Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Subaru Forester Boxer Diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
1807 replies to this topic

#19
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Da, de la Trakia am luat-o si tot la ei am facut leasing-ul.
Asta desi nu aveau cele mai bune conditii, au fost totusi cei mai flexibili.
Am avut o oferta ceva mai buna de la BT Leasing si de la GE Money (fostul MotorActive Leasing).
Dar, dat fiind faptul ca am nimerit in plina criza a creditelor si firma pe care am achizitionat-o este infiintata de doar 6 luni (mai exact din mai 2008) si, in plus mi-a intarziat vre-o doua luni o plata de la niste bugetari (ceea ce m-a facut sa fiu in imposibilitatea de a plati la timp avansul de 40 % solicitat de BT Leasing), am mers cu Trakia.
Avansul a fost la 35 % la care s-au adaugat comisioanele si cheltuielile de inmatriculare, etc a fost de 11748 Euro (inclusiv TVA).
Rata lunara (inclusiv CASCO si TVA) incepe de la 722 Euro si ajunge in final la 392 Euro.
Leasing pe 5 ani, cu valoarea reziduala inclusa in rate.
Valoarea ratei CASCO este de 143 Euro in primul an si scade la 84 Euro in anul 5.

Si mie-mi place foarte mult Accordul dar, dat fiind specificul muncii mele care-mi cere sa pot ajunge oricand si oriunde la un client/amplasament am mers pe un SUV. In plus, asa cum bine spui, este o masina polivalenta - poti merge cu ea la fel de bine la munte ca si la concert. Este extrem de spatioasa (perfecta pentru o familie, mai ales daca ai copii marisori- si care cresc !) fara a fi insa matahaloasa.
Si in cazul meu, Forester-ul s-a lipit de suflet. Dupa ce am urcat in el, toate celelalte au trecut in planul 2.

Daca ai nevoie de detalii si informatii suplimentare, nu ezita !

#20
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007

View Postmarr, on Nov 26 2008, 09:19, said:

Da, de la Trakia am luat-o si tot la ei am facut leasing-ul.
Asta desi nu aveau cele mai bune conditii, au fost totusi cei mai flexibili.
Am avut o oferta ceva mai buna de la BT Leasing si de la GE Money (fostul MotorActive Leasing).
Dar, dat fiind faptul ca am nimerit in plina criza a creditelor si firma pe care am achizitionat-o este infiintata de doar 6 luni (mai exact din mai 2008) si, in plus mi-a intarziat vre-o doua luni o plata de la niste bugetari (ceea ce m-a facut sa fiu in imposibilitatea de a plati la timp avansul de 40 % solicitat de BT Leasing), am mers cu Trakia.
Avansul a fost la 35 % la care s-au adaugat comisioanele si cheltuielile de inmatriculare, etc a fost de 11748 Euro (inclusiv TVA).
Rata lunara (inclusiv CASCO si TVA) incepe de la 722 Euro si ajunge in final la 392 Euro.
Leasing pe 5 ani, cu valoarea reziduala inclusa in rate.
Valoarea ratei CASCO este de 143 Euro in primul an si scade la 84 Euro in anul 5.

Si mie-mi place foarte mult Accordul dar, dat fiind specificul muncii mele care-mi cere sa pot ajunge oricand si oriunde la un client/amplasament am mers pe un SUV. In plus, asa cum bine spui, este o masina polivalenta - poti merge cu ea la fel de bine la munte ca si la concert. Este extrem de spatioasa (perfecta pentru o familie, mai ales daca ai copii marisori- si care cresc !) fara a fi insa matahaloasa.
Si in cazul meu, Forester-ul s-a lipit de suflet. Dupa ce am urcat in el, toate celelalte au trecut in planul 2.

Daca ai nevoie de detalii si informatii suplimentare, nu ezita !
Nashpa cand nu ai ce face si tre sa le dai astora o groaza de bani....Nasol

#21
bugy_18

bugy_18

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 222
  • Înscris: 07.03.2008
Mda. In principiu avansul e mare datorita comisioanelor si nici asigurarea nu e prea mica. Totusi rata de leasing e suportabila.
Sper sa ajung pe la Trakia saptamana urmatoare sa vad exact ce conditii de creditare sunt pentru persoane fizice. Mie firma asta mi s-a parut ok. Anul trecut am efectuat o reparatie minora de tinichigerie si vopsitorie  (pe RCA, adevarat) si am fost foarte multumit de cum au lucrat.
Acum costurile de revizie la Forester ar mai fi de vazut. In general dealerii evita sa le comunice la vanzare desi le cunosc destul de bine. De la o vreme, cantareste foarte mult in alegerea unei masini raportul calitate/pret al serviceului pe langa cel al masinii.

#22
marketing.online

marketing.online

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 185
  • Înscris: 21.12.2006

View Postmarr, on Nov 22 2008, 10:40, said:

Dupa lupte seculare ce au durat aproape ... trei saptamani (rezervat masina in 6 noiembrie, facuta dosarul de leasing si achitat avansul in 14 noiembrie, ridicat masina in 19. noiembrie), a intrat in posesia noii mele masinute: Subaru Forester Diesel.

Versiunea de echipare VQ (cea de mijloc, fara tapiterie din piele), culoare Newport Bule, interior Platinum.
Motor 2.0 Diesel, 147 CP/3600 rot/min, cuplu maxim 350 Nm/1800-2400 rot/min.
Consum (din carte): urban/extraurban/combinat = 7,4/5,9/6,4 l/100 km.

Pretul de achizitie a fost de 24.790 Euro CIP (am primit un discount de 1000 Euro la pretul CIP).
Am pus ca si optionale:
- covorase de cauciuc fata-spate + tavita cauciuc portbagaj;
- plasa de amarare laterala portbagaj;
- senzori de parcare spate;
- alarma cu actionare din cheia masinii
Pretul optionalelor - cca. 2500 lei.

Saptamana viitoare urmeaza un set complet de roti de iarna (anvelope Dunlop WinterSport 3D + jante Rial) = 4130 lei

Am primit-o de la dealer cu plinul facut si pachetul legislativ obligatoriu (trusa medicala, triunghi, stingator) cadou.

Inca nu am apucat sa o scot la drum (ce sa-i faci, mai trebuie sa si muncim ...).
Saptamana viitoare urmeaza ceva drumuri mai lungi si revin cu impresii.

Pana atunci, cateva poze (facute ieri, pe ploaie):

Attachment IMG_1882.JPGAttachment IMG_1883.JPG[attachment=4917
05:IMG_1887.JPG]Attachment IMG_1890.JPGAttachment IMG_1894.JPG
[
attachment=491709:IMG_1896.JPG]

Sa o stapanesti sanatos! In imagine este versiunea cu piele pe care ma gandesc s o cumpar si eu ziele astea. Mie imi-au dat reducere in Buc. de 500 EUR si inca ma gandesc daca sa cumpar sau sa mai astept pana anul viitor cand cred ca vor mai scadea preturile.

#23
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Multumesc!
O corectie - in inaginile postate de mine este masina mea.
Este varianta fara piele - asa arata tapiseria textila Dune Platinum.
Nu am vrut cu piele pentru simplul motiv ca am o problema cu transpiratia - am si acasa si la birou fotolii de piele si, mai ales vara, transpir la spate ca naiba (indiferent de temperatura din camera).
De fapt, la birou, prefer sa stau pe un scaun normal, cu sezut din stofa.

Cat despre preturi, avand in vedere faptul ca Subaru nu este o marca de volum si Foresterul diesel este un model nou, nu prea cred sa aiba reduceri semnificative in viitorul apropiat.
In pus, masina se vinde. Numai in Sibiu au vandut deja 3 (cu a mea) si mai au comanda de inca doua.

Incearca sa obtii ceva in plus peste cei 500 Euro - un plin de motorina, covorase, senzori parcare, alarma, etc si daca poti ia-o !
Mai ales ca iarna e pe noi ...

#24
marketing.online

marketing.online

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 185
  • Înscris: 21.12.2006

View Postmarr, on Nov 27 2008, 09:46, said:

Multumesc!
O corectie - in inaginile postate de mine este masina mea.
Este varianta fara piele - asa arata tapiseria textila Dune Platinum.
Nu am vrut cu piele pentru simplul motiv ca am o problema cu transpiratia - am si acasa si la birou fotolii de piele si, mai ales vara, transpir la spate ca naiba (indiferent de temperatura din camera).
De fapt, la birou, prefer sa stau pe un scaun normal, cu sezut din stofa.

Cat despre preturi, avand in vedere faptul ca Subaru nu este o marca de volum si Foresterul diesel este un model nou, nu prea cred sa aiba reduceri semnificative in viitorul apropiat.
In pus, masina se vinde. Numai in Sibiu au vandut deja 3 (cu a mea) si mai au comanda de inca doua.

Incearca sa obtii ceva in plus peste cei 500 Euro - un plin de motorina, covorase, senzori parcare, alarma, etc si daca poti ia-o !
Mai ales ca iarna e pe noi ...
Senzorii parcare 100 EUR, si am mai optat pt. aparatori noroi fata/spate inca 200 EUR. Stii cu ce fel de scut vine din fabrica ? Am observat ca e trecut la optionale scut motor otel sau aluminiu.

#25
marketing.online

marketing.online

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 185
  • Înscris: 21.12.2006

View Postbugy_18, on Nov 26 2008, 10:10, said:

Mda. In principiu avansul e mare datorita comisioanelor si nici asigurarea nu e prea mica. Totusi rata de leasing e suportabila.
Sper sa ajung pe la Trakia saptamana urmatoare sa vad exact ce conditii de creditare sunt pentru persoane fizice. Mie firma asta mi s-a parut ok. Anul trecut am efectuat o reparatie minora de tinichigerie si vopsitorie  (pe RCA, adevarat) si am fost foarte multumit de cum au lucrat.
Acum costurile de revizie la Forester ar mai fi de vazut. In general dealerii evita sa le comunice la vanzare desi le cunosc destul de bine. De la o vreme, cantareste foarte mult in alegerea unei masini raportul calitate/pret al serviceului pe langa cel al masinii.
Am intrebat eu la Subarumotors in Buc. costul maintenance si mi-au dat preturile. In primul an 179 + TVA, in anul al doilea costa 225+ TVA. In anul 4 si 8 este cel mai mare cost in jur de 500 EUR+TVA si dupa care se reface ciclu adica in anul cinci costa 179 + TVA.

#26
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Revin cu impresii dupa primul drum mai lung - am facut in week-end un Sibiu - Cluj si retur.

Cu mentiunea ca inca nu sunt complet familiarizat cu masina (ce poate, ce-i place, etc), iata totusi cateva impresii:
- Vizibilitatea exceptionala - atat in fata cat si lateral si in spate cu un plus pentru oglinzile retrovizoare;
- PUTERE - motorul trage exceptional aproape de la orice turatie. Acceleratiile (si ca atare depasirile) de la 100 km/h sunt rapide si fara efort. Efectiv nu simti ca motorul se straduie sa accelereze.
Acceleratia este liniara si fara sincope.
Am urcat in tr. a V-a pante pe care inainte nu le puteam aborda fara probleme decat in tr. a III-a. Si asta fara sa simt vre-un moment ezitari sau lipsa de putere.

Pozitia la volan, puterea motorului si vizibilitatea conduc la un condus relaxant si extrem de placut.
Daca vrei sportivitate - ai, daca vrei confort - ai si din asta !

Virajele - abordarea virajelor este o placere. Dupa ce m-am obisnuit sa accelerez la intrarea in curba nu sa franez (asa cum ma indemna instinctul sa o fac) am realizat modul exemplar in care masina abordeaza virajele. Fara sub sau supra virare - pastreaza exact traiectoria indicata.

Consumul - excelent zic eu pentru o masina noua, si inca in rodaj (abia are 700 km) - 6,6 l/100 km- pe Sibiu - Cluj.
Consumul mediu indicat de la achizitionarea masinii (adica pe cei 700 km, dintre care aproape 50% in oras, cu motorul rece (curse scurte, de 3-4 km) = 7,4l/100 km.

AWD - ete intr-adevar o chestie desteapta - am prins o portiune de drum cu ploaie, si prin de noroi (intre Turda si Cluj, unde se lucreaza la centrua sau autostrada ies basculantele cu pamant pe sosea si asfaltul este acoperit cu un strat gros de noroi - a fost sambata si un accident acolo din cauza asta). Nu am simtit ca nu as rula pe carosabil uscat !

Cutia de viteze - inca agata in tr. I si II.
Treapta a II-a este extrem de scurta (banui ca asta este pentru off-road).
Compenseaza din plin tr. a III-a care este foooarte lunga. La fel si tr. a IV-a.

Treptele V si VI nu sunt numai de design sau marketing. Trage bine in ambele trepte (in tr. VI, la 130 km/h are undeva in jur de 2000 - 2200 rot/min).

Spalatorul de faruri isi face foarte bine treaba (desi masina era toata numai noroi de nu mai vedeam prin geamurile laterale, farurile erau curate)  - banuiesc insa ca este foarte insetat, rezervorul pentru lichidul de spalat parbrizul are peste 4 l (era pe gata inainte de Turda, am luat un bidon de 4 l si a intrat tot, fara sa fi ajuns la maxim !).

Ce sa mai zic, sunt pur si simplu incantat.
Si zambetul de pa fata, nu-mi va trece in curand nici macar cu lamaie !!

#27
kahn_2

kahn_2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,948
  • Înscris: 12.01.2007

View Postmarr, on Dec 1 2008, 10:48, said:

Consumul - excelent zic eu pentru o masina noua, si inca in rodaj (abia are 700 km) - 6,6 l/100 km- pe Sibiu - Cluj.
Consumul mediu indicat de la achizitionarea masinii (adica pe cei 700 km, dintre care aproape 50% in oras, cu motorul rece (curse scurte, de 3-4 km) = 7,4l/100 km.

Ce sa zic, daca asta e consumul real, e de-a dreptul excelent!
Totusi, ai facut si o verificare plin-plin, sau e vorba numai de cifrele calculatorului de bord?
In ce oras conduci? Si drumul Sibiu-Cluj, in ce conditii l-ai parcurs - trafic, viteza medie, stil de condus?

#28
valentino_xro

valentino_xro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 460
  • Înscris: 26.11.2007
Frumoasa masina.Chiar imi plac masinile de la Subaru.Imi place foarte mult si interiorul..eu zic ca ai facut o alegere foarte buna..e o masina versatila.Sa o stapanesti sanatos fara accidente si probleme.

#29
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005

View Postkahn_2, on Dec 1 2008, 11:23, said:

Ce sa zic, daca asta e consumul real, e de-a dreptul excelent!
Totusi, ai facut si o verificare plin-plin, sau e vorba numai de cifrele calculatorului de bord?
In ce oras conduci? Si drumul Sibiu-Cluj, in ce conditii l-ai parcurs - trafic, viteza medie, stil de condus?

E consumul indicat de computerul de bord, dar, cred ca este destul de corect.
Am facut plinul in Cluj - nu m-am uitat la odometru, dar, estimez ca aveam cca. 520-540 km (avand in vedere faptul ca acum am cca. 750 km.
Au intrat 40 l - deci un consum mediu de 7,4 - 7,6 l/100 km (cam atata indica si computerul de bord).

De regula conduc in Sibiu - asta in oras, dar, nu prea mult - adica duc copii la scoala, mers pana la banca sau la cumparaturi la supermarket. Am biroul in centru, destul de aproape de punctele de interes, deci nu (prea) am mare nevoie de masina in oras (de altfel, nici nu pentru asta am cumparat un SUV).

Drumul Sibiu -  Cluj a fost facut sambata dimineata, destul de liber (cel putin pana in Sebes). Viteza medie, avand in vedere faptul ca am facut 2 ore pana-n Cluj, a fost undeva la 80 km/h (cu varfuri de 120-130 km/h si 50 km/h in localitati - in special in zona camerelor fixe de pe Feleac). Intre Aiud si Cluj am prins ploaie iar, intre Turda si Cluj, chiar ploaie sanatoasa si asfaltul plin de mazga si noroi.

La intoarcere, drumul a fost mai aglomerat si am avut parte si de cateva depasiri mai in forta (astea mi-au placut !).

Aaaa - era sa uit ! In Cluj, am vazut 3 Forester-uri noi (e drept ca versiunile de 2 l benzina) !

#30
razvan171

razvan171

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 02.12.2008
Va salut!

Sunt nou pe acest forum, insa sunt un mare impatimit al calitatii pe 4 roti!Citesc cu interes, tot ce se scrie despre Subaru boxer diesel, de cand a aparut si pana in prezent.Intr-adevar cel mai complet automobil marca Subaru echipat cu acest motor boxer diesel este Forester avand in vedere cutia de viteze de 6 trepte.Eu insa sunt un pic nehotarat, in viitoarea mea alegere(sper la anu' :D ), in sensul ca baleiez intre Outback si Forester(bineinteles Diesel),intre cross-over si SUV.Va rog ,daca suna interesant subiectul, sa ma ajutati sa ajung si eu la o alegere finala.

Apropo, marr, felicitari, sa o stapanesti sanatos, si sa te bucuri la maxim de ea, ptr. ca ai de ce!

#31
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Multumesc si te astept in randul posesorilor de Subaru.
Cat despre alegerea intre cele doua modele - Forester si Outback, e greu de dat un sfat.
Ambele sunt masini exceptionale si in mod cert, niciuna nu te va dezamagi.

Cel mai usor lucru de spus este ... fa drive-test cu ambele.
Cel mai greu e sa alegi.
Alegerea - in cazul in care nu exista numite criterii obiective si bine stabilite - va fi pur subiectiva.
Nu exista diferente majore in comportamentul on-road/off-road intre cele doua (poate un mic plus on-road pt. OBK si un plus in off-road pt. Forester). Outback este ceva mai eleganta si, poate mai spatioasa. Forester-ul este mai sport.
Singurul avantaj cert al Forester-ului este cutia in 6 trepte (asta in cazul in care nu va fi introdusa si pe OBK).

Parerea mea este ca, indiferent de ce-ti va spune unul sau altul, o vei lua pe cea care-ti va cadea cu tronc. Cel putin, in cazul meu asa a fost - dragoste la prima vedere !

Bafta !

#32
razvan171

razvan171

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 02.12.2008

View Postmarr, on Dec 2 2008, 12:28, said:

Multumesc si te astept in randul posesorilor de Subaru.
Cat despre alegerea intre cele doua modele - Forester si Outback, e greu de dat un sfat.
Ambele sunt masini exceptionale si in mod cert, niciuna nu te va dezamagi.

Cel mai usor lucru de spus este ... fa drive-test cu ambele.
Cel mai greu e sa alegi.
Alegerea - in cazul in care nu exista numite criterii obiective si bine stabilite - va fi pur subiectiva.
Nu exista diferente majore in comportamentul on-road/off-road intre cele doua (poate un mic plus on-road pt. OBK si un plus in off-road pt. Forester). Outback este ceva mai eleganta si, poate mai spatioasa. Forester-ul este mai sport.
Singurul avantaj cert al Forester-ului este cutia in 6 trepte (asta in cazul in care nu va fi introdusa si pe OBK).

Parerea mea este ca, indiferent de ce-ti va spune unul sau altul, o vei lua pe cea care-ti va cadea cu tronc. Cel putin, in cazul meu asa a fost - dragoste la prima vedere !

Bafta !

Sincer sa spun primul mi-a atras atentia Outback-ul.Sunt inclinat mai mult spre cross over decat SUV,dar daca ma uit la dimensiuni outback-ul este cu 20 de cm mai lung decat foresterul(de ex.)ceea ce poate reprezenta o problema cand ai nevoie de spatiu(ex. -traficul din BUC).Eu locuiesc la munte (fac ski plec in fiecare iarna in Austria,cu masina bineinteles,vara downhill, excursii, asa ca sa intelegi de ce 4x4 s diesel, si bineinteles SUbaru)dar imi castig painea prin BUC, asa ca o sa fie folosita si urban.Intr-adevar ,test-drive nu am facut cu nici una dintre ele, insa intentionez cat mai curand, si sunt tare curios.De condus am condus si diesel si benzinare,chiar ultima masina diesel condusa a fost o Octavia Scout, care face parte din gama Outback.ce sa zic,ramane de vazut!

#33
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Desi este deja o stereotipie, drive-test-ul este sfant !
Dupa ce conduci ambele modele poti sa-ti dai seama care se pliaza mai bine pe nevoile tale. Si, bineinteles, care-ti place mai mult.

Cat despre Octavia Scout ... este in aceeasi clasa cu Outback la nivel declarativ (adica ea se declara cross-over). Dar comparatia se opreste aici. Sistemul 4x4 de la Octavia este o glumita comparativ cu AWD.
Outback-ul ii da clasa in orice conditii si la orice capitol. Dar sunt convins ca stii deja asta !

#34
razvan171

razvan171

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 02.12.2008

View Postmarr, on Dec 2 2008, 14:41, said:

Desi este deja o stereotipie, drive-test-ul este sfant !
Dupa ce conduci ambele modele poti sa-ti dai seama care se pliaza mai bine pe nevoile tale. Si, bineinteles, care-ti place mai mult.

Cat despre Octavia Scout ... este in aceeasi clasa cu Outback la nivel declarativ (adica ea se declara cross-over). Dar comparatia se opreste aici. Sistemul 4x4 de la Octavia este o glumita comparativ cu AWD.
Outback-ul ii da clasa in orice conditii si la orice capitol. Dar sunt convins ca stii deja asta !

Bineinteles!Fara indoiala! se poate compara doar ptr. ca fac parte din aceeasi clasa, dar atat!

Din nou un lucru care ma face sa-mi pun intrebari, este consumul.La outback este mai mic c aproape jumatate de litru per suta de km fara de Forester, asta in timpul in care outback-ul are cutie cu 5 viteze iar foresterul 6 viteze.

outback-ul este mai sportiv(9.2 0-100 km/h, vit. max.200+)fata de forester(10.4 0-100km/h, vit. max 187 km/h), iar foresterul probabil are ca avantaj comportamentul off-road, avand garda la sol cu 2 cm mai inalta.

ceea ce ma deranjaza este ca la forester sunt 3 versiuni diesel, iar la outback doar doua! cu alte cuvinte nu ma intereseaza pielea ca optiune!la Outback sunt cam obligat daca vreau sa am de ex. trapa panoramica.

daca vb de pret, in aceasta perioada,intra-adevar outbackul este in avantaj.

#35
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,688
  • Înscris: 30.01.2006
Prima revizie la Outback m-a costat 7 mil, a schimbat doar ulei si filtru.
a doua revizie la outback m-a costat ..... tam tam tam..... 16 mil toate filtrele, placutele de frane si ulei motor mai ieftin decat prima oara, m-am luat de aia ce-i drept pentru ca-l preferam pe primul, si au turnat alt tip fara sa intrebe. Dar oricum, cand am vazut nota de plata mi-a cazut fata pentru ca cel de la receptie mi-a spus ca ma va costa undeva la 9 mil. Dar asta e, serviceurile din romania.

Oricum, noul Forester ca si masina imi pare mai confortabila dar mai mica la interior. Una peste alta acum as prefera forester, acum ceva imp era vechiul forester care nu-mi placea la exterior si nici la interior.

Sa o stapanesti sanatos, si sa ai grija de ea, e o masina buna.

Edited by test_driver, 03 December 2008 - 20:18.


#36
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Azi am patit o chestie ...
Eu, de regula, merg fooarte calm; nu incet - calm ! Adica nu intru in depasiri la limita, nu (prea) dau falsh-uri, intr-un cuvant vreau ca, pe cat posibil in Romania, sa circul relaxat si fara sa ma enervez (sunt destule alte chestii care-mi pun nervii pe bigudiuri...).
Oricum din experienta de sofer in Romania, am observat ca, la drumuri mai lungi de, hai sa zicem 150 - 200 km, fie ca o calci in blana, fie ca mergi relaxat, ca si timp cam tot acolo iesi (la o distanta de, hai sa zicem 250 km, diferenta de timp este de cca. 20 min).

Introducerea a fost ca sa va dati seama cam in cel fel conduc.
Sa revenim.
Azi, veneam spre Sibiu, dinspre Brasov. Intre Talmaciu si Sibiu, asa cum (multi probabil) stiti, este o portiune de drum bun, cu doua benzi pe sens. Drumul era nu foarte aglomerat, dar nici extrem de liber.
La un moment dat, in fata mea, un tip mergea pe banda a II-a (desi, banda I era libera) cu 100 km/h. Ca o paranteza, genul asta de soferi, ce parca i-a nascut mama lor  pe banda II, sincer sa fiu, ma cam enerveaza. Astia si cei care-si menajeaza becurile - nu vor sa le consume nici macar noaptea.

Anyway, am trecut pe banda II, in spatele lui (de regula, evit sa depasesc prin dreapta - nu stii cum se trezeste respectivul sa schimbe banda fara sa se asigure). Am mers in fundul lui vre-o 50-100 m, daca vad ca nu vrea sa se dea pe banda I, trec eu pe banda I si dau sa-l depasesc prin dreapta.
Accelerez usor (respectivul mergand relativ incet, nu era cazul de pedal-to-the-metal) si eram cu ochii in oglinda sa vad cand am trecut de respectivul , ca sa trec din nou pe banda II deoarece in fata aparusera deja ceva masini pe banda I.
Eram gata sa trec de el (chiar ma gandem ce-mi ia atat de mult sa-l depasesc , ca pana atunci mergea ca mortu) cand ... intervine dispozitivul de siguranta auxiliar : frana de nevasta !
?Lasa-l in pace, nu vezi ca-i nebun !!!?
Cand arunc un ochi pe vitezometru .... aveam 160 km/h !!!!
Idiotul accelera ca sa nu ma lase sa-l depasesc.

Ideea intregii povestiri nu e atat legata de idiotii de pe soselele patriei cat legata de modul in care accelereaza Forester-ul diesel : liniar, lin, fara opinteli sau huruit !
Si chestia asta risca sa te fure !
Eram in treapta a V-a si aveam in jur de 3000 rot/min la 150 km/h.

Edited by marr, 06 December 2008 - 19:10.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate