Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Firmele de asigurari vor sa impuna cauciucurile de iarna
Last Updated: Feb 05 2010 01:38, Started by
Horsie
, Dec 20 2009 18:05
·
0
#1
Posted 20 December 2009 - 18:05
Firmele de asigurari vor sa impuna cauciucurile de iarna
Quote Incepand de anul viitor, soferii ar putea fi obligati sa isi doteze masinile pentru iarna, la fel ca in Occident, cu cauciucuri si lanturi de zapada. Absenta acestora ar putea face ca, in caz de accident, firmele de asigurari sa refuze plata despagubirilor. Prima zi de iarna autentica a adus, potrivit politiei, cateva mii de accidente rutiere in intreaga tara. Potrivit politistilor, cele mai multe s-au produs din cauza neadaptarii vitezei la starea carosabilului. O mare parte din vina, dincolo de incapacitate traditionala a autoritatilor in a preveni si contracara efectele ninsorii, o poarta insa si soferii. Potrivit expertilor in asigurarile auto, in multe dintre cazurile inregistrate ieri, tamponarile au avut loc din cauza cauciucurilor neadaptate conditiilor de drum. ''Sunt inca multi soferi care ruleaza si vara si iarna cu aceleasi cauciucuri si cea mai mare problema este ca nu le schimba decat atunci cand gradul de uzura se apropie de 100% '', spune expertul Radu Ionescu, director segment auto la firma de asigurari Generali. In conditiile in care numarul accidentelor rutiere este tot mai mare, firmele de asigurari iau in calcul introducerea, de anul viitor, a obligativitatii schimbarii cauciucurilor de vara cu unele de iarna, masura valabila in mai multe tari europene. ''In tarile nordice, in special, cine nu are cauciucuri de iarna, este amendat de politie, iar daca face vreun accident, suporta din buzunar costul reparatiilor. Acolo nimeni nu se joaca cu circulatia pe timp de iarna'', spune expertul Viorel Vasile, de la Safety Broker. La fel, in tari precum Cehia, Croatia, Germania sau Irlanda, odata cu debutul iernii, cauciucurile de iarna sunt obligatorii, amenzile fiind, in unele cazuri, de cateva sute de euro. In prezent, in Romania nu este obligatorie dotarea masinii cu cauciucuri de iarna. Legea prevede doar ca pentru a rula pe soselele din Romania, masinile trebuie echipate cu cauciucuri cu o adancime minima de 1,6 mm. |
#2
Posted 20 December 2009 - 18:09
o initiativa buna...daca era in vigoare de anul asta poate nu mai aveam accident.
romanul zice ca "merge si-asa", asa am zis si eu si era sa platesc 52 milioane reparatii la masina, avand in vedere ca am circulat cu anvelope de vara pe munte. o astfel de lege ar reduce numarul accidentelor usoare cel putin. Edited by VipeR85, 20 December 2009 - 18:09. |
#3
Posted 20 December 2009 - 18:11
Mi se pare o masura de bun simt. Multi melteni merg cu bashinile alea paenale de "all-seasons" (adica-s proaste si vara si iarna) pana ajung la sarma.
|
#4
Posted 20 December 2009 - 18:28
, dar expertul Viorel Vasile, de la Safety Broker ne minte, in Germania anvelopele de iarna nu sunt obligatorii dpdv al codului rutier. (doar daca atingi pe cineva si rezulta ca accidentul a fost din cauza anvelopelor rca-ul nu mai este valabil ). In austria din cate stiu anvelopele de iarna sunt obligatorii si amenda e de 35-45 E
Partea nasoala este ca asiguratorii RCA sa nu abuzeze de aceasta reglementare si cumva printr-o nascocire `asiguratoreasca` sa aplice aceasta regula si celor care sunt atinsi (ex. parcare ) Quote daca era in vigoare de anul asta poate nu mai aveam accident P.S. nu sunt de acord cu obligativitatea lanturilor de iarna. Edited by cosmin_miu, 20 December 2009 - 18:32. |
#5
Posted 20 December 2009 - 18:29
ce vrajeala. e doar o masura prin care firmele de asigurare sa aiba mai mult profit.
circa 15% din toti asiguratii din ro sunt despagubiti. credeti ca 85% profit e putin? ei doar vor sa faca 90% profit. si ce faci cand e sa faci asigurare in iulie pentru 1 an? mergi cu setul de cauciucuri de iarna ca dovada? aceasta impunere ar fi ilegala , ilogica si irationala. firmele sa plateasca pagubele.... ca de aia sunt asiguratori , sa asigure. ei doar cauta orice nod in papara sa isi mareasca profitul |
#6
Posted 20 December 2009 - 18:29
c bine ca ne mai "europenizam" si noi ...desigur vor dura cativa ani pana o sa isi ia toti gume de iarna dar in general e o idee excelenta si care va aduce multe beneficii soferilor dar si asiguratorilor bineinteles:P!
Edited by RoX93, 20 December 2009 - 18:30. |
#7
Posted 20 December 2009 - 18:30
poti sa pui si mama cauciucului de iarna ca daca e polei te duce masina unde vrea muschii ei.
in conditiile astea distanta fata de cel din fata si frana de motor sunt sfinte. |
#8
Posted 20 December 2009 - 18:32
sefu....problema ar fi ca se circula cu cauciucuri de vara pe timp de iarna....daca ar fi all-season ar mai fi cat de cat, ca pana la urma am vazut si cauciucuri cica de iarna mai proaste decat unele all season de firma si testate cum trebuie. Altfel sunt de acord. In Romania am observat ca exista ideea ca, daca se poate, ideal ar fi sa-ti iei o masina cu 1000 de euro (eventual gratis) la care cad tablele de pe ea si sa nu mai investesti nimic ca de...nu avem bani, da masina vrem. De aia asigurari nu, taxa de drum nu, RCA nu, ITP nu, cauciucuri nu, frane ioc....ci doar "lasa ba ca merge si asa...ca anu' trecut pe vremea asta mergeam cu bicicleta"....firar mama ei de criza!
|
#9
Posted 20 December 2009 - 18:32
cosmin_miu, on 20th December 2009, 18:28, said: ....sau poate ca aveai dar cu repercursiuni mai grave. Romanii ,prin anvelope de iarna inteleg ca pot rula iarna pe sosea cu zapada/polei la fel ca pe sosea uscata. P.S. nu sunt de acord cu obligativitatea lanturilor de iarna. culmea e ca lanturile m-au scos din incurcatura, altfel nu mai coboram. nu e neaparat nevoie sa fie obligatorii, dar sunt utile atunci cand urci intr-o statiune montana. |
#10
Posted 20 December 2009 - 18:35
alexpet, on 20th December 2009, 18:32, said: sefu....problema ar fi ca se circula cu cauciucuri de vara pe timp de iarna....daca ar fi all-season ar mai fi cat de cat, ca pana la urma am vazut si cauciucuri cica de iarna mai proaste decat unele all season de firma si testate cum trebuie. eu am circulat intodeauna cu cauciucurile de vara ( care uneori nu au fost in stare chiar buna ) si intru in a 6-a iarna ca sofer fara niciun accident. de fapt nu am avut niciun accident niciodata. Edited by maistoru, 20 December 2009 - 18:35. |
|
#11
Posted 20 December 2009 - 18:44
maistoru, on 20th December 2009, 18:35, said: eu am circulat intodeauna cu cauciucurile de vara ( care uneori nu au fost in stare chiar buna ) si intru in a 6-a iarna ca sofer fara niciun accident. de fapt nu am avut niciun accident niciodata. mai bine dau 8 mil pe anvelope o data la 3-5 ani decat 50 de milioane sau mai mult pentru reparatii la masina. Edited by VipeR85, 20 December 2009 - 18:45. |
#12
Posted 20 December 2009 - 18:55
cosmin_miu, on 20th December 2009, 18:28, said: P.S. nu sunt de acord cu obligativitatea lanturilor de iarna. Nici eu. De fapt am reusit sa pun lanturi pe 2 roti dar vara, de proba. Cum poti monta lanturile cand e plin de gheata pe langa roata si nici macar sa dai roata jos nu poti? Unde sa parchezi masina sa poti face operatia de montare de lanturi cand te prinde zapada pe drum? Poate stiu asta expertii in incasat bani de la firmele de asigurari. Edited by cipaul, 20 December 2009 - 18:56. |
#13
Posted 20 December 2009 - 19:02
VipeR85, on 20th December 2009, 18:32, said: nu sunt adeptul vitezei, si cand am avut accidentul nici nu cred ca aveam 5 km/h, dar polei plus curba in panta si in S plus anvelope de vara = combinatie de toata prastia. culmea e ca lanturile m-au scos din incurcatura, altfel nu mai coboram. nu e neaparat nevoie sa fie obligatorii, dar sunt utile atunci cand urci intr-o statiune montana. am crezut ca te-a atins cineva....d`aia am scris reply-ul Da, un fel de obligativitate in portbagaj..... sa le pui doar cand ai neaparata nevoie de ele . |
#14
Posted 20 December 2009 - 19:02
Foarte bine sa ne oblige sa "incaltam" masinile de iarna, ca si pietoni o facem, de ce sa nu facem si cu masinile.
Presimt ca o sa fie si nemultumiti de aceasta masura, dar paza puna trece primejdia rea ! Legat de lanturi, azi am mers cu masina cu lanturi, foarte rea senzatie, am zis ca mai bine o las in parcare cu zilele decat sa o chinui cu lanturile. |
#15
Posted 20 December 2009 - 19:24
eu am de iarna dar intrebarea e: decide asiguratorul cand vreau EU sa imi pun cauciucurile??
|
|
#17
Posted 20 December 2009 - 19:34
E o chestie de bun simt si respect, iar natia asta sta din ce in ce mai prost la acest capitol.
Cauciucurile de iarna nu indeplinesc miracole, dar ajuta enorm sa nu ajungi in sant sau pe contrasens. Daca legislativ nu se legifereaza, sunt de acord sa fie nbagate ca clauza la RCA si CASCO. Si da, acolo unde exista legislatie, e specificata si perioada in care sunt obligatorii, de ex: 1 noiembrie - 30 martie. |
#18
Posted 20 December 2009 - 19:39
Cat de tampit sa fii sa spui asa ceva: ''In tarile nordice, in special, cine nu are cauciucuri de iarna, este amendat de politie, iar daca face vreun accident, suporta din buzunar costul reparatiilor. Acolo nimeni nu se joaca cu circulatia pe timp de iarna'' ? Ne-am mutat cumva langa Norvegia si nu stiu? Prefer sa am 10 oameni care au cauciucuri de vara si merg cu 30 km/h decat 5 care au cauciucuri de iarna si conduc de parca merg cu tancul.
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users