Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Bucurestii de altadata
Last Updated: May 10 2024 00:31, Started by
ciureanuc
, Jul 14 2009 09:10
·
50
#2935
Posted 06 July 2018 - 19:06
Da, a fost o panarama de traseu, nu a durat mult.
Sub podul de cale ferată (pe ,,tavan ") care se intersectează cu bulevardul Poligrafiei, se mai vad citeva armaturi metalice, care au fost folosite la prinderea sistemelor pentru cablurile de troleu. |
#2936
Posted 06 July 2018 - 23:56
Linia 16 a reaparut in 1970, dupa ce a circulat pana in 1958 pe traseul Dristor - Oborul Vechi (cu statut de inelara pana in 1939). S-a desfiintat de pe acest traseu pentru ca dubla alte linii ce satisfaceau cererea de transport.
Linia de troleibuze 79 a inlocuit autobuzul - in ghid au fost coroborate informatii de la sfarsitul lui 1983, inceputul lui 1984 si ce s-a mai putut adauga pe parcurs pana a intrat la tipar. La momentul aparitiei lui la tonete unele lucruri de acolo erau istorie (nu se mai circula pe calea Rahovei, de ex.) Nici. harta de la Publiturism nu e exacta, plina de greseli, perpetuate in fiecare editie (nu stiu cand a aaprut prima, probabil spre sfarsitul anilor 70, ultima este editata 1984). Linia de troleibuz de pe sub pasajul Jiului, ce completa pe cea existenta care ocolea prin spatele Casei Scanteii, e posibil sa fi fost montata si pentru accesul mai facil spre depoul Bucurestii Noi (nu stiu daca avea vreo linie care mergea spre Baneasa, posibil 81, iar 82, 83 si probabil o parte de 87 fiind ale Berceniului). Nu ar fi avut succes o linie permanenta, a fost dupa 1977 experimentul cu 114 intre Mezes si Piata Scanteii, care nu a avut prea mare priza la public, desi existau voci care voiau prelungirea lui spre centru. Acel 683 scurt inlocuia linia speciala de autobuze 644 care functiona pe acelasi traseu, mai era un 642 din centru pana in Damaroaia. Edited by malmoth, 07 July 2018 - 00:04. |
#2937
Posted 07 July 2018 - 00:59
djl, on 06 iulie 2018 - 01:22, said:
http://carti.tramclub.org/10/036 331 e fostul 31R[apid]. 31 a devenit 131. 31R a apărut după 1973. Idem 31Barat (devenit 231). Ce utile erau 32 şi 32B ... păcat că în anii '70 au fost desfiinţate... mai exista în 1982 132, dar deja doar la ore de vârf şi mergea doar până la Podul Mihai Vodă, nu o mai lua prin zona Lipscani - Victorieişi nici nu mai ajungea la Gara de Nord (se oprea la defunctul Pod Mihai Vodă) De asemenea îmi pare rău că nu mai există tramvaiul 12. Nu mai există deloc indicativul, dar eu vreau să reapară via 11 Iunie, Unirii, Cişmigiu. 31 barat a devenit 314 iar 231 a fost initial curse din 31 spre ITTA. Cuplul de 32 s-a scurtat la Mihai Voda dupa cutremur. Renumerotarea din 1981 a venit sa remedieze toate improvizatiile vechii numerotari, depasite de volumul de noi linii infiiintate - pe langa cele normale existau baratele (cu rol intrinsec de naveta si dublura), diversele navete, curse, variante si linii rapide inscriptionate in tot felul de culori; unele linii curse sau barate aveau statut de linii rapide, fiindu-le atribuite indicative corespunzatoare (31b - 314 si 46curse - 346). 31 barat s-a vrut la inceput o linie rapida Romana-Berceni insa cu timpul (si dupa scurtarea din 1977 la Unirii si directionarea ei la Piata Resita) numai linie rapida nu a mai fost, lumea se plangea ca opreste in toate statiile de pe traseu. Se desfiinteaza in 1982. Edited by malmoth, 07 July 2018 - 01:00. |
#2938
Posted 07 July 2018 - 12:22
Ai linie de autobuz utilă şi nu-ţi convine... ciudat.
O mare aberaţie făcută e faptul că au blocat ieşirea Străzii Reînvierii în Şos. Colentina. În vremurile în care calea ferată traversa Şos. Colentina sau după desfiinţarea acesteia puteai să ieşi din Str. Reînvierii în Str. Ziduri Moşi, fără să mai faci S-ul Str. Turmelor, Şos. Colentina, Str. Ziduri Moşi. Chiar dacă nu s-au gândit că vor construit Pasajul Bucur Obor şi o parte din tramvaie o vor lua pe Turmelor - Reînvierii - Lizeanu, tot e aiurea să tai o legătură directă ca să faci una încurcată. |
#2939
Posted 07 July 2018 - 16:11
Strda General Cernat a fost inchisa in capatul care da in Titulescu, cu un bloc curbat de 10 etaje.
Cind am stat acolo, era cartier de case si vile, strada avea acces in Titulescu. |
#2940
Posted 09 July 2018 - 13:58
P-ža Unirii, vedere în direcžia Sfântul Gheorghe, Universitate, "InterContinetal". Circa 1971-1973.
P-ta Unirii din Buc (cca 1971-1973). In directia Sf. Gheorghe, Unirii, Universitate, InterContinental 36872610_1443238095778139_1970355941127749632_n.jpg 113.66K 35 downloads |
#2942
Posted 10 July 2018 - 13:14
Primele 2 cu siguranţă nu-s din Bucureşti. A 3-a e la P-ţa Amzei: https://www.google.r...!7i13312!8i6656
Edited by djl, 10 July 2018 - 13:16. |
#2944
Posted 10 July 2018 - 18:30
E in apropiere de Timpuri Noi, podul din zare ar trebui sa fie Marasesti (prima - dar ce cauta LEA inspre centru?). Troleibuz pe ambele maluri ale Dambovitei a fost intre Piata Unirii si Timpuri Noi; dupa cutremur s-a mai circulat doar pe malul stang, pe cel drept a ramas nefolosita. Nu poate sa fie dupa Timpuri Noi deoarece nu s-a circulat niciodata (din motive edilitare pe calea Vacaresti) in continuare pe splai si apoi prin Bd. Abatorului.
A doua e pusa invers - LEA e pe partea cu Timpuri Noi si ce se vede in fata e cladirea de la podul Vitan - e in zona Abatorului facuta. |
|
#2945
Posted 10 July 2018 - 21:06
malmoth, on 10 iulie 2018 - 18:30, said:
E in apropiere de Timpuri Noi, podul din zare ar trebui sa fie Marasesti (prima - dar ce cauta LEA inspre centru?). Quote Troleibuz pe ambele maluri ale Dambovitei a fost intre Piata Unirii si Timpuri Noi; dupa cutremur s-a mai circulat doar pe malul stang, pe cel drept a ramas nefolosita. |
#2946
Posted 10 July 2018 - 22:33
#2947
Posted 11 July 2018 - 00:01
Modificarea circulatiei troleibuzelor pe splai s-a facut din 1975 cand au inceput cu sapaturile pentru metrou - spre centru circulau normal pe malul stang, iar spre cartiere prin Cantemir si Pionierilor (intre Piscului si Vacaresti intrau pe Livada cu Duzi). Dupa cutremur o perioada nu s-a mai circulat pe splai ci numai pe Pionierilor - pana cand a fost sistematizata zona si prelungit bulevardul spre Vacaresti troleibuzele au trebuit sa se chinuie prin Livada cu Duzi/Abatorului, Abatorului si in final s-a indreptat linia. Cu mult dupa inaugurarea metroului spre Timpuri Noi, s-a reluat circulatia cu troleibuzul pe splai, malul drept si apoi pe Vacaresti (1982). in 1986 au facut alis-veris cu tot ce mergea pe splai din cauza refacerii albiei.
|
#2948
Posted 11 July 2018 - 08:12
#2949
Posted 11 July 2018 - 09:18
|
#2950
Posted 11 July 2018 - 10:04
Mie mi s-a părut prea drept cheiul ca să fie făcut în zona aia, de aia nu am crezut că e în Bucureşti. Şi nu era Dâmboviţa mai lată?
Există Ghidul traseelor I.T.B. ediţia 1973 (o parte trasee se văd şi pe un ghid al străzilor din 1973, numai că pe harta cu transportul în comun nu sunt date şi marginile oraşului). Cineva le vinde pe okazii Ghidul din 1973 + pe cel din 1982, dar la un preţ + deşi e din Bucureşti, nu livrează decât prin poştă, aşa că... am salvat de pe okazii imaignile cu hărţile, deşi nu-s chiar cine ştie ce ca şi calitate. Dar după 4 Martie 1977 de ce 32 şi 32 barat au fost scurtate? Harta traseelor I.T.B. 1973 a97f7a160accc29e4cbba1d113e63c53-7587754-1000_1000.jpg 251.92K 13 downloads Harta trasselor I.T.B. 1973 linii de noapte bc4d05cd0f7c277901d2dab8b5b6fc08-7587754-1000_1000.jpg 162.99K 12 downloads Edited by djl, 11 July 2018 - 10:12. |
#2951
Posted 11 July 2018 - 19:58
Imediat dupa cutremur au circulat pe traseul sudic al lui 33 pana la Gara si apoi scurtat la Podul Mihai Voda, datorita suprapunerii cu traseul 38, reorientat si el (inainte de cutremur circula pe Grivita, Popa Tatu si bd. 1848 si spoi a fost dus pe la Basarab - Dinicu Golescu - Parvan de unde intra pe splai) Daca nu era cutremurul mergeau mult si bine pana la Gara si mai exista, pana la un punct, linia 74. Traseul ei fiind prea lung nu cred ca mai rezista - existau dese nemultumiri cu privire la functionarea defectuasa a liniei, aglomerata, cu masini putine sau intarziate, etc. Liniile 124 si 126 tot ar fi aparut candva, in aceeasi perioada, nefortate de imprejurarile pe care le stim.
|
#2952
Posted 11 July 2018 - 20:26
Mda, ce să le puie mintea. Uneau 32 cu 38 şi gata.
Edited by djl, 11 July 2018 - 20:26. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
1 members, 0 guests, 0 anonymous users
djl