Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Ce ºtim?
Last Updated: Feb 05 2011 20:51, Started by
m3th0dman
, Oct 16 2008 20:47
·
0
#253
Posted 01 February 2011 - 20:27
ain, on 1st February 2011, 21:16, said: Frate, am discutat mult pe tema asta. Ceva dreptate ai tu [ar fi de obiectat faptul ca divinitatea se "lauda" cu multe interferente cu universul, dar nu asta e subiectul.] Aicea e topicul unuia care care "axiomeaza" existenta divinitatii si in fraza urmatoare sare cu "probabilitatea existentei divinitatii este 100%" pentru ca "axioma nu poate fi nici confirmata nici infirmata stiintiifc". Si "monumentului" asta de "logica" ii acorda valente stiintifice. mda...bineinteles ca nu se poate vorbi de nici o probabilitate aici. teoria probabilitatilor e irelevanta... |
#254
Posted 05 February 2011 - 01:05
ain, on 31st January 2011, 17:57, said: O sa separ discutia dupa problematica sa fie mai usor de lamurit. Intai "axioma" ta. Pai vezi ca nu e o axioma, ca e mai mult decat atat! Enunti, implicit sau explicit, urmatoarele: 1. Universul a fost creat. Ipoteza asta este, dupa tine, testabila? 2. Creatia universului a fost un act teleonomic. Afirmatia asta este, dupa tine, testabila? 3. Zeul tau preferat este Creatorul. Afirmatia asta este dupa tine testabila? 4. O parte din "substanta" Zeului tau preferat s-a transformat in Univers. Afirmatia asta este testabila? 5. Zeul tau preferat este un rezervor de energie si de constiinta. Afirmatia ta este testabila? Dintre cele 5 afirmatii, care le poti justifica rational. Care sunt necesitati absolute pentru a descrie starea actuala a universului. 2. Am pus o serie de întrebãri la care ai evitat sã rãspunzi ºi care nu au legãturã cu apariþia Universului ci cu apariþia vieþii! Aºtept rãspuns la ele. Din moment ce vorbim de creaþie, e prin definiþie un act teleonomic. O observaþie ar fi faptul cã Universul se supune unor legi absolute (legile fizicii); dacã n-ar avea un scop, legile probabil n-ar fi absolute... Oricum nu ºtiu o ipotezã cu referire la motivul creãrii/apariþiei Universului. Aº putea spune cã noi existãm, dar... 3. Din moment ce nu existã alte concepte ºi alte cauze, altã soluþie nu vãd... 4. Dacã s-ar putea demonstra, axiomatizarea ar fi inutilã... 5. La fel ca la 4. ain, on 31st January 2011, 17:57, said: O axioma stiintifica opereaza cu concepte stiintifice. Un concept cu proprietati/trasaturi/caracteristici netestabile nu sunt stiintifice. Neputand fi verificate, nu fac parte din stiinta. Cel mult, poti spune ca axioma ta este o axioma teologica. O fraza cu nimic diferita de "Eu sunt Lumina". Din acest motiv ti-am spus ca esti un teist, care priveste altfel divinitatea. Ti-am raspuns. Spuneai ca axioma este o afirmatie care nu poate fi demonstrata. Dar eu pot demonstra ca 0(zero) este real. Pot recurge la faptul ca 0 este numar intreg, si am un algoritm care permite identificarea acestui fapt, iar utilizand proprietatea ca multimea numerelor reale include multimea numerelor intregi am terminat demonstratia. Retine, am demonstrat, prin urmare conceptul de probabilitate e tot atat de absurd ca si intrebarea care este probabilitatea ca 2+2=4 sau 2+2=5. Existã un capitol foarte important al filosofiei numit metafizicã (am precizat mai în urmã cã aceste idei, aºa ceva se vor a fi)... teologia se ocupã cu alte chestii, realmente diferite. Mã surprinde faptul cã nu ai reuºit sa faci diferenþa ºi nu vãd ce legãturã are ce-am spus eu cu teologia. Dacã e aºa, demonstreazã-mi cã 0 e numãr natural, sau faptul cã orice segment de dreaptã se poate extinde la infinit. Poate vezi tu chestii pe care Peano ºi Euclid (ºi toþi de la ei încoace) n-au reuºit sã le vadã... ain, on 31st January 2011, 17:57, said: Spuneai : Utilitatea axiomei constã în faptul cã entitatea axiomatizatã a creat Universul (+ altele). Argumentul circular este o afirmatie a carei demonstratie se bazeaza pe conluzie. Mai sust afirmai utilitatea prin concluzie. Nu ai proprietatea cuvintelor: un ateu nu crede, iar un agnostic nu stie daca exista sau nu exista. De aceea poti fi ateu-agnostic -nu stii, dar nu crezi- ateu-gnostic - stii ca nu exista - sau, cazul meu, ateu ignostic. Nu înþeleg ce demonstraþie e aici... Am deschis topic separat pentru aceastã discuþie. ain, on 31st January 2011, 17:57, said: Desigur, ca oricare alt credincios iti bazezi argumentele pe sperante/nazuinti si nu pe argumente. Folosesti afirmatii teologice nu stiintifice. Lasa intimidarile, ca nu tine. Nu-ti convine ce scriu, suspendeaza-ma. Nu e cazul sa-mi dai tu lectii de civilizatie. Recurge la argumente stiintifice si te voi respecta. Inca nu am motiv sa-ti acord favoruri. Dar am impresia cã aºteptarea mea e deageaba; am aºteptat sã-mi spui care e specia din care a evoluat bacteria mâncãtoare de nylon; de ce macroevoluþia e mai probabilã decât microevoluþia, de ce viaþa a apãrut doar pe Terra din moment ce apariþia vieþii nu are cauzã... Când vrei poþi sã vorbeºti civilizat; când nu ºtii ce sã rãspunzi te enervezi ºi scrii prostii (a se observa cazul de mai sus cu Zidul lui Planck, ºi celelate înºirate). Nu-mi poþi da explicaþii ºi tot îmi zici de teologie ºi de religii fãrã sã aibã vreo legãturã cu ce-am scris eu aici. Nu-i vorba de intimidare; e rugãmintea mea de a scrie civilizat în legãturã cu subiectul; iar aici subiectul nu e teologia sau vreo religie. Edited by m3th0dman, 05 February 2011 - 01:10. |
#255
Posted 05 February 2011 - 11:23
m3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said: 1. Renunþãm la sintagma „a fost creat”; spun cã Universul a apãrut datoritã faptului cã o parte din energia infinitã a divinitãþii s-a transformat în Univers. Observaþiile empirice aratã cã Universul a apãrut la Big Bang. Dupã cum spuneam, ºtiinþa nu poate spune exact ce s-a întâmplat la punctul t=0 al acesetei apariþii. 2. Am pus o serie de întrebãri la care ai evitat sã rãspunzi ºi care nu au legãturã cu apariþia Universului ci cu apariþia vieþii! Aºtept rãspuns la ele. 3. Din moment ce vorbim de creaþie, e prin definiþie un act teleonomic. 4. O observaþie ar fi faptul cã Universul se supune unor legi absolute (legile fizicii); dacã n-ar avea un scop, legile probabil n-ar fi absolute... 6. Oricum nu ºtiu o ipotezã cu referire la motivul creãrii/apariþiei Universului. Aº putea spune cã noi existãm, dar... 7. Din moment ce nu existã alte concepte ºi alte cauze, altã soluþie nu vãd... 8. Dacã s-ar putea demonstra, axiomatizarea ar fi inutilã.... La fel ca la 4. 2. Asa cum scrisesem in mesajul anterior, discutia s-a imprastiat in prea multe directii. N-ai grija, dupa ce lamurim cum e cu "axioma" ta - sa vedem daca e o axioma stiintifica sau nu - le lamurim si pe alea. Daca e stiintifica, inseamna ca sunt obligat sa o "atac" folosind argumente stiintifice. Daca nu e, inseamna ca e doar o declaratie de credinta, ambalata astfel incat sa-ti menejeze orgoliu de om cu pretentii rationale, iar raspunsul meu va fi: "prietene, crezi asta? Bravo, good for you!". 3. Vezi 1. 4. E o speculatie a ta. O lege relativa practic nu mai e lege. Daca spui ca "mai todeauna sarcinile opuse se atrag" nu prea suna a lege fizica. Iar cand spui ca valoare fortei depnde de mila lui Dumnezo', apai legea asta devine teologica. 6. Nu ai ipoteza nici asupra cui a creat universul, dar asta nu te-a oprit sa axiomexi, nu-i asa? De ce nu si aici? 7. De unde stii tu asta? In filozofie problema asta se numeste "infinite regression" si, doar pentru cultura ta generala, nu are raspuns; daca pe noi ne-a creat cineva, altcineva ar fi trebuit sa-ti creeze Creatorul, samd. In concluzie, axioma ta este de fapt o suma de afirmatii (eu am mentionat 5, poate mai trebuie adaugate si altele) niciuna falsificabila si in plus introduce concepte netestabile. De ce ar califica cineva ca stiintifica axioma ta? m3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said: Aceastã idee n-are de-a face cu ºtiinþa; nu înþeleg de ce te tot legi de asta. Existã un capitol foarte important al filosofiei numit metafizicã (am precizat mai în urmã cã aceste idei, aºa ceva se vor a fi)... teologia se ocupã cu alte chestii, realmente diferite. Mã surprinde faptul cã nu ai reuºit sa faci diferenþa ºi nu vãd ce legãturã are ce-am spus eu cu teologia. Aia cu "metafizica este foarte importanta" sper ca a fost o gluma. m3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said: Dacã e aºa, demonstreazã-mi cã 0 e numãr natural, sau faptul cã orice segment de dreaptã se poate extinde la infinit. Poate vezi tu chestii pe care Peano ºi Euclid (ºi toþi de la ei încoace) n-au reuºit sã le vadã... m3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said: Mai sus afirmam utilitatea prin concluzie; pãi ce idee/teoremã/axiomã nu respectã aceastã regulã? Nu înþeleg ce demonstraþie e aici... m3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said: Aºtept sã-mi spui metodele ºtiinþifice prin care se explicã ce se întâmplã dincolo de Zidul lui Planck. m3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said: Dar am impresia cã aºteptarea mea e deageaba; am aºteptat sã-mi spui care e specia din care a evoluat bacteria mâncãtoare de nylon; de ce macroevoluþia e mai probabilã decât microevoluþia, de ce viaþa a apãrut doar pe Terra din moment ce apariþia vieþii nu are cauzã... m3th0dman, on 5th February 2011, 01:05, said: când nu ºtii ce sã rãspunzi te enervezi ºi scrii prostii (a se observa cazul de mai sus cu Zidul lui Planck, ºi celelate înºirate). Nu-mi poþi da explicaþii ºi tot îmi zici de teologie ºi de religii fãrã sã aibã vreo legãturã cu ce-am scris eu aici. Nu-i vorba de intimidare; e rugãmintea mea de a scrie civilizat în legãturã cu subiectul; iar aici subiectul nu e teologia sau vreo religie. Edited by ain, 05 February 2011 - 11:26. |
#256
Posted 05 February 2011 - 20:51
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users