frana de motor VS frana normala
#1
Posted 17 July 2008 - 13:06
a fost taica-miu mai devreme pe la mine si m-a cam bagat in ceata cu o chestie
are vreo 45.000 la papuc si cica tocmai a schimbat placutele de frana (nu stiu daca e prima sau a 2-a oara). chiar daca nu merge cu viteza si nu cara greutate. l-am luat si eu cu frana de motor si chestii de genul si mi-a zis ca habar n-am ce-i intr-un motor daca pun frana de motor cand nu e gheata pe jos. adevarul este ca a avut masini de prin '85 si nu a fost niciodata cu ele in service pana la papucul asta sa-i faca reviziile. toate reparatiile le-a facut in fata blocului cu mafia lui. se si pricepe ca e inginer. ce m-a bagat in ceata a fost ca mi-a zis ca majoritatea motoarelor distruse prematur au cedat datorita franei de motor care distruge cuzinetii. in principal cuzinetii, dar nu numai astia. mai e si chestia ca in cutie si diferential dintii nu se mai aseaza pe "fata" ci pe "spate" si alte chestii care nu ar face prea bine masinii. are dreptate cu treaba asta cu frana de motor si cuzinetii sau asa era odata? ca daca ar fi asa da-le dracu de placute. mai bine le schimbi mai des decat sa desfaci motorul. Edited by undercoverbrother, 17 July 2008 - 13:08. |
#2
Posted 17 July 2008 - 13:14
undercoverbrother, on Jul 17 2008, 14:06, said: a fost taica-miu mai devreme pe la mine si m-a cam bagat in ceata cu o chestie are vreo 45.000 la papuc si cica tocmai a schimbat placutele de frana (nu stiu daca e prima sau a 2-a oara). chiar daca nu merge cu viteza si nu cara greutate. l-am luat si eu cu frana de motor si chestii de genul si mi-a zis ca habar n-am ce-i intr-un motor daca pun frana de motor cand nu e gheata pe jos. adevarul este ca a avut masini de prin '85 si nu a fost niciodata cu ele in service pana la papucul asta sa-i faca reviziile. toate reparatiile le-a facut in fata blocului cu mafia lui. se si pricepe ca e inginer. ce m-a bagat in ceata a fost ca mi-a zis ca majoritatea motoarelor distruse prematur au cedat datorita franei de motor care distruge cuzinetii. in principal cuzinetii, dar nu numai astia. mai e si chestia ca in cutie si diferential dintii nu se mai aseaza pe "fata" ci pe "spate" si alte chestii care nu ar face prea bine masinii. are dreptate cu treaba asta cu frana de motor si cuzinetii sau asa era odata? ca daca ar fi asa da-le dracu de placute. mai bine le schimbi mai des decat sa desfaci motorul. pai de aia repara masina in fata blocului , ca le are cu frana . zi-mi tu , arborele cotit se roteste pe cuzinet sau pe o pelicula fina-fina de ulei ? si inca ceva : cuzinetii de la turci nu-s buni , nu au toate tratamentele . nu stiu daca include si tratamentul cu CIF ( curent de inalta frecventa) |
#3
Posted 17 July 2008 - 13:17
#4
Posted 17 July 2008 - 13:20
#5
Posted 17 July 2008 - 13:27
sa stii ca nu a avut probleme cu masinile. mai mult a reparat pe la altii.
shteck2k6, on Jul 17 2008, 14:17, said: Si eu sunt de parere ca frana de motor trebuie folosita iarna cand aderenta este minima. offtopic. nu inteleg ce vrei sa zici. asa le zic eu. cand ne-am mutat pe timpul lui ceasca in blocul unde stau si acum ai mei, cam toti erau de aceeasi varsta, cu copii de aceeasi varsta si majoritatea inca stau acolo. s-a format un grup care acum daca nu mai joaca fotbal si tenis cu piciorul ca in tinerete stau la bere in parcare. asa le zic eu. cand il cauta vreun vecin ii ziceam vezi ca te cauta mafia si asa a ramas. |
#6
Posted 17 July 2008 - 14:04
eu tot nu inteleg care e problema daca a schimbat placutele de frana la 45000 km , mi se pare normal mai ales la o dacie papuc care teoretic ar trebui sa mearga mai incarcata.
Frana de motor nu afecteaza pentru ca nu produce forte mai mari decat produce motorul prin explozii ... singura chestie e ca totul se invarte in sens invers (e acelasi lucru mecanic) doar ca nu se mai produce nici o explozie in motor (injectoarele se inchid - recunosc ca nu stiu exact cum e la masinile pe carburator) . |
#7
Posted 17 July 2008 - 14:13
pt ca am impresia ca le-a mai schimbat odata.
dar nu partea asta ma intereseaza ci daca motorul in general (dar mai ales cuzinetii cum zicea el) are de suferit pt ca e "inpins". iarasi el lasa pe liber inainte de semafor si chiar la vale uneori. eu stiam ca nu e prea bine. (pt cutie? ca nu mai stiu exact de ce) |
#8
Posted 17 July 2008 - 14:30
Motorul nu are de suferit decat daca executi frane de motor disperate, la 100km/h bagi a 2-a sau ceva de genul asta, deoarece ce va supratura => uzura.
Cel mai mult au de suferit planetarele si, in mai mica masura, cutia de viteze. In general, insa, e vorba de grad de uzura insignifiant. Eu consider ca frana de motor trebuie folosita cand circuli pe carosabil umed, polei, ori esti in situatia in care ai viteza prea mare, tre sa opresti brusc si o frana te-ar trimite in derapaj. Pe timp frumos, viteza legala, nu ai de ce sa faci frana de motor. Bineee, stiu ca sunt multi cunoscatori care fac frana de motor absolut inutil ca sa se cace pe ei ce mari soferi sunt. "Tinere, eu in '62, pe SeReu facem dubla debraiere ca nimeni altul in colhozul meu!" Edited by eXXocet, 17 July 2008 - 14:31. |
#9
Posted 17 July 2008 - 14:30
Pai binenteles ca nu e normal, masina in viteza cat mai mult timp posibil, nu neaparat 4-3-2-1 la stop dar macar sa curga in 4, poate 3 pana aproape de oprire. Facuta lejer, la rpm mai joase cu ambreiaj cuplat usor, eventual un pic de rev-matching nu implica nici un fel de uzura suplimentara, dimpotriva se protejeaza placutele de frana.
Nici faza cu "pe fata/spate" nu tine pt. ca dintii rotilor dintate sunt tratati complet nu doar pe o fata, e chiar nepractic. Distributie curea vs. lant nu stiu ce sa zic, suna a fi mai robusta aia cu lant (ca de, e lant) dar am vazut multe motoare serioase cu distributie cu curea. Evident ca frana de motor poate genera forte foarte mari in transmisie doar daca se face ca la rally, adica atat de violent incat uneori scartaie rotile la retrogradari. |
#10
Posted 17 July 2008 - 14:59
undercoverbrother, on Jul 17 2008, 14:06, said: a fost taica-miu mai devreme pe la mine si m-a cam bagat in ceata cu o chestie are vreo 45.000 la papuc si cica tocmai a schimbat placutele de frana (nu stiu daca e prima sau a 2-a oara). chiar daca nu merge cu viteza si nu cara greutate. l-am luat si eu cu frana de motor si chestii de genul si mi-a zis ca habar n-am ce-i intr-un motor daca pun frana de motor cand nu e gheata pe jos. adevarul este ca a avut masini de prin '85 si nu a fost niciodata cu ele in service pana la papucul asta sa-i faca reviziile. toate reparatiile le-a facut in fata blocului cu mafia lui. se si pricepe ca e inginer. ce m-a bagat in ceata a fost ca mi-a zis ca majoritatea motoarelor distruse prematur au cedat datorita franei de motor care distruge cuzinetii. in principal cuzinetii, dar nu numai astia. mai e si chestia ca in cutie si diferential dintii nu se mai aseaza pe "fata" ci pe "spate" si alte chestii care nu ar face prea bine masinii. are dreptate cu treaba asta cu frana de motor si cuzinetii sau asa era odata? ca daca ar fi asa da-le dracu de placute. mai bine le schimbi mai des decat sa desfaci motorul. Intre frana de serviciu si frana de motor, nu trebuie sa existe un VS. Ele sunt complementare. Daca e folosita corect, o frana de motor este extrem de utila si nici nu dauneaza motorului. Indiferent de aderenta. (si decelerarea este tot o frana de motor) |
|
#11
Posted 17 July 2008 - 16:39
eXXocet, on Jul 17 2008, 15:30, said: Motorul nu are de suferit decat daca executi frane de motor disperate, la 100km/h bagi a 2-a sau ceva de genul asta, deoarece ce va supratura => uzura. Cel mai mult au de suferit planetarele si, in mai mica masura, cutia de viteze. In general, insa, e vorba de grad de uzura insignifiant. Eu consider ca frana de motor trebuie folosita cand circuli pe carosabil umed, polei, ori esti in situatia in care ai viteza prea mare, tre sa opresti brusc si o frana te-ar trimite in derapaj. Pe timp frumos, viteza legala, nu ai de ce sa faci frana de motor. Bineee, stiu ca sunt multi cunoscatori care fac frana de motor absolut inutil ca sa se cace pe ei ce mari soferi sunt. "Tinere, eu in '62, pe SeReu facem dubla debraiere ca nimeni altul in colhozul meu!" Iaca eu folosesc frana de motor de cate ori am ocazia... pe timp frumos si cu viteza legala... iar cu un pic de rev matching nici nu te da in nas. Si nu, nu ma cac pe mine ce sofer sunt. Mi se pare un mod bun de a ajuta din timp franarea masinii, in loc sa te proptesti cu piciorul in frana sau sa mergi cu talpa pe pedala 200m ca sa te opresti lin. Ca sa nu mai spun de uzura mai redusa a discurilor/placutelor (in curand o sa schimb si eu placutele, am vazut ca sunt pe terminate, dar m-au tinut cam dublu decat pe altii cu aceeasi masina). Si apropo, dubla debraiere (sau ma rog, versiunea moderna: heel&toe sau doar rev matching) nu fac doar soferii de SeReuri, ci si pilotii de curse.... dar intr-adevar, aia se caca pe ei ce mari soferi sunt.... Edited by cryo, 17 July 2008 - 16:41. |
#12
Posted 17 July 2008 - 20:48
Si eu folosesc frana de motor de cand ma stiu, de cate ori am ocazia, ca si un complement al franei de serviciu. Evident pastrand un echilibru (nu provocand supraturare excesiva). De regula cobor dealul cu viteza cu care il urc (deci automat in frana de motor). Consum am ca in carte, iar motoare inca nu am ucis (am avut masini cu distributie pe roti dintate, curea si acum lant). La masina dinainte am condus 110mii km cu placutele originale (pe toate 4 rotile) iar motorul nu cred ca a suferit de la micile mele frane de motor (mai merge si azi ).
Sa rulezi cu masina scoasa din viteza mi se pare ciudat si cateodata periculos, mai ales pe carosabil umed sau alunecos. Eu cred ca depinde foarte mult si de stilul de condus si de temperament. PS: Ce legatura are dubladebreiere cu frana de motor? Edited by BingoBongo, 17 July 2008 - 20:51. |
#13
Posted 17 July 2008 - 22:24
Daca masina e lasata pe liber la viteze mai mari de 60 km/h, exista o diferenta prea mare intre nr. de rotatii pe la pinioanele din cutie (ceva superior si inferior). Astfel se uzeaza prematur sincroanele.
|
#14
Posted 17 July 2008 - 22:30
robertinoo, on Jul 17 2008, 23:24, said: Daca masina e lasata pe liber la viteze mai mari de 60 km/h, exista o diferenta prea mare intre nr. de rotatii pe la pinioanele din cutie (ceva superior si inferior). Astfel se uzeaza prematur sincroanele. offtopic Am o intrebare. Ce se intampla daca la ~ 100 km/h scoti pe liber apoi incerci sa cuplezi treapta a doua sau treapta 1? p.s.: nu am curaj sa experimentez cu masina babacilor. |
#15
Posted 17 July 2008 - 22:33
Vlad_int1, on Jul 17 2008, 13:04, said: eu tot nu inteleg care e problema daca a schimbat placutele de frana la 45000 km , mi se pare normal mai ales la o dacie papuc care teoretic ar trebui sa mearga mai incarcata. Frana de motor nu afecteaza pentru ca nu produce forte mai mari decat produce motorul prin explozii ... singura chestie e ca totul se invarte in sens invers (e acelasi lucru mecanic) doar ca nu se mai produce nici o explozie in motor (injectoarele se inchid - recunosc ca nu stiu exact cum e la masinile pe carburator) . |
|
#16
Posted 18 July 2008 - 07:24
fastcarjunkie, on Jul 17 2008, 15:30, said: Evident ca frana de motor poate genera forte foarte mari in transmisie doar daca se face ca la rally, adica atat de violent incat uneori scartaie rotile la retrogradari. Incep cu ce ai scris tu fastcar. Nu ai sa vezi niciodata la o masina de strada sa scartaie rotile cand retrogradeaza. Ca sa scartaie - cele mai violente scarturi le-am vazut la.... Dacia ( nu porsche) de rally a uzinelor prin 91... - e nevoie de cuplu, compresie si cutie foarte scurta... poate ca va scartai asa un sfert de rotatie una de strada, dar e incomparabil cu una pregatita... shteck2k6, on Jul 17 2008, 14:17, said: Si eu sunt de parere ca frana de motor trebuie folosita iarna cand aderenta este minima. Edited by xtremdriving, 18 July 2008 - 07:53. |
#17
Posted 18 July 2008 - 07:24
#18
Posted 18 July 2008 - 07:33
Vlad_int1, on Jul 17 2008, 15:04, said: Frana de motor nu afecteaza pentru ca nu produce forte mai mari decat produce motorul prin explozii ... singura chestie e ca totul se invarte in sens invers (e acelasi lucru mecanic) doar ca nu se mai produce nici o explozie in motor (injectoarele se inchid - recunosc ca nu stiu exact cum e la masinile pe carburator) . In rest, frana de motor e mai mult decat benefica. unge motorul. pastreaza masina mai bine pe traiectorie etc... BingoBongo, on Jul 17 2008, 21:48, said: PS: Ce legatura are dubladebreiere cu frana de motor? robertinoo, on Jul 17 2008, 23:24, said: Daca masina e lasata pe liber la viteze mai mari de 60 km/h, exista o diferenta prea mare intre nr. de rotatii pe la pinioanele din cutie (ceva superior si inferior). Astfel se uzeaza prematur sincroanele. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users