Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare serviciu / firma recu...

La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?

La multi ani @Constantin si Elena...
 La mulți ani @Ion_Bumbu!

Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...
 Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...

Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...
 Curtea Penala Internationala soli...

Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Ce abonamente aveți?
 

Opel Insignia si concurentii sai

- - - - -
  • Please log in to reply
175 replies to this topic

#1
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
Un Opel care atrage chiar si privirile soferilor de BMW, asa ceva nu s-a mai vazut cam de multa vreme, cam de pe vremea Opelului Senator, iar asta se intampla acum vreo 30 de ani. Cu noul Insignia, fenomenul se repeta; reactiile celor care l-au condus si ale pasagerilor la bord au fost guri cascate de uimire si consternare nedisimulata: a devenit Opel premium?
Insa chiar si o masina cu talente de fotomodel trebuie sa isi faca temele de casa onorabil, asa cum se cere din partea masinilor care fac parte din clasa de mijloc.  Sa vedem, deci, de ce este capabila aceasta masina cu adevarat. Testul de proba a fost facut cu un Insignia 2.0 CDTI, cel cu motor Diesel de 160 PS. Drept contracandidati avem asa: Citroën C5 HDi 170 cu 170 PS, steaua clasei de mijloc Fabrique en France, echipat in serie cu Alintaroma.
Apoi vine nou-nouta Honda Accord 2.2 i-DETC cu 150 PS. Fordul Mondeo, aici in varianta 2.2 TDCi cu 175 PS, serveste concurentei drept exemplu prin exceptionalul tren de rulare. VW Passat 2.0 TDI cu 170 PS, cal de cursa lunga si conservator ca forma a caroseriei, vine din postura de premiant al clasei. Toate bune si frumoase, insa, il face cumva Insignia sa para imbatranit?
Nivelul de echipare al autovehiculelor s-a orientat in jurul sumei de 30 - 33.000 Euro. O suma de bani considerabila, fara indoiala, insa pentru acesti bani, nivelul de echipare este mai mult decat corespunzator. Cel putin, acest lucru este valabil pentru toate participantele in acest test.

Pe Locul 5 se claseaza Citroen C5. Prietenii stiu de ce: ceea ce vrea sa fie un Citroën adevarat, nu are ce pretentii sa emita la titlul de Castigator al Clasei. Chestiunea asta face parte pur si simplu din traditie, cu atat mai mult cu cat punctele sale forte sunt caracterul sau si individualitatea sa, deci, nimic palpabil. Din acest punct de vedere, fanii marcii se pot declara satisfacuti de prestatiile C5-ului. Optic, masina se inscrie in norma clasei, insa pe asfalt, isi urmeaza propriul traseu. De idealul de "covor zburator" se apropie intr-un fel de neegalat de niciunul dintre concurentii sai, cu conditia sa fie dotat cu sistemul Hydropneumatic, precum modelul de test in varianta Tendance. Doar pe denivelari dese, intalnite pe drumurile secundare, se resimt trepidatii care perturba comfortul calatoriei. In rest, predomina o senzatie de plutire lina, asistata eficient de puterea cultivata a motorului Diesel. Activitatile sportive la volan, insa, nu isi gasesc raspuns din partea modelului. Directia ce nu ofera niciun feedback contribuie la senzatia de "laissez faire", la fel cum o face si inclinarea pronuntata la curbele luate cu hotarare, motiv pentru care masina valseaza si subvireaza puternic, in timp ce cutia de viteze aminteste de un facalet de ceaun ca precizie. Nicio sursa de bucurie deci, asa ca se preteaza unui stil de condus mai relaxat. Tipic pentru Citroën, detaliile functionale la care alti constructori nu ar apela nici sub amenintarea cu moartea, cum ar fi butucul fix al volanului, incarcat cu diverse comenzi. Iesit din tipare, in schimb, este spatiul restrans de pe bancheta din spate; pana si clasicii marcii ofereau mai mult. Din punct de vedere al consumului (7,5%), concurenta e mai economica. Features in C5: frana de parcare electrica automata, asistenta la plecarea din rampa, sistem de asistenta la parcare cu detector de spatiu disponibil, sistem NaviDrive cu ecran color de 7 inch (contra cost), asistent la parasirea benzii de rulare (in functie de varianta de echipare) si faruri adaptive Bi-Xenon. Portbagajul este suficient de mare: 467 litri, putandu-se incarca pana la 466 kg. Ca plus, se poate regla nivelul suspesiei in functie de greutatea incarcata.

Pe Locul 4 se regaseste Honda. Fara indoiala, noul Accord are ce arata, chiar daca nu oricine poate recunoaste masina ca fiind o Honda. Insa aparitia sa masiva este inselatoare: la interior, masina este mai mica decat pare a fi din afara. Pe bancheta din spate, adultii trebuie sa stea cu picioarele adunate, iar pe scaunele din fata, soferii care au o constitutie ceva mai robusta si-ar dori un numar mai mare de reglaje pentru scaunele lor. Calitatea materialelor dovedeste precizie japoneza, insa functionalitatea ar merita sa fie mai atent studiata. Salata de comenzi de pe volan continua si pe consola centrala. In materie de dotari, nu exista nimic care sa nu existe aici: inclusiv asistent la banda de rulare ce ajuta activ autoturismul sa se mentina pe directia de deplasare (pretul pachetului: 2.450 Euro). portbagajul are 467 litri, in care se pot incarca 402 kg. La sofat, Accordul reprezinta scoala dura, caroseria vibrand la trecerea peste orice fel de neregularitati. In schimb, pe curbe se inscrie de o maniera precisa, previzibila, ce se preteaza unui stil de conducere  orientat spre comfort cu oarecare note de sportivitate. Subvirarea pronuntata, ESP-ul strict si un feed-back al volanului oarecum sintetic mai taie din accentele de sportivitate. La fel se poate spune si despre utilizarea intensiva a franelor. Motorul raspunde cu vioiciune, insa, in testul comparativ, ii lipseste acel "ceva". S-ar putea spune ca e mult prea bine izolat fonic de habitaclu, sunetul combustiei interne fiind abia audibil. Excelenta ar fi etajarea cutiei de viteze, exacta si precisa. Nu e o masina rea, Accord–ul, insa nici nu exceleaza prin ceva anume. De aceea, de-abia locul 4.

Locul 3 nu exista. Mondeo s-a clasat la egalitate de puncte cu masina de pe locul 2. De acord, detaliile fine se dezvaluie mai ales soferilor sensibili. Insa, felul in care Ford se infige in curbe si dupa modul egal in care masina se opune fortelor sub- si supraviratoare, sprijinit si de un ESP care intervine predictibil, este un detaliu de exceptie. In plus, vine directia precisa, responsiva si lineara, si o chestiune devine clara: domeniul acesta e cel pe care Ford ramane suveran. Nimic din cele descrise mai sus nu fac din Ford un bustean insensibil, din contra, e vorba de o limuzina comfortabila, care elimina iregularitatile caii de rulare cu deosebit succes. Alte remarci: spatiu suficient, pana si in portbagaj (550 litri), si un motor diesel musculos si cultivat, de 175 PS. Nu la fel de grozave, in schimb, sunt instrumentele de bord, oarecum--pe alocuri--greu lizibile si calitatea oarecum neimpresionanta a materialelor de la interior. Aici, Ford ar putea invata linistit de la Opel cum sta treaba, chiar daca, in rest, i-ar putea preda cateva lectii rivalului sau la un capitol sau altul. Layout al cockpitului ceva mai neobisnuit: vitezometru mare in dreapta, turometru semirotund in stanga, iar la mijloc, un display central de mari dimensiuni. La fel ca restul concurentilor: volan multifunctional.
Si din nou, Locul 2 – de aceasta data pentru pretendentul la tron. Arata bine: cu spatele fluid, Opel Insignia aminteste mai degraba de un coupe in patru usi decat de o limuzina banala din clasa de mijloc. Insa cine vrea sa fie frumos, trebuie sa si sufere putin. In acest caz, cei afectati sunt pasagerii care calatoresc pe bancheta din spate: accesul este greoi, spatiul este limitat, astfel, pe bancheta din spate a Passatului spatiul este, spre comparatie, regal. In fata se sta comfortabil pe scaunele bine profilate, care dispun de un numar mare de reglaje. Si cockpitul bine dotat cu comenzi corect amplasata se dovedeste a fi placut ochiului - un nou feeling pentru un Opel. Se pare ca la acest capitol nu s-a facut rabat, dupa cum nu s-a facut rabat nici de la tehnica. Insignia aduce un nou feeling de calitate, egal cu cel al clasei superioare. Si functionalitatea este una extrem de buna: butoanele de mari dimensiuni sunt usor de folosit, fara a fi necesara o obisnuire prealabila cu amplasamentul acestora. Masina nu merita sa fie exploatata la limita, nici chiar cu utilizarea sistemului "FlexRide". Chiar si pe setarea "Comfort", Opelul elimina neregularitatile asfaltului mult mai slab decat Citroën, Ford sau VW. Cu jantele de 18 inch cu care vine in serie, suspensia este dura, Rädern federt er straff, pe alocuri abraziva, permitand sunetului rotilor sa se faca auzit in habitaclu. In schimb, masina straluceste pe curbele stranse printr-o stabilitate aparte si prin directia agila, care insa nu le egaleaza pe cele ale unui Mondeo. In privinta motorului, impresiile sunt amestecate. Este economic, insa la turatii mari devine galagios si vibreaza prea tare. Din nou fara placere: cutia de viteze lucreaza bine pe distante scurte, insa fara a fi foarte precisa. In privinta portbagajului, Insignia este mai atenta cu silueta: poate "inghiti" doar 476 kg., volumul sau fiind de aprox. 500 litri.

And the winner is: VW Passat. Modelul actual se produce de aproape 4 ani batuti pe muchie, insa se pare ca tot mai poate castiga teste comparative. Acest lucru nu ar trebui sa ne mire, fiindca deriva din faptul ca masina nu isi permite niciun capitol la care sa fie considerata drept slaba. Aceasta caracteristica nu il face automat o masina atractiva, insa ii confera proprietatile unui "best buy". Chiar si in ciuda faptului ca in dotarea de baza, masina costa o suma de bani deloc de neglijat. Este un model banal, ofera atat in fata cat si in spate suficient loc pasagerilor sai si in plus, un portbagaj mare si care poate fi bine utilizat, in care pot fi incarcate 552 kg. Volum: 565 litri. Noul Common-Rail-Diesel de 170 PS imparte puterea (mai multi PS decat cifra oferita in prospect) cu cultura exploatarii, iar cutia de viteze poate fi caracterizata ca fiind "fluida". In plus, la consum s-a dovedit a fi cel mai economic. Deci, multe plusuri, data se aduna unele peste altele. Daca se adauga si comfortul la rularea peste denivelari (cu reglarea amortizoarelor DCC, optional la 1.025 Euro) – nu la fel de buna ca la Citroën, insa fara inclinarea acestuia la curbe, in acest caz, gasirea unor puncte slabe devine o sarcina dificila. Passatul nu da dovada unui handling frustrant si nici nu-si permite aventuri in curbe, in timp ce ESP-ul, intervine curat si limpede, atunci cand este cazul, pentru a aduce masina pe trasa ideala. Insa si in acest caz exista loc de mai bine: coloana de directie ar putea fi mai precisa si sa transmita mai bine feed-back-ul de la drum la sofer. La interior, totul pare oarecum anost. Este nevoie de mai multe butoane pe volan? Passat dovedeste: nu. Operarea nu i se pare nimanui complicata, calitatea materialelor este buna si da impresia de soliditate. La fel ca si lemnul masiv, tot contra cost se ofera un monitor color cu display mare si touch-screen. Setarea DDC-ului se face prin actionarea unui buton din dreapta schimbatorului de viteze.

Verdictul redactorului AUTO BILD Wolfgang König: Daca nu scoate Insignia castanele din foc pentru Opel, atunci ce model ar putea s-o faca? Pretul e unul corect, masina reprezinta o aparitie imbucuratoare, calitatea atinge niveluri premium. Cu siguranta, Insignia nu este perfecta – insa, cine nu are nevoie de mult spatiu in spate, are o alternativa interesanta prin aceasta masina. Asta se numeste Progres. In favoarea calitatilor lui Opel vorbeste si faptul ca s-a plasat la egalitate cu recunoscutul Mondeo si ca se poate bate de la egal la egal cu nu mai putin onorabilele Honda Accord si Citroën C5. Passat-ul castiga fiindca puncteaza ca un Allround-Talent.
Sursa: AICI (in limba Germana)

Attached Files


Edited by Bwwlan, 22 December 2008 - 22:00.


#2
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,983
  • Înscris: 01.02.2006
un test interesant, cu care sunt de acord in mare (cu noul accord si cu Insignia n-am apucat sa merg, da' o voi face in curand)

poate putin subiectiv, as imparti primul loc intre Passat si mondeo. imi place mai mult cum sta pe sosea mondeo, dar passat-ul vine cu mai multe optionale, motoare, precum si cu o calitate mai buna a interiorului

#3
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Nu as da o Honda pe un Opel, poate sa scrie articole si cel mai neamt dintre nemti!

#4
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,983
  • Înscris: 01.02.2006
de ce?

#5
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Ptr. acelasi motiv ptr. care un neamt cu o stare materiala buna isi ia VW si nu Opel!

#6
kiwy

kiwy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,263
  • Înscris: 11.01.2004
Passatul este imbatranit moral si tehnic pe alocuri, desi s-a incercat intinerirea prin motoare noi cr-tdi. Poate fi o optiune pentru cei 40+ ani si cei traditionali DE/VAG
C5 este outsider.
Mondeo este o prezenta echilibrata si poate fi un bestseller prin targetul mare ce vrea sa il atinga.
Opelul este ceva surprinzator, wtf chiar este opel  :eek: ??
Accentul este clar o masina sportiva, poate chiar masina mea in vara 2009   :thumbup:   :inlove:   :blush:

#7
v3lsatis

v3lsatis

    【HD】

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,173
  • Înscris: 19.12.2004

 kiwy, on Dec 23 2008, 00:51, said:

Accentul este clar o masina sportiva, poate chiar masina mea in vara 2009   :thumbup:   :inlove:   :blush:

pai cred ca accent o sa si ai.

incercati urmatoarea treaba:uitati-va crucis la opelul Insignia si spuneti ce vedeti

eu vad
Spoiler
+
Spoiler

Edited by v3lsatis, 23 December 2008 - 00:56.


#8
gorgoth

gorgoth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 12.11.2008
Dupa  mine:

- Citroen C5
- Honda accord
- Insignia
- mondeo - "prea multa tabla" - conform autoshow
- Passat

Passatul este vechi si se vede, insignia - este un Opel ... no coment+are o gramda de butoane amplasate sa extazieze un pusti la pubertate, honda accoord - sperba + probabil foarte fiabila, C5-splendida, suspensiile dementiale mai ales hydractive, motorul 2.2 HDI - dementa curata. Intr-un cuvant C5 - "degaja premium"  - dupa whatcar.com -  de departe cea mai interesanta masina dintre toate.Mai ramane sa demosntreze ca este si fiabila + garantia REALA de 4 ani poate fi un atu.

Edited by gorgoth, 23 December 2008 - 14:59.


#9
aaron111

aaron111

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 14.12.2007
Dupa mine:
1-2: Accord si Passat - masini echilibrate prin prisma raportului pret/calitate;
3: C5 - o masina interesanta, confortabila;
4: Mondeo - prea multa moneda batuta despre aceasta masina care, din punctul meu de vedere, nu iese in evidenta cu nimic deosebit; are un design nereusit, chiar uratel;
5: Insignia - pentru ca e Opel (nu vreau sa fiu rautacios, dar marca asta nu-mi inspira nimic), chiar daca design-ul este unul interesant.

Edited by aaron111, 23 December 2008 - 16:47.


#10
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,983
  • Înscris: 01.02.2006
deci tu pui accord pe primul loc ca are raport calitate/pret bun si Insignia pe ultimul loc ca e Opel. tare :lol:

pt cine mai vrea sa citeasca despre masinile in cauza, mai gaseste si aici un versus: http://www.autoexpre..._vs_rivals.html

in testele nemtesti Passat iese pe primul loc, iar in cele englezesti mondeo :)

Edited by herculane, 23 December 2008 - 18:04.


#11
ztele

ztele

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 05.06.2008
conform testului meu propriu si personal, Passat e foarte nasol la interior, zgomotos, dar stabil si destul de bine construit.
As pune C5 pe primul loc, pentru ca arata senzational, foarte foarte confortabil, se preteaza la drumuri lungi, foarte silentios, iar motorizarile sunt excelente.
Honda accord ar veni pe 2, pentru fiabilitate, dar ceva mai spartana la interior.
Despre Mondeo n-am decat amintiri placute, dar e sub Accord.
Insignia e insignifiant, o masina teribil de urata.

#12
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Insignia e foarte tare masina, am vazut-o la Londra si la Frankfurt.La noi in tara inca nu s-au adus, asa ca te cred ca cuvant ca ai vazut-o(da sigur,  :thumbdown:).
Insignia e o masina deosebita care nu numai ca se bate cu rivalii de marca din clasa, dar chiar surclaseaza Accordul, Modeo, etc.

Passatul B6 e o masina foarte buna, dar datorita prezentei abundente de strazi devine plictisitoare.Depinde ce motor are Passatul respectiv, ca nu este obligatoriu 1.9TDI(chiar daca la IQ sub 100 asta este legatura directa).

#13
ALIN1

ALIN1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 11.06.2007

 Tom_Cat, on Dec 23 2008, 22:50, said:

Insignia e foarte tare masina, am vazut-o la Londra si la Frankfurt.La noi in tara inca nu s-au adus, asa ca te cred ca cuvant ca ai vazut-o(da sigur,  :thumbdown:).
Insignia e o masina deosebita care nu numai ca se bate cu rivalii de marca din clasa, dar chiar surclaseaza Accordul, Modeo, etc.

Passatul B6 e o masina foarte buna, dar datorita prezentei abundente de strazi devine plictisitoare.Depinde ce motor are Passatul respectiv, ca nu este obligatoriu 1.9TDI(chiar daca la IQ sub 100 asta este legatura directa).

Vezi, pisico, ca e un Opel Insignia expus in Plaza Romania.   :band:    
Poate la Pitesti se ajunge mai greu. Oricum, in 2009 sigur il vei vedea, fie el si expus daca nu pe strada.
Aaaa, si sa nu uit. Am vazut si eu un focus 4 in singapore si shanghai, luna asta. La noi in tara inca nu s-a adus.    :harhar:

Edited by ALIN1, 24 December 2008 - 00:15.


#14
forbidden27

forbidden27

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 03.07.2008
Eu consider ca un clasament realist ar arata cam asa:
1. Mondeo- avantaj motorizare, tren rulare, suspensii autoadaptive, spatiu si optiuni
2. Honda  - Deocamdata japonezele sunt model de fiabilitate, europenii nu vor recunoaste asta niciodata
3. Passat  -masina foarte buna dar platesti cam mult brandul, calitatea deja a ramas undeva in urma...
4. Insignia- Poate fi undeva mai sus dar trebuie intai sa o testam si abia dupa aceea sa ne dam cu parerea
5. Citroen- Il pun ultimul pt faptul ca multi care l-au cumparat au avut probleme cu mult laudatele lui suspensii.

PS: Aline tata, lasa-ne bre cu Focus4, ca deocamdata se fabrica MK-2-ul(facelift). Ce-ai vazut tu acolo e focusul model american. Mai bine zi-ne de biciclete...

Edited by forbidden27, 24 December 2008 - 01:41.


#15
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Aline tu clona cui mai esti?  :D

#16
gabis_gabis

gabis_gabis

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 04.10.2006
eu am vazut Insignia in service la di bas bucuresti. cred ca era pentru angajati sa vada cum se lucreaza pe ea. prima data m-am gandit ce cauta o masina care nu e Opel la ei in service; dupa aia am vazut ca avea la roti sigla opel si apoi am vazut-o si din fata/spate... arata super tare... dar trebuie sa o conduci ca sa-ti faci pareri.

#17
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,528
  • Înscris: 04.05.2006

 Tom_Cat, on Dec 23 2008, 22:50, said:

Insignia e foarte tare masina, am vazut-o la Londra si la Frankfurt.La noi in tara inca nu s-au adus, asa ca te cred ca cuvant ca ai vazut-o(da sigur,  :thumbdown:).

Ba da...s-a adus. Am vazut una in Carrefour Baneasa, vinerea trecuta. Era expusa pe-acolo. Arata bine. Chiar foarte bine, pentru un Opel :)

#18
ALIN1

ALIN1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 11.06.2007

 forbidden27, on Dec 24 2008, 01:36, said:

PS: Aline tata, lasa-ne bre cu Focus4, ca deocamdata se fabrica MK-2-ul(facelift). Ce-ai vazut tu acolo e focusul model american. Mai bine zi-ne de biciclete...

Ba, greu te mai prinzi, nene.      :lol:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate