Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Rugina la Logan

- - - - -
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#19
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007
Garantia este la coroziune prin perforare de la interior la exterior.
Adica poate sa infloreasca toata, nu e acoperita de garantie ;)

#20
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,171
  • Înscris: 15.10.2006

 flrflr, on Oct 30 2008, 09:06, said:

Hai sa fiu mai explicit: cumperi o masina SH de 5 ani: faci o diagnoza si ti se spune ca ai compresie 80% si tabla OK. O cumperi? Eu zic ca da. Alta masina are compresie 90% si puncte de rugina....NU MERITA CUMPARATA!


La masina noua nu concep sa aiba rugina. Nu se accepta motive de 2 lei cum ca ar fi fost un lot cu probleme. NU AM AUZIT DE ASA CEVA LA ALTA MARCA. La partea mecanica, se inlocuiesc piese si totul e OK, iar motor sa pice in garantie astfel incat sa ii faci rectificare la chiloasa, nu am auzit. Nici macar la Dacia.

La asta ma refeream.

Unde ai vazut tu un Logan sau Sandero NOU cu rugina?
Cel de 3 ani nu mai e nou de 3 ani de zile.
La Dacia nu au mai fost probleme de coroziune incepand cu 2006.

Eu am second cu rugina (la 4 ani de zile), deci se poate si asa.
Masini second perfecte nu exista, majoritatea au probleme fiindca altfel nu ar mai fi vandute. Problemele pot fi mult mai grave ca o pata de rugina: frane, directie, masini lovite sau un motor care te lasa intr-o depasire la mustata.

#21
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006
cine stie ce defect din fabrica a avut caleasca
robotul nu a vopsit bine zona cu problema si au aparut flori de mucegai
stiu si eu un Logan din 2004 care a stat chiar langa mare pe dana si n-are nici pe drq

fact is that masinile albe ruginesc mai repede din cate am vazut eu
si nu ma refer doar la logan
poate se vede rugina mai repede la ele ... de ce nu :))))))

Edited by Cutzu, 30 October 2008 - 10:02.


#22
flrflr

flrflr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 647
  • Înscris: 02.07.2008

 cipaul, on Oct 30 2008, 11:01, said:

Unde ai vazut tu un Logan sau Sandero NOU cu rugina?
Cel de 3 ani nu mai e nou de 3 ani de zile.
La Dacia nu au mai fost probleme de coroziune incepand cu 2006.

Eu am second cu rugina (la 4 ani de zile), deci se poate si asa.
Masini second perfecte nu exista, majoritatea au probleme fiindca altfel nu ar mai fi vandute. Problemele pot fi mult mai grave ca o pata de rugina: frane, directie, masini lovite sau un motor care te lasa intr-o depasire la mustata.


Reformulez: ce SH de 3 ani ai vazut tu cu rugina?

Ce masina ai tu de a ruginit in 4 ani?

#23
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,171
  • Înscris: 15.10.2006

 flrflr, on Oct 30 2008, 10:09, said:

Reformulez: ce SH de 3 ani ai vazut tu cu rugina?

Ce masina ai tu de a ruginit in 4 ani?

Skoda Octavia, a ruginit la un prag, unde s-a deteriorat vopseaua probabil de la sare, noroi sau gheata.
A aparut rugina chiar prin tabla zincata. Orice e posibil.

Masina nu a fost lovita!

#24
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

 flrflr, on Oct 30 2008, 09:06, said:

Hai sa fiu mai explicit: cumperi o masina SH de 5 ani: faci o diagnoza si ti se spune ca ai compresie 80% si tabla OK. O cumperi? Eu zic ca da. Alta masina are compresie 90% si puncte de rugina....NU MERITA CUMPARATA!
..............................................
La asta ma refeream.
NICIODATA nu as cumpara un SH cu probleme la motor si tabla ok.
ORICAND as prefera (atata timp cat pretul e ok) un sh cu motorul OK, dar care la caroserie mai are puncte ici colo de rugina (deci in locul uneia cu motorul varza)

Ca exemplu, Mercedesu lu' tata: a avut rugina la bandou (sub bandou, cat o palma) si la aripa spate. Pt 1,5 mil a fost reparata ca nu iti dai seama unde a avut rugina. Desigur ca a primit si garantie pe lucrare (4 ani).
Ca sa umbli la motor, costa mult mai multi bani.
Nu spun cu rautate, dar cred ca nu-ti dai seama ce inseamna sa desfaci un motor si sa schimbi setul motor. In primul rand ca nu-l mai poti echilibra ca din fabrica (sa vezi ce interesant e sa pui sudura pe biele ca sa echilibrezi pistoanele, asta pentru cine cunoaste si vrea intr-adevar sa faca o treaba buna, pt mesterii de cartier...multi nu stiu treaba asta si te miri de ce iti tremura motorul in ralanti).

In fine, asta e pararea mea: la motor daca ai de umblat e nasoala treaba, la tablarie se mai rezolva.

#25
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007
Si cum pui sudura pe repere semi-corodate, nenea Octavian?

#26
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Nu pui sudura, pui tabla noua care o poti suda cu aparat de sudare prin puncte sau cu un MAG cu sarma subtire (preferabil 0,6 mm), sau cu un WIG (fara sa mai folosesti material de adaus acolo unde se poate).

#27
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007
Deci nu pun sudura, dar sudez prin puncte.
Mersi.

#28
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Nu stiu ce tot cauti nod in papura.  :D
Sau poate n-ai inteles, sa dezvolt: nu pui sudura pe tabla ruginita, si continuarea pui tabla noua care o poti suda cu aparat de sudare prin puncte sau cu un MAG cu sarma subtire (preferabil 0,6 mm), sau cu un WIG (fara sa mai folosesti material de adaus acolo unde se poate).
Sau nu ma crezi..?  :notangel:

#29
flrflr

flrflr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 647
  • Înscris: 02.07.2008

 Octavian___28, on Oct 30 2008, 11:26, said:

NICIODATA nu as cumpara un SH cu probleme la motor si tabla ok.
ORICAND as prefera (atata timp cat pretul e ok) un sh cu motorul OK, dar care la caroserie mai are puncte ici colo de rugina (deci in locul uneia cu motorul varza)

Ca exemplu, Mercedesu lu' tata: a avut rugina la bandou (sub bandou, cat o palma) si la aripa spate. Pt 1,5 mil a fost reparata ca nu iti dai seama unde a avut rugina. Desigur ca a primit si garantie pe lucrare (4 ani).
Ca sa umbli la motor, costa mult mai multi bani.
Nu spun cu rautate, dar cred ca nu-ti dai seama ce inseamna sa desfaci un motor si sa schimbi setul motor. In primul rand ca nu-l mai poti echilibra ca din fabrica (sa vezi ce interesant e sa pui sudura pe biele ca sa echilibrezi pistoanele, asta pentru cine cunoaste si vrea intr-adevar sa faca o treaba buna, pt mesterii de cartier...multi nu stiu treaba asta si te miri de ce iti tremura motorul in ralanti).

In fine, asta e pararea mea: la motor daca ai de umblat e nasoala treaba, la tablarie se mai rezolva.


Ma rog, eu am sechele de la vechea si batrana dacie pe care o vopseam de cate ori avea vopsitorul timp.... :lol:

Cu motoarele nu am avut probleme, desi pe unele le-am sarit de 200k (exceptand Dacia, de care am scapat in 2 ani)...



 cipaul, on Oct 30 2008, 11:22, said:

Skoda Octavia, a ruginit la un prag, unde s-a deteriorat vopseaua probabil de la sare, noroi sau gheata.
A aparut rugina chiar prin tabla zincata. Orice e posibil.

Masina nu a fost lovita!


Nu stiu ce sa zic...la octavia batranului fabricatie 2002 si alergata ca la balamuc si de subsemnatul, nu am vazut nici urmă de rugină.

#30
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
In regula. Ma bucur ca mi-ai ascultat parerea si n-ai luat-o in nume de rau.
Si eu la Daciada veche, decat sa o spal, mai bine ii mai trag un rand de vopsea  :D   (acu in vara am aranjat-o).
La Logan atata timp cat n-am probleme de genu asta, tac din gura (dar nu inseamna ca nu exista, cred ca sunt vopsite ca curu').

#31
flrflr

flrflr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 647
  • Înscris: 02.07.2008

 Octavian___28, on Oct 30 2008, 15:23, said:

In regula. Ma bucur ca mi-ai ascultat parerea si n-ai luat-o in nume de rau.
Si eu la Daciada veche, decat sa o spal, mai bine ii mai trag un rand de vopsea  :D   (acu in vara am aranjat-o).
La Logan atata timp cat n-am probleme de genu asta, tac din gura (dar nu inseamna ca nu exista, cred ca sunt vopsite ca curu').


Cred ca fiecare dintre noi am avut experiente neplacute cu cate o masina, si dupa aia generalizam si ne ferim de respectiva marca, asa cum eu de exemplu am avut episoade cu renoul.

