Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Amintiri despre Romtelecom
Last Updated: Apr 20 2024 05:33, Started by
djl
, Sep 16 2008 13:17
·
16
#1513
Posted 17 June 2015 - 14:48
Păcat că la noi nu s-a păstrat nici măcar o centrală din aia.
P.S. Mai târziu o să scanez o imaginie |
#1514
Posted 17 June 2015 - 15:05
Cand te gandesti ca tot ce s-a facut in tara asta in comunism, s-a facut cu resursele din bogatia tarii. Ca asa ne-a fost norocul, sa ne dea Dumnezeu o tara ca nicio alta: o tara bogata, o tara frumoasa, o tara la care au ravnit multe popoare de-a lungul secolelor. Dar ne-a dat Dumnezeu si un hram de putori ordinare si caractere reprobabile. Si ca dupa 1990 aceste resurse au inceput sa fie vandute la 5 usd tona si sa ajunga in alte tari. Cred ca Ceausescu se intoarce acum in mormant!
|
#1515
Posted 17 June 2015 - 15:13
Rao633, on 26 aprilie 2015 - 13:41, said:
Se interpreteaza automat. Centrala se livreaza cu niste cititoare de benzi, care sumarizeaza pentru fiecare abonat consumul. Dar stiu ca Romtelecom a implementat in 1995 sistemul Call-Collection, pentru toate centralele sale digitale si pentru PentaConta. Call-Collection e un sistem computerizat care centralizeaza call-logurile si permite accesul instantaneu la istoricul traficului pe orice linie. Sistemul nu functiona pe tehnologii rotative sau step-by-step. Kyky, ai vazut cum arata un calculator in anii '60 - '70? Niste dulapuri imense care faceau taskurile pe care le face azi un laptop minuscul. Centralele telefonice digitale veneau la pachet cu astfel de sisteme computerizate. Primele sisteme automate de taxare au aparut la sfarsitul anilor '50. Odata cu aparitia tehnologiei cross-bar. Informatiile erau stocate pe cartele de carton (cred ca stii cum arata), apoi erau citite cu ajutorul unor masini cititoare de cartele, apoi informatiile erau sumarizate pentru facturare. Inainte de anii '50 apelurile locale erau netaxabile, iar pentru cele interurbane taxarea se facea prin completarea manuala a bonurilor de taxare de catre operatorul care deservea apelul. La un an grecii de la OTE au platit 300 de milioane de dolari prima transa ,iar restul au platit din profitul obtinut de RomTelecom. Pe linga ce ai spus Collection iti oferea si alte facilitati in centralele penta. |
#1517
Posted 22 June 2015 - 19:57
Un videoclip cu sala de operare pentru doua centrale Pentaconta instalate in 1979 si 1982, fiecare cu cate 10.400 de linii instalate. Apar foarte frumos in videoclip contoarele individuale pentru fiecare abonat. Matricile de comutatie sunt inchise cu capace metalice ca sa nu se prafuiasca echipamentele. Centralele erau computerizate dupa tehnologia anilor '70: se vad calculatoarele personale de la care era comandata centrala. Ultimele imagini sunt cu sistemele automate de mesagerie, similar cu ora exacta la noi si mesaje automate inregistrate.
Era un big event sa lucrezi intr-un astfel de colos tehnic in acele vremuri. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/duNOqoqO8Kg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#1518
Posted 22 June 2015 - 20:13
@Rao, si toti contorii aceia din rack se citeau manual?
|
#1519
Posted 22 June 2015 - 20:17
biogood, on 22 iunie 2015 - 20:13, said:
@Rao, si toti contorii aceia din rack se citeau manual? Aproape manual. Fiecare matrice de contori se fotografia o data pe luna. Pozele erau dovada traficului. Apoi pozele erau trimise la departamentul de facturare unde se centraliza traficul si se emiteau facturi. Pe langa contoare, facturarea insemna centralizarea altor apeluri care nu erau contorizate de centrala (apelurile internationale, apeluri deservite de operator, servicii speciale, etc). Era ceva treaba la facturare, intr-adevar. Observi ca in videoclip, matricile de contori erau securizate cu fir si plomba metalica. Era mare ilegalitate sa intri in acei contori. Dar la noi in românica se faceau multe aranjamente, cel putin asa scriu pe forum cei care au lucrat in Penta. Edited by Rao633, 22 June 2015 - 20:20. |
#1520
Posted 22 June 2015 - 20:24
In conditiile astea, probabil ca numai la facturare angajau o armata de oameni: citeste pozele, extrage datele din ele, centralizeaza restul, emite facturi, arhiveaza, etc.Asta fara sa mai vorbim de erorile umane, absolut inevitabile, care necesitau si ele munca de corectie.
Rao633, on 22 iunie 2015 - 20:17, said:
Observi ca in videoclip, matricile de contori erau securizate cu fir si plomba metalica. Era mare ilegalitate sa intri in acei contori. Dar la noi in românica se faceau multe aranjamente, cel putin asa scriu pe forum cei care au lucrat in Penta. Edited by biogood, 22 June 2015 - 20:24. |
#1521
Posted 22 June 2015 - 20:30
biogood, on 22 iunie 2015 - 20:24, said:
In conditiile astea, probabil ca numai la facturare angajau o armata de oameni: citeste pozele, extrage datele din ele, centralizeaza restul, emite facturi, arhiveaza, etc.Asta fara sa mai vorbim de erorile umane, absolut inevitabile, care necesitau si ele munca de corectie. Da, am vazut ca erau sigilate exact cum era sigilat inainte contorul de curent electric, cu sfoara si plumb. Pai in 1995 Romtelecom avea 45000 de angajati, care deserveau o retea de 3 milioane de abonati. Ulterior, dupa 2000 telefonia a ajuns la 4.4 milioane abonati, iar numarul de angajati a inceput sa scada. Azi sunt in jur de 2000 de angajati, la 2.2 milioane abonati (telefonie+ net, inseparabile). Cand avem nitica rabdare, putem calcula nr mediu de angajati la 1000 de abonati. Atunci si acum. |
#1522
Posted 22 June 2015 - 20:40
Putem calcula, insa riscam sa comparam lucruri care nu se prea pot compara, poate doar in masura f mica - una era tehnologia in 1995 si volumul de munca cerut pentru a tine up and running (exemplul cu facturarea, anterior, e foarte bun) si alta in 2015.
|
|
#1523
Posted 24 June 2015 - 22:49
Rao633, on 22 iunie 2015 - 19:57, said:
Un videoclip cu sala de operare pentru doua centrale Pentaconta instalate in 1979 si 1982, fiecare cu cate 10.400 de linii instalate. Apar foarte frumos in videoclip contoarele individuale pentru fiecare abonat. Matricile de comutatie sunt inchise cu capace metalice ca sa nu se prafuiasca echipamentele. Centralele erau computerizate dupa tehnologia anilor '70: se vad calculatoarele personale de la care era comandata centrala. Ultimele imagini sunt cu sistemele automate de mesagerie, similar cu ora exacta la noi si mesaje automate inregistrate. Era un big event sa lucrezi intr-un astfel de colos tehnic in acele vremuri. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/duNOqoqO8Kg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Dar in limbaj penta se numesc "bare incrucisate" Cross-Bars. Penta nu era compiuterizata. Ce zici tu ca erau inchise cu capace se numeau cadru de echipament. Tot ce spui e asa din auzite nu? PS.Am lucrat 23 de ani in centrale Penta din Bucuresti ca parte de test. Intr-o penta personalul se impartea in: Testori care se ocupa de partea electrica. Reglori care se ocupau de partea mecanica. |
#1524
Posted 24 June 2015 - 23:42
ANTYR, on 24 iunie 2015 - 22:49, said: Ce frumos suna "matrice de comutatie" Dar in limbaj penta se numesc "bare incrucisate" Cross-Bars. Penta nu era compiuterizata. Ce zici tu ca erau inchise cu capace se numeau cadru de echipament. Tot ce spui e asa din auzite nu? PS.Am lucrat 23 de ani in centrale Penta din Bucuresti ca parte de test. Intr-o penta personalul se impartea in: Testori care se ocupa de partea electrica. Reglori care se ocupau de partea mecanica. Nu doar din auzite. Am fost de mai multe ori in Penta 2 (Gheorgheni) de la Cluj, care avea o capacitate de 20.000 de linii, deci o centrala mare. Acolo am vazut toate elementele centralei, era in acelasi timp infricosatoare si fascinanta. Un colos pe 3 etaje. Probabil numai Strowger (step-by-step) erau mai interesante decat Penta, pentru un observator, pentru ca se putea urmari cu ochiul liber cum progreseaza apelul, cifra la care se pozitioneaza fiecare selector, etc. Centrala din clipul pe care l-am postat (o centrala Braziliana), era comandata computerizat. Cele din Romania au fost computerizate prin 1995. Edited by Rao633, 24 June 2015 - 23:45. |
#1525
Posted 25 June 2015 - 14:35
Rao633, on 24 iunie 2015 - 23:42, said:
Nu doar din auzite. Am fost de mai multe ori in Penta 2 (Gheorgheni) de la Cluj, care avea o capacitate de 20.000 de linii, deci o centrala mare. Acolo am vazut toate elementele centralei, era in acelasi timp infricosatoare si fascinanta. Un colos pe 3 etaje. Probabil numai Strowger (step-by-step) erau mai interesante decat Penta, pentru un observator, pentru ca se putea urmari cu ochiul liber cum progreseaza apelul, cifra la care se pozitioneaza fiecare selector, etc. Centrala din clipul pe care l-am postat (o centrala Braziliana), era comandata computerizat. Cele din Romania au fost computerizate prin 1995. Daca te referi la Call Collection aia nu inseamna ca ,centrala era comandata computerizat. Prima data a fost implementat in 1994 un sistem asemanator call colection in sud-est3 bucuresti (era centrala mea) ,a fost doar in teste. In fiecare centrala cel putin in Bucuresti eram maxim 2-3 insi care stiam cu adevarat Penta ,restul erau umplutura. |
#1526
Posted 01 July 2015 - 16:53
E cam off-topic, dar asta e cel mai apropiat topic.
In US, incepand cu anii '80 multe posturi radio au inceput sa emita prin retelele de telefonie. Abonatii apelau un numar normal si ascultau live emisiunile. Un astfel de post radio este Free Talk Live Radio, cu numeroase momente interactive si care trateaza teme sociale, politice, extrem de interesante. Accesul la Free Talk Live Radio se face apeland: +1 213 493 0308 Dupa cum se vede in local area code (213), accesul se face prin reteaua AT&T Los Angeles. Cum majoritatea ofertelor la operatorii mobili din Romania includ apeluri nelimitate catre USA, radio-ul se poate asculta gratis din Romania, utilizand legatura telefonica prin satelit sau transoceanica. Am fost si eu curios si am sunat la acel numar. In iphone se aude foarte ok. |
#1528
Posted 02 July 2015 - 00:17
Fibre optice transoceanice sunt, cauta cu Internet's Undersea World si ai sa vezi ce paienjenis de FO e sub toate marile.
Merge de pe fixul de RDS, am format acum +1 213 493 0308 pe DECT (cu 00 in loc de +), se aude perfect, am ascultat 5 minute. Vorbeau despre Grecia. |
#1529
Posted 02 July 2015 - 00:57
Neaceasca85, on 02 iulie 2015 - 00:17, said: Fibre optice transoceanice sunt, cauta cu Internet's Undersea World si ai sa vezi ce paienjenis de FO e sub toate marile. Merge de pe fixul de RDS, am format acum +1 213 493 0308 pe DECT (cu 00 in loc de +), se aude perfect, am ascultat 5 minute.Vorbeau despre Grecia. Exact, unul dintre subiecte era Grecia. Dar ce imi place la americani e ca pun foarte mare pret pe interactivitate. In emisiunile lor de radio realizatorii vorbesc mult cu poporul. Imi e clar ca nu sunt o natiune de pămpălăi. Ai grija cu RDS-ul sa nu te umfle la factura. |
#1530
Posted 02 July 2015 - 08:57
O să văd și eu ce pot asculta pe acolo.
Totuși e puțin ciudat că poți auzi ce fac oamenii în casă |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users