Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Drum de servitute

- - - - -
  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1
boggy20031983

boggy20031983

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 07.08.2006
problema e legata de latimea unui drum de acces. Intentionez impreuna cu mai multe persoane sa cumparam un teren. terenul are 5000 mp, o latime de 21 m in acelasi timp fiind si deschidere la DJ si lungimea de 238-240 m. Se vor cumpara 5 parcele, primele 3 de la drumul judetean de cate aprox 600 mp, ultimele 2 impartind ceea ce ramane in mod egal. Am auzit diferite parere despre drumul de acces intre proprietati. Poate cineva sa imi zica exact cum putem face o cale de acces cat mai ingusta pentru a ne ramane cat mai mult teren construibil?

Edited by punkt, 05 August 2008 - 10:28.


#2
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
Servitute de 3 m. Totusi servitutea este limitata ca si lungime. Nu cunosc detalii in momentul asta.

#3
boggy20031983

boggy20031983

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 07.08.2006

View Postpunkt, on Aug 5 2008, 11:27, said:

Servitute de 3 m. Totusi servitutea este limitata ca si lungime. Nu cunosc detalii in momentul asta.

stiam ca poti face drum de servitute de 4 m pe 150 m

#4
CristiALF

CristiALF

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 02.10.2007
Servitutea de 3m auzisem ca ar fi valabila doar pentru distante de pana in niste zeci de metri (30-40-50, ceva de genul asta).
E o problema interesanta si mi se pare ca depinde foarte mult si de alte aspecte: lungima, daca da in alta strada de exemplu, etc... Si intotdeauna e o problema delicata... Eu am avut in vedere un teren in Popesti, foarte aproape de metrou IMGB. Terenul avea in total cam 3500mp, deschidere 21m x 170m aprox lungime. Trebuia parcelat, cu drum de acces pe una din laturile mari. Initial era vorba de drum de 4m latime (asa cum erau si alte strazi similare in zona), dar datorita unor frictiuni politice :), cand s-a ajuns la Primaria cu propunerea, au inceput problemele: ca e prea ingust drumul, ditr-o data a reaparut o lege reactivata de 2 zile :D, ca trebuie PUZ (desi terenul era intravilan PUG, intre case..) sa se vada ce se face cu drumul, ca stai asa ca facem noi (primaria) o propunere de parcelare, cu drum latit la mijloc sa poata intoarce masina :), ca asa, ca pe dincolo...si se tergiversa problema mama-mama...trebuind sa renunt la teren. Deci uite cate belele poate cauza problema unui drum..
Din cate stiu, in prezent, in mod normal si teoretic, drumurile (pentru o parcelare ce include suprafete mai mari banuiesc..) se lasa destul de late, ajungand si la 8m latime....Dar..incurcate sunt caile Domnului..

#5
brigazile_martirilor

brigazile_martirilor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,969
  • Înscris: 09.07.2008

View PostCristiALF, on Aug 5 2008, 11:55, said:

Servitutea de 3m auzisem ca ar fi valabila doar pentru distante de pana in niste zeci de metri (30-40-50, ceva de genul asta).
E o problema interesanta si mi se pare ca depinde foarte mult si de alte aspecte: lungima, daca da in alta strada de exemplu, etc... Si intotdeauna e o problema delicata... Eu am avut in vedere un teren in Popesti, foarte aproape de metrou IMGB. Terenul avea in total cam 3500mp, deschidere 21m x 170m aprox lungime. Trebuia parcelat, cu drum de acces pe una din laturile mari. Initial era vorba de drum de 4m latime (asa cum erau si alte strazi similare in zona), dar datorita unor frictiuni politice :), cand s-a ajuns la Primaria cu propunerea, au inceput problemele: ca e prea ingust drumul, ditr-o data a reaparut o lege reactivata de 2 zile :D, ca trebuie PUZ (desi terenul era intravilan PUG, intre case..) sa se vada ce se face cu drumul, ca stai asa ca facem noi (primaria) o propunere de parcelare, cu drum latit la mijloc sa poata intoarce masina :), ca asa, ca pe dincolo...si se tergiversa problema mama-mama...trebuind sa renunt la teren. Deci uite cate belele poate cauza problema unui drum..
Din cate stiu, in prezent, in mod normal si teoretic, drumurile (pentru o parcelare ce include suprafete mai mari banuiesc..) se lasa destul de late, ajungand si la 8m latime....Dar..incurcate sunt caile Domnului..


Daca vreti sa faceti partajarea inainte de a construi ceva pe aceste loturi e f posibil ca sa va oblige primaria sa lasati un drum de servitute de minim 5 m
(ptr masina de pompieri,etc)

Daca deja ati construit (cu terenul in proprietate comuna) si ati lasat acest drum la 3,5 m-4 m, nu mai au ce sa va faca, il lasa asa cum e.

3 m teoretic ar trebui sa ajunga,ptr masini mici cel putin merge..dar mai tb sa intre si masini mai mari, cife de beton, masini ptr materiale de constructii..
la 3,5 m ar fi ok daca lasati

#6
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004
Este scris in Regulamentul general de urbanism.
    


Quote

ARTICOLUL 25
Accese carosabile

(1) Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă există posibilități de acces la drumurile publice, direct sau prin servitute, conform destinației construcției. Caracteristicile acceselor la drumurile publice trebuie să permită intervenția mijloacelor de stingere a incendiilor.

(2) În mod excepțional se poate autoriza executarea construcțiilor fără îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (1), cu avizul unității teritoriale de pompieri.

(3) Numărul și configurația acceselor prevăzute la alin. (1) se determină conform anexei nr. 4 la prezentul regulament.

(4) Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului și autorizației speciale de construire, eliberate de administratorul acestora.

Anexa 4.
4.11. - Construcții de locuințe
    4.11.1. - Pentru locuințe unifamiliale cu acces și lot propriu se vor asigura:
    - accese carosabile pentru locatari;
    - acces carosabil pentru colectarea deșeurilor menajere și pentru accesul mijloacelor de stingere a incendiilor;
    - alei (semi)carosabile în interiorul zonelor parcelate, cu o lungime de maximum 25 m vor avea o lățime de minimum 3,5 m, iar pentru cele cu lungimi mai mari de 25 m vor fi prevăzute supralărgiri de depășire și suprafețe pentru manevre de întoarcere;
    - în cazul unei parcelări pe două rânduri, accesele la parcelele din spate se vor realiza prin alei de deservire locală (fundături):
       - cele cu o lungime de 30 m - o singură bandă de 3,5 m lățime;
       - cele cu o lungime de maximum 100 m - minimum 2 benzi (total 7 m), cu trotuar cel puțin pe o latură și supralărgiri pentru manevre de întoarcere la capăt.
    4.11.2. - Pentru locuințe semicolective cu acces propriu și lot folosit în comun se vor asigura:
    - accese carosabile pentru locatari;
    - accese de serviciu pentru colectarea deșeurilor menajere și pentru accesul mijloacelor de stingere a incendiilor;
    - în cazul unei parcelări pe două rânduri, accesele la parcelele din spate se vor realiza prin alei de deservire locală (fundături):
       - cele cu o lungime de maximum 30 m - o singură bandă de 3,5 m lățime;
       - cele cu o lungime de 30 m până la maximum 100 m - minimum 2 benzi (total 7 m), cu trotuar cel puțin pe o latură; supralărgiri pentru manevre de întoarcere la capăt.
    4.11.3. - Locuințele colective cu acces și lot folosit în comun vor fi prevăzute cu:
    - accese carosabile pentru locatari;
    - accese de serviciu pentru colectarea deșeurilor menajere și pentru accesul mijloacelor de stingere a incendiilor;
    - accese la parcaje și garaje.

    4.12. - Toate categoriile de construcții
    Pentru toate categoriile de construcții și amenajări se vor asigura accese pentru intervenții în caz de incendiu, dimensionate conform normelor pentru trafic greu.
    În cazul construcțiilor ce formează curți interioare, asigurarea accesului vehiculelor de pompieri se va face prin ganguri cu o lățime minimă de 3 m și o înălțime de 3,5 m.
    Accesele și pasajele carosabile nu trebuie să fie obstrucționate prin mobilier urban și trebuie să fie păstrate libere în permanență.


#7
CristiALF

CristiALF

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 02.10.2007
E destul de clar citatul, dar in realitate, in anumite locatii, se accepta si drumuri mai inguste de 7m (de ex 5m), si alte asemenea mici concesii :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate