Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...
 Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina
 Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 

Cum sa facem o racheta ?!

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
dj_azot

dj_azot

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 68
  • Înscris: 06.05.2008
Nu stiu de ce....dar,...de o perioada buna de timp tot vreau sa afluu cum se face o racheta !!!
Ma refer la o racheta in miniatura pe care o putem construi din diverse materiale acasa...!!!
Vreau sa afluu ce fel de combustibil trebuie sa folosesc...de unde il pot cumpara !!!...??
Nu vreau sa fie un experiment periculos.... :D
Si la test vreau sa zboare !!! :P :D ;) B)    
Daca o sa reusesc cu ajutorul vostru...la lansare filmez si o sa postez fisierul... :P
Deci postatzi  :P   ...!!!

#2
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006
O sticla de cola si niste Mentos.

#3
dj_azot

dj_azot

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 68
  • Înscris: 06.05.2008

View Postmwlambo, on May 9 2008, 19:02, said:

O sticla de cola si niste Mentos.
Va rog mult...nu mai postati astfel de raspunsuri... !!! :huh:
Cine stie sa spuna... racheta reala... nu cola si mentos  <_< :mellow:

#4
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006
:lol:
Uita-te la Top Gear, la episodul cand au transformat o masina intr-o racheta.

#5
nano_thrust

nano_thrust

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,232
  • Înscris: 10.08.2007
Incearca niste artificii. Nu ai cum altfel, e prea greu sa faci tu camera de explozie  a combustibilului si mecanism de declansare.

Edited by nano_thrust, 09 May 2008 - 21:18.


#6
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,024
  • Înscris: 31.07.2007

Quote

Cum sa facem o racheta ?!, Cum sa facem o racheta ??!!!

Varianta 1: Cumperi una gata facuta din fostul bloc sovietic.
Varianta 2: Intri pe siteurile/forumurile de modelism .ro, acolo te lamuresc baietii si pe partea de constructie si legislatie.

#7
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Cu ani in urma (mai multe zeci...), existau cluburi omologate de rachetomodelism, pt. adeptii clubingului....:), in prezent cred ca s-au cam rarit....

Vezi pe unde experimentezi, sa nu intri in conflict cu organele ;)

Exista magazine specializate pe modelism, fie/si cu magazin fizic / online, de unde poti achizitiona cam tot, de la fuselaj, ampenaj, con, clei, parasuta, vopsea, si pana la motoare cu reactie pe combustibil solid standardizate in N, rezistente cu amestec de aprindere, si alte lucruri care ar putea fi utilizate la asa ceva - scule, clesti, matrite, cutere, pensule, inclusiv altimetre incorporabile pt. cei care nu vor sau nu au acces la un teodolit plasat la o distanta corespunzatoare fata de rampa de lansare, pt. masurarea altitudinii.

Toate componentele se pot insa manufactura daca preferi - sigur, pt. unele ai nevoie de anumite materii prime...

Pt. fuselaj ai de ales intre :
- rulou hartie de desen groasa, trei straturi normal, mai multe pt modele f mari, rulat si incleiat cu aracet/clei pe un model de teava PVC sau alt material, care se scoate la sfarsit; hartia se pozitioneaza cu fibra orientata corespunzator pt. o rezistenta sporita;
- tub PVC/polipropilena de diametru corespunzator modelului;
- tub din dural;
- tub armat cu fibra de sticla/carbon, etc...
- alte materiale mai mult sau mai putin potrivite pt o masa finala redusa si o rezistenta corespunzatoare.
Se poate finisa prin slefuire, grunduire, vopsire, lacuire, insa dupa fixare/prindere/incleiere ampenaj.
In cazul utilizarii de parasuta/panglica, se adauga prindere eficienta pt. aceasta.
Se prind rezistent inele  laterale, aliniate si calibrate pt. tija de pe rampa de lansare


Pt. ampenaj se poate alege intre lemn de balsa, sau alt lemn usor si rezistent, plastic, eventual rasina armata cu fibre, dural, etc. Se fixeaza cu mare atentie, se poate cupla cu imbinari sau suruburi doar la dimensiuni mari, sau se prinde/incleiaza cu adezivi cat mai buni/rezistenti si potriviti cu materialele utilizate.

Pt. con - lemn de balsa, pluta, polistiren extrudat/expandat, plastic turnat sau strunjit.
Evident, pt. forma aerodinamica finala, la nevoie se prelucreaza/strunjeste materialul, eventual se adauga prindere pt. parasuta/panglica, etc...eventual finisare, grunduire, vopsire, inscriptionare, lacuire, etc...

Parasuta/panglica se poate confectiona din matase, suspantele din fire subtiri dar rezistente, sintetice eventual; se impatureste corespunzator pt. o deschidere cat mai sigura.
Parasuta este propulsata de sub con, din interiorul fuselajului, de catre o mica incarcatura de pulbere neagra sau asemanatoare, (deflagranta nu detonanta), aprinsa prin intermediul unui orificiu de 2mm de ex., practicat intr-o rodela de carton plasata deasupra incarcaturii de propulsie a motorului.
Intre incarcatura de azvarlire si parasuta/panglica, se plaseaza o protectie la ardere, realizata din vata sau ceva asemanator, dimensionata cat mai eficient.
Se realizeaza prinderea de fuselaj si con, prin fir usor dar rezistent, eventual si amortizor din elastomer....

Rachetomodelul se echilibreaza static si dinamic, atat din faza de proiect, centru geometric al priectiei in plan = centru de presiune, cat si in faza de model final, atat prin echilibrare/balansare longitudinala, eventual si prin prin rotire cu prindere in centrul de presiune.....
Centrul de greutate se plaseaza cu aproximativ un diametru in fata  centrului de presiune (spre varf), altfel modelul nu zboara drept....
Centrul de presiune este centrul de greutate al proiectiei in plan (de unde si stabilizatoarele (ampenajul)), iar centrul de greutate real este al modelului real, cu toate componentele montate in interior si exterior, motor, sarcina utila, parasuta, con etc...
Lungimea totala este limitata pt. o buna autostabilizare, in jur de 9-10 diametre medii - modelul poate avea grosimi variabile si reductii pe lungimea lui...

Rachetomodelul se proiecteaza si realizeaza fie dupa un model real redus la scara, fie prin copiere/variatii care pleaca de la alte rachetomodele, fie se proiecteaza complet, mai mult sau mai putin studiat/sintetizat/calculat aerodinamic.
Puterea motoarelor se alege in f de marimea modelului, de la ~ 5 N pt modele f. f.mici, 20 N mici, 40-80 N medii...etc., mai mult sau mai putin compatibil cu legislatia internationala - nu recomand incalcarea legii !

Motorul se poate realiza din carton presat si ignifugat/tuburi de cartuse de vanatoare din carton sau metal, de calibru potrivit cu modelul si nr. de motoare...:)
Combustibilul solid se preseaza in tubul motor, cu ajutorul unei matrite strunjite si calibrate/alezate corespunzator, cu pereti suficient de grosi si realizata dintr-un material rezistent, si prin intermediul a inca trei piese strunjite - una cu rol de fixare a matritei in parte inferioara, de ex. un con care se infige intr-un butuc, un cilindru presor pt. combustibil, si ultima piesa - formatorul camerei de ardere, un cilindru care are un con strunjit in varful orientat spre combustibil.
Combustibilul se introduce treptat, usor umezit cu alcool, si se preseaza atent, mai intai cu lovituri de ciocan usoare - pt indepartarea aerului, si apoi mai puternice pt. comprimare si solidificare; cand se ajunge la adancimea de inceput a camerei de ardere, se trece la utilizarea formatorului camerei de ardere, si se continua presarea.

Combustibilul solid este de obicei format dintr-un comburant (oxidant), de regula un nitrat (azotat), de potasiu sau de altceva, eventual hipermanganat de potasiu, azotat de amoniu la nevoie.....dar cu mare atentie, atat pt. ca mai ales ultimul este higroscopic si trebuie uscat la o temperatura moderata (max. 60 C), pt. a nu se descompune toxic sau exploziv...si atentie si deoarece se controleaza mai greu viteza de ardere care are tendinte clare spre deflagratie (subsonic), si chiar poate detona (supersonic) dar numai cu initiere detonanta :), si dintr-un carburant, carbon (carbune, mangal), pulbere de Al, zahar, parafina, etc....Se poate adauga si sulf la amestecurile derivate din pulbere neagra.
Componentele se macina in mojar f fin, se pot si trece prin sita fina - arderea este mai lenta/putin exploziva daca sunt fin macinate, se amesteca bine, si in final se umezesc cu f. f.  putin alcool.
Un amestec derivat din pulberea negra este de 75g % (grame la suta) de azotat de potasiu (silitra), 15 g mangal, 10 g sulf, plus f putin alcool la final.
Mai moderna este insa utilizarea de carburant pe baza de zahar, eventual in amestec cu pulbere de AL, si carburant bazat pe hipermanganat de potasiu.
Substantele se pot utiliza intr-un amestec asemanator, dar mai putin fin macinate si nepresate deloc, pt. amestecul de azvarlire al parasutei, de ex. 0,5 g pt. un model mic-mediu.

Aprinderea motorului se realizeaza fie cu:
- fitil lung ( se poate utiliza un amestec asemanator cu cel descris mai sus, dar corectat pt. ardere f. lenta, care apoi sub forma de pasta cu apa, imbiba o sfoara pusa ulterior la uscat),
-fie se utilizeaza aprindere electrica, cu rezistenta de nikelina de 0,2mm de ex., indoita in V,  cu amestec de initiere aplicat in varf pt. siguranta aprinderii, amestec realizat asemanator celor de mai sus, dar cu putin clei/guma arabuica/rasina/lac in compozitie sau pe exteriorul micului graunte aplicat pe rezistenta.
Aprinderea electrica necesita fire lungi pana la rampa de lansare, baterie sau acc. de 6-12 V, intrerupator pt. initiere.
Rezistenta sau fitilul se fixeaza in interiorul camerei de ardere, avand contact direct pe combustibil, printr-un sistem eficient dar care sa permita totusi desprinderea de fire la varianta electrica.
Se pot realiza aprinderi multiple prin ambele variante, insa mai sigur si mai usor prin varianta electrica.
Pt. avansati se pot realiza si modele cu motoare in trepte, cu aprindere de la o treapta la alta, cu rondele perforate si amestec de aprindere intermediar.

Rampa de lansare este f. importanta; se utilizeaza de obicei o tija/vergea/teava plasata de obicei vertical in baza de lansare, cu lungime corespunzatoare, de ex. 1,2-1,5m pt. un model redus.

Rachetomodelul se doteaza cu inele laterale, bine aliniate si potrivite cu diametrul tijei de lansare.

Exista si variante mai exotice de stabilizare giroscopica, cu sau fara ampenaj, si reproiectare stabilizare stato/dinamica, cu rotire initiala sau ulterioara, prin metode pasiv-aerodinamice - aripioare, sau chiar active......

Variante bazate pe combustibil lichid, mixt, generator de gaze, compresie lichid prin gaze ardere auxiliara, precombustie, postcombustie, etc., sunt doar pt. cunoscatori f. avansati, insa nu ofera performante sesizabile pt. modele la scara, comparativ cu unele bazate doar pe combustibil solid f bine realizate.

Telecomandarea rachetomodelelor a fost si este ilegala....:)

Se pastreaza o distanta de siguranta cat mai mare de rampa de lansare, eventual si geamuri de siguranta.

Spor, si sa te vedem vesel si intreg la stiri...:)

Edited by loock, 09 May 2008 - 22:31.


#8
Rules_suck

Rules_suck

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,524
  • Înscris: 10.08.2007
La Mythbusters au facut una din tevi.

Btw, cei care nu stiu sa taca. :)

#9
disperatu2

disperatu2

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 09.03.2008

View Postmwlambo, on May 9 2008, 20:02, said:

O sticla de cola si niste Mentos.

Mai exact cum se face ???

#10
Dukuletz

Dukuletz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 709
  • Înscris: 26.02.2007

View Postdisperatu2, on May 14 2008, 20:12, said:

Mai exact cum se face ???
n-are cum sa mearga.. n-are destula forta de propulsie doar cola si mentos!!!!
Incearca faza cu apa si pompa :D

#11
Rules_suck

Rules_suck

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,524
  • Înscris: 10.08.2007
Are destula forta cat sa propulseze sticla la o inaltime de 10 m.

Btw, cei care nu se pricep sa taca. ;)

#12
wyruss

wyruss

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 11.08.2007
cand eream mai mic am facut ceva experimente cu o sticla ,presiune si apa  , merge am trimis sticla la mai multe de 20 m cred,  a fost tare .. idea este ca poti  incepe de la aceasta idee presiune si altele .

Daca imi aduc aminte un grup de romania au facut o racheta doar cu presiune si apa sau nu mai stiu exact ce foloseau ca combustibil dar sigur ceva ecologic  cu care au trecut de atmosfera nu mai stiu exact .

#13
alexbuia_1997

alexbuia_1997

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 24.06.2008

View Postdj_azot, on May 9 2008, 19:18, said:

Nu stiu de ce....dar,...de o perioada buna de timp tot vreau sa afluu cum se face o racheta !!!
Ma refer la o racheta in miniatura pe care o putem construi din diverse materiale acasa...!!!
Vreau sa afluu ce fel de combustibil trebuie sa folosesc...de unde il pot cumpara !!!...??
Nu vreau sa fie un experiment periculos.... :D
Si la test vreau sa zboare !!! :P :D ;) B)    
Daca o sa reusesc cu ajutorul vostru...la lansare filmez si o sa postez fisierul... :P
Deci postatzi  :P   ...!!!
uitate aici http://video.acasa.r...de-chibrit.html

#14
ciutacu

ciutacu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.08.2007
Am vazut mai demult la Mithbusters un episod in care au facut o racheta care folosea salam pe post de combustibil.

#15
Ovidiu93

Ovidiu93

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,821
  • Înscris: 07.03.2008

View Postalexbuia_1997, on Jun 24 2008, 20:21, said:


Am facut si eu una din asta si pot sa va spun ca ... functioneaza :P .

#16
wyruss

wyruss

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 11.08.2007
deci ,ceva realizari Dj Azot ?

#17
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008
Salutare !

Deși specialitatea mea inițială s-a numit "cercetare-diversiune în adâncimea tactică inamică,prin parașutare",am cunoștințe avansate și în domeniul pirotehnie-explozivi.
Fatalmente,sunt și jurist de câțiva ani încoace... Așa că vă anunț -în mod amiabil altminteri- că prepararea și utilizarea de amestecuri pirotehnice este strict interzisă persoanelor care nu sunt autoorizate în acest sens de către autoritatea națională în domeniu : serviciul arme - explozivi,substanțe toxice și radioactive din cadrul Ministerului Administrației și Internelor. Dacă vă instruiți unul pe celălalt în materie de fabricare explozivi - deja prin chiar această activitate sunt întrunite elementele consitutive ale unor infracțiuni prevăzute de codul penal sau de către legi penale speciale.
Nu aveți dreptul de a utiliza un forum public pentru a schimba între voi asemenea categorii de informații ; drept care nu am să particip pe fond la o astfel de discuție (- să nu-mi zică și mie "Amin",Clara Spiele...) dar vă ajut totuși într-un mod permis de lege ,- indicându-vă bibliografia necesară la care trebuie să vă adresați pentru așa-ceva :
- "Nouveau manuel complet de L'artificier du poudrier et du salpetrier" - prima mare enciclopedie practică de pirotehnie și explozivi destinată tunarilor din vremea lui Napoleon al III-lea,apărută în editura enciclopedică Roret în 1852 ; 430 pagini + anexe,tabelare,planșe,etc ; doar în limba franceză,lucrare de patrimoniu ;
- "Les explosifs modernes" de Paul F.Chalon,scoasă la editura Bernard et Co. în 1889,lucrare enciclopedică privind fabricarea explozivilor dar și tehnica utilizării acestora ; 502 pagini,ilustrații,grafică de excepție ; doar în limba franceză ;
- "Pulberi și explozivi. Studiul chimic,fabricație,proprietăți,aplicațiuni" de Maior Al.Chirițescu,manual al Școalei de Ofițeri de Artilerie Regele Carol I din Timișoara,editat de Litografia proprie a Școalei de Ofițeri în anul 1934 ; manualul are 351 de pagini și este corespunzător ilustrat,prevăzut cu anexe,exemple de calcul,etc ; doar în limba română ;
- "Balistique des nouvelles poudres" de Șef Escadron Artilerie E.Vallier,în editura Gauthier-Villars 1895 ; manual de calcul balistic ; 180 pagini ; numai în limba franceză ;
- "Pirotehnie și explozivi" de T.Trușcă,în Editura Tehnică 1984 ; manual de fabricare a explozivilor și calcul al proceselor de amorsare / explozie / detonație ; 400 pagini ; numai în limba română ;
- "Îndrumătorul artificierului" de S.Săvulescu ; manual pentru artificierii civili din minerit,în editura tehnică 1973, 222 pagini în limba română ;
- "Culegere de probleme în tehnice folosirii explozivilor" de V.I.Gușcin,traducere din l.rusă de trad.V.Halvagiu,apărută în editura tehnică 1974 ; teorie și probleme rezolvate de calcul a încărcăturilor explozibile și folosire a explozivilor pentru aplicații civile și militare ; 207 pagini în limba rusă și în română ;
- "Substanțe chimice de luptă" manual editat de Comandamentul Trupelor Chimice din cadrul MApN în anul 1971,de colectiv de patru autori (col.ing.Gh.Mitru,locot.-col.ing.Al.Deneș,locot.-col.I.Bulete,mr.dr.ing.Șt.M.Dogaru) ; manualul tratează nu doar explozibilii ci și substanțele de luptă incendiare,toxice și biologice ; 528 pagini în limba română ;
- "Principii de construcție a focoaselor" de locot.-col. T.N.Ianovici,în Editura Militară 1966 ; 192 pagini,ilustrații ; limba română ;
- "Mine antitanc și antiinfanterie" de locot.-col.I.Marinescu,în Editura Militară 1970, 97 pagini în limba română ;
- "Armele antitanc moderne" de col.ing.I.Marinescu și col.ing.S.Verboncu,în Editura Militară 1976, 315 pagini,l.română .

   Odată cu obținerea autorizațiilor legale necesare,veți putea avea acces și la sursele de unde veți putea solicita aceste lucrări.Vă urez succes !    
Iată aici și coperțile acestor lucrări :

Attached Files



#18
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008
Totuși,pentru relizarea unuor rachetomodele - există lucrări scoase pe piață,din care am selecționat aici informațiile elementare de care ai nevoie ; aceasta însă nu te scutește de necesitatea legală de a face parte dintr-un club de rachetomodelism în scopul de a desfășura activitatea respectivă într-un cadru organizat,cu respectarea unor norme de protecție,dispunând de atelier complet utilat,poligon pentru testarea în zbor a rachetelor,etc.

Attached Files

  • Attached File  r_1.jpg   229.67K   25 downloads
  • Attached File  r_2.jpg   181.43K   28 downloads
  • Attached File  r_3.jpg   146.08K   48 downloads
  • Attached File  r_4.jpg   225.42K   45 downloads
  • Attached File  r_5.jpg   265.74K   33 downloads
  • Attached File  r_6.jpg   252.1K   30 downloads
  • Attached File  r_7.jpg   263.62K   25 downloads
  • Attached File  r_8.jpg   250.07K   31 downloads
  • Attached File  r_9.jpg   225.48K   24 downloads
  • Attached File  r_10.jpg   143.93K   30 downloads
  • Attached File  r_11.jpg   262.46K   26 downloads
  • Attached File  r_12.jpg   217.85K   23 downloads
  • Attached File  r_13.jpg   277.85K   19 downloads
  • Attached File  r_14.jpg   219.45K   26 downloads
  • Attached File  r_15.jpg   203.21K   27 downloads
  • Attached File  r_16.jpg   265.61K   22 downloads
  • Attached File  r_17.jpg   254.92K   24 downloads
  • Attached File  r_18.jpg   179.43K   35 downloads
  • Attached File  r_19.jpg   313.43K   22 downloads
  • Attached File  r_20.jpg   210.15K   25 downloads
  • Attached File  r_21.jpg   254.17K   25 downloads
  • Attached File  r_22.jpg   267.61K   27 downloads
  • Attached File  r_23.jpg   170.87K   22 downloads
  • Attached File  r_24.jpg   218.02K   25 downloads
  • Attached File  r_25.jpg   54.52K   30 downloads


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate