Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 

Pompa de Vid, vidare..

- - - - -
  • Please log in to reply
233 replies to this topic

#217
costin100

costin100

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 31.07.2015
Buna seara,

Am si eu urmatoarea problema:

Am cumparat un AC Beko 12000 btu pentru un apartament de 30m2 , au venit baietii pentru motaj iar totul a durat maxim 35 de minute, pompa de vid nu a fost folosita dar la final aerul a scos aer destul de rece in primele zile. Dupa o luna de la montaj aerul scoate aer rece ( temperatura de aspirare este de 28 de grade, temperatura la grile este de 6.2 grade ,aerul este setat la 17 grade iar temperatura de afara este de 22 de grade) dar temperatura ambientala scade cu doar doua grade maxim chiar si dupa doua ore de functionare.

Mi se pare ireal ca la orice temperatura il setez acesta nu raceste eficient chiar si dupa cateva ore.

Am chemat un tehnician de la Beko iar acesta doar s-a uitat la filtre si la vaporizator si a spus ca totul este ok.

Este posibil sa am pierderi de freon la imbinarile tevilor iar acestea sa nu fie sesizabile sau din cauza montarii fara vid sa fie aerul combinat cu freon?
La montare nu am observat daca domnul care a montat tevile a dat drumul la freon macar putin in asa fel incat sa evacueze aerul de pe teava.

#218
AroundYou

AroundYou

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,716
  • Înscris: 17.04.2015

View Postcostin100, on 31 iulie 2023 - 22:05, said:

scoate aer rece ( temperatura de aspirare este de 28 de grade, temperatura la grile este de 6.2 grade ,aerul este setat la 17 grade iar temperatura de afara este de 22 de grade) dar temperatura ambientala scade cu doar doua grade maxim chiar si dupa doua ore de functionare.
Cu asemenea DT nu se poate spune ca ac-ul nu raceste bine, dimpotriva.

View Postcostin100, on 31 iulie 2023 - 22:05, said:

Mi se pare ireal ca la orice temperatura il setez acesta nu raceste eficient chiar si dupa cateva ore.
Pare ca problema e la utilizator, adica la tine... Seteaza ac-ul la temperatura pe care o doresti (nu este nevoie sa dai pe minim), seteaza si ventilatorul intern pe o treapta mai mare (cu cat treapta e mai mare, cu-atat si schimbul de aer va fi mai rapid) sau pe Fan auto si lasa aparatul pornit sa-si faca treaba macar vreo 24-48 de ore, apoi revii si ne spui ce si cum.
Ar mai putea sa fie vorba si de locatie prost aleasa a UI, dar discutam dupa ce faci ce am spus mai sus.

#219
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008

View Postcostin100, on 31 iulie 2023 - 22:05, said:

au venit baietii pentru motaj iar totul a durat maxim 35 de minute, pompa de vid nu a fost folosita Dupa o luna de la montaj aerul scoate aer rece ( temperatura de aspirare este de 28 de grade, temperatura la grile este de 6.2 grade ,aerul este setat la 17 grade iar temperatura de afara este de 22 de grade) dar temperatura ambientala scade cu doar doua grade maxim chiar si dupa doua ore de functionare.
La montare nu am observat daca domnul care a montat tevile a dat drumul la freon macar putin in asa fel incat sa evacueze aerul de pe teava.

Nu au folosit pompa de vid. Rau! Foarte rau!

Ai un salt termic de aproape 22 de grade intre aspiratie si refulare. Bine.

Dupa doua ore scade cu doua grade temperatura unde? In incaperea in care se afla? Cati metri patrati are respectiva incapere?
Daca ilm lasi 4 ore la cat ajunge temperatura in incaperea respectiva? Dar la 6 ore?
Daca nu mai scade atunci ai probleme de izolatie, ferestre, orientare geografica, etaj in cladire, subdimensionare,....

Trebuie sa tii cont ca in momentul in care ai pornit aparatul incaperea respectiva are inertie termica foarte mare, acumulata pe parcursul zilei, plus umiditatea din ambient, si este greu la inceput sa scada temperatura.

#220
costin100

costin100

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 31.07.2015
Am ferestre termopan , camera principala are 16m2 iar blocul este reabilitat termic. Am setat in noaptea trecută ac-ul la 20 de grade pe treapta automata de ventilație. La momentul pornirii temperatura ambientală era de 27 de grade iar după două ore a ajuns la 24. Unitatea interna este situată fix lângă fereastră. Ideea este că în prima zi când a fost montat chiar am simțit frig fiind setat la 23 de grade iar după a început să-i scadă randamentul... Plus că uneori atunci când ac ul este pornit pur și simplu are niște (momente În care împușcă cu aer apoi revine la normal)..

Mă gândesc că poate instalația nu are presiunea necesară.

#221
hamal

hamal

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,492
  • Înscris: 23.09.2010

View Postcostin100, on 02 august 2023 - 08:14, said:

Am ferestre termopan , camera principala are 16m2 iar blocul este reabilitat termic. Am setat in noaptea trecută ac-ul la 20 de grade pe treapta automata de ventilație. La momentul pornirii temperatura ambientală era de 27 de grade iar după două ore a ajuns la 24. Unitatea interna este situată fix lângă fereastră. Ideea este că în prima zi când a fost montat chiar am simțit frig fiind setat la 23 de grade iar după a început să-i scadă randamentul... Plus că uneori atunci când ac ul este pornit pur și simplu are niște (momente În care împușcă cu aer apoi revine la normal)..

Mă gândesc că poate instalația nu are presiunea necesară.
Probabil nu e nimic ingrijorator. Inverterele racesc local, cand se apropie de temperatura setata la iesirea aerului din U.I. compresorul isi reduce mult capacitatea si temperatura aerului refulat se mentine constanta. La distanta vei simti temperatura mai mare, in alta camera nu prea are efect de racire. Doar pe dezumidificare se va simti un confort... In prima zi, ai avut peretii calzi si a mers mai in forta. Ziua urmatoare, camera era mai rece si A/C-ul a mers la capacitate mai mica (comandat de temperaturi).
Despre impuscaturile cu aer... greu de zis. Am un frigider BEKO care trage impuscaturi (pocnete) asemanatoare... Designul BEKO...

Edited by hamal, 02 August 2023 - 08:49.


#222
costin100

costin100

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 31.07.2015

View Posthamal, on 02 august 2023 - 08:47, said:

Probabil nu e nimic ingrijorator. Inverterele racesc local, cand se apropie de temperatura setata la iesirea aerului din U.I. compresorul isi reduce mult capacitatea si temperatura aerului refulat se mentine constanta. La distanta vei simti temperatura mai mare, in alta camera nu prea are efect de racire. Doar pe dezumidificare se va simti un confort... In prima zi, ai avut peretii calzi si a mers mai in forta. Ziua urmatoare, camera era mai rece si A/C-ul a mers la capacitate mai mica (comandat de temperaturi).
Despre impuscaturile cu aer... greu de zis. Am un frigider BEKO care trage impuscaturi (pocnete) asemanatoare... Designul BEKO...

Sunt ca niste goluri de aer, nu stiu cum sa le explic mai exact. Am pornit azi aerul conditionat la ora 10,a fost setat la 23 de grade iar pana la ora 17 a functionat permanent pe treapta de putere(ventilare) automata   iar acum dupa ce l-am oprit efectiv tot aerul rece a dispare destul de usor ca si cum ar fi fost pornit doar o ora. Efectiv nu se simte ca a fost pornit 7 ore in conditiile in care camera a fost izolata(usi si geamuri inchise). Iarna nu am probleme legate de frig deci nu cred ca este de la izolatie. Cat despre compresor atunci cand pornesc aerul consumul este undeva la 1100 wati iar dupa ce aerul isi (atinge temperatura setata) consumul scade undeva la 850-900 de wati si culmea este ca niciodata nu a consumat 3500 de wati pe racire precum specifica producatorul.

Totusi tin sa cred ca problema este legata de modul in care a fost instalat , a fost direct plug&play, plus ca nu stiu daca este sau nu normal ca atunci cand aerul este pornit sa pot auzii chiar si de la 2 metrii distanta sunetul freonului pe instalatie( sunetul este unul tip sfarait ).

Imi cer scuze tututor daca bat campii, nu sunt specialist in domeniu dar raman cu impresia ca ceva nu este in regula..

#223
costin100

costin100

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 31.07.2015

View Postteknotronik, on 02 august 2023 - 07:19, said:

Nu au folosit pompa de vid. Rau! Foarte rau!

Ai un salt termic de aproape 22 de grade intre aspiratie si refulare. Bine.

Dupa doua ore scade cu doua grade temperatura unde? In incaperea in care se afla? Cati metri patrati are respectiva incapere?
Daca ilm lasi 4 ore la cat ajunge temperatura in incaperea respectiva? Dar la 6 ore?
Daca nu mai scade atunci ai probleme de izolatie, ferestre, orientare geografica, etaj in cladire, subdimensionare,....

Trebuie sa tii cont ca in momentul in care ai pornit aparatul incaperea respectiva are inertie termica foarte mare, acumulata pe parcursul zilei, plus umiditatea din ambient, si este greu la inceput sa scada temperatura.
Dupa 7 ore de functionare temperatura a scazut de la 25 la 23 de grade in camera in care este instalat.
Camera principala are 15m2 situata la etajul 1 al unui bloc reabilitat termic , iar orientarea ferestrelor este catre nord vest.

#224
hamal

hamal

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,492
  • Înscris: 23.09.2010

View Postcostin100, on 02 august 2023 - 16:25, said:


Totusi tin sa cred ca problema este legata de modul in care a fost instalat , a fost direct plug&play, plus ca nu stiu daca este sau nu normal ca atunci cand aerul este pornit sa pot auzii chiar si de la 2 metrii distanta sunetul freonului pe instalatie( sunetul este unul tip sfarait ).

Imi cer scuze tututor daca bat campii, nu sunt specialist in domeniu dar raman cu impresia ca ceva nu este in regula..

Ventilul de laminare (valva de expandare) fluiera cand este prea putin freon, dar se aude la instalatiile mari, nu stiu daca o auzi la A/C de apartament. Poate trebuie sa urmaresti opinii utilizatori BEKO, aia prin U.K. pretuiesc foarte tare BEKO, le place din ceea ce am vazut pe forumuri cand cautam un defect de afisaj electronic Poate btrits-ii sunt incantati si de A/C-uri. Mai uitate si la Arctic, Arcelik, sunt asemanatoare, acelasi fabricant.
Stiu ca la frigiderele BEKO se aud pocnituri din cand in cand, ca si cum un dop de ulei pe tubulatura este dislocat brusc.

#225
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,334
  • Înscris: 14.06.2006

View Postcostin100, on 02 august 2023 - 08:14, said:

Am setat in noaptea trecută ac-ul la 20 de grade pe treapta automata de ventilație.
20 de grade?

Eu in sufragerie aveam un AC vechi, cred ca avea 10 ani si il tineam pe la 22-23 de grade. Anul asta prin martie l-am schimbat cu un Daikin si cand am inceput sa-l pun la treaba, i-am dat drumul pe 22 de grade, asa cum stiam de la cel vechi. Am avut un disconfort cumplit, si imi inghetau si mucii in cap. Ca sa pot sa stau fara probleme trebuie sa il tin la 25-26 de grade. Aveam impresia prima data ca la 26 de grade baga caldura, dar de unde...

#226
costin100

costin100

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 31.07.2015
Al meu are clar o problemă la îmbinarea țevilor sau la nivelul de freon.
L-am ținut acum două zile 6 sau 7 ore pornit degeaba. Efectiv mi-a scăzut temperatura cu 2  grade.
O sa chem o echipa de profesioniști.

#227
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,544
  • Înscris: 28.11.2017
In mod normal e cam sofisticata rezolvarea.
Trebuie scos freonul si trebuie umflat cu nitrogen la o presiune foarte mare si verificat de scurgeri, de obicei o presiune mult mai mare decat cea de functionare. parca vreo 30bar
Si dupa aceea facut vacuum pe toata instalatia si bagat la cantar!

#228
costin100

costin100

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 31.07.2015
O sa mă interesez cât costă să fac această operațiune și de nevoie am sa o fac. Nu știu dacă ține de garanție.

#229
hamal

hamal

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,492
  • Înscris: 23.09.2010

View Posttheionutzradu1991, on 03 august 2023 - 20:39, said:

In mod normal e cam sofisticata rezolvarea.
Trebuie scos freonul si trebuie umflat cu nitrogen la o presiune foarte mare si verificat de scurgeri, de obicei o presiune mult mai mare decat cea de functionare. parca vreo 30bar
Si dupa aceea facut vacuum pe toata instalatia si bagat la cantar!
Am mai vazut unul care a bagat 7 bari pe evaporator (unitatea interna) care este pe partea de joasa presiune a instalatiei (aspiratia compresorului). Sa-i faca proba de presiune. Ghici ce s-a intamplat? Eu am venit dupa ala si i-am schimbat evaporatorul. Mai ganditi-va cu 30 bar! Sau detaliati procedura, unde si cum!...

#230
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008

View Postcostin100, on 02 august 2023 - 16:41, said:

Dupa 7 ore de functionare temperatura a scazut de la 25 la 23 de grade in camera in care este instalat.
Camera principala are 15m2 situata la etajul 1 al unui bloc reabilitat termic , iar orientarea ferestrelor este catre nord vest.

Daca incaperea este de 15 metri patrati cum ai spus, si bloc cu izolatie exterioara, ar trebui sa ajunga mult mai repede la temperatura fixata. In cazul tau nu are un randament optim pentru ca, nefolosind pompa de vid, ori are aer in instalatie, ori au purjat "sa scoata2 aerul si au pierdut parte din agentul frigorific. In ambele cazuri aparatul nu functioneaza in parametri.

Zgomotul produs pe tevi se datoreaza uneori si datorita unui circuit frigorific foarte scurt. Ce distanta ai intre unitatea interioara si unitatea extrioara?

View Posthamal, on 04 august 2023 - 14:19, said:

Am mai vazut unul care a bagat 7 bari pe evaporator (unitatea interna) care este pe partea de joasa presiune a instalatiei (aspiratia compresorului). Sa-i faca proba de presiune. Ghici ce s-a intamplat? Eu am venit dupa ala si i-am schimbat evaporatorul. Mai ganditi-va cu 30 bar! Sau detaliati procedura, unde si cum!...

Un aparat inverter cu R32 pe racire, lucreaza aproape de 8 bari. Presiunea din circuit cu aparatul oprit este undeva pe la 15-18 bari. Pe incalzire este chiar mai mare.
Nu reprezinta nici o problema o presurizare cu 30 de bari pentru o proba de etanseizare.

#231
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,544
  • Înscris: 28.11.2017
Nu sunt la fel AC-urile noastre cu ale lor dar...
https://youtu.be/V1QQko6_Y9M?t=38

#232
costin100

costin100

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 31.07.2015

View Postteknotronik, on 28 august 2023 - 12:25, said:



Daca incaperea este de 15 metri patrati cum ai spus, si bloc cu izolatie exterioara, ar trebui sa ajunga mult mai repede la temperatura fixata. In cazul tau nu are un randament optim pentru ca, nefolosind pompa de vid, ori are aer in instalatie, ori au purjat "sa scoata2 aerul si au pierdut parte din agentul frigorific. In ambele cazuri aparatul nu functioneaza in parametri.

Zgomotul produs pe tevi se datoreaza uneori si datorita unui circuit frigorific foarte scurt. Ce distanta ai intre unitatea interioara si unitatea extrioara?



Un aparat inverter cu R32 pe racire, lucreaza aproape de 8 bari. Presiunea din circuit cu aparatul oprit este undeva pe la 15-18 bari. Pe incalzire este chiar mai mare.
Nu reprezinta nici o problema o presurizare cu 30 de bari pentru o proba de etanseizare.

Traseul este de 3 metri, in ultima perioada pur și simplu nu știu ce să mai fac cu acest aer.
Sunt sigur că am eu ghinion și undeva este o problemă  ori legată de modul de instalare ori legat de funcționarea echipamentului, deoarece nu mi se pare normal ca aerul sa meargă chiar și 3 ore doar pentru câteva grade in minus și apoi temperatura ambientală să crească înapoi la 28 grade in mai puțin de 10 minute.

La instalare nu s-a făcut nici purjarea aerului.
A fost direct plug&play fără pompă vacuum, fără verificare etanșeitate traseu frigorific fără verificare nivel freon.

Acum când îl pornesc scoate aer undeva la minim 8 grade dar nu mai curge așa mult Condens pe țeava de scurgere.
Plus că în mare parte nu am observat ca, compresorul să meargă la o (Turație mai mare)
la început iar apoi să scadă Turația menținând temperatura.

Dacă în fișa tehnică este trecută puterea de răcire 3500 wati este ok ca aerul indiferent pe ce treaptă este setat să nu treacă de 1200w?

#233
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,544
  • Înscris: 28.11.2017
Aia 3500wati sunt termici, probabil e de 12000 btu.
Aia 1200w sunt wati electrici, consuma 1200w la priza pentru a "muta" 3500w.

#234
costin100

costin100

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 31.07.2015
Da aparatul are 12000 btu.
Deci până la urmă înseamnă că nu are freon suficient plus că nu s-a făcut vacum pe traseul frigorific.
Altceva, nu știu ce poate avea...

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate