deoarece eu banuiesc ca ai F20 de la pompa si nu de la aer.

Edited by florin71_skoda, 27 November 2016 - 10:55.


#571
getbeget

getbeget

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 30.04.2010

View Postflorin71_skoda, on 27 noiembrie 2016 - 10:50, said:

Are, cum sa nu aiba.
Daca te uiti la teava pe care este prins senzorul de temperatura, o sa descoperi un pic mai sus acel termostat de protectie. O piesa mica, rotunda si neagra in care intra doi papuci cu fire de culoare rosie. (sau cel putin asa sunt colorate in pozele gasite de mine pe net).
Termostatul de siguranta poate fi model care se rearmeaza singur dupa ce sa racit centrala, sau poate fi unul la care rearmarea se face manual. Adica intre papuci o sa gasesti un mmic timburus de culoare rosie (sau alba) care trebuie apasat. Ai grija sa nu te curentezi.

Attachment Termostat siguranta 1.jpeg Attachment termostat siguranta 2.jpg

Tot in partea de sus ai un "robinet" mic de plastic, de culoare alba, din care pleaca un furtunas. Pe acolo se aeriseste centrala. Sa o aerisesti bine ca altfel risti sa-ti arzi rezistentele din partea superioara.
Pompa ai deblocat-o ? Intreb deoarece eu banuiesc ca ai F20 de la pompa si nu de la aer.
Multumesc foarte frumos pentru raspuns.
Nu, nu am deblocat pompa, ma poti indruma cum, te rog frumos ?
M-am tot uitat dupa termostat dar nu l-am vazut, voi face niste foto imediat.
Robnetul de aerisire l-am dibuit (si am aerisit centrala), dar dupa ce aparuse deja F20.

#572
getbeget

getbeget

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 30.04.2010

View Postflorin71_skoda, on 27 noiembrie 2016 - 10:50, said:

Are, cum sa nu aiba.
Daca te uiti la teava pe care este prins senzorul de temperatura, o sa descoperi un pic mai sus acel termostat de protectie. O piesa mica, rotunda si neagra in care intra doi papuci cu fire de culoare rosie. (sau cel putin asa sunt colorate in pozele gasite de mine pe net).
Termostatul de siguranta poate fi model care se rearmeaza singur dupa ce sa racit centrala, sau poate fi unul la care rearmarea se face manual. Adica intre papuci o sa gasesti un mmic timburus de culoare rosie (sau alba) care trebuie apasat. Ai grija sa nu te curentezi.

Attachment Termostat siguranta 1.jpeg Attachment termostat siguranta 2.jpg

Tot in partea de sus ai un "robinet" mic de plastic, de culoare alba, din care pleaca un furtunas. Pe acolo se aeriseste centrala. Sa o aerisesti bine ca altfel risti sa-ti arzi rezistentele din partea superioara.
Pompa ai deblocat-o ? Intreb deoarece eu banuiesc ca ai F20 de la pompa si nu de la aer.
Attached File  2016-11-27 12.39.20.jpg   158.86K   36 downloadsAttached File  2016-11-27 12.39.48.jpg   275.43K   36 downloadsAttached File  2016-11-27 12.40.06.jpg   158.16K   34 downloadsAttached File  2016-11-27 12.41.05.jpg   143.22K   30 downloads
uite si foto...

#573
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Vad ca la tine nu mai este pe teava. Ar fi trebuit sa fie acolo unde este un pic teava aplatizata. La tine vad ca a fost mutat direct pe "boiler". Vezi poza de mai jos (am incercuit cu rosu)

Attached File  Protherm Ray.jpg   516.4K   35 downloads

Pe urma termostatul nu mai are papuci ca are o "caciula" de cauciuc trasa peste el, iar firele sunt unul rosu si altul negru. Prinde de "caciula" aia de cauciuc si trage de ea in sus cu grija sa nu rupi ceva si vezi daca termostatul tau este cu rearmare sau nu.

La pompa trebuie sa-i dai jos "dopul" ala alb nichelat ce-i in fata in mijlocul pompei, cu o surubelnita mare si lata. O sa curga si un pic de apa. Sa pui un vas dedesubt. Dupa ce dai jos "dopul", bagi o surubelnita mica inauntru si invirti axul. Atentie mare ca axul este din ceramica. Sa nu-l lovesti ca se poate "sparge".
Nu vad clar in poze pompa, ca sa o pot edita si sa incercuiesc ce trebuie sa desfiletezi.

Edited by florin71_skoda, 27 November 2016 - 14:05.


#574
getbeget

getbeget

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 30.04.2010

View Postflorin71_skoda, on 27 noiembrie 2016 - 14:02, said:

Vad ca la tine nu mai este pe teava. Ar fi trebuit sa fie acolo unde este un pic teava aplatizata. La tine vad ca a fost mutat direct pe "boiler". Vezi poza de mai jos (am incercuit cu rosu)

Attachment Protherm Ray.jpg

Pe urma termostatul nu mai are papuci ca are o "caciula" de cauciuc trasa peste el, iar firele sunt unul rosu si altul negru. Prinde de "caciula" aia de cauciuc si trage de ea in sus cu grija sa nu rupi ceva si vezi daca termostatul tau este cu rearmare sau nu.

La pompa trebuie sa-i dai jos "dopul" ala alb nichelat ce-i in fata in mijlocul pompei, cu o surubelnita mare si lata. O sa curga si un pic de apa. Sa pui un vas dedesubt. Dupa ce dai jos "dopul", bagi o surubelnita mica inauntru si invirti axul. Atentie mare ca axul este din ceramica. Sa nu-l lovesti ca se poate "sparge".
Nu vad clar in poze pompa, ca sa o pot edita si sa incercuiesc ce trebuie sa desfiletezi.
In ce sens invart axul? cat?
asta este pompa (piesa cu dop rosu - vilo)?

multumesc frumos.

Attached Files



#575
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
In spatele panoului de jos nu ai asa ceva? http://www.dilynakot....jpg?1413640277

Ar fi bine sa slabesti si capacul (gri) al aerisitorului sa nu ai aer in pompa.

Edited by dicdobre, 27 November 2016 - 17:45.


#576
getbeget

getbeget

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 30.04.2010

View Postdicdobre, on 27 noiembrie 2016 - 17:44, said:

In spatele panoului de jos nu ai asa ceva? http://www.dilynakot....jpg?1413640277

Ar fi bine sa slabesti si capacul (gri) al aerisitorului sa nu ai aer in pompa.
capacul gri, cel din spate cilindric, nu?
apoi dau jos dopul nichelat; apoi invart axul (ceramic): in ce sens? si cat il invart?
apoi pun dopul nichelat inapoi si strang si capacul gri.
corect?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate