Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 

Kia Sorento e 4x4 tot timpul?

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
Jack90

Jack90

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 483
  • Înscris: 30.08.2007
Azi, dupa prima zapada, am avut ocazia sa testez Kia Sorento 4x4, insa capacitatile de 4x4 pe zapada sunt jalnice. M-am intors la orizontala de vreo 3 ori in timp ce incercam sa ies de pe strazi sau sa iau curbe si mi-a fugit spatele de mult mai multe ori (si nu am fortat-o) tot timpul fiind nevoie sa intervina esp-ul. Am cauciucuri All-season dar desi sunt de 20 000 km nu fac deloc fata pe zapada. Asta pana cand am cuplat Low Gear 4x4. Cu low gear cuplat, nu am mai avut nici o problema, se simtea ca un 4x4 veritabil (aproape la fel de bine ca un Land Rover), insa problema este ca nu aveam decat 1 viteza, putand merge cu 70km/h la 3500 RPM. De unde diferenta asta atat de mare? Se poate ca in modul Auto (cel in care mersesem initial) nu sa aiba 4x4? si daca e asa, nu ar trebui sa aiba doar tractiune fata in modul Auto? si daca ar avea doar tractiune fata, cum de imi fugea spatele cand acceleram (fiind aproape sa intru cu spatele intr-o masina parcata)?
Va intreb si pe voi ca nu am reusit sa gasesc raspunsuri nicaieri

#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,665
  • Înscris: 26.11.2001
S-ar putea sa fie pe auto, in mod normal 4x2 (tractiune fata).

Oricum, nici mama 4x4 nu te ajuta daca nu ai aderenta.
Eu am iesit azi in Pipera si m-am intors de fund si am 4x4 cu pedigree.

Cand cuplezi 4x4 lock, ctred ca baga 25% pe fiecare roata.

#3
iuli09

iuli09

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 26.03.2007
in mod auto tractiunea e distribuita astfel : 70% spate-30% fata
in low tractiunea este distribuita 50-50 fata-spate. Cel putin eu asa stiam. Conduc si eu Kia Sorento si am iesit din cateva situatii grele fara sa fiu nevoit sa cuplez low. Inca n-am incercat pe zapada...

#4
Jack90

Jack90

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 483
  • Înscris: 30.08.2007

 iuli09, on 16th December 2009, 00:08, said:

in mod auto tractiunea e distribuita astfel : 70% spate-30% fata
in low tractiunea este distribuita 50-50 fata-spate. Cel putin eu asa stiam. Conduc si eu Kia Sorento si am iesit din cateva situatii grele fara sa fiu nevoit sa cuplez low. Inca n-am incercat pe zapada...
asta mi se pare foarte ciudat. Modul Auto e destinat pentru mers normal, pe sosea. De ce nu au pus majoritatea tractiunii pe fata ca sa consume mai putin combustibil? Nu de alta dar si asa consuma aproape la fel de mult ca un petrolier. Oricum, masina se comporta bine cand e cuplat Low Gear 4x4 spun asta comparand-o cu un Land Rover. Pacat ca modul secvential al cutiei nu te ajuta deloc sa faci frana de motor.

#5
iuli09

iuli09

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 26.03.2007
S-ar putea sa gresesc eu . conduc o Kia Sorento dar nu ma pasioneaza masinile asa ca nu m-au interesat foarte tare aceste detalii. Ce ti-am zis mai sus am citit si eu undeva pe vremea cand cautam informatii despre masina

#6
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Din cate stiu eu, Sorento are un sistem 4x4 putin mai deosebit. Astfel la viteze mici (pana la 30 km/h, parca) masina are tractiune 4x4, dupa care se comuta automat pe 4x2. In caz de nevoie ulterioara, soferul poate comuta pe 4H, sau 4L, dupa necesitate.
Asta e descrierea sistemului, pe care mi-a facut-o dealerul din TM, atunci cand am fost la un test-derive.

#7
colo1966

colo1966

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 03.12.2009
Sunt posesorul unei Kia Sorento -model 2003 , diesel 103 Kw, cutie manuală, tip motor-D4CB-2497 cmc, originală, nemmodificată, netunată, etc..
Este vorba despre un fenomen care apare la mine si care nu stiu daca este normal.
Descrierea fenomenului:

Comutatorul pt. selecționarea tractiunii se afla pe AUTO) deci pt. traseu normal.
Conducând pe suprafețe unede și alunecoase cu preponderență în treapta 2 și 3 când accelerez spre maxim, se aud niște
pocnituri(niste sunete asemănătoare cu țăcăniturile ABS-ului atunci când frânăm pe suprafață alunecoasă) la puntea spate(când roțile din spate sunt pe suprafață alunecoasă) și la puntea față(când roțile față sunt pe supraf. alunecoasă)
Pe suprafață(uscată- cu aderență bună ) fenomenul nu mai apare.
Pe suprafață alunecoasă fenomenul apare numai atunci când se accelerează puternic și roțile tind că piardă aderența.
Mi-a spus un amic-nu foarte avizat că bănuiește că ar exista un sistem antiderapare al mașinii care atunci când roțile pierd aderența blochează respectivul diferențial sau decuplează transmisia pe acea punte- ceva de felul asta-însă nu-s lămurit clar.

La voi se petrece fenomenul asta ?
Sau o fi vreo defecțiune la mine(s-o fi uzat ceva) ?

#8
stefaniordan

stefaniordan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 23.12.2009

 Jack90, on 16th December 2009, 00:27, said:

Azi, dupa prima zapada, am avut ocazia sa testez Kia Sorento 4x4, insa capacitatile de 4x4 pe zapada sunt jalnice. M-am intors la orizontala de vreo 3 ori in timp ce incercam sa ies de pe strazi sau sa iau curbe si mi-a fugit spatele de mult mai multe ori (si nu am fortat-o) tot timpul fiind nevoie sa intervina esp-ul. Am cauciucuri All-season dar desi sunt de 20 000 km nu fac deloc fata pe zapada.

Din pacate cauciucurie All Season nu te ajuta foarte mult iarna. Incearca ptr iarna viitoare sa o "incalti" cu cauciucri de iarna. Nu cunosc care este sistenul de tractiune la Kia dar este destul de ciudat ca in 4x4 auto sa ai probleme iarna pe drumuri normale.
Conduc un Jeep Patriot 4x4, "incaltat" cu cauciucuri de iarna Toyo si nu am avut nevoie pana acum sa cuplez 4x4 lock si am mers iarna fara probleme si prin zapada de peste 30 cm.
Cu problema pe care o ai tu ar fi bine sa te duci la service si sa vezi ce are.

#9
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Problema este ca Jack nu este un sofer cu experienta si nu stie cum sa foloseasca o masina, mai ales una de genul acesta. In primul rand pe zapada o sa iti intre ABS si ESP mereu si foarte des pentru ca, nu stiu daca iti vine sa crezi, pentru asa ceva sunt facute. Eu m-as ingrijora daca nu ar intra, asadar, e foarte bine ca intra. In al doilea rand pe zapada si ghetus nu este bine sa mergi turat. Profita ca ai un motor diesel mare si cuplu la turatii mici : nu accelera si mergi la cuplu maxim, aduca sub 2000 RPM, nu o sa ai probleme.
4x4L nu poate fi cuplat la viteze mari la nicio masina, pentru ca fizic nu sistemul nu poate rezista, plus ca ai avea serioase probleme in cube (cand rotile din interior se invart mai repede decat cele din exterior, in 4x4L s-ar invartii la aceasi viteza).

#10
colo1966

colo1966

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 03.12.2009
Jack90
Citat:

Azi, dupa prima zapada, am avut ocazia sa testez Kia Sorento 4x4, insa capacitatile de 4x4 pe zapada sunt jalnice. M-am intors la orizontala de vreo 3 ori in timp ce incercam sa ies de pe strazi sau sa iau curbe si mi-a fugit spatele de mult mai multe ori (si nu am fortat-o) tot timpul fiind nevoie sa intervina esp-ul.

Te rog explica-mi si mie cum actioneaza ESP-ul la tine si daca se aude ceva din masina in acest timp(pocnituri) sau doar decuplaza transmisia ?
Mersi.

Am fost vineri la KIA Jilava și mi-au zis că e lanțul din cutia de transfer care e lat de 30 mm și poarte gros
.N-au desfăcut nimic doar din simptomele care le dădea la condus.
Mi-a zis că „asta e boala lor” schimba mereu lanturi la cutia de transfer..Cică se intinde lanțul în timp.
În cutia de transfer mi-a zis că lipsea mult ulei care se „evaporase” negăsind nici o urmă pe unde s-ar fi putut scurge.
Lanțul costă 17mil(1700 ron) și manopera 20 mil+ rulmenți(care ar putea să-i gaseasca uzati =vede după ce desface cutia de transfer etc)
Deocamdată n-am banii ptr. lucrare și nici nu sunt sigur că diagnosticarea e corectă.
Eu nu știu ce să mai cred ?

#11
Jack90

Jack90

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 483
  • Înscris: 30.08.2007

 Tom_Cat, on 8th March 2010, 08:30, said:

Problema este ca Jack nu este un sofer cu experienta si nu stie cum sa foloseasca o masina, mai ales una de genul acesta. In primul rand pe zapada o sa iti intre ABS si ESP mereu si foarte des pentru ca, nu stiu daca iti vine sa crezi, pentru asa ceva sunt facute. Eu m-as ingrijora daca nu ar intra, asadar, e foarte bine ca intra. In al doilea rand pe zapada si ghetus nu este bine sa mergi turat. Profita ca ai un motor diesel mare si cuplu la turatii mici : nu accelera si mergi la cuplu maxim, aduca sub 2000 RPM, nu o sa ai probleme.
4x4L nu poate fi cuplat la viteze mari la nicio masina, pentru ca fizic nu sistemul nu poate rezista, plus ca ai avea serioase probleme in cube (cand rotile din interior se invart mai repede decat cele din exterior, in 4x4L s-ar invartii la aceasi viteza).
In primul rand nu stiu ce te face sa crezi ca nu am suficienta experienta incat sa nu stiu sa folosesc o masina. De asemenea, stiu foarte bine ce fac atat ABS-ul cat si ESP-ul cat si TC-ul.
Cand am testat Kia, am testat-o comparativ cu experienta mea cu un Land Rover Freelander cu cauciucuri fata all season de aprox 15000 km si cauciucuri spate all season de aprox 70 000 km. Si, pot spune ca, Land Roverul, desi uneori ii fuge spatele datorita lipsei de tractiune cauzate de faptul ca, cauciucurile de 70 000km  aproape ca nu mai au rizuri, se comporta mult mai bine decat KIA pe modul de tractiune  AUTO si nu-i fuge spatele chiar daca o accelerez brusc.
Si ca sa va faceti o idee a capacitatilor off road ale Land Roverului, pot spune ca am asistat la o faza in care masina de teren (cu cauciucuri all season) tracta, aproape de varful dealului, fara sa isi fi luat demaraj, un tractor ce era echipat cu lanturi ce nu putea urca pe un deal inghetat.

@colo1996
cand auzi aceste "tacanituri" nu ti se aprinde intermitent un martor galben in coltul dreapta jos al bordului? Mie asa imi apare atunci cand intra ESP-ul in functiune.
Nu cred ca sunetele scoase cand intra ESP-ul le pot numi tacanituri. Cand intra ESP-ul simt cum anumite roti sunt franate (masina incilandu-se putin in partea pe care franeaza) si cum imi este taiata puterea. De asemenea, daca o accelerez brusc, cu tot cu ESP, rotile spate tot derapeaza un pic (ma gandesc ca este datorita cuplului mare si a faptului ca masina este mult mai usoara pe spate decat pe fata).

Edited by Jack90, 08 March 2010 - 12:20.


#12
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Jack90 fara suparare, am dedus din varsta ta. Si eu, toata lumea a inceput de undeva, iar tu acum esti la inceput. Ai carnet de maxim 2 ani, ceea ce implica o mica experienta pe zapada (anul asta ce a mai fost, caci anul trecut a fost foarte putina). Oricum, experienta capeti pe parcurs.

Nu poti compara Kia cu LandRover, dar chiar si asa sistemul 4x4 de la KIA este unul ok, nu excelent, dar nici pretul nu este prea mare. Fiecare masina are un comportament aparte, iar KIA este mai mare si mai grea decat Freelander, asadar pe zapada afanata sau pe gheata trebuie sa ai grija mai mare.
ESP-ul a facut bine ce a facut, TC-ul la fel, la plecare, iar ABS-ul intra non stop. Mie la Nissan iarna mi se aprindea la fiecare sens giratoriu sau intersectie martorul de ESP, orice frana puneam imi intra ABS-ul dar asta era si rolul lor : traiectoria era precisa, masina nu se misca stanga-dreapta.

PS: Daca accelerezi tare si esti pe AUTO dureaza putin, o secunda, pana cand sistemul se configureaza.

#13
Gabikia

Gabikia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 445
  • Înscris: 29.05.2010
Sunt posesor de Kia,mai exact de primul model de Sportage aparut in 2005,am acelas sistem de 4x4 ca si la Sorento cu cutie manuala tot in 5.
Deci pe auto toata treaba o face calculatorul masini in functie de cum pierde o roata aderenta acesta o repartizeaza pe cele care au,asa ca cu ajutorul la ABS+ESP rezulta ca soferul nu face nimic!
Este bine ca pe viitor in special iarna sa o ti pe 50 cu 50,parerea mea si a altor utilizatori care au ceva mai multa experienta!

#14
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Un sistem 4x4 cu selector, ca cel de la Kia, nu este AWD. Folosirea ABS pentru simularea AWD este o smecherie ieftina, dar care nu suplineste lipsa unui diferential central si a unor diferentiale limited slip pe axe.

#15
proxtu

proxtu

    fativore

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,451
  • Înscris: 12.02.2006
buna :) am si eu o intreare asemanatoare, asa ca nu am mai deschis un topic nou:
Hyundai Santa Fe 2001, adica vechiul model, am auzit ca are tot asa un 4x4 automat,
care merge pana la o anumita viteza, apoi se decupleaza singur.
Stie cineva care este viteza aia ?
Unii zic 30, altii 40, altii 50 km/h, iar eu am cautat pe net si n-am gasit niciunde.
Merci anticipat :)

#16
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Este 4x4 in treapta I, in rest sistemul isi mai face simtita prezenta la o curba ceva (cand intra ESP-ul).

#17
proxtu

proxtu

    fativore

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,451
  • Înscris: 12.02.2006
doar in treapta 1 ? mi se par cam putin.
Iar ESP n-am vazut sa aiba, nu are niciun indicator la bord.

#18
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007

 proxtu, on 27th June 2010, 13:42, said:

doar in treapta 1 ? mi se par cam putin.
Iar ESP n-am vazut sa aiba, nu are niciun indicator la bord.

De ce, crezi ca faci offroad in alta treapta? I-a o duci pana pe la 30-40 km/h, adica maximul pentru 4x4. Este suficient, sa ai 4x4 la viteza mare (ma refer la 4x4 permanent) nu te ajuta la nimic, ba chiar din contra. Ceea ce are la viteza mai mare este 4x4 adaptiv, in sensul ca daca pierde aderenta muta tractiunea fata-spate in functie de situatie.

Edited by Tom_Cat, 27 June 2010 - 12:48.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate