Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Dodge Nitro

- - - - -
  • Please log in to reply
67 replies to this topic

#37
grigorec68

grigorec68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 01.10.2009
Impresii dupa inca o iarna... si vreo 26.000 km.

Inca nimic de reparat sau pb (in afara de un bolovan care mi-a lasat 2 santuri in capota si o gaura in parbriz, pe A2...).
Iarna am trecut-o cu Nokian si am urcat de vreo 3-4 ori la munte pana la cabana (Straja, in valea Jiului, jud Hunedoara) si cabana Pasul Vulcan to cam p'acolo.... Cel mai nasol a fost drumul forestier pana la cabana. La un moment dat m-am dat mare si am dras cam prea pe dreapta pt a face loc uneia care cobora... asa ca a trebuit sa intorc (de fapt aproape se intorcea ea pe loc datorita greutatii mai mari a botului...) pana la un loc putin mai drept si sa-i pun lanturi pe spate. Io zisesem ca urc fara ... Oricum, cand am ajuns sus am vazut un Defender cu lanturi pe toare 4 rotile...

Ce am observat (si m-a iritat... dar e logic sa fie asa ): neputand sa plec de pe loc (atunci cand am tras pe dreapta), toate rotile invartindu-se (dezactivand ESP...), cand pui frana (pt a incerca alte manevre), rotile nu se opresc imediat, chiar dureaza destul de mult daca erau turate. Cauza ABS-ul, ca ala nu se dezactiveaza din buton...

ESP-ul intra destul de devreme (de cateva ori pe Dealu' Negru, la viteza nu prea mica (la urcare...)). Acu' "repede" asta e relativ, pt ca la peste 2 tone... oricum a intrat dupa ce incepuse derapajul. Te aduce rapid pe linia de plutire...

Fara probleme cu pornitul cat era de frig, chiar si dupa o 4 zile la munte nepornita deloc.

Nu inceteaza nici acu' sa ma uimeasca cuplul motorului...


daca va intereseaza ceva in mod special, intrebati...

numa' bine va doresc.

#38
madcox

madcox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 05.03.2009
bre...de masina nu pot sa zic ca-i buna sau ca-i proasta, caci nu am. asta o faci tu; insa caucioacele Nokian fac toti banii.

Interesant ca la tine se invarteau toate rotile, si banuiesc ca la aceeasi turatie toate, caci la x-Trail distribuie decat vreo 30-40 % pe spate, si este insuficient.

#39
grigorec68

grigorec68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 01.10.2009
domne,

apai... nu tra sa zici daca-i buna sau proasta ca nu asta-i scopu'...
1. la inceput nu se invarteau si ma intrebam de ce.... dupa aia mi-am adus aminte de butonul ala de dezactivare esp (aia zic ca se dezactiveaza, de fapt, controlul tractiunii si inca ceva... l-am apasat asa ca s-au invartit (tarziu, insa, pt ca "testele" anterioare facusera deja gheata sub roti...)
2. oricum, masina asta nu are diferential central (la americani e pe undeva pe la "lite-offroad"; tractiunea e spate 100% pana dai de buton si o treci fifty-fifty...

adicatelea , e "part-time ".

succese

#40
dutzu20

dutzu20

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 03.04.2010
prietene ..cam tarziu m-am trezit sa intervin si eu in discutia asta..dar..sincer sunt si eu posesorul unui Dodge Nitro...sincer...sunt fff multumit de ea..cat despre raportul transmisiei....50-50....sincer...eu mai degraba...cred ca 60-40...dar..oricum buna...la fel...exteriorul...nimik de comentat...dar...interiorul...tipic american (facuta din topor) ...cam lasa putin de dorit...oricum..la cat mai multi km fara neplaceri...
...apropo...chestia cu lag-ul la mentinerea constanta a vitezei..sincer..poti incerca..o reconfigurare a parametrilor clapetei de acceleratie...si vazand ce ai postat  mult mai sus...cu inegalitatea telescoapelor..parca si eu am avut un asemenea dubiu...am sa ma uit si eu mai atent la ea!!!:))

#41
grigorec68

grigorec68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 01.10.2009
ave,
1. nu ai cum sa faci altfel decat 50-50 fara diferential central...

2. nu mai departe decat ieri, intorcandu-ma din "tara", am oprit pe autostrada sa alimentez... si am uitat de regula
autoimpusa (recomandata cu tarie pe un forum american) sa las motoru sa mearga la relanti pt 1 minut, inainte sa-l opresc; automat, dupa 2 minute, am avut problema...

dupa atatia km parcursi si zeci de pagini citite, pe un forum (cautand nu dupa doge ci Jeep cu acelasi motor...) pe care scria ca-i problema comuna atorata lipsei (din motive de economie) a nu stiu carui filtru intre admisie si nu-s ce pm..., intra vapori d eulei in turbina... si recomanda tipul ala (care era mecanic - am facut ceva investigatii dupa cel ce recomanda chestiunea) inclusiv 2 fabricanti de filtre..., inclin sa cred ca asta-i solutia... dupa ce trece garantia, mi-e ca o incerc, ca nu am nimic de pierdut...

pana atunci imi comand pe internet si cd-ul cu manualul de "service" (ca nu l-am gasit "free"...).

iar la aia cu "multumirea" subscriu in proportie de 90% (daca nu ar fi fost pb asta...) ca nu am avut nici o pb cu ea, nu "scartie" nimic, nu s-a defectat nimic... si am fost si prin paduri si nisip si munte iarna...

salve si la mai bine!

#42
grigorec68

grigorec68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 01.10.2009
1. Revizia de 30000 a costat 1800 (in d'aia noi...)... filtre pt aer,ulei, motor, uleiuri...
2. la un moment dat am inceput sa am o pb: din cand in cand, pentru 200-300 de km (facuti continuu) la frana, incepea sa tremure volanul... si parca se auzea ceva de la roata dreapta fata. nu se intampla intotdeauna...
intamplator, l ao alimentare, verific si io ca bou', punand mana pe roata, temperatura. aia din dreapta fata, cam ardea...(comparativ cu stanga fata); nasol. eram in drum spre sighetu marmatiei....; ce sa fac, continui conducand mult mai preventiv, pt a evita, cat se poate franarea...; ajung acolo, ma duc la nunta..., ma intorc, ma duc la service; pe drumul de intoarcere, nu s-a mai incalzit, nu a mai trepidat volanul la franare, a fost ok. am uitat sa zic ca la sighet am urcat-o pe cric si am verificat daca merge infranata roata sau numa se incalzeste numai datorita franarii...; m-am linistit, se invartea ca aia din stanga; bun. ajung la service: nimic suspect; dau oamenii aia jos etrieru', il curata, ung (si nu-mi iau nici un ban pt ca nu au identificat pb...); ma rog, io as fi preferat sa dau banii dar sa gaseasca ceva, pt ca evident, era o pb...;
dupa aceasta operatiune, pb a continuat (din cand in cand, dar cu trepidatie mai mica...);
in schimb mi-au zis sa vin in 3-4000 de km ca sa-mi schimbe placutele de frana; intre timp am fost in concediu si am avut si un drum prin tara asa ca, atunci cand am intrat in bucuresti, la franare, am auzit metal-pe-metal...; am inghitit in sec si m-am dus la service... (depasisem cu vreo 500km estimarile lor...);
efectul a fost ca au zis ca tra sa schimbe si discurile din fata... cau au santuri; "testele" le-au facut pe rotile din dreapta (adica aia cu pb aia veche...); efectul: 2000 (tot d'aia noi...); placutele (toate) 1000, discuri fata, manopera discuri, manopera placute - 1000
chestia asta a fost la 40400 km.

concluzie:
1.mi-e ca santurle alea nu au fost facute in 15 km in buc ci in alea multe, cu trepidatu' volanului si incalzitul rotii...
2. cost total 40000km:
- prima revizie: 500
- a 2-a revizie: 1800
- placutze frana si discuri fata: 2000
- altceva nimic (in afara lichid parbriz, motorina)
3. consum mediu pe ruta bucuresti-brasov-baia-mare-sighet-borsa-cheile bicazului-bacau-buzau-bucuresti: 10.3 %
condus destul de ... in forta, viteza mare (frecvent un max de 150) pe drumul de intors (bacau-buc)
.
obs. la carte scrie 9.2 in exterior; dupa mine, mutumitor... adica... chiar mic...

s'auzim numa' de bine.


am uitat o chestie care m-a socat atunci cand am constientizat-o...

am fost in grecia si anu' trecut si anu asta; aprox in aceeasi regiune;
si anul trecut si anul asta, cam la un km de acelasi pod, pe drumul de intoarcere, 35 de grade afara, drum in panta, mi s-a aprins un martor pe bord care zicea ca a cam crestut temperatura;
anul trecut mergeam cam cu 120 pe acolo (eram un grup de masini), am oprit ca nu stiam care-i pb... anul asta aveam cam 140...; spre deosebire de anul trecut (cand am oprit) acum nu am oprit masina si, dupa varful dealului, s-a stins.

socant mi s-a parut determinismul situatiei;
de fapt, este un lucru extrem de bun... motor italienesc...

salve

Edited by grigorec68, 02 September 2010 - 17:05.


#43
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
Scump, domne... scump. Nu s-au dus cam repede plăcuțele? Cam care e raportul de mers oraș/drum întins?

#44
grigorec68

grigorec68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 01.10.2009

View Postripper, on 2nd September 2010, 18:27, said:

Scump, domne... scump. Nu s-au dus cam repede plăcuțele? Cam care e raportul de mers oraș/drum întins?


domne, habar n-am daca s-au dus repede sau nu ca nu-mi aduc aminte de la aialalta masina (ca Dacia nu o pun...).
as zice 5-6% oras (ca-n oras folosesc masina de serviciu);

in principal ma plimb pe ruta " bucuresti-sighisoara-alba-iulia-petrosani-bucuresti, + 5-6 ture la mare pe an + ceva munte (si iarna si vara) + ceva drumuri forestiere (ca-mi place, daca am timp, sa zic: azi avem timp... asa ca merem la brasov pe valea doftanei (de ex) si de-a dreptul in sus...

e drept ca "in sus" nu folosesti franele, dar ajungi, la un moment dat, s-o iei si "in jos".
s'apoi are oleaca mai mult de 2 tone...

numa' bine

ps chiar m-ar interesa cat ii tin placutele pe altii...

Edited by grigorec68, 02 September 2010 - 18:06.


#45
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
Teoretic pentru o folosire la drum întins ar trebui să țină ceva mai mult... dar ai dreptate, să oprești 2 tone costă ceva. La o mașină de 1400 kg plăcuțele țin teoretic în jur de 60.000... exploatare normală și în toate sănătățile mintale :D Evident, am citit și de o grămadă de posesori de "franțuze" schimbându-le și la 20.000...
Cel mai bine o compari tot cu posesori de Nitro, evident! :P

#46
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View Postgrigorec68, on 2nd September 2010, 19:05, said:

in principal ma plimb pe ruta " bucuresti-sighisoara-alba-iulia-petrosani-bucuresti, + 5-6 ture la mare pe an + ceva munte (si iarna si vara) + ceva drumuri forestiere (ca-mi place, daca am timp, sa zic: azi avem timp... asa ca merem la brasov pe valea doftanei (de ex) si de-a dreptul in sus...

e drept ca "in sus" nu folosesti franele, dar ajungi, la un moment dat, s-o iei si "in jos".
s'apoi are oleaca mai mult de 2 tone...

Pai cupleaza 4x4 sau chiar 4x4 low si las-o sa coboare in frina de motor ;)

#47
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005

View Postripper, on 2nd September 2010, 18:27, said:

.... Nu s-au dus cam repede plăcuțele? ....

Nu s-au dus prea repede - as spune chiar ca avand in vedere masa masinii e un interval normal.
Nu trebuie uitat faptul ca, in ultimii ani, toti producatorii s-au orientat catre asa zisele placute ”ecologice”. Si astea tin mult mai putin decat cele clasice.
Ca si discurile de ambreiaj dealtfel ....

PS: Eu, la Forester, am schimbat placutele fata la cca. 48.000 km. Mers preponderent extraurban.
Just for the records - Foresterul are 1570 kg gol.

In alta ordine de idei, sa-ti traiasca masinuta si sa te bucuri de ea in continuare !

PS: Cand ti s-a aprins becul in bord, in Grecia, nu cumva erai in mod 4x4 si becul era de la diferential ?
Nu stiu cum este sistemul de tractiune la Nitro (4x4 permanent sau cu buton) - la mine, este 4x4 permanet si intrebarea mea se leaga de faptul ca mi-am amintit ca in cartea masinii scrie ceva martorul de temperatura a uleiului din diferential (bine, era vorba de situatia in care tractezi ceva sau mergi in regim greu).

#48
grigorec68

grigorec68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 01.10.2009
multzam,
e 4x4 din buton, fara diferential central.

numa' bine

#49
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,478
  • Înscris: 04.05.2006

View Postripper, on 2nd September 2010, 19:21, said:

Teoretic pentru o folosire la drum întins ar trebui să ?ină ceva mai mult... dar ai dreptate, să opre?ti 2 tone costă ceva. La o ma?ină de 1400 kg plăcu?ele ?in teoretic în jur de 60.000... exploatare normală ?i în toate sănătă?ile mintale :D Evident, am citit ?i de o grămadă de posesori de "fran?uze" schimbându-le ?i la 20.000...
Cel mai bine o compari tot cu posesori de Nitro, evident! :P

Nu nu....la Accord le schimb cam la 30.000 km....maxim 35.000.
La Pathfinder, pe la 25-26.000.
Cam astea sunt niste rulaje normale de schimbat placute de frana, intr-un rulaj normal. Tine cont ca transmisia automata penalizeaza si ea consumul placutelor de frana.  Alea care tin foarte multi km, sunt in general placute de frana din materiale mai dure dar sunt in general considerate mai slabe calitativ...si termina discurile de frana mai repede..

Edited by richelieu, 03 September 2010 - 10:42.


#50
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
e normal sa se intample asta masinile cu roti mari si jante mici. mai ales daca vb de greutate mare. pt ca ai nevoie de talon mare in teren, automat janta e mai mica si incape un disc de frana cu diametru mic. daca puneau disc mare, era si janta mare si iesea inca o masina din seria q7 cu care nu poti sa iesi de pe asfalt dar care are frane dimensionate bine pt greutatea masinii.

cand franezi se formeaza 2 cupluri egale si de sens invers.
unul e dat de forta de frecare cu asfaltul(datorita inertiei masinii) inmultit cu raza rotii iar celalalt e dat de forta de frecare a placutei inmultita cu raza discului. daca raza discului e mica, trebuie sa compenseze f de frecare a placutei.

#51
brainium

brainium

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 25.07.2010
am citit muuuult in spate ceva legat de siguranta si dimensiune. la impact intre doua autovehicule ala mai mic si-o cam ia de obicei. La impact cu un zid/copac se cam schimba situatia datorita inertiei :)

Vorbim de autoturismele normale, nu de situatii gen "subaru wrx sti cu roll cage si sasiu+intarituri de rally vs aro :D


Plus ca, de obicei, intr-un SUV soferul+pasagerii sunt mai sus decat locul unde are loc impactul intr-o coliziune, deci sansa de probleme grave e mai mica.

#52
grigorec68

grigorec68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 01.10.2009
Revizia de 45.000, 1500 lei.
Nimic stricat sau alte probleme...

Numa' bine va doresc

#53
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
Scumpuț, domne...
Sănătate și să te bucuri de ea.

#54
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,056
  • Înscris: 02.03.2003
Ce ai schimbat la 45.000 ?  Ai facut-o la Mercedes ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate