Silent PC
#1
Posted 20 September 2008 - 21:41
Am gasit acest articol pe un site autohton si mi s-a parut foarte bun, mai ales pentru cei care sunt mai incepatori in ale "artei".
Quote V-ati enervat vreodata dupa o zi de lucru ca seara, cand e liniste, sistemul dumneavoastra sa scoata un zgomot sacaitor? Ei bine, cu investitii relativ mici va puteti face niste modificari menite sa va aduca linistea in casa. Pentru a efectua aceste schimbari trebuie sa aveti un nivel mediu de cunostiinte in asamblarea componentelor IT, si orice carcasa, care ofera posibilitatea de a monta minim doua ventilatoare de 120mm. In mare parte, sursele de zgomot prezente intr-un sistem sunt HardDisk-ul si ventilatoarele. Asadar, in randurile ce urmeaza va vom prezenta cateva solutii ieftine si eficiente pentru reducerea decibelilor. HDD-ul produce vibratii din cauza miscarii platanelor. Aceasta problema nu se poate rezolva in totalitate pe cale software, fara a afecta performanta, asa ca puteti apela la una din urmatoarele solutii: 1. Suruburi din silicon - in cazul in care cusca pentru HDD-uri este prinsa fix, de carcasa, aceste suruburi pot fi de mare ajutor. Vibratiile sunt reduse intr-o proportie foarte mare, iar efortul este minim. 2. Cooler pasiv montabil in bay de 5.25" - aceste sisteme de racire au pe interior material fonoabsorbant si aluminiu ce ajuta la disiparea caldurii catre exterior. Dupa aceasta procedura HDD-ul nu va mai putea fi montat in locul initial, ci numai intr-un bay pentru unitati optice. 3. Material fonoabsorbant - cea mai frecventa metoda este cea de a pune HDD-ul pe material fonoabsorbant. Locul ideal este in dreptul ventilatorului care introduce aer in carcasa, astfel caldura degajata de HDD este disipata rapid. Procedeul este foarte simplu. Se ia o bucata din acest material si se lipeste unde am specificat, HDD-ul se aseaza pe el, se conecteaza si gata cu vibratiile. Dupa ce am scapat de zgomotul produs din cauza unitatii de stocare, trecem la ventilatoare. Daca va incadrati in cerinta de mai sus si aveti ventilatoare de 120mm, atat pentru introducerea aerului in carcasa cat si pentru scoaterea acestuia din ea, trebuie sa fiti atenti la: numarul decibelilor la turatie maxima (sunetul devine perceptibil incepand cu 18dB - 20dB), masa de aer mutata intr-un minut (numit si CFM - cubic feet per minute), posibilitatea de alimentare de pe placa de baza (acest lucru este esential pentru controlul turatiei, in cazul in care ventilatoarele nu au un regulator de turatie). Un flux de aer bun este important pentru un sistem silentios, deoarece pentru maxima eficienta incurajam folosirea racirilor pasive. Pentru procesor cateva raciri pasive performante sunt: Thermalright Ultra 120 Extreme, Scythe Ninja, Cooler Master Z600, Scythe Mugen, Scythe Orochi etc. La placile video trebuie acordata o atentie ceva mai mare. Procesoarele grafice performante degaja destul de multa caldura. Daca doriti sa modificati sistemul de racire al placii grafice trebuie sa tineti cont si de faptul ca in cazul defectiunilor tehnice, placa dumneavoastra nu va fi primita la garantie cu alt cooler decat cel stock. Arctic Cooling ofera doua raciri pasive extrem de performante: Accelero S1 si S2. S1 este destinat placilor mai lungi - ATI RADEON HD4870, HD4850, HD3870, HD3850, HD2900, NVIDIA 9800GTX(+), 9800GT, 8800GTS, 8800GT, 9600GT etc. - iar S2 se potriveste placilor mai scurte - ATI RADEON HD36xx, HD2600, HD2400, X1600, X1300, NVIDIA 8600, 8500, 8400, 7600, 7300 etc. Atat Accelero S1 cat si Accelero S2 dispun si de radiatoare pentru chipurile de memorie video. Ele se fixeaza cu banda dublu-adeziva (inclusa) pentru un contact termic cat mai bun. Aveti insa mare grija in cazul in care doriti sa scoateti aceste mici radiatoare: incercati mai intai cu o seringa sa introduceti in spatiul dintre radiator si memorie putin alcool izopropilic sau acetona, apoi miscati radiatorul stanga-dreapta pana la desprindere. Nu este indicat sa trageti de el intrucat puteti defecta chipul de memorie. Sursa este YourPC. Am observat ca au niste articole bune si de asemenea stirile sunt updatate periodic. Edited by radusim, 20 September 2008 - 21:44. |
#3
Posted 20 September 2008 - 21:52
Mi se potriveste perfect la sistemul din semnatura mea
L.E. : As mai adauga : Pentru a fi silentios ventilatorul de exhaust este necesara taierea grilajului gurii de aerisire . Asa fluxul de aer nu ar mai opune rezistenta si nu ar mai suera Edited by S3rban77, 20 September 2008 - 21:52. |
#4
Posted 20 September 2008 - 21:55
Super articol.
Mai Serbane, suiera rau de tot? Hai ca mi-ai facut ziua frumoasa cu remarca asta. |
#5
Posted 20 September 2008 - 22:10
RaduG, on Sep 20 2008, 22:55, said: Super articol. Mai Serbane, suiera rau de tot? Hai ca mi-ai facut ziua frumoasa cu remarca asta. Edited by S3rban77, 20 September 2008 - 22:10. |
#6
Posted 21 September 2008 - 08:41
Sa nu poluam topicul aiurea. Daca vrei explicatii dai PM.
Articolul acopera cam tot. Ce-mi place e ca au dat si exemple pentru componente. |
#7
Posted 21 September 2008 - 10:59
Vrei sa zici ca faci sistem silent cu material de genu`? http://www.pcgarage....rbant-ak-pax-1/
Doamne, ala nu e sa absoarbe decibeli, e ptr altceva, mi-a explicat cineva. Vrei sa faci izolare ca lumea, incearca material antifonic ptr masini. E destul de scump, mai ales greu, dintr-o carcasa de 6kg a ajuns sa aiba 14, se pune la temperatura mare (eu am pus cu fieru` de calcat). Dar tot ce se mai auzea din sistem venea din spate, aerul scos de sursa... Edited by DeDeRa, 21 September 2008 - 10:59. |
#8
Posted 21 September 2008 - 13:10
DeDeRa, materialul ala absoarbe bine vibratiile si sunetele, baietii au dreptate. Insa cel mai bun material fonoabsorbant este cel din Brico Store, la 30ron / MP, dar` se face sauna in carcasa.
|
#9
Posted 21 September 2008 - 15:52
Domnule RaduG .. vin cu argumente ... ei bine un semi-argument . Este facut de un om cu mai mare experienta ca mine , numai ca se rezuma la carcase no-name :
burebista, on May 25 2007, 09:41, said: Pai un airflow corect si eficient arata cam asa: un fan de 120 in fata care introduce aer rece si unul de 120 in spate care scoate aer cald. carcasa ar fi bine sa fie sigilata in rest pentru a forta fluxul de aer fata-spate. A, si e de preferat (mai ales la carcasele no-name) sa fie decupate grilajele alea perforate de la ventilatoare ca-ti omoara juma' de airflow si-ti mai baga si zgomot de la suieratul aerului. |
#10
Posted 21 September 2008 - 16:15
bun articolul
in plus fluxul de aer e mai bun fara grilaje, logic , si eu le-am taiat, si la mine aparea un zgomot acutit, iar alt termen mai bun decat suierat nu am gasit offtipic RaduG, on Sep 20 2008, 22:55, said: Super articol. Mai Serbane, suiera rau de tot? Hai ca mi-ai facut ziua frumoasa cu remarca asta. remarca imediat urmatoare mi se pare total offtopic si rautacioasa Edited by constantin28, 21 September 2008 - 16:19. |
|
#11
Posted 21 September 2008 - 16:36
Dupa cum vedeti articolul se refera la carcase BRAND, nu NO-NAME. Carcasele brand nu vin cu grilaje ca la cele no-name... Este o diferenta.
|
#12
Posted 21 September 2008 - 16:56
RaduG, on Sep 21 2008, 17:36, said: Dupa cum vedeti articolul se refera la carcase BRAND, nu NO-NAME. Carcasele brand nu vin cu grilaje ca la cele no-name... Este o diferenta. Edited by S3rban77, 21 September 2008 - 16:57. |
#13
Posted 21 September 2008 - 17:08
Ca sa terminam o data povestea asta: [ http://www.itdirect.ro/lib/images/uploads/products/12011655870_DSC_3109.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Vrei sa zici ca aia optureaza iesirea si suiera? Sincer vorbind, cele de la carcasele no-name sunt diferite, o spun pentru ca mi-au trecut multe carcase prin mana. Iti dai seama ca baietii aia nu-s chiar asa dobitoci, ca nu scriau articolul. Si cu asta am termiant povestea. |
#14
Posted 21 September 2008 - 17:20
RaduG, on Sep 21 2008, 18:08, said: Ca sa terminam o data povestea asta: [ http://www.itdirect.ro/lib/images/uploads/products/12011655870_DSC_3109.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Vrei sa zici ca aia optureaza iesirea si suiera? Sincer vorbind, cele de la carcasele no-name sunt diferite, o spun pentru ca mi-au trecut multe carcase prin mana. Iti dai seama ca baietii aia nu-s chiar asa dobitoci, ca nu scriau articolul. Si cu asta am termiant povestea. Ma rog ... vorba ta ... discutia ~ inchisa Edited by S3rban77, 21 September 2008 - 17:21. |
#15
Posted 21 September 2008 - 18:47
e deja pe duse era ventilatoarelor uitati noua generatie de sisteme de racire fara nici o piese in miscare http://gizmodo.com/3...e-fan-in-action
|
|
#16
Posted 21 September 2008 - 18:49
siralex, on Sep 21 2008, 19:47, said: e deja pe duse era ventilatoarelor uitati noua generatie de sisteme de racire fara nici o piese in miscare http://gizmodo.com/3...e-fan-in-action |
#17
Posted 21 September 2008 - 21:00
Burebista are un P182 si nu i-a taiat grilajele
la viteza mica,nu prea e ce rezistenta sa opuna |
#18
Posted 22 September 2008 - 15:56
mascotzel, on Sep 21 2008, 22:00, said: Burebista are un P182 si nu i-a taiat grilajele la viteza mica,nu prea e ce rezistenta sa opuna in primul rand il citez pe mescotzel. in al doilea rand io am inteles din articolul acela ca trebuie sa ai conostiinte medii in asamblarea componentelor it, nu sa te apuci sa tai cu flexu sau cu clestele. daca ai minim carcasa cu venturi de 120 cum de altfel se specifica acolo si le reglezi turatia(la fel se specifica) nu ai nici o problema cu grilajele la fel cum a spus si mascotzel. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users