Iti doresc sa nu ai niciodata probleme cu rugina la logan. Nu vreau sa se inteleaga ca sar in sus de bucurie cand apare cineva si povesteste ce belele a avut cu masina nationala. Departe de mine trairea asta. (nu mi-am pus in semnatura cine stie ce sloganuri anti Dacia... :D )

PS: Cred ca esti singurul posesor de logan nefanatic, si cu care se poate discuta normal, si in gluma cateodata.

#32
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,474
  • Înscris: 04.05.2006

 flrflr, on Oct 30 2008, 09:06, said:

Hai sa fiu mai explicit: cumperi o masina SH de 5 ani: faci o diagnoza si ti se spune ca ai compresie 80% si tabla OK. O cumperi? Eu zic ca da. Alta masina are compresie 90% si puncte de rugina....NU MERITA CUMPARATA!

Diferenta dintre un motor varza (cum ziceai tu cand exemplificai) si unul in stare buna de functionare, nu e doar de 10% la compresie :). In cazul asta, dar strict in cazul asta, as alege, evident, prima varianta. Dar daca, referindu-ne doar la compresie, un motor are 50% si unul are 90%, l-as prefera pe al doilea, indiferent de punctele de rugina de pe masina.

#33
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004

 Octavian___28, on Oct 29 2008, 14:19, said:

Normal ca unu' ca  Maximus sare de cur cand vede replici d-astea ''vinde-o si ia-ti masina''.  :D
Ia-ti bre masina mana doua cu 6000 Euro, cu ''numai'' 120-150000 km la bord, ie ca NOUAAA, stii tu - d-aia faina nemtasca care nu se strica niciodata.
ai baut apa dupa cel de care ai amintit?? :D

 valeriu.b, on Oct 29 2008, 14:24, said:

Bre, lasa-i pe aia cu bani mai multi sa-si cumpere masina care nu rugineste.
E normal, daca ai cu ce, iei mai bun, daca nu, iei mai prost.
aia cu bani mai multi iau masina de noua

 catalinmariescu, on Oct 29 2008, 14:41, said:

Unii gasesc scuze pentru asa ceva motivand ca "ce vreti e masina romaneasca,e masina ieftina si altele" dar eu sunt de parere ca asta e chestie de tot rahatul si un foarte bun motiv sa nu-mi iau vreodata Logan(Sandero?).
ieftina pe dracu'...bani multi pe nimic

 Octavian___28, on Oct 29 2008, 15:43, said:

Nu mi se pare normal. Ce drac sa faci? Atatia bani dai, atata primesti, da' oricum nu e normal asta cu rugina.
Diferenta intre un SH si Logan e alta, dar nu intram in amanunte (uite la colega cu Golf IV de 1.4 s-a dus dracu' motorul la 126000 km...no coment, daca mai cauti p-aci pe forum, ai sa vezi ca nu e caz singular.)
..
Nu zau...?  :lol:  Pune-te tu frate si repara motorul la una noua, eu prefer sa-mi pun altu nou, sau mai obosit :)
Noroc ca astea nu prea pica la majoritatea, ma rog, mai sunt si exceptii (vezi Golf IV de 1.4, stiu caz real - 28 milioane reparatia si povestea lui Sanddy de pe SP)
km reali sau nu???
SH e loterie si e clar cum e lozul cind nu te pricepi in alegerea unei masini SH.


 Octavian___28, on Oct 29 2008, 21:19, said:

Cum am mai spus, iti iei un SH la 5-6000 Euro, ok, e f bun, clar mai bun ca un Logan de 7-8000 Euro nou.
Cati bani iei pe SH-ul asta dupa 3-4 ani?? 2-3000? Mai mult nu iei, vin alte SH-uri din spate.
Dupa 3-4 ani pe un Logan tot iei un 3-4000 Euro fara sa fi bagat prea multi bani in el.
Multi visati ca vai ce masina SH buna mi-am luat, dar nu va ganditi ce faceti cu ele peste cativa ani - acelasi lucru ca si cumparatorul de Logan nou - (stim cazuri chiar si de pe SP care se chinuie sa vanda o masina SH care cred ei ca merita xxxxx Euro...si nu le cumpara nimeni)
nu e chiar asa :), sehasurile functie de pret, vor putea fi cumparate mereu de cite un segment de oameni
cum piata e plina de golf3 la 2-3-4 mii euro (depinde de dotari si stare tehnica) tot asa poti da peste 7 8 ani un golf 4, numai ca nu stim ce se va intimpla in viitor :)

 Octavian___28, on Oct 30 2008, 08:47, said:

Crede-ma ca si eu stiu ce vorbesc.
Un motor facut (schimbat set motor, linia rectificata, etc) NU mai e ca unul ''capsat'' pana-i lumea si pamantul, oricat esti tu de expert, nu mai reusesti
sa-l echilibrezi ca din fabrica.
Decat sa te pui sa faci asemenea operatii la un motor de generatie relativ noua, mai bine cauti altul neumblat la el - din shrot.
subscriu aici :), mai ales ca "mecanicii" au tendinta de a nu inlocui suruburile si surubelele (pt cine nu stie astea de acum sint facute doar pt o singura stringere la cuplu)

#34
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
La Golfu lu' colega da, km reali. O are de vreo 5 ani (avea ~70000 km cand a luat-o).
Masina in sine e bijuterie (e full cu de toate, scaune incalzite, climatronic, etc etc).
Ma rog se mai aude cate o bucsa/cap de bara ceva pe la gropi mai nasoale, dar inca merge ok.
La ~123000 km am intrebat-o ''ai schimbat cureaua de distributie?'' dar desigur ca a dat din umeri, daca ramane fara apa la parbriz, ii mai pun eu, ca nu stie unde se pune.  :rolleyes:

La treaba cu SH-urile revandute in RO...desigur ca tot timpul se va gasi cineva care sa le cumpere, dar nu la pretul care a fost sh-ul resp acum 4-5 ani.
Deci cum spui: 2-4000 Euro si cam atat (numai daca gasesti fraier), tu ai luat-o cu 6-7000, poate exagerez un pic, dar cam asa stau lucrurile.
Sunt destui posesori de SH-uri care au dat acum 2-3 ani 10-12000 Euro pe masina, si acum se chinuie sa o revanda in RO cu pret de 10-20% mai putin si desigur, stau mult si bine ca nu le cumpara nima, doar doar se gaseste vreun fraier care sa sara cu banu.


PS: sa vezi tu la Daciada 1300, cand am schimbat setu', am reusit sa rup filetu la o piulita de la biela (desigur, de-a lungul ''experientei'' de mecanic am rupt mai multe chestii...). Rezolvare: am luat-o la ciocan (cea mai buna scula  :D  ), un pic ovalizata si gataaa...a tinut brici!  :lol:
Rectificare linie? Desigur, nici o problema: viblochenul se ia la pila/smirghel (dupa ce il masori cu subleru, alta scula mai de precizie nu este la mine in garaj), cuzinetii se pilesc pe muchii si sub ei se baga tabla de cupru (am bagat tabla si de 0,5 mm.....)  :coolspeak:   Iti dai seama ce motor echilibrat aveam...

#35
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004
treaba cu reparatul e cu dus si intors: sint cazuri pe vwforum cu motoare reparate care merg bine si altele nu, desi ala reparat total diferit fata de ce spune manualul (bucsat etc.) merge si chiar f bine.

ref. la partea economica de la revinzarea unui SH lucrurile sint impartite iar: daca ai noroc sa iei o masina dupa ce a facut o revizie majora (la service-ul de marca), masina aia merge bine mersi citiva ani doar cu gaz, ulei si apa.
bineinteles achizitia sa se faca la un pret bun pt cumparator :) ca sa aiba pierdere mica la revinzare.

ca si cumparator de masina 3H e bine sa tragi de pret daca masina e inaintea unei revizii majore (eu asa am facut cind am luat Golful si a mers; la final cind am tras linia am iesit mai bine decit la cumpararea unei masini cu stare tehnica de "fata mare" )

#36
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Sigur, e discutabila si arhidiscutabila treaba cu SH, cum o iei, de unde, etc etc.
Pacat ca un SH nu-l poti vedea ca pe o banana, sau un mar stricat (defapt si asta poate avea un vierme inauntru si nu stii pana nu-l gusti..ma rog, ca idee).
Chiar si mesterii buni se mai inseala cateodata.
La un SH daca nu esti sigur de reparatiile/reviziile curente, daca s-au facut sau nu, asta e primul lucru care trebuie sa-l faci: ulei nou, curele, filtre. Corect?
Da' vezi ca sunt destui care nu mai au sau nu mai dau banii si pe treaba asta (mai ales aia care umbla iarna cu pantofi de vara).

PS: probabil ca a doua masina a mea  :notangel:  va fi un SH (al fratelui, Focus2 cu faislift). Asta peste vreo 3-4ani.
Stiu de unde il iau, cunosc bine soferul, la o adica am cui sa-i sparg capu'.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate