Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...

Se poate imbunatati o poza sa se ...

Folosește cineva syncthing? ...
 Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...

smart switch fara neutru

Ierbicid pentru parul porcului.
 Smecher de talie grea

PH apa plata

Recomandare Mocheta -pe suport pa...

ram upgrade asus rog strix
 Alegere memorie USB

Manere clasice mobila sau push to...

Contact pe piele cu sangele altei...

metoda constantelor de scurtcircuit
 

Cum se circula CORECT in sensul giratoriu

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
451 răspunsuri în acest subiect

#433
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.547
  • Înscris: 06.06.2015
Referitor la lucruri ambigue, chestia e ca trebuie sa mai si gandesti uneori care este logica unei situatii, nu sa aplici ca robotul o interpretare pe care o crezi tu.

Dar, da, codul rutier romanesc lasa de dorit si mai ales semnalizarea si sistematizarea intersectiilor lasa de dorit muult de tot in Romania, si in special in Bucuresti.

Pana si Ucraina ne da lectii. Ca sa dau un exemplu:
http://www.instantst...,-189h,2.19p,1z

Asa ar trebui sa arate panoul cu indicarea benzilor de mers. In Bucuresti sunt niste rahatele mici de le vezi doar cand esti langa ele, cineva care vine prima data si nu cunoaste strazile bine are dificultati serioase. Asta cand sunt, ca in majoritatea cazurilor nu exista, si mai ales nu se mai vad nici marcajele de pe benzi. La arcul de triumf de ex intr-o buna parte a intersectiei marcajele de delimitare a benzilor sunt sterse aproape total de luni bune, politia sta si holbeaza acolo, dar nici gand sa le traseze la loc.
La Victoriei cand vii dinspre lascar si cand alegi sa mergi in sus spre aviatorilor sau la stanga e devalmasie totala, din 3 benzi se fac 4 si apoi 5-6 fara nicio logica clara. Plus coltul trotuarului dinspre palatul victoria care e aiurea.
La razoare pe panduri, de 2 ani de cand s-a modificat circulatia, nu s-au obosit sa traseze niste marcaje de delimitare a benzilor. Chiar era un capat de tara?
In alte tari nu o sa vezi asa ceva. Si mai sunt exemple cu tonele. Nu e normal, circulatia ar trebui sa fie reglementata atat de bine incat oricine trece prima data prin locul respectiv sa nu aiba nici cel mai mic dubiu, sa nu trebuiasca eventual sa se dea jos din masina sa se plimbe 10 minute in jurul intersectiei ca sa se prinda cum e pe acolo.

Editat de ipopovici11, 17 septembrie 2015 - 13:51.


#434
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009
Sa nu uitam cine e responsabil cu marcarea si (pre) semnalizarea drumurilor.
Tot incompetentii din partide. Deci, ne mai miram?
Problema care se pune:
Facem misto, radem de romani, sau putem trimite un email, scrisoare la primarie cu o solutie?

Vizualizare mesajipopovici11, pe 17 septembrie 2015 - 13:38, a scris:

Referitor la lucruri ambigue, chestia e ca trebuie sa mai si gandesti uneori care este logica unei situatii, nu sa aplici ca robotul o interpretare pe care o crezi tu.

Dar, da, codul rutier romanesc lasa de dorit si mai ales semnalizarea si sistematizarea intersectiilor lasa de dorit muult de tot in Romania, si in special in Bucuresti.

Pana si Ucraina ne da lectii. Ca sa dau un exemplu:
http://www.instantst...,-189h,2.19p,1z

Asa ar trebui sa arate panoul cu indicarea benzilor de mers. In Bucuresti sunt niste rahatele mici de le vezi doar cand esti langa ele, cineva care vine prima data si nu cunoaste strazile bine are dificultati serioase. Asta cand sunt, ca in majoritatea cazurilor nu exista, si mai ales nu se mai vad nici marcajele de pe benzi. La arcul de triumf de ex intr-o buna parte a intersectiei marcajele de delimitare a benzilor sunt sterse aproape total de luni bune, politia sta si holbeaza acolo, dar nici gand sa le traseze la loc.
La Victoriei cand vii dinspre lascar si cand alegi sa mergi in sus spre aviatorilor sau la stanga e devalmasie totala, din 3 benzi se fac 4 si apoi 5-6 fara nicio logica clara. Plus coltul trotuarului dinspre palatul victoria care e aiurea.
La razoare pe panduri, de 2 ani de cand s-a modificat circulatia, nu s-au obosit sa traseze niste marcaje de delimitare a benzilor. Chiar era un capat de tara?
In alte tari nu o sa vezi asa ceva. Si mai sunt exemple cu tonele. Nu e normal, circulatia ar trebui sa fie reglementata atat de bine incat oricine trece prima data prin locul respectiv sa nu aiba nici cel mai mic dubiu, sa nu trebuiasca eventual sa se dea jos din masina sa se plimbe 10 minute in jurul intersectiei ca sa se prinda cum e pe acolo.

Politia ar trebui sa amendeze si primaria :lol: dar culmea, alesii romanilor, spun ca bani de amenda sa se intoarca tot la primarie...

#435
salex

salex

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 274
  • Înscris: 05.09.2005
Ok, sa ingropam securea. Viata e scurta ca sa o pierdem in polemici.

Offtopic, nelegat de giratorii:
In Bucuresti sint destule greseli, zic eu, de marcare defectuoasa, altele nastrușnice, iar altele criminale de-a dreptul. Un exemplu e cel de la magazinul PROSPER (Buc. MihaiBravu ). Cei care vin dinspre Laborator si nu stiu zona, se trezesc ca brusc benzile isi modifica alura in curba (ca sa faca loc unei benzii dedicate stinga).

Poza pe GoogleMaps nu arata cu acuratete pericolul situatiei  https://www.google.r...3ec7e5842?hl=ro

#436
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009
Salex, tu ai facut vreun email primariei cu politia in copie pentru chestiile astea?
Eu, cat am fost in tara am reusit modificarea a 2 semne de circulatie

#437
salex

salex

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 274
  • Înscris: 05.09.2005
Politiei nu m-am adresat inca, recunosc. Chiar e buna ideea, sa vedem ce parere au despre semnalizarea rutiera actuala din Bucuresti.

Pentru citeva amenajari si o reproiectare intersectie m-am adresat Primariei Buc. Le-am trimis chiar un memoriu tehnic facut pe timpul meu liber, cu studiu de caz, nivelul actual de serviciu (fluenta), bla bla chestii tehnice STAS-uri etc. Nu sint bani alocati deocamdata pentru o asemenea lucrare, mi-au scris ei ... Poate pe viitor.

#438
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009

Vizualizare mesajsalex, pe 18 septembrie 2015 - 06:27, a scris:

Politiei nu m-am adresat inca, recunosc. Chiar e buna ideea, sa vedem ce parere au despre semnalizarea rutiera actuala din Bucuresti.

Pentru citeva amenajari si o reproiectare intersectie m-am adresat Primariei Buc. Le-am trimis chiar un memoriu tehnic facut pe timpul meu liber, cu studiu de caz, nivelul actual de serviciu (fluenta), bla bla chestii tehnice STAS-uri etc. Nu sint bani alocati deocamdata pentru o asemenea lucrare, mi-au scris ei ... Poate pe viitor.

Sa nu le dai prea mult de lucru, trebuie asa cu tzaraita..., daca vrei sa iti citeasca raportul
Eu am spus ca am reusit 3 schimbari, dar nu ma intreba cate alte scrisori am trimis, :lol:
Practic cand locuiam in Roimania in fiecare vineri intre 30 si 60 de min le acordam societatii. Nu ma interesa daca cineva ma ia in seama, daca ma aplauda, daca face un follow-up. Nu ma asteptam la nimic.
Politia iti va raspunde ca nu e de competenta ei.
D-aia ti-am propus sa scrii la primaria de sectror si cu politia in copie (nu politia comunitare, care tine tot de primarie)
Succes.

#439
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.711
  • Înscris: 10.11.2007

Vizualizare mesajtitoo, pe 21 iulie 2015 - 20:56, a scris:

Zau? In care articol de lege se specifica ceea ce sustii,vorbesc de legislatia romana? Daca tu interpretezi regulamentul asa cum crezi asta nu inseamna ca are legatura cu realitatea. Eu nu circul asa,iti dadeam niste exemple pentru a te face sa realizezi eroarea in care te afli. Spui ca e ca o intersectie normala dupa care te contrazici si afirmi ca e ca un ceas....pai hotaraste-te ca nu-i tot una. Stanga in sens poti face cand treci pe o banda superioara, sau ma rog daca tu vrei sa te urci pe rond esti liber sa o faci. In rest sunt de acord, dar ceea ce spui face ca circulatia sa fie mai ordonata in sens,traficul sa se fluidizeze optim si bunul simt ne spune ca exact asa e corect sa procedam. Doar ca legal unul care intra pe bsanda 1 si paraseste sensul pe a sasea iesire, conform legislatiei nu poate fi sanctionat pentru ca nu incalca niciun articol prevazut in regulamentul care reglementeaza circulatia pe drumurile publice. Exceptie fac locurile in care exista marcaje in mod expres pe carosabil...ori in 90% din sensurile giratorii din Romania nu exista astfel de marcaje.Daca vrei iti pot da exemple ipotetice si vei ajunge la concluzia ca in sens se respecta paragraful care face referire la circulatia pe benzi .Sa inteleg din spusele tale ca cel care pareseste sensul pe a sasea iesire( incadrandu-se la intrarea in sens direct pe banda 2) o poate face direct de pe banda doi,sau e obligat sa schimbe banda in sens pentru ca iesirea sa se execute de pe banda unu?


Iaca-ta prietene... au trecut 2(doi) ani.... de la postarea mea unde iti indicam cum se procedeaza intr-un sens giratoriu.
S-a reglementat si in Romania acum, exact ceea ce ti-am spus eu atunci.

Ce ti-e si viata asta nu-i asta?

#440
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.404
  • Înscris: 19.03.2007

Vizualizare mesajSkytalker, pe 06 iunie 2017 - 20:42, a scris:



Iaca-ta prietene... au trecut 2(doi) ani.... de la postarea mea unde iti indicam cum se procedeaza intr-un sens giratoriu.
S-a reglementat si in Romania acum, exact ceea ce ti-am spus eu atunci.

Ce ti-e si viata asta nu-i asta?
Si ce s-a reglementat ? Sunt aceleasi reguli....poate vrei sa spui ca intre timp ai aprofundat si  ai mai invatat si tu cate ceva.

#441
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 9.322
  • Înscris: 02.02.2006

Vizualizare mesajSkytalker, pe 06 iunie 2017 - 20:42, a scris:

Iaca-ta prietene... au trecut 2(doi) ani.... de la postarea mea unde iti indicam cum se procedeaza intr-un sens giratoriu.
S-a reglementat si in Romania acum, exact ceea ce ti-am spus eu atunci.

Ce ti-e si viata asta nu-i asta?
Iaca nu s-a reglementat nimic. Posted image Clipul respectiv nu are susținere legală. Poate, din punctul lor de vedere, ar intra la ”bune practici și recomandări”. La ”obligații” nu are cum. E un clip făcut nițel cam prost.

Vrei să-ți demonstrez? Fix cu același clip o fac. Urmărește-l cu atenție până la capăt. Sau îți dau mură-n gură: de la minutul 5:10. Sau citește textul de pe acea pagină, până la ultimul paragraf. Ia vezi, ce zice? Cine are prioritate, cel de pe banda 1, sau cel de pe 2?

Editat de alexcrist, 07 iunie 2017 - 14:24.


#442
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.711
  • Înscris: 10.11.2007

Vizualizare mesajtitoo, pe 07 iunie 2017 - 12:22, a scris:

Si ce s-a reglementat ? Sunt aceleasi reguli....poate vrei sa spui ca intre timp ai aprofundat si  ai mai invatat si tu cate ceva.
Prietene...ramine cum ne-am inteles. Posted image

Vizualizare mesajalexcrist, pe 07 iunie 2017 - 14:24, a scris:

Iaca nu s-a reglementat nimic. Posted image Clipul respectiv nu are susținere legală. Poate, din punctul lor de vedere, ar intra la ”bune practici și recomandări”. La ”obligații” nu are cum. E un clip făcut nițel cam prost.

Vrei să-ți demonstrez? Fix cu același clip o fac. Urmărește-l cu atenție până la capăt. Sau îți dau mură-n gură: de la minutul 5:10. Sau citește textul de pe acea pagină, până la ultimul paragraf. Ia vezi, ce zice? Cine are prioritate, cel de pe banda 1, sau cel de pe 2?
Prioritate are cel de pe banda1. Asa am sustinut si explicat in posturile mele.
Probabil ca ar tb recitite pentru cine este interesat.

In final, asa cum s-a mai procedat, se vor traduce prevederile din legislatia franceza si se vor importa in legislaia romana.
Pasul inainte este faptul ca manevra se preda destul de corect in scoala de soferi ceea ce nu se intimpla acum doi ani.

Editat de Skytalker, 07 iunie 2017 - 15:16.


#443
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 9.322
  • Înscris: 02.02.2006

Vizualizare mesajSkytalker, pe 07 iunie 2017 - 15:14, a scris:

Prioritate are cel de pe banda1. Asa am sustinut si explicat in posturile mele.
Probabil ca ar tb recitite pentru cine este interesat.
Eu văd că zici fix invers. https://forum.softpe...st&pid=17560370
Dacă îmi scapă ceva, scuze anticipate.

Vizualizare mesajSkytalker, pe 07 iunie 2017 - 15:14, a scris:

In final, asa cum s-a mai procedat, se vor traduce prevederile din legislatia franceza si se vor importa in legislaia romana.
Pasul inainte este faptul ca manevra se preda destul de corect in scoala de soferi ceea ce nu se intimpla acum doi ani.
Și acum 2 ani se preda același lucru. Cel puțin unde am făcut eu. Dar repet, sub rezerva de ”recomandare” nescrisă, nu de obligație legală. Și, ca atare, nicio școală sau instructor nu era obligat s-o prezinte. Nici atunci, nici acum.
Sub același pretext al recomandărilor am fost sfătuit să mă asigur și unde am prioritate, sau să anticipez anumite situații. Obligație legală? Niciuna.

Deci, ca să te citez: rămâne cum am stabilit: banda 1 are prioritate și poți ieși la orice ieșire vrei, indiferent pe unde intri. Benzile superioare sunt pentru optimizarea traficului, dar nu oferă prioritate la ieșire sau în nicio altă situație. Nici în sensul giratoriu, nici pe drum drept.

Editat de alexcrist, 07 iunie 2017 - 16:05.


#444
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.711
  • Înscris: 10.11.2007

Vizualizare mesajalexcrist, pe 07 iunie 2017 - 16:02, a scris:

Eu văd că zici fix invers. https://forum.softpe...st&pid=17560370
Dacă îmi scapă ceva, scuze anticipate.


Și acum 2 ani se preda același lucru. Cel puțin unde am făcut eu. Dar repet, sub rezerva de ”recomandare” nescrisă, nu de obligație legală. Și, ca atare, nicio școală sau instructor nu era obligat s-o prezinte. Nici atunci, nici acum.
Sub același pretext al recomandărilor am fost sfătuit să mă asigur și unde am prioritate, sau să anticipez anumite situații. Obligație legală? Niciuna.

Deci, ca să te citez: rămâne cum am stabilit: banda 1 are prioritate și poți ieși la orice ieșire vrei, indiferent pe unde intri. Benzile superioare sunt pentru optimizarea traficului, dar nu oferă prioritate la ieșire sau în nicio altă situație. Nici în sensul giratoriu, nici pe drum drept.

Citat

Aux intersections, aux intersections à sens giratoire ainsi que sur les places publiques, la priorité de passage appartient
aux conducteurs qui viennent de la droite par rapport aux conducteurs qui viennent de la gauche, quelle que soit la direction
que les conducteurs venant de la droite vont emprunter.

Atunci ca si acum fac referire la legislatia care se aplica in Franta, UK, Germania, Luxembourg ca sa insir citeva, gasesti si citatele acolo.  In aceasta legislatie e foarte clar, de pe banda 1 care este la bordura poti iesi numai la iesirile care se situeaza pina la 1/2 din cercul sensului giratoriu, in directia ta de mers. De pe banda 1 nu poti  sa iesi la o iesire care sa afla dupa 1/2 din cercul sensului giratoriu. Astfel e foarte rara situatia cind unul de pe banda 2 se ca incurca cu unul care este pe banda 1 si face trei_sferturi_ de cerc.

Facind alfel suporti consecintele.

Editat de Skytalker, 07 iunie 2017 - 18:30.


#445
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.404
  • Înscris: 19.03.2007

Vizualizare mesajSkytalker, pe 07 iunie 2017 - 15:14, a scris:

Prietene...ramine cum ne-am inteles. Posted image


Prioritate are cel de pe banda1. Asa am sustinut si explicat in posturile mele.
Probabil ca ar tb recitite pentru cine este interesat.



Ramai in lumea ta...si inca ceva, prietenii mei cunosc legislatia. Nu mai stau sa recitesc ce s-a scris acum 2 ani. Banuiesc ca asta e o gluma ca cel de pe banda 1 are prioritate in sensul giratoriu ????

#446
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.711
  • Înscris: 10.11.2007

Vizualizare mesajtitoo, pe 08 iunie 2017 - 00:00, a scris:

Ramai in lumea ta...si inca ceva, prietenii mei cunosc legislatia. Nu mai stau sa recitesc ce s-a scris acum 2 ani. Banuiesc ca asta e o gluma ca cel de pe banda 1 are prioritate in sensul giratoriu ????
Nu este o gluma deloc. Pentru cel de pe b2, cel de pe b1 are prioritatea de dreapta.

Poti sau nu sa fii de acord cu mine, nu e nici o suparare. Pe banii tai faci ce vrei, mai ales daca vii pe aici! Posted image

Editat de Skytalker, 08 iunie 2017 - 08:58.


#447
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.404
  • Înscris: 19.03.2007

Vizualizare mesajSkytalker, pe 08 iunie 2017 - 08:57, a scris:

Nu este o gluma deloc. Pentru cel de pe b2, cel de pe b1 are prioritatea de dreapta.

Poti sau nu sa fii de acord cu mine, nu e nici o suparare. Pe banii tai faci ce vrei, mai ales daca vii pe aici! Posted image
Asta in NFS acolo unde "sofezi" tu. Ce articol din legislatie iti sustine aberatia ? Sau faci deductii dupa logica ta ?

#448
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 9.322
  • Înscris: 02.02.2006

Vizualizare mesajSkytalker, pe 07 iunie 2017 - 18:20, a scris:

Atunci ca si acum fac referire la legislatia care se aplica in Franta, UK, Germania, Luxembourg
Ia vezi că în UK se conduce pe partea stângă. Deci așa să conduci prin toată Europa, că așa scrie la ei.

Discutăm despre legislația noastră, sau a lor? Că eu recunosc că de legislația lor nu știu, și nu prea mă interesează.

#449
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.711
  • Înscris: 10.11.2007

Vizualizare mesajtitoo, pe 09 iunie 2017 - 13:07, a scris:

Asta in NFS acolo unde "sofezi" tu. Ce articol din legislatie iti sustine aberatia ? Sau faci deductii dupa logica ta ?

Da, eu coduc in NFS si tu in fata blocului.
Uite care e povestea: ti-am dat articolul in franceza mai sus in albastru. Daca nu cunosti franceza roaga un prieten sa iti traduca.
Comentariile tale au devenit ridicole si rau intentionate.
Nu esti de acord cu ce scriu, treci peste ... nu e mare scofala.

Vizualizare mesajalexcrist, pe 09 iunie 2017 - 13:17, a scris:

Ia vezi că în UK se conduce pe partea stângă. Deci așa să conduci prin toată Europa, că așa scrie la ei.

Discutăm despre legislația noastră, sau a lor? Că eu recunosc că de legislația lor nu știu, și nu prea mă interesează.
In UK se conduce pe stinga dar e aceeasi logica ca peste tot.
Romania nu e rupta din rai si nici pe luna nu e. Se aplica aceleasi principii ca peste tot cum ar putea circula neamtul in RO si romanul in Germania.

Editat de Skytalker, 09 iunie 2017 - 13:54.


#450
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.404
  • Înscris: 19.03.2007

Vizualizare mesajSkytalker, pe 09 iunie 2017 - 13:52, a scris:

Da, eu coduc in NFS si tu in fata blocului.
Uite care e povestea: ti-am dat articolul in franceza mai sus in albastru. Daca nu cunosti franceza roaga un prieten sa iti traduca.
Comentariile tale au devenit ridicole si rau intentionate.
Nu esti de acord cu ce scriu, treci peste ... nu e mare scofala.


Nu ma intereseaza legislatia din Franta, eu traiesc (din pacate) in Romania si aici e o singura situatie in care se aplica prioritatea "de banda", dar nu in sensul giratoriu. Poti scrie ce vrei, nu pot fi insa de acord cu afirmatiile tale si cum acesta e un forum public nu pot admite ca aberatia cu prioritatea banzii 1 sa fie asimilata si de altii.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate