Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 

Subaru Forester Boxer Diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
1807 replies to this topic

#37
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006
Ceva de genul am pățit la "început de permis", cu un Clio 1.4 al unui coleg. Tot accelerând și trecând prin trepte, am mers câteva secunde în treapta a V-a, apoi m-am uitat pe bord: 120! :w00t: Era viteză mare pentru mine, pe atunci, având în vedere că tocmai coborâsem dintr-o Dacie 1300 care nu a mers cu mai mult de 90... :lol: Și diferența de zgomot era notabilă.

Drum întins și fără probleme! :)

#38
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007
Fiind o evolutie a motorului diesel , este si normal sa nu ramai surprins in mai multe randuri(fiind vb si de un motor relativ puternic) .nu conduci aici un motor de pe un Astra (expl) din '92 ...etc.Nu contest calitatile europenelor in materie de diesel, dar tot japonezele(Honda ,etc) sunt mai adevarate si mai premiate.

#39
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
marr, am vazut ca ai intrebat de schimbarea vitezelor. Am condus in general dieseluri, dar si boxerul de pe Subaru.

In general, soferii considera ca nu trebuie sa forteze masina, dar reusesc sa faca exact contrariul.

La turbo-dieselul clasic, turbina intra pe la 1800 RPM si se simte bine la 2000 RPM. Zgomotul creste, iar majoritatea soferilor schimba pe la 2500-2800, iar cand reintra in viteza motorul e subturat -> forteaza si cu timpul se depune funingine pe turbina.

Ideal ar fi sa schimbe pe la 3000+ RPM si cand intri in noua viteza sa fii pe la 2000 RPM.

In cazul particular Subaru, vb de un motor diesel putin special, adica de turatie. Seamana destul de mult cu un motor pe  benzina, aspirat.

La Subaru diesel e recomandat sa schimbi in mod normal pe la 3500-4000, chiar si 4500-5000 in caz de urgenta. oricum, are protectie; nu iti sar cilindrii ;)


Pana pe la 10000 Km ar fi bine totusi sa nu exagerezi peste 4000 RPM, ca risti sa iti consume ulei pe viitor.

#40
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Merci Courage,

Cam asa conduc si eu acest diesel - aproximativ ca si o benzinara.
Schimb vitezele in asa fel incat sa nu cad sub 2000 rot/min (asta inseamna undeva in jur de 3000 rot/min).
La 4000 de ture nu l-am dus inca - poate o data sau de doua ori si atunci furat fiind de demaraj si de faptul ca, datorita modificarii volumului CD-playerului cu viteza, nu aud motorul.
Nu am de gand sa-l duc deocamdata peste 4000 ture, cel putin pana nu are 2-3000 km la bord (inca nu am trecut de 1000 - abia am facut 780 km)

PS: Pe la 5000 ture nu cred sa ajung - zona rosie incepe la 4700 rot/min, si banui ca limitarea intra destul de repede.

#41
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Revin cu noi impresii dupa un drum Sibiu - Zarnesti (prin Poiana Marului).
In buna traditie romaneasca: o zona superba asortata cu un drum jalnic - pe langa faptul ca e plin de gropi si denivelari e si garnisit cu o multime de curbe.

Anyway, masina nu inceteaza sa ma surprinda.
De data asta este vorba de modul in care se aseaza in viraje - practic nu se inclina in lateral !
Ma inclinam eu din cauza fortei centripete dar  nu masina (aici s-ar fi simtit nevoia unor scaune sport).
In plus, pastreaza perfect traiectoria, fara tendinte de su sau supra virare.
Am ajuns la concluzia ca nu o sa o duc niciodata la limta, si asta din simpul fapt ca ajung eu la limita inaitea ei ....

O alta chestie placuta cu care incep sa ma obisnuiesc este acceleratia. Si nu vorbesc aici de demarajul de pe loc ci de acceleratia de la viteze de 80 - 100 km/h pana la 120-140 km/h.
Accelereaza atat de puternic (dar liniar, fara ”zvac”) incat depasiri pe care inainte nu aveam curajul sa le abordez acum sunt o joaca.
Si, prin joaca inteleg ZERO stress / ZERO risc !

Masina asta e ca si vinul, pe masura ce se ”invecheste” la proprietar, pe atat este ma placuta.

PS: Consuma mai mult parbrizol decat motorina !!!!
A ”baut” 4 l de solutie de parbriz in cca. 200 km (si asta in conditiile in care nu ploa, ci era doar ceva mazga pe jos).
Asta costa cca. 36 lei (in OMV).
Pe aceeasi distanta, motorina m-a costat 50 de lei  !

#42
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Cu ocazia Sarbatorilor de iarna, am mai adunat ceva km - cca. 1500 (acum are 3300 km la bord).

Am facut un drum Sibiu - Brasov - Sibiu, unul Sibiu - Zalau - Sibiu si ultimul Sibiu - Roman - Sibiu. Plus ceva drumuri scurte prin jurul casei.

Impresii ”aprofundate”:
1. Consumul pe ultimii 1700 km a fost de 6,6 l/100 km;
2. Cutia si-a dat drumul si acum intra smooth si precis in toate treptele de viteza;
3. Sistemul SAWD combinat cu anvelopele de iarna este exceptional ! Am avut parte de drumuri acoperite cu polei, cu mazga, cu gheata si cu zapada. Plus serpentine (pasul Oituz).
Masina s-a comportat excelent. Nu am simitit niciodata ca pe jos ar fi altceva decat asfalt curat (cu exceptia momentelor in care am coborat din masina si am inceput sa patinez !).

Sunt din ce in ca mai multumit de masina.
Si pe masura ce incep sa o cunosc, si sa stiu ce si cum sa-i cer, incep sa trec de la extazul de la inceput la placerea pura de a conduce un Subaru !

#43
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Marr, ai verificat la pompa indicatia de la bord?

Dar suspensia spate SELF LEVELIZER?

Este bizar ca motorul Diesel apare simultan cu criza financiara. Cred ca vanzarile in Europa ar fi fost de 4 ori mai mari.
In conditiile actuale din Europa, Subaru va fi singura marca serioasa in crestere pe 2009.

#44
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Da, am verificat si la pompa consumul indicat de computerul de bord si este corect.

Suspensia spate Self Levelizer nu am avut ocazia sa o verific deoarece nu am avut ocazia sa o incarc cu mai mult de un geamantan si doua genti ...

A testat insa in mai multe randuri in ultima perioada sistemul Hill Holder - inclusiv pe o rampa acoperita cu gheata. Este exceptional.

Cat despre motorul Diesel de la Subaru ... nu pot sa-mi dau seama de ce au amanat atat de mult data de lansare a Foresterului cu aceasta motorizare bine stiut fiind faptul ca, cel putin in Europa, SUV-urile cu motorizare diesel sunt muuult mai bine vandute decat cele pe benzina, si intr-un procent mai mare decat masinile de clasa medie (vezi Legacy sau Outback diesel lansate la sfarsitul lui 2007/inceputul lui 2008).

A fost fie o strategie de marketing (pe care nu o inteleg), fie au asteptat definitivarea si testarea cutiei de viteze cu 6 trepte, fie, au avut ei ceva informatii cu privire la criza si la cererea enorma a pietei americane pentru masini cu un consum cat mai redus.
Pe forumurile dedicate Subaru din State, deja este o adevarata isterie cu privire la aceasta motorizare si mai sa se iste o revolutie datorita amanarii lansarii acestei motorizari pe piata americana pentru anul 2010.
Tot pe atunci se anunta si un diesel mai mare (2,5 sau 3 l) si 2xx CP ce va echipa Tribeca.

Referitor la ultima ta remarca, cred si eu ca, datorita acestei motorizari, Forester-ul va cunoaste o crestere semnificativa a vanzarilor pe piata europeana in pofida crizei financiare.
Asta, in parte, datorita faptului ca finantarile vor fi mai greu de obtinut si mai scumpe, oamenii se vor informa muuult mai bine inainte de achizitia unei masini si nu o vor face in ideea ca, oricum, peste 3-4 ani o schimba.
Un bun exemplu este succesul de vanzari in cazul Outback-ului Diesel la oferta curenta.

Fie vorba intre noi, aceasta din urma mi se pare o oferta exceptionala dpdv performante/calitate/pret.

#45
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Din cate stiu pentru Outback a fost o promotie pentru masini din stoc fabricate in 2008, care s-a terminat. Adica nu mai sunt masini disponibile. Tu stii altceva?

#46
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Nu am informatii recente, dar, in mod cert, pe 24 decembrie promotia era inca valabila.
Si preturile cu discount apar inca pe site (bine, asta nu inseamna mare lucru putand fi vorba de o intraziere in actualizarea acestuia).

Este posibil sa pastreze totusi aceste preturi mai ales ca, in acest an, urmeaza un face-lift atat la Outback cat si la Legacy.

#47
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005
bazaiam si eu sa iau un Subaru Forester.
si tatal meu care are un Avensis diesel mi-a facut in 10 minute o comparatie cu specificatiile celor doua masini si a declamat ca avensisul lui e mai bun ca foresterul.
daca vreau sa iau o japoneza , sa iau macar accordul de la Honda , dar nu foresterul.
ce parere aveti?
stiu ca pare un topic de versus dar as vrea sa stiu ce spun cei care au subaru forester

#48
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
In primul rand, sunt masini diferite cu destinatii diferite.

Avensis-ul este o masina excelenta, bine dotata si fiabila din clasa medie cu accente premium.
Este extrem de confortabila, spatioasa si acum are si un pret atragator fiind pe final de cariera (in acest an urmeaza sa apara noul model).

Forester-ul este altceva. Este un SUV din clasa medie, destinat in primu rand celor care, fara sa faca neaparat off-road au nevoie sa poata ajunge oriune si oricand este nevoie, indiferent de locatia in care vrei sa ajungi sau de conditiile meteo.
Nu este la fel de spatios sau, poate, confortabil ca si un sedan de clasa medie (Avesins sau Accord de exemplu), si nici nu-si propune acest lucru.
Nici portbagajul nu este impresionant.

Are insa alte avantaje:
- sistemul de tractiune Symmetrical AWD (unul dintre cele mai avansate de pe piata)
- vizibilitatea excelenta (data atat de pozitia mai inalta la volan cat si de modul in care au fost proiectate si montate geamurile si oglinzile)
- garda la sol de 21 cm ce-ti permite sa abordezi drumuri si/sau locatii altfel inaccesibile.

Iar ca si specificatii, daca prin asta intelegi dotari, probabil ca Avensis este mai bine dotata.
Daca insa discutam despre datele tehnice, nu prea vad unde este sta mai bine Avensis (poate doar la consum), motorul de 2l D4D are putere mai mica 126 CP fata de 147 CP, si cuplu mai mic 300 Nm fata de 350 Nm in cazul motorului 2 l Boxer Diesel.
Doar cel de 2.2 D4D are specificatii apropiate: 150 CP si 310 Nm.
Acceleratia 0-100 km/h la Forester este de 10,4 sec fata de 10,6 Avensis-ul de 2l respectiv 9,6 cel de 2.2 l (bine, asta nu este extrem de relevant in cazul comparatiei unui model 4x4 cu unul FWD).
Consumul mediu este de 6,4 l/100 km in cazul Forester (asta este real, mie mi-a consumat 6,6 mediu si masina este inca noua - are abia 3000 km) fata de 5,5 l/100 km la Avensis-ul de 2 l respectiv 5,9 l/100 km pt. cel de 2.2.

Repet insa, este vorba despre masini din clase si cu destinatii diferite.

Sa fiu sincer, daca nu as fi avut nevoie de tractiunea integrala si garda la sol a Forester-ului, si as fi dorit un sedan de clasa medie, as fi mers fara discutii pe Honda Accord. Fara suparare, dar mie personal, Avensis-ul nu-mi spune nimic. Si eu, masinile le aleg si cu sufletul, nu doar cu mintea.

In cazul tau insa, tu-ti cunosti cel mai bine necesitatile si bugetul la fel cum tu stii cel mai bine ce-ti place si ce nu, deci e greu de dat un sfat.

#49
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Nu vad care este sensul sa comparam Forester cu Avensis sau Accord. Nu au nici o legatura. Trebuie intai sa te hotarasti daca vrei limuzina sau SUV. La limuzine Legacy are performante mult mai bune decat celalalte plus, a fost o super promotie in decembrie.

O masina intre limuzina si SUV cu avantajele celor doua cumulate ar fi Outback. Are si performante mai bune si garda la sol de 20cm.

Vezi ca Diesel-ul de la Accord are 2.2L (TAXE ca lumea) si costa enorm fata de benzina. Merita peste 4000 in plus ca sa ai Diesel? Eu nu prea cred. Avensis are super conditii fiind pe final de serie, nu impresioneaza nici ca design nici ca performante dar ramane o masina excelenta, fiabila si confortabila. Motorul de 2.0 Diesel, foarte eficient.

#50
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,477
  • Înscris: 04.05.2006

View PostGiobica, on Jan 7 2009, 12:43, said:

Vezi ca Diesel-ul de la Accord are 2.2L (TAXE ca lumea) si costa enorm fata de benzina. Merita peste 4000 in plus ca sa ai Diesel?

Doar ca sa fim mai precisi...diferenta aia de 4000 euro este intre cel mai slab dotat Accord pe benzina si modelul diesel,  care sta foarte bine la capitolul dotari. Deci diferenta de 4000 euro, nu e nici pe departe dictata doar de motor. Dar, daca nu-ti trebuie nu stiu ce gadgeturi si oricum dieselul nu prea merita pe masina respectiva, ramane la latitudinea fiecaruia,  daca merita diferenta sau nu. Din punctul meu de vedere, nu merita.

#51
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005
sensul compararii este daca vrei sa iei una dintre ele.

si marr sa stii ca 2.2 diesel are 150 de cai, acceleratia mai rapida ca foresterul si cuplul mai bun. deci este o masina mai buna.

ideea e ca eu mi-am dorit mult unu Subaru Forester dar nu mi-am inchipuit niciodata ca are un volum mai mic (eu sunt cu masinile de familie) si ca are specificatii mai slabe ca acceleratie si consum. adica ar trebui sa iei unul de 250 de cai dar acolo deja consumul si preturl sunt altele.

deci asta e sesnul compararii.

daca vrei sa mergi ep off road atunci iti iei unul daca nu nu. este concluzia la care am ajuns eu. si sa nu uitam ca la vara vina avensisul nou.

#52
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Ai dreptate, cu o singura remrca - cuplul la 2.2 diesel de pe Avensis este de 310 Nm iar la foresterul de 2 l diesel este de 350 Nm (adica mai mare).
Demarajul mai slab cu cca. 1 sec este datorat in special tractiunii integrale (orice masina 4x4 are un demaraj mai slab decat una similara FWD).

Cat despre volum, cel mai bine este sa dai o tura pe la dealer-i, sa faci drive-teste cu fiecare si ulterior, in functie de impresiile de la test, necesitati si buget sa alegi.

Raman la parerea mea, ca, in acest moment, in clasa sedanurilor de clasa medie Honda Accord si Mazda 6 sunt peste Avensisul actual. Cat despre noul Avensis, ne vom putea pronunta dupa lansarea oficiala.

Totusi, daca vrei atat spatiu cat si performante dinamice si posibilitati mai mari de abordare a drumurilor de diferite conditii, cea mai buna varianta in acest moment mi se pare Subaru Outback (daca oferta mai este valabila, este in jur de 25.000 DDP versiunea de top cu motorul diesel).
Are specificatii mai bune decat Avensis-ul 2.2 diesel (150 CP, 350 NM, demaraj 9,2 sec) la acelasi consum de carburant - 5,9 l/100 km si, in plus ai tractiunea integrala SAWD si o garda la sol de 19,5 cm : http://www.subarumot...iesel_specs.pdf

#53
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Adizaha, e dreptul meu sa imi aleg masina ideala dintre Matiz si Seria 5, dar nu inseamna ca e bine sau logic. In mod normal trebuie sa stabilesti ce tip de masina vrei, si apoi sa o alegi pe cea mai "buna" din categoria respectiva.

La o limuzina performantele vor fi intotdeauna mai bune decat la un SUV, daca motoarele au aceeasi putere. Aerodinamica, greutate, tractiune integrala....

Ce sens are sa comparam Forester cu Avensis aici pe jurnal ? Ce sens are sa nu iei in considerare Legacy, Accord, CR-V, Rav4, Outback? Asta presupunand ca vrei neaparat japoneze.

Richelieu, la Accord cu gadgeturi diferenta este de 5500 euro !!! si Diesel-ul are in plus numai 3 chestii SF (control viteza adaptiv, sistem mentinere banda si sistem de prevenire a coliziunilor). Benzina executive e ca un avion dar remarc ca preturile au luat-o in sus, a doua crestere in utlimele luni !! Interesant! Nu au inteles situatia sau iti ofera 20% daca vrei sa cumperi? La 5500 se adauga si taxa de poluare sanatoasa la 2.2 Diesel, inexistenta la 2.0 benzina. Nu mai vorbim de asigurari.. impozit... Cine isi ia asa ceva la pret de lista??

Marr, spune-ne de Forester, cum mai presteaza, ca am cam luat-o pe aratura...

Edited by Giobica, 08 January 2009 - 11:57.


#54
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005

View PostGiobica, on Jan 8 2009, 11:57, said:

Marr, spune-ne de Forester, cum mai presteaza, ca am cam luat-o pe aratura...

Ai dreptate !
Ce sa zic, presteaza exceptional.
De fiecare data cand il conduc, e o placere si cobor din masina cu zambetul pe buze.
E ca si vinul - tot mai bun cu trecerea timpului.

Dupa ce ma prind cum pot descarca pozele din telefon (ca un intelectual ce sunt, am aruncat manualul telefonului imediat ce l-am scos din cutie !) ma pun niste poze.

Motorul si cutia s-au mai lasat, si probabil ca dupa 10.000 km vor ajunge la parametrii proiectati.

Ce este excelent este stabilitatea si aderenta.
Legat de aderanta, am si comis-o azi - eram prin oras cu masina azi dimineata si vorbeam cu un prieten la telefon. Ma intreaba daca este polei, la care eu: nici vorba, e uscat !
Ca dupa ce inchid, la nici doua minute sa vad pe unul dansand cu masina pe mijlocul drumului la o frana usoara !! Si dupa trei minute altul care nu a putut opri la o trecere de pietoni.
Am ramas uimit. Sincer, eu aveam senzatia ca pe jos este uscat !

Saptamana viitoare ma duc la dealer sa mai comand o cheie (tovii de la firma de leasing mi-au dat doar una si satu cu frica-n san sa nu o pierd).
E cam (prea) scumpa - 1700-1800 lei - dar linistea mea e si mai scumpa: nu as vrea sa ma trezesc in concediu de exemplu, plangand langa masina !

Intentionez de asemenea, sa-mi comand si aparatoare de noroi ca se face ca porcul pe vremea asta (si nu mi-e atat ca-i murdara caroseria, dar stropeste si geamurile laterale si oglinzile).
Asta desi seful de service (unul dintre putinii ingineri de specialitate ce mai exista prin service-urile sibiene, care, ca si un plus este si pasionat de masini in general si Subaru in special), mi-a spus sa nu vor avea efectul dorit prin simplul fapt ca, jantele pe care sunt puse cauciucurile de iarna sunt diferite de cele originale, in sensul ca depasesc cu cativa mm linia caroseriei.
Cauciucurile au aceeasi dimensiune ca si cele originale, dar janta are un design mai altfel.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate