Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme sistem audio mașina

Radio care se incinge

problema -amplificator cu tranzis...

Retragere bani din cont inainte d...
 Plata cu cardul si bacsisul

Primire bani din Danemarca prin N...

Alerta securitate Fedora Linux 40...

Problemuțe sistem audio ma&#...
 Renovare balcon

installation has failed there was...

Montura polara.....

Sfat inchiriere locuinta unei per...
 Sursa stereo -> amplif mono

Dan Blondu vs. Marian Piciu

Side - Antalya

Nume fetita - international dar c...
 

TUROMETRU

- - - - -
  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#19
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,369
  • Înscris: 08.09.2006
mda, cam la misto pusa intrebarea. in mod normal intructorul la prima lectie pe pune sa turezi masian pe loc, iti spune cativa termeni si prezinta bordul.... si eu sunt incepator dar sincer sa fiu merg cu masina " sa sune bine" nu dupa rotatii ca daca m-as uita mereu pe turometru nu as mai fi atent la trafic. ideal ar fi sa citesti ce e scris pe forum si apoi s aintrebi. in alta ordine de idei trebuia sa ne zici si ce motor ai, in caz ca ai un diesel  vezi ca MAK a facut o excelenta descriere!

#20
andrei1975

andrei1975

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 06.07.2006
Adrian, chiar daca unii exagereaza si fac pe desteptii aici, pe forum, au si ceva dreptate. Nu prea e normal sa nu stii ce-i cu turometrul ala! Deci daca tot ai luat permisul si ai si masina, incepe sa inveti sa conduci! Ti-o spun fara rautate si fara ironie. Nevasta-mea a luat carnetul din a treia incercare si tot n-a reusit sa invete sa sofeze, decat foarte greu. Se intampla, dar si eu sunt de parere ca n-ar trebui sa ai carnet pana nu stii macar baza. Iar rolul turometrului chiar e elementar.
Deci in manualul masinii ar trebui sa ti se explice chestii despre numarul de turatii la care e potrivit sa schimbi vitezele. Acele turatii sunt indicate de turometru. La mine, de exemplu, optim e intre 2500 si 3000 de rotatii. Daca schimbi viteza la un numar prea mic de turatii, recte sub 2500 risti sa subturezi motorul(ti se aude un fel de harait). Daca e peste ai sa auzi motorul vuind mai tare. Adica il supraturezi. Si o extrema si cealalta iti vor dauna motorului tau. Iar de zona aceea marcata cu rosu, de pe turometru, nu te sfatuiesc sa te apropii, mai ales daca ai motor mic. S-ar putea sa te sperii un pic cand vei auzi cum face motorul si cine stie ce reactii poti avea in trafic.
Daca nu ai atentie distributiva(ar trebui sa te cunosti bine si sa stii daca o ai sau nu) ar fi preferat sa te inveti sa conduci fara sa te uiti prea des la turometru. Pentru ca s-ar putea sa uiti de sosea. Asta presupune sa inveti sa simti masina. Lasa muzica in trafic, si casca urechile la motor! Pentru inceput uita-te la turometru cand schimbi vitezele si ia aminte cum se comporta motorul atunci. In timp, iti vei da seama singur cand e cel mai bine sa schimbi treapta de viteza, dupa ce vezi cum suna motorul. Si inca ceva: nu schimba treptele de viteza in functie de kilometrii cu care mergi, ci dupa numarul de turatii! Adica dupa cum iti suna motorul. Nu intotdeauna 40 de km/h este o viteza potrivita sa treci din a doua in a treia. Nu sunt explicatii foarte tehnice, deocamdata nici nu cred ca ai nevoie de ele.
In concluzie, invata masina! Si pana atunci nu te avanta cu ea decat la drumuri scurte si libere! Ti-o spune unul care nu e profesionist si nici nu face pe desteptul.

#21
amoi

amoi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 17.12.2007
de curiozitate, ce motor ai pe fiesta? Sper ca nu ai precizat pe-aici insa am sarit eu

#22
adrian.lukas

adrian.lukas

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 04.07.2007
Mdea... unii au inteles altfel intrebarea mea... sau poate ca nu am adresat-o eu cum trebuie.
Nu stiu daca am mai scris, celor care m-au intrebat le spun ca e vorba de un Ford Fiesta Comfort 1,2 75 CP.
Multumesc.


 amoi, on Dec 17 2007, 08:30, said:

de curiozitate, ce motor ai pe fiesta? Sper ca nu ai precizat pe-aici insa am sarit eu


#23
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
lasa-i ca au uitat cum le tremura volanul in mana cand au bagat prima oara a 5-a.
fa urmatoarele chestii:
mergi pe la 90KM/h si schimba a5-a.
dupa aceea accelerezi sau franezi usor pana ajungi pe la 2500 de ture.
mergand cu 2500 de ture intr-a 5-a te uiti la vitezometru.
tii minte viteza la care esti - asta va fi viteza la care vei schimba dintr-a patra intr-a cincea.
scazi viteza usor pe la 70.
bagi intr-a patra.
accelerezi pana ajungi viteza la care aveai inainte 2500 de ture intr-a 5-a.
te uiti la turometru.
tii minte turatia - asta va fi turatia la care vei schimba dintr-a patra intr-a cincea.
schimbi a 5-a.
vei avea 2500 de ture.(de fapt vreo 2400 ca iti va mai scadea putin viteza in momentul in care schimbi)
acea turatie de schimbat intr-a cincea va fi pentru mers normal.
--------------------------------------------------------
la depasire poti sa turezi linistit intr-a patra pana la 3500 (deocamdata). dupa ce mai capeti experienta 4000-4500.
in deal, nu  tine masina intr-a 3a sub 2200 si intr-a patra sub 2500. asta nu inseamna ca daca ai in deal 1800 intr-a 3a sau a 4a sa bagi piciorul in acceleratie ca sa creasca turatia la 2500 - e daunator motorului . va trebui sa retrogradezi o treapta.
cand retrogradezi sa ai grija ca inainte de a ridica piciorul de pe ambreiaj sa accelerezi la o turatie mai mare decat erai inainte in treapta superioara. altfel faci frana de motor.

schimbatul din a 3a intra 4a in deal si dintr-a 4a intr-a 3a in deal sunt similare la comportantamentul si dinamica masinii cu schimbatul din 4 in 5 sau din 5 in 4 in drum drept.

#24
adrian.lukas

adrian.lukas

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 04.07.2007
Multumesc f frumos. Cam asta intrebam eu la inceput, nu ce inseamna turometrul. Dar unii au inteles cu totul altceva si s-au grabit sa faca remarci.... :)
Numai bine.



 undercoverbrother, on Jan 26 2008, 22:11, said:

lasa-i ca au uitat cum le tremura volanul in mana cand au bagat prima oara a 5-a.
fa urmatoarele chestii:
mergi pe la 90KM/h si schimba a5-a.
dupa aceea accelerezi sau franezi usor pana ajungi pe la 2500 de ture.
mergand cu 2500 de ture intr-a 5-a te uiti la vitezometru.
tii minte viteza la care esti - asta va fi viteza la care vei schimba dintr-a patra intr-a cincea.
scazi viteza usor pe la 70.
bagi intr-a patra.
accelerezi pana ajungi viteza la care aveai inainte 2500 de ture intr-a 5-a.
te uiti la turometru.
tii minte turatia - asta va fi turatia la care vei schimba dintr-a patra intr-a cincea.
schimbi a 5-a.
vei avea 2500 de ture.(de fapt vreo 2400 ca iti va mai scadea putin viteza in momentul in care schimbi)
acea turatie de schimbat intr-a cincea va fi pentru mers normal.
--------------------------------------------------------
la depasire poti sa turezi linistit intr-a patra pana la 3500 (deocamdata). dupa ce mai capeti experienta 4000-4500.
in deal, nu  tine masina intr-a 3a sub 2200 si intr-a patra sub 2500. asta nu inseamna ca daca ai in deal 1800 intr-a 3a sau a 4a sa bagi piciorul in acceleratie ca sa creasca turatia la 2500 - e daunator motorului . va trebui sa retrogradezi o treapta.
cand retrogradezi sa ai grija ca inainte de a ridica piciorul de pe ambreiaj sa accelerezi la o turatie mai mare decat erai inainte in treapta superioara. altfel faci frana de motor.

schimbatul din a 3a intra 4a in deal si dintr-a 4a intr-a 3a in deal sunt similare la comportantamentul si dinamica masinii cu schimbatul din 4 in 5 sau din 5 in 4 in drum drept.


#25
Luccian

Luccian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.10.2007
dak tot am vazut topicul cu turometrul deschis m-am gandit sa profit de ocazie ^_^ .am un Ford escort diesel si turometrul e gradat pana la 7k de ture.stiu k nu am cum sa ajung mai sus de 5k si ceva de ture(nu am incercat sincer sa spun dar pp) dar as vrea sa stiu cam pe unde incepe (sau ar trebui sa inceapa) linia rosie pe scala.i cam dau si vreau sa stiu pana la cat sa ma risc maxim.pana acum nu am schimbat peste 4k.
ps:prima data cand scriu pe forum asa k nu sariti sa imi luati gatul!! :nonobad:

#26
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Luccian, in primul rind lasa scrisul tip mirc, in al doilea rind, ce motor ai, TD sau D ?
Dieselul simplu de 1,8 sau de 1,6 L au rosu la 4800 rpm
Cel turbo are rosu la 4600 rpm.

De preferat sa nu sari de 4400 rpm cu dieselul simplu si de 4000 rpm cu TD.

Edited by MAK, 15 February 2008 - 00:14.


#27
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
apropo, ca am vazut topicul acesta: am un Opel astra din 95 1.7D simplu, in talon cica are 68CP. nu sunt necunoscator chiar deloc, dar nu am turometru, schimb dupa cum simt motorul, dar as fi interesat sa stiu cam care ar fi vitezele corecte la care trebuie sa schimb?
de obicei dau 2-a la 30, a3-a la 50 si a4-a la 60  dar in traficul aglomerat, cum prind putin spatiu se intampla sa mai si sar putin, mentionez ca nu folosesc masina decat prin oras.

#28
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 Ade_Dear, on Feb 15 2008, 23:16, said:

de obicei dau 2-a la 30, a3-a la 50 si a4-a la 60  ...
Nu stiu cum ai rapoartele in cutie, dar cred ca mergi cam turat.
Iar nu cred ca ai Diesel fara turbo, nu are cum sa aiba 68 Cp la 1700 cmc.
In fine, sa-ti spun cum schimb eu treptele la Punto care are un motor diesel fara turbo si are 60 Cp.
A 3-a de la 30 km/h in sus.
A 4-a de la 50 km/h in sus.
A 5-a de la minim 65 km/h in sus.
Se mai intimpla sa merg cu a 4-a si la 45 km/h, dar mers constant, cind vreau sa maresc viteza ceva mai rapid, schimb imediat a 3-a .
Dar in fiecare zi am vreo 8 km de mers pe drum Eu, unde merg cu minim 100 km/h, deci chiar daca merg ceva mai subturat in oras, ii dezmortesc pistoanele in afara orasului.   :D

#29
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
sunt 100% sigur ca masina e fara turbo, nu sunt genul care se sfieste sa deschida capota si stiu ce e pe acolo; acum ma uit in talon putere maxima: 50kw. sunt sigur ca a1-a e scurta rau de tot, cat despre mersul turat.....   :notangel: mai este cand merg cu 50 in a5-a dar asta numai noaptea cand am drumul liber si nu folosesc acceleratia.

ma gandeam ca poate este vre-un posesor de masina similara care are mai multa experienta cu ea, eu nu o am decat din decembrie.

Edited by Ade_Dear, 15 February 2008 - 23:49.


#30
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
edit. s-a clarificat in postul urmator

Edited by undercoverbrother, 16 February 2008 - 21:47.


#31
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
"Escroc" de 1,6 D am avut eu si stiu unde avea rosu.
In general motoarele diesel simplu ( fara turbo ) au turatia mai ridicata fata de cele turbo.

#32
Luccian

Luccian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.10.2007
stie cineva datele tehnice ale unui Ford escort 1.8 TD din '99?nu ma refer numai la cp(care stiu ca sunt 90 :P ) ,vreau sa stiu si la ce turatie am cp max, cuplu max, si daca se poate si un grafic in care este reprezentat cuplul si cai putere in functie de turatie(rpm).nu am manualul masini, a fost cumparata second hand.am incercat cu google dar gasesc multe rezultate diferite. :angry:
Multumiri anticipate! ^_^

Edited by Luccian, 28 February 2008 - 17:43.


#33
Luccian

Luccian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.10.2007
dar datele tehnice pt un motor TDDi de 1.8l??mi se pare k sunt aceleasi da nu sunt sigur...

#34
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Nu sint la fel datele, TD este motor cu injectie indirecta de motorina, iar TDDI este motor cu injectie directa de motorina.
Pt 1,8 TD pus pe Escort = 90 Cp/4500 rpm, cuplu 180 Nm/1800 rpm
Pt 1,8 TD pus pe Mondeo pina in 96' ( parca atunci s-a schimbat modelul ) = 88 Cp/4500 rpm, cuplu 178/2200 rpm
Mondeo dupa 96 cind s-a schimbat modelul, motor 1,8 TD = 90Cp/4000 rpm, cuplu 200 Nm/2000 rpm.
TDDI-ul de 1,8 are la fel ca Mondeo dupa 96 = motor 1,8 TD = 90Cp/4000 rpm, cuplu 200 Nm/2000 rpm.
Mondeo modelul dupa 2000 a inceput cu motor de 2 litri care este TDDI si are doua puteri.
2L TDDI 90 Cp cuplu 245 Nm/1900 rpm
2L TDDI 115 Cp cuplu 280 Nm/1900 rpm
Focus
1,8 TDCI 100/3850 RPM cuplu 240 Nm/1750 rpm
1,8 TDCI 115 Cp/3800 rpm cuplu 250 Nm/1850 rpm.
Motorul de 2 litri TDCI si 115 Cp are acelasi cuplu de 280 Nm/1900 rpm cu motorul 2 litri TDDI si 115 Cp
2 TDCI 130Cp/3500 rpm cuplu 330 Nm/1800 rpm


A schimbat si Fordul la motoare de nu le mai stii, mai au si 2l TDCI 136 Cp cuplu 320/2000 rpm, mai este 2L TDCI 140 Cp/4000rpm cuplu 320/1750 RPM.
Mai are si motorul de 2,2 L TDCI de 155 Cp cuplu 360 Nm.
Cam asta ar fi motoarele de la 1,8 in sus.

Date luate din cataloage Auto ( reviste )

Edited by MAK, 05 April 2008 - 10:22.


#35
Luccian

Luccian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 18.10.2007
Ms mult MAK ^_^ ...esti foarte informat ca de obicei! Datele oferite nici nu se apropie de ce aveam eu in minte, ms inca odata pt clarificare ^_^ . Respect -_-

#36
da_nashu

da_nashu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 85
  • Înscris: 26.02.2008
dar pentru nol lancer stie cineva care sunt turatile cele mai economice pe diesel???

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate