Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 

REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
640 replies to this topic

#361
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006
Simbolul reprezinta o dioda zener.

#362
razvanlost

razvanlost

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 11.11.2007
Poti sa-mi spui ce specificatii are, nu prea-mi dau seama din imagine?

#363
razvanlost

razvanlost

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 11.11.2007

 razvanlost, on 25 octombrie 2012 - 18:14, said:

Poti sa-mi spui ce specificatii are, nu prea-mi dau seama din imagine?

PL9V1Z, m-am lamurit. Multumesc!

#364
sorinakeleu

sorinakeleu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 21.07.2010
Misuf: "Acumulatorul absoarbe la incarcare curent ,cat ii permite transformatorul si in scurt timp "fierbe". Pentru inceput poti face ce ti-ai propus ,dar trebuie sa legi in serie un ampermetru ,pentru a vizualiza marimea curentului de incarcare, dar nu ai amintit deloc de "shunt".Ma indoiesc sa ai un ampermetru care sa masoare pe direct un curent asa de mare , in cazul tau de 7A.Apoi nu ai amintit nimic de densitatea lichidului care trebuie sa fie intre anumite limite, pentru a avea o incarcare optima.
Ceea ce faci in momentul de fata, este o operatie de moment, de a iesi din impas, nu de lunga durata.
Propunerea mea esta sa incerci sa iti completezi redresorul, cu o schema de reglaj ale curentului si tensiunii de incarcare si daca poti sa cresti tensiunea redresata la minim 15V."

Misuf daca citeai postul meu de mai sus, am specificat ca redresorul meu este dotat cu ampermetru, care are shunt, si este legat in serie pe borna + a redresorului. Eu voi incerca pe viitor sa folosesc acest reostat in circuit sa vad rezultatele.

#365
misuf

misuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 771
  • Înscris: 10.10.2011
Saluatre colegi! Mi-am confectionat un redresor auto dintr-un traf care scoate dupa redresare 14,4V si aprox.8-10A, o punte de 50A si un ampermetru de panou. Vreau sa va cer sfaturile, nefiind cunoscator de electronica, daca este bine sa inseriez pe firul + al redresorului o rezistenta reglabila(reostat) de 2,2ohmi-10A pentru a modifica curentul de incarcare si a-l mentine constant in circuit. Eu am pe masina un acumulator de 74 Ah, normal curentul de incarcare ar trebui sa fie 1/10 din capacitate adica 7,4A. Cu ajutorul reostatului as putea sa stabilesc din start curentul de incarcare constant al bateriei, eventual daca acumulatorul este descarcat, incep incarcarea cu 2A crescand gradual pana la valoarea de 7,4A. Este bine???

Bafta!

Edited by misuf, 27 October 2012 - 19:15.


#366
vaxalbin

vaxalbin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 299
  • Înscris: 03.10.2007

 misuf, on 27 octombrie 2012 - 19:13, said:

Saluatre colegi! Mi-am confectionat un redresor auto dintr-un traf care scoate dupa redresare 14,4V si aprox.8-10A, o punte de 50A si un ampermetru de panou. Vreau sa va cer sfaturile, nefiind cunoscator de electronica, daca este bine sa inseriez pe firul + al redresorului o rezistenta reglabila(reostat) de 2,2ohmi-10A pentru a modifica curentul de incarcare si a-l mentine constant in circuit. Eu am pe masina un acumulator de 74 Ah, normal curentul de incarcare ar trebui sa fie 1/10 din capacitate adica 7,4A. Cu ajutorul reostatului as putea sa stabilesc din start curentul de incarcare constant al bateriei, eventual daca acumulatorul este descarcat, incep incarcarea cu 2A crescand gradual pana la valoarea de 7,4A. Este bine???

Bafta!

nu prea.....
daca curentul de incarcare este de ~ 7 A, atunci caderea de tensiune pe rezistor  va fi de 7*2.2=15.4 V.... deci... trage concluzia...
pentru ceea ce vrei sa faci, incarcare cu reglaj "mecanic" al curentului, iti trebuie o sursa mai puternica, cu o tensiune mult mai mare...
mai exact tensiune de incarcare plus caderea de tensiune de pe reostat sa fie cat tensiunea sursei
spor la treaba

#367
Insane_

Insane_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 28.09.2010
Am un redresor rudimentar facut de pe timpuri(are un transformator destul de mare , 2 diode si un radiator) , care scoate 6v-12v-24v(tensiunea fiind reglata de la un comutator cu 3 pozitii) , se poate porni cu el un autoturism de ex Dacia.Problema este ca diodele redresoare sunt arse si mi s-a zis sa cumpar 2 diode redresoare de 50 A , intrebarea mea este , daca folosesc 2 diode resdresoare de 50A 1000V redresorul cu cat amperi pe ora va incarca o baterie(as dori sa il folosesc la o baterie auto si de 160ah)?Ce mai este necesar ca atunci cand bateria este incarcata sa decupleze singur reducand riscul de fierbere a bateriei si pentru monitorizarea incarcarii(am vazut ca redresoarele moderne folosesc un ampermetru)?

Edited by Insane_, 04 November 2012 - 01:13.


#368
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
zici ca poate porni masina?
Poate ca ar trebui sa ne dai ceva detalii legate de transformator: ce sarma are in secundar, cam ce greutate.
Ideal ar fi un circuit care sa se ocupe de incarcare, si eventual daca e robot de pornire, partea asta sa fie separata de incarcare.
Recomand schema cu tiristor care a mai fost postata pe aici, e foarte buna din punctul meu de vedere.

#369
Insane_

Insane_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 28.09.2010

 costy_ytsoc, on 04 noiembrie 2012 - 14:07, said:

zici ca poate porni masina?
Poate ca ar trebui sa ne dai ceva detalii legate de transformator: ce sarma are in secundar, cam ce greutate.
Ideal ar fi un circuit care sa se ocupe de incarcare, si eventual daca e robot de pornire, partea asta sa fie separata de incarcare.
Recomand schema cu tiristor care a mai fost postata pe aici, e foarte buna din punctul meu de vedere.

Nu ma pricep la detalii , transformatorul are o greutate cam de 7-8 kg.Da, putea porni masina,din comutator dadeam pe 24v insa am ars diodele cand am incercat sa pornesc un autoveihul mai mare (echipat cu baterie de 12v 154ah).Nu tin neaparat sa il fac robot ci un redresor cu care sa pot incarca eficient si baterii mai mari de 150ah deasta intrebam daca sunt sufieciente 2 diode redresoare de 50A 1000V.

Edited by Insane_, 04 November 2012 - 14:36.


#370
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
tinand cont ca  este recomandat ca la incarcare curentul sa nu depaseasca capacitatea cumulatorului /10 adica pt un accu de 150Ah curentul de incarcare sa nu depaseasca 15A , acele diode sunt ok.
Cu ele teoretic poti incarca accu de pana la 500Ah; eu recomand o punte redresoare de 50A minim sau facuta din diode independente de 50A pt o mai buna racire, dar trebuie pusa pe un radioator neaparat
Schema incarcatorului e asta, trebuie alese componente ce suporta curentii necesari
[ http://i285.photobucket.com/albums/ll63/bau_x3/softpedia/schemaredresor.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#371
razvanlost

razvanlost

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 11.11.2007
Am realizat circuitul cu tiristor, dar am o problema. La iesire, din ce scrie in carte, ar trebui sa am 0V, dar am 20, cu 1V mai putin decat la intrare. Care sa fie problema? Multumesc1

#372
Wzzz

Wzzz

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,712
  • Înscris: 10.05.2011
Ai montat corect tiristorul ?

#373
razvanlost

razvanlost

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 11.11.2007
Da, sa incerc si cu  un triac? Ar putea merge?

#374
donpetru

donpetru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 800
  • Înscris: 02.01.2007

 razvanlost, on 04 noiembrie 2012 - 16:40, said:

Am realizat circuitul cu tiristor, dar am o problema. La iesire, din ce scrie in carte, ar trebui sa am 0V, dar am 20, cu 1V mai putin decat la intrare. Care sa fie problema? Multumesc1

Presupun ca ati masurat acei 20V in gol, fara acumulator ! Daca da, atunci de ce credeti ca e vreo problema ?

#375
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
pai spre exemplu la mine e zero, apare tensiune(cu iesirea in gol) la iesire doar daca apas butonul de incarcare fortata

#376
razvanlost

razvanlost

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 11.11.2007
Da, fara acumulator, am pus voltmetrul pe iesire direct. Am urmat pas cu pas instructiunile din imaginea
http://i285.photobuc...emaredresor.jpg
si aici scrie ca nu ar trebui sa am vreo tensiune.

#377
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
ai pus exact tranzistorii de acolo?
Cablajul este proiectat de tine? poate ai vazut o conexiune unde nu era, pe schema doar unde sunt  puncte ingrosate exista contact electric intre 2 linii

Edited by costy_ytsoc, 04 November 2012 - 19:20.


#378
razvanlost

razvanlost

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 11.11.2007
Da, eu l-am realizat. O sa verific maine din nou toate conexiunile, poate vad vreo problema. Ma gandeam ca a mai avut cineva o problema asemanatoare si de asta am intrebat.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate