Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 

Ce ºtim?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
255 replies to this topic

#253
timpuri_noi

timpuri_noi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 947
  • Înscris: 18.12.2010

View Postain, on 1st February 2011, 21:16, said:

Frate, am discutat mult pe tema asta. Ceva dreptate ai tu [ar fi de obiectat faptul ca divinitatea se "lauda" cu multe interferente cu universul, dar nu asta e subiectul.]
Aicea e topicul unuia care care "axiomeaza" existenta divinitatii si in fraza urmatoare sare cu "probabilitatea existentei divinitatii este 100%" pentru ca "axioma nu poate fi nici confirmata nici infirmata stiintiifc". Si "monumentului" asta de "logica" ii acorda valente stiintifice.


mda...bineinteles ca nu se poate vorbi de nici o probabilitate aici. teoria probabilitatilor e irelevanta...

#254
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007

View Postain, on 31st January 2011, 17:57, said:

O sa separ discutia dupa problematica sa fie mai usor de lamurit.
Intai "axioma" ta.

Pai vezi ca nu e o axioma, ca e mai mult decat atat!
Enunti, implicit sau explicit, urmatoarele:
1. Universul a fost creat. Ipoteza asta este, dupa tine, testabila?
2. Creatia universului a fost un act teleonomic. Afirmatia asta este, dupa tine, testabila?
3. Zeul tau preferat este Creatorul. Afirmatia asta este dupa tine testabila?
4. O parte din "substanta" Zeului tau preferat s-a transformat in Univers. Afirmatia asta este testabila?
5. Zeul tau preferat este un rezervor de energie si de constiinta. Afirmatia ta este testabila?
Dintre cele 5 afirmatii, care le poti justifica rational. Care sunt necesitati absolute pentru a descrie starea actuala a universului.
1. Renunþãm la sintagma „a fost creat”; spun cã Universul a apãrut datoritã faptului cã o parte din energia infinitã a divinitãþii s-a transformat în Univers. Observaþiile empirice aratã cã Universul a apãrut la Big Bang. Dupã cum spuneam, ºtiinþa nu poate spune exact ce s-a întâmplat la punctul t=0 al acesetei apariþii.
2. Am pus o serie de întrebãri la care ai evitat sã rãspunzi ºi care nu au legãturã cu apariþia Universului ci cu apariþia vieþii! Aºtept rãspuns la ele.
Din moment ce vorbim de creaþie, e prin definiþie un act teleonomic. O observaþie ar fi faptul cã Universul se supune unor legi absolute (legile fizicii); dacã n-ar avea un scop, legile probabil n-ar fi absolute... Oricum nu ºtiu o ipotezã cu referire la motivul creãrii/apariþiei Universului. Aº putea spune cã noi existãm, dar...
3. Din moment ce nu existã alte concepte ºi alte cauze, altã soluþie nu vãd...
4. Dacã s-ar putea demonstra, axiomatizarea ar fi inutilã...
5. La fel ca la 4.


View Postain, on 31st January 2011, 17:57, said:

O axioma stiintifica opereaza cu concepte stiintifice. Un concept cu proprietati/trasaturi/caracteristici netestabile nu sunt stiintifice. Neputand fi verificate, nu fac parte din stiinta.
Cel mult, poti spune ca axioma ta este o axioma teologica. O fraza cu nimic diferita de "Eu sunt Lumina". Din acest motiv ti-am spus ca esti un teist, care priveste altfel divinitatea.

Ti-am raspuns. Spuneai ca axioma este o afirmatie care nu poate fi demonstrata. Dar eu pot demonstra ca 0(zero) este real. Pot recurge la faptul ca 0 este numar intreg, si am un algoritm care permite identificarea acestui fapt, iar utilizand proprietatea ca multimea numerelor reale include multimea numerelor intregi am terminat demonstratia.
Retine, am demonstrat, prin urmare conceptul de probabilitate e tot atat de absurd ca si intrebarea care este probabilitatea ca 2+2=4 sau 2+2=5.
Aceastã idee n-are de-a face cu ºtiinþa; nu înþeleg de ce te tot legi de asta.
Existã un capitol foarte important al filosofiei numit metafizicã (am precizat mai în urmã cã aceste idei, aºa ceva se vor a fi)... teologia se ocupã cu alte chestii, realmente diferite. Mã surprinde faptul cã nu ai reuºit sa faci diferenþa ºi nu vãd ce legãturã are ce-am spus eu cu teologia.


Dacã e aºa, demonstreazã-mi cã 0 e numãr natural, sau faptul cã orice segment de dreaptã se poate extinde la infinit. Poate vezi tu chestii pe care Peano ºi Euclid (ºi toþi de la ei încoace) n-au reuºit sã le vadã...


View Postain, on 31st January 2011, 17:57, said:

Spuneai : Utilitatea axiomei constã în faptul cã entitatea axiomatizatã a creat Universul (+ altele).
Argumentul circular este o afirmatie a carei demonstratie se bazeaza pe conluzie. Mai sust afirmai utilitatea prin concluzie.

Nu ai proprietatea cuvintelor: un ateu nu crede, iar un agnostic nu stie daca exista sau nu exista. De aceea poti fi ateu-agnostic -nu stii, dar nu crezi- ateu-gnostic - stii ca nu exista - sau, cazul meu, ateu ignostic.
Mai sus afirmam utilitatea prin concluzie; pãi ce idee/teoremã/axiomã nu respectã aceastã regulã?
Nu înþeleg ce demonstraþie e aici...

Am deschis topic separat pentru aceastã discuþie.

View Postain, on 31st January 2011, 17:57, said:

Desigur, ca oricare alt credincios iti bazezi argumentele pe sperante/nazuinti si nu pe argumente. Folosesti afirmatii teologice nu stiintifice.


Lasa intimidarile, ca nu tine. Nu-ti convine ce scriu, suspendeaza-ma. Nu e cazul sa-mi dai tu lectii de civilizatie. Recurge la argumente stiintifice si te voi respecta. Inca nu am motiv sa-ti acord favoruri.
Aºtept sã-mi spui metodele ºtiinþifice prin care se explicã ce se întâmplã dincolo de Zidul lui Planck.
Dar am impresia cã aºteptarea mea e deageaba; am aºteptat sã-mi spui care e specia din care a evoluat bacteria mâncãtoare de nylon; de ce macroevoluþia e mai probabilã decât microevoluþia, de ce viaþa a apãrut doar pe Terra din moment ce apariþia vieþii nu are cauzã...


Când vrei poþi sã vorbeºti civilizat; când nu ºtii ce sã rãspunzi te enervezi ºi scrii prostii (a se observa cazul de mai sus cu Zidul lui Planck, ºi celelate înºirate). Nu-mi poþi da explicaþii ºi tot îmi zici de teologie ºi de religii fãrã sã aibã vreo legãturã cu ce-am scris eu aici.
Nu-i vorba de intimidare; e rugãmintea mea de a scrie civilizat în legãturã cu subiectul; iar aici subiectul nu e teologia sau vreo religie.

Edited by m3th0dman, 05 February 2011 - 01:10.


#255
ain

ain

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,458
  • Înscris: 03.11.2006

View Postm3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said:

1. Renunþãm la sintagma „a fost creat”; spun cã Universul a apãrut datoritã faptului cã o parte din energia infinitã a divinitãþii s-a transformat în Univers. Observaþiile empirice aratã cã Universul a apãrut la Big Bang. Dupã cum spuneam, ºtiinþa nu poate spune exact ce s-a întâmplat la punctul t=0 al acesetei apariþii.
2. Am pus o serie de întrebãri la care ai evitat sã rãspunzi ºi care nu au legãturã cu apariþia Universului ci cu apariþia vieþii! Aºtept rãspuns la ele.
3. Din moment ce vorbim de creaþie, e prin definiþie un act teleonomic.
4. O observaþie ar fi faptul cã Universul se supune unor legi absolute (legile fizicii); dacã n-ar avea un scop, legile probabil n-ar fi absolute...
6. Oricum nu ºtiu o ipotezã cu referire la motivul creãrii/apariþiei Universului. Aº putea spune cã noi existãm, dar...
7. Din moment ce nu existã alte concepte ºi alte cauze, altã soluþie nu vãd...
8. Dacã s-ar putea demonstra, axiomatizarea ar fi inutilã.... La fel ca la 4.
1. Renuntand la "a fost creat" si inlocuind cu "aparut" implica altceva: lasi loc sansei/intamplarii in declasnsarea si desfasurarea BB. Eu chiar cred ca universul asta a aparut. Creatia implica un act volitiv, pe cand aparitia e rodul intammparii. Cei drept aparitia ar fi putut sa fie si rodul unui zeu handicapat (care s-a tot scremut o vesnicie pana i-a iesit ceva) sau unui zeu care a "declansat" totul din gresala sau la intamplare, implicit fara teleonomie. Lipsa perfectiunii invocate din universul real demonstreaza ca astfel de deitati sunt mai compatibile cu starea universului.
2. Asa cum scrisesem in mesajul anterior, discutia s-a imprastiat in prea multe directii. N-ai grija, dupa ce lamurim cum e cu "axioma" ta - sa vedem daca e o axioma stiintifica sau nu - le lamurim si pe alea. Daca e stiintifica, inseamna ca sunt obligat sa o "atac" folosind argumente stiintifice. Daca nu e, inseamna ca e doar o declaratie de credinta, ambalata astfel incat sa-ti menejeze orgoliu de om cu pretentii rationale, iar raspunsul meu va fi: "prietene, crezi asta? Bravo, good for you!".
3. Vezi 1.
4. E o speculatie a ta. O lege relativa practic nu mai e lege. Daca spui ca "mai todeauna sarcinile opuse se atrag" nu prea suna a lege fizica. Iar cand spui ca valoare fortei depnde de mila lui Dumnezo', apai legea asta devine teologica.
6. Nu ai ipoteza nici asupra cui a creat universul, dar asta nu te-a oprit sa axiomexi, nu-i asa? De ce nu si aici?
7. De unde stii tu asta? In filozofie problema asta se numeste "infinite regression" si, doar pentru cultura ta generala, nu are raspuns; daca pe noi ne-a creat cineva, altcineva ar fi trebuit sa-ti creeze Creatorul, samd.

In concluzie, axioma ta este de fapt o suma de afirmatii (eu am mentionat 5, poate mai trebuie adaugate si altele) niciuna falsificabila si in plus introduce concepte netestabile. De ce ar califica cineva ca stiintifica axioma ta?

View Postm3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said:

Aceastã idee n-are de-a face cu ºtiinþa; nu înþeleg de ce te tot legi de asta.
Existã un capitol foarte important al filosofiei numit metafizicã (am precizat mai în urmã cã aceste idei, aºa ceva se vor a fi)... teologia se ocupã cu alte chestii, realmente diferite. Mã surprinde faptul cã nu ai reuºit sa faci diferenþa ºi nu vãd ce legãturã are ce-am spus eu cu teologia.
Pai nu te prinzi? Teologia este singura pseudo-stiinta care opereaza cu conceptul de Creator, plus ca numai ea mai axiomeaza: Biblia este revelatia divinitatii.
Aia cu "metafizica este foarte importanta" sper ca a fost o gluma. :)

View Postm3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said:

Dacã e aºa, demonstreazã-mi cã 0 e numãr natural, sau faptul cã orice segment de dreaptã se poate extinde la infinit. Poate vezi tu chestii pe care Peano ºi Euclid (ºi toþi de la ei încoace) n-au reuºit sã le vadã...
Lasa retorica de opereta pentru slujba de duminica. Chiar daca nu o pot demonstra riguros matematic, asta nu ma impiedica sa observ sensul "fizic" al numerelor naturale. Iar zero este si numar intreg si numar natural si numar real.

View Postm3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said:

Mai sus afirmam utilitatea prin concluzie; pãi ce idee/teoremã/axiomã nu respectã aceastã regulã?
Nu înþeleg ce demonstraþie e aici...
Chiar si atunci cand concluzia contine ipoteza?

View Postm3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said:

Aºtept sã-mi spui metodele ºtiinþifice prin care se explicã ce se întâmplã dincolo de Zidul lui Planck.
Aha. Deci zici ca n-ai motive stiintifice sa operezi cu Creatoru' si esti nevoit, de accea, se axiomezi. Pai cum mai este atunci axioma stiintifica? Nu simti izul teologic?

View Postm3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said:

Dar am impresia cã aºteptarea mea e deageaba; am aºteptat sã-mi spui care e specia din care a evoluat bacteria mâncãtoare de nylon; de ce macroevoluþia e mai probabilã decât microevoluþia, de ce viaþa a apãrut doar pe Terra din moment ce apariþia vieþii nu are cauzã...
Intrebarile aste nu-si au locul aici, cica este o are de Stiinte pe forum in caz ca nu ai auzit de ea. Cu toate acestea, ti-am spus ca sunt dispus sa le lamurim de indata ce lamurim cum e cu "axioma".

View Postm3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said:

când nu ºtii ce sã rãspunzi te enervezi ºi scrii prostii (a se observa cazul de mai sus cu Zidul lui Planck, ºi celelate înºirate). Nu-mi poþi da explicaþii ºi tot îmi zici de teologie ºi de religii fãrã sã aibã vreo legãturã cu ce-am scris eu aici.
Nu-i vorba de intimidare; e rugãmintea mea de a scrie civilizat în legãturã cu subiectul; iar aici subiectul nu e teologia sau vreo religie.
Amice, te-ai enervat inutil. Inteleg ca esti in sensiune si esti poate mai irascibil. Vino cu argumente stiintifice si discutam stiinta. Cat timp vii cu ipoteze netestabile, ca si ceilati colegi religiosi de pe aceasta arie, iti asumi riscul de a fi tratat ca atare.

Edited by ain, 05 February 2011 - 11:26.


#256
arpisz

arpisz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,896
  • Înscris: 25.04.2008

View Postain, on 5th February 2011, 11:23, said:

Aia cu "metafizica este foarte importanta" sper ca a fost o gluma. :)

nu as lua otrava pe validitatea avirmatiei "faza cu metafizica a fost o gluma"

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate