Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme
Last Updated: Dec 03 2018 21:20, Started by
Taxon
, May 25 2005 12:36
·
0
#325
Posted 29 February 2012 - 09:15
@chrysty l-a construit pe asta... http://forum.softped...a...t&id=120715
La aceeasi schema m-am referit si eu,cand spuneam ca nu se poate rega curentul de incarcare. Schema pusa de tine,vad ca permite reglajul curentului... |
#326
Posted 29 February 2012 - 09:44
pisicamatache, on 29th February 2012, 10:15, said: @chrysty l-a construit pe asta... http://forum.softped...a...t&id=120715 La aceeasi schema m-am referit si eu,cand spuneam ca nu se poate rega curentul de incarcare. Schema pusa de tine,vad ca permite reglajul curentului... Acolo scrie ca transformatorul trebuie sa scoata lejer 10 A si 16V exact ca la mine. Cum o sa scada la 14,5V ? |
#327
Posted 29 February 2012 - 22:01
salut.ma intereseaza schema prezentata de pisicamatache.o nelamurire,apare un trafo cu n1 si n2.cine imi poate explica?am un trafo mai vechi cu tole u si i cred ca are cam 200VA,este destul de mare si greu, si iesire de 12V,nus cati A, si o punte,cred,scrie pe ea B 40-10,detalii despre ea nu am gasit pe datasheet.ma pot folosii de ele?precizez ca as dori sa folosesc redresorul pt acumulatori de la 45 pana la cele de camion de 110Ah.multumesc anticipat
Edited by euronics77, 29 February 2012 - 22:06. |
#328
Posted 05 March 2012 - 14:50
costy_ytsoc, on 11th February 2012, 21:04, said: te duci la un electronist si ii spui sa-ti puna o punte de 25-50 A din comert(maxim 10 lei bucata) si s-o prinda de carcasa metalica sa aiba si un pic de racire Asa arata [ http://img.alibaba.com/img/pb/881/000/330/330000881_027.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] de la un citroen bx leader este buna? |
#329
Posted 09 March 2012 - 19:51
am o problema cand pun voltmetru pe bornele AC de la traf imi indica 14,...v iar cand pun puntea imi indica 16si ceva
ce sa fac?pot pune un rezistor?sau ii scade amperajul? |
#330
Posted 09 March 2012 - 20:09
Masuratorile sunt facute corect? Ma refer la faptul ca pe tranformator e c.a iar dupa punte e c.c.
|
#331
Posted 09 March 2012 - 20:40
meshgheru_andu, on 9th March 2012, 20:09, said: Masuratorile sunt facute corect? Ma refer la faptul ca pe tranformator e c.a iar dupa punte e c.c. este una pentru un redresor?sau tre sa fac ceva schimbari daca da ce trebuie sa fac?ca eu am pus un rezistor de 3sute si ceva de kilo ohmi si mia scazut la 14,65 cam asa da mam gandit ca oare daca i-am pus eu rezistoru ala nu scade din amperii?? |
#332
Posted 09 March 2012 - 21:11
rezistorul nu scade din "amperii"! rezistorul scade doar tensiunea!
|
#334
Posted 10 March 2012 - 09:00
|
#335
Posted 10 March 2012 - 10:16
[quote name='hajliparli' date='10th March 2012, 09:00' post='11221991']
sa inteleg ca pot pune un rezistor linistit?am o alta probema am pus alt traf are mai multe iesiri i-am pus iesirea de 11,6v problema ese alta cand pun siguranta imi urca undeva la 22v iar daca bag stecheru intro pozitie imi indica o tensiune si cand il bag in cealalta pozitie imi indica alta tensiune ce sa fac? |
#336
Posted 10 March 2012 - 23:25
dacianu11, on 21st February 2012, 20:48, said: Nimeni, nimic? hajliparli, on 9th March 2012, 20:40, said: pai pe firele de pe traf care scot 14,...v c.a,leg firele de c.a la bornele AC la puntea redresoare si acolo la iesire din punte imi da 16,..v este una pentru un redresor?sau tre sa fac ceva schimbari daca da ce trebuie sa fac?ca eu am pus un rezistor de 3sute si ceva de kilo ohmi si mia scazut la 14,65 cam asa da mam gandit ca oare daca i-am pus eu rezistoru ala nu scade din amperii?? Daca pe iesirea de la traf scoate 14 V curent alternativ, nu are cum sa scoata dupa puntea redresoare mai mult de 14 V, vezi ca ai uitat sa treci voltmetrul de pe CA pe CC (curent alternativ - curent continuu). Rexistorul ala de 300 kohmi nu are ce cauta acolo. Bateria de la masina trebuie incarcata cu o tensiune de 15-16 v pt ca o baterie proaspat incarcata are 14,8 V. Curentul de incarcare ar trebui sa scada pe masura ce bateria se incarca. Daca ai un curent maxim la iesire de 3 A atunci o baterie de 60 Ah daca este complet descarcata va trebui sa o tii la incarcat 20 de ore (nu intotdeauna bateriile sunt complet descarcate). |
#337
Posted 10 March 2012 - 23:56
nenumitul, on 28th February 2012, 23:37, said: Eu acum deja nu mai inteleg nimic. "Schema in discutie" e cea de mai jos. Tocmai acum ma apucam sa o realizez. Sint incepator in electronica si as vrea sa ma lamuriti si pe mine daca se regleaza sau nu curentul de incarcare si daca schema 5 de la pag.8-9 din pdf-ul de la postul #326 de mai sus prezinta ceva avantaje majore fata de "schema in discutie"? Va multumesc. [ http://i285.photobucket.com/albums/ll63/bau_x3/softpedia/schemaredresor.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Schema asta care ai atasat-o am realizat-o personal si merge ff bine. |
#338
Posted 18 March 2012 - 13:34
Taraxacus, on 10th March 2012, 23:56, said: Schema asta care ai atasat-o am realizat-o personal si merge ff bine. Attached Files |
#339
Posted 19 March 2012 - 11:08
Acumulatorii cu Pb, indiferent ca sunt "uzi" (ca la auto) sau cu gel (ca la UPSuri) NU vor sa functioneze ciclic!
Aceasta categorie de acumulatori oricum de abia are cam 300 cicluri viata, n-are rost sa i-o mai scurtam noi. Acu cu Pb SE PASTREAZA complet incarcati, la temperatura camerei (pana la 7 ani shelf life) si cam la 6 luni li se mai face o incarcare de mentenanta. FIECARE ciclu incarcare/descarcare scade acel contor de 300 de cicluri. Oricum, acu auto, prin modul de realizare al placilor, NU tolereaza bine descarcarile profunde (Deep Discharge), spre deosebire de cei marini sau de tractiune (forklift) care sunt Deep-Cycle si care accepta sarcina medie-mare, pe termen lung. Edited by ionioni2000, 19 March 2012 - 11:14. |
|
#340
Posted 19 March 2012 - 13:08
Pentru ca tot a fost propusa anterior (la postul #326 - pisicamatache), va recomand si eu schema din Tehnium 1/87.
Eu am realizat-o de 2 ori, mi-a mers in ambele cazuri perfect, iar un exemplar este si acum in posesia si uzul meu curent. Schema permite reglajul curentului de incarcare, din potentiometru pe bord, decupleaza automat la Umax la borne 15V (reglabil din semi-reglabil/intern). Eu am montat pe panoul frontal si ampermetru si voltmetru (dar voltmetrul este optional). Singura piesa mai dificil de procurat este tranzistorul TUJ - eu am pus 2N2646, pt. ca aveam deja. (si realizarea transformatorului pe oala de ferita, cel pentru amorsarea tiristorului de putere) Montajul l-am realizat pe cablaj simplu placat, cu circuite groase de 4mm (+incarcate cu fludor) acolo pe unde trece curentul de incarcare (ce vedeti cu linie groasa pe desen), puntea 20PM2, tiristorul de forta si dioda D25 sunt montate (izolat unde este cazul) pe un radiator marisor, cu nervuri, dim. gabarit: 110x160x45 si, ulterior, pentru ca lucra cam cald, am decupat in capacul superior un fi80mm si am montat si un ventilator de PC, ce trage aerul afara. Transformatorul trebuie sa fie bine realizat si daca vreti sa puteti incarca si la (maxim) 10A, trebuie dimensionat cu secundarul de forta la 18Vca/ 12...15A. Daca nu aveti sarma disponibila asa de teapana, nu e problema, dar aveti grija la potentiometru - sa incarcati cu curent mai mic. Din teoria acumulatorilor cu Pb: acestia tolereaza cel mai bine incarcarea la C/10, adica un acu de 65Ah se incarca cu (recomandat dar si maxim) 6.5A pentru 14...16 ore. (Socoteala tine cont si de incarcarea trickle si de faptul ca nimic pe lumea asta nu lucreaza cu randament 1.) Practic: se leaga acumulatorul la borne si, din P, se regleaza curentul la maxim C/10. (daca acumulatorul nu este decarcat blana, sau e chiar incarcat partial, ESTE POSIBIL sa nu puteti regla un curent asa mare, ci unul mai mic => nu-i problema, acu isi ia cat ii trebuie.) Pe masura ce acumulatorul se incarca, curentul absorbit va incepe sa scada si tensiunea la borne sa creasca. Cand tensiunea la borne ajunge (vara) la 15.2V (sau iarna la 14.6V), prin circuitul de dupa ampermetru, montajul se deconecteaza prin deschiderea tiristorului de curent mic T1N2 si anclansarea releului ce sunteaza oscilatorul de relaxare - si aprinde LEDul de Ready. Va anexez si un circuit (simplu si fara mari pretentii, dar util) pentru incarcarea acumulatorilor tip gel, din UPSuri. Attached FilesEdited by ionioni2000, 19 March 2012 - 13:09. |
#342
Posted 27 March 2012 - 15:10
Salutare tuturor!
O intrebare mai de incepator in electronica: schema cu tiristorul care ar trebui alimentata la 18V poate functiona cu un transformator care scoate in secundar o tensiune de 14-15V, 6A? Ma gandisem si la varianta rebobinarii, dar nu am sarma Multumesc anticipat! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users