Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Caut splitter semnal satelit

Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta
 Problema imprimanta

Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...
 Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai
 Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?
 

Lumini de intalnire (faza scurta) aprinse ziua

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
97 replies to this topic

#37
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,266
  • Înscris: 24.01.2008
Nu mai pot edita.

In timp ce faceam baie mi-a picat fisa (mie si lui Arhimede  :coolspeak: ), un caz concret (cele de sus erau ipotetice) unde ma ajuta, ziua, farurile aprinse: in fiecare dimineata ies din parcare intr-o straduta cu sens unic, pe unde abia trece masina de gunoi, din cauza masinilor parcate pe ambele parti; din cauza acelorasi masini, nici eu nu am vizibilitate decat dupa ce-am iesit aproape cu tot botul masinii in strada; masinile care vin cu farurile aprinse le observ cam cu o secunda inainte de a putea vedea efectiv masina - se reflecta farurile pe cate un numar al unei masini parcate in dreapta mea, pe sensul de mers,, sau, dupa ce mai avansez putin, chiar si pe vreo portiera din stanga, de unde vin ele.

La fel, o masina aflata undeva in stanga sau in dreapta, la marginea campului vizual periferic, o observi mai repede / usor daca are farurile aprinse; aceeasi situatie si cu masinile din spate, mai usor iti atrag atentia, fara sa te uiti in mod special si fara sa te deranjeze / distraga, doar stii ca sun tacolo, atunci cand apar in oglinzi, daca au farurile aprinse,

#38
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,266
  • Înscris: 24.01.2008
M-am uitat pe  pe site sustinut de Departamentul Energiei din SUA, site care trateaza tot condusul economic, si in nici unul din ele nu spune nimic de faruri - poate ca n-am observet eu, am citit mai mult pe diagonala.

Edited by sebulbus, 30 November 2008 - 16:58.


#39
Stripper

Stripper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 322
  • Înscris: 04.10.2008
http://auto.howstuff...n.htm/printable

Edited by sebulbus, 30 November 2008 - 16:57.


#40
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,266
  • Înscris: 24.01.2008
Nici aici nu scrie nimic de 10 %, spune de niste estimari europene intre 0.5 si 1,5 %, si de niste costuri anuale intre 3 $ si 40 $...

:) , tot pe diagonala...

#41
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,018
  • Înscris: 06.04.2007
To figure out how much extra gasoline the United States would use if all 244 million cars on its roads were equipped with mandatory DRLs, we'll have to make a few assumptions [source: DOT]. First, we'll assume that DRLs would average out at about 90 watts total -- roughly between the low and the high wattage capabilities, and that the fuel penalty therefore would probably be mid-range as well: about 1 percent

PS: Marius, faza scurta sau nimic aprins, nu mergi numai cu pozitiile, alea sunt pt stationare.

Edited by sebulbus, 30 November 2008 - 16:58.


#42
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005
Am vazut multe masini in vest la care se aprind luminile odata cu punerea contactului (pozitia sau una din faze in functie de cum era lasat comutatorul, dar cel putin pozitia )

#43
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005

 Marius3k, on Nov 29 2008, 14:51, said:

Circul cat de poate de regulamentar: in oras merg cu pozitiile

Ba sa avem pardon, alea-s lumini de stationare, cam cat crezi ca te ajuta alea in oras pe timp de zi?

Personal in oras cicul functie de conditiile meteo, in afara folosesc luminile de intalnire. Nu prea imi dau seama cum in oras in mijlocul zilei nu te poate vedea unul cand ai ditamai masina, fie ea si argintie ( chestia aia cu contopirea masinii cu mediul din cauza caldurii m-a facut sa rad cu lacrimi). Poate din meserie unde-s atat de multe cerinte, dar am invatat ca nu trebuie sa fii mai catolic decat papa. Daca nu spune in lege sa le tii aprinse, atunci e suficient de sigur.

#44
Silver Wolf

Silver Wolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,694
  • Înscris: 24.09.2006
Hmm, am recitit topicul, și admit că am greșit și că în situațiile respective farurile aprinse ar face o diferență. Tot nu îmi pare mare însă, dar pentru că v-ați bătut capu' să-mi explicați și mie mai berbec fiind o să consum și eu cel "10%" în plus de acu :lol:

Edited by Silver Wolf, 30 November 2008 - 00:36.


#45
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

 Stripper, on Nov 29 2008, 11:19, said:

Luminile aprinse ziua nu fac decit sa creasca consumul de combustibil.
Intr-o lume in care va plingeti ca e prea multa poluare, asta e o greseala, sa mergi cu luminile aprinse ziua.

Da, fabricantii au motive sa le faca sa stea aprinse.

nu am vrut sa citez articolul, ca sa nu faca romanii economie de faruri:

Quote

Comisia Europeana a decis luna trecuta sa adopte o directiva privind obligativitatea dotarii vehiculelor noi cu faruri care se aprind automat, odata cu pornirea motorului, inclusiv ziua, cu scopul de a spori siguranta rutiera. Masura, blocata in 2007 de producatorii auto, ar urma sa se aplice incepand din februarie 2011 pentru autoturisme si vehiculele comerciale usoare, iar din toamna anului 2012 si pentru camioane si autobuze.

Pentru a deveni realitate,  decizia  Comisiei  Europene  are nevoie de acordul europarlamentarilor si al ministrilor statelor membre. Potrivit Comisiei Europene, datorita luminilor diurne obligatorii, numarul deceselor din accidente rutiere se va reduce cu 3-5%, iar incidenta ciocnirilor frontale ar putea scadea cu circa 15%. „Toti beneficiarii, inclusiv pietonii, biciclistii si motociclistii, vor putea observa, recunoaste si identifica mai eficient si mai rapid vehiculele dotate cu un astfel de sistem de iluminare”, considera autoritatile europene. Dotarea vehiculelor cu faruri automate a fost inspirata de o practica similara indelungata in tarile scandinave. Astfel, in Finlanda, soferii trebuie sa circule cu farurile aprinse in timpul zilei inca din 1972.


Cost de achizitie mai mare si consum suplimentar de combustibil

In cazul autoturismelor, se estimeaza ca pretul de achizitie va creste cu 150 de euro odata cu dotarea cu noile faruri automate, suma fiind mult mai mare in cazul vehiculelor comerciale, dar in orice caz insignifianta in comparatie cu cresterea cheltuielilor de utilizare a vehiculelor.

Costurile asociate dotarii noilor vehicule cu aceste faruri „de zi“ se explica prin faptul ca, din punct de vedere tehnic, noile lumini de intalnire vor fi diferite fata de cele utilizate in prezent pe timpul noptii, avand o alta intensitate si orientare.

In ceea ce priveste costurile asociate utilizarii de zi cu zi, se estimeaza ca, anual, noile lumini diurne vor atrage cheltuieli suplimentare de peste 300 de euro pentru fiecare vehicul comercial, din cauza consumului suplimentar de combustibil. Alimentand temerile organizatiilor ecologiste care se opun masurii, ministrul britanic al Transporturilor, Jim Fitzpatrick, care s-a opus masurii dorite de Comisia Europeana, a avertizat ca, per ansamblu, consumul de combustibil al vehiculelor va creste cu circa 5% din cauza utilizarii farurilor „de zi“. Totusi, se estimeaza ca aceasta perspectiva descurajanta ar putea fi evitata cu ajutorul progresului tehnologic, prin utilizarea unor solutii noi, ca farurile cu LED, mult mai economice.
transport-business

Edited by H725, 30 November 2008 - 01:09.


#46
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,065
  • Înscris: 03.12.2005
Vazusem o statistica in care se zicea ca pe statul roman un deces prematur al unui adult apt de munca il costa undeva la 200k euro. La nemti cifra e de ordinul milioanelor.

Partea cu costuri suplimentare mi se pare complete bullshit, exista solutia folosirii permanente a fazei scurte, ca in Scandinavia. La masina mea asta a presupus o setare de 2 minute cu softul de diagnoza in parcarea unui supermarket, si atat. Nu alte faruri, nu alte becuri, nu nimic altceva.

#47
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,529
  • Înscris: 04.05.2006

 catalinmariescu, on Nov 29 2008, 01:51, said:

Daca tii farurile pe auto inseamna ca nu ai mereu farurile aprinse,ele se aprind cand senzorul detecteaza ca s-a intunecat.  ;)

Depinde. Daca ai senzor de pornire automata a farurilor si tii farurile pe pozitia "pornit", in momentul in care pornesti motorul, farurile se vor aprinde automat, indiferent daca e sau nu cazul ca senzorul sa le aprinda. La fel, la oprirea motorului, farurile se vor stinge automat. Daca in schimb le tii pe modul auto, dar pe Off, se vor aprinde doar atunci cand senzorul decide ca e momentul :)

 Mig VWFan, on Nov 29 2008, 19:52, said:

Am vazut multe masini in vest la care se aprind luminile odata cu punerea contactului (pozitia sau una din faze in functie de cum era lasat comutatorul, dar cel putin pozitia )


In plus....cred ca merita amintite si masinile care sunt dotate din start si cu faruri de zi, care se aprind tot timpul. Vezi noile Audi, cu farurile alea pe led, speciale.

Quote

In ceea ce priveste costurile asociate utilizarii de zi cu zi, se estimeaza ca, anual, noile lumini diurne vor atrage cheltuieli suplimentare de peste 300 de euro pentru fiecare vehicul comercial, din cauza consumului suplimentar de combustibil.

Retine ca e vorba de vehicule comerciale, care au rulaj mare. La alea...300 Euro/an e ceva apropiat de nesemnificativ.

Edited by sebulbus, 30 November 2008 - 17:02.


#48
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007
Da.Era normal sa apara unii si sa o ia pe camp cu explicatiile si consumul, asa ca tre sa inteleg ca cei de afara care produc masini cu sistemul de aprindere automart al farurilor sunt varza , iar romanul care o sa cumpere masina o sa o duca la electrician sa-i anuleze dispozitivul respectiv, deoarece in 10 ani il falimenteaza. Cred ca orice troaca , dupa parerea mea ar putea sa mearga cu farurile aprinse pentru un pic de siguranta in plus , iar carcotasii sa-si vada de mersul lor in continuare asa cum crede de cuviinta.Sau poate doar cu pozitiile aprinse si cu proiectoarele  la fel(seara)

Edited by lucianer, 30 November 2008 - 14:07.


#49
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,065
  • Înscris: 03.12.2005
Domnul Stripper a fost premiat cu un warn pentru caterinca pe care a provocat-o aici, si are promisiunea mea ca mai putem adauga, daca ii arde sa posteze la misto.

Au disparut multe posturi, iar din unele am editat referirile la ce a disparut, asta FYI.

Edited by sebulbus, 30 November 2008 - 17:04.


#50
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
interesant ca ecologistii au grija farurilor aprinse ziua dar nu spun nimic de masinile cu climatronic™ care au compresorul de aer conditionat pornit inutil toamna, iarna si primavara...

#51
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007

 H725, on Nov 30 2008, 17:12, said:

interesant ca ecologistii au grija farurilor aprinse ziua dar nu spun nimic de masinile cu climatronic™ care au compresorul de aer conditionat pornit inutil toamna, iarna si primavara...
Adevarat ai grait , uitasem despre climatronic...

#52
rotnic

rotnic

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,799
  • Înscris: 28.11.2005
Pai mai, compresorul ala nu merge permanent.

#53
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Corect, il poti opri in orice moment de la buton ECON. Sa ma corecteze cineva daca gresesc. ;)

#54
rotnic

rotnic

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,799
  • Înscris: 28.11.2005
Si asa, dar se mai opreste si el din cand in cand. Cel putin la climatronic, la aer normal merge mereu.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate