Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
TUROMETRU
Last Updated: Jun 15 2008 00:37, Started by
adrian.lukas
, Nov 13 2007 19:06
·
0
#1
Posted 13 November 2007 - 19:06
Am un Ford Fiesta model nou, dar si soferul e.. incepator.
Vroiam sa intreb ce rol are exact turometrul si cam la cat trebuie sa urce in functie de viteza in care e masina... Intreb asta pt ca am circulat cu 90-100 km/ora in viteza a patra si mi s-a parut ca a consumat ceva mai mult masina. Trebuia sa bag a cincea? |
#2
Posted 13 November 2007 - 19:33
Pai turometrul, dupa cum ii spune si numele, iti indica turatia motorului, numarul de rotatii pe minut. Unele masini au gradatia turometrului colorata in functie de regimul de functionare: verde - mai economic, portocaliu, rosu.... Cat trebuie sa urce turometrul? Raspunsul e foarte simplu: depinde. Da, depinde de tipul de motor. In general la motoarele diesel uraca mai putin, la cele pe benzina mai mult.
Apropo, cum ti-ai dat seama ca a consumat mai mult? |
#3
Posted 14 November 2007 - 12:46
Nu-mi vine sa cred ce intrebari pot pune unii. Nu le folositi daca nu stiti care-i treaba cu masinile...
|
#4
Posted 14 November 2007 - 14:02
poti sa ignori turometrul, iti dai seama cind trebuie sa schimbi vitezele. totul e sa nu-l tii in zona rosie, dar iti dai tu seama, dupa zgomotul motorului.
|
#5
Posted 14 November 2007 - 14:51
tu crezi ca "aude" motorul daca nu stie ce e aia turatia motorului?.
Adrian... ce te-au invata aia in scoala de soferi? |
#6
Posted 14 November 2007 - 14:56
fastcarjunkie, on Nov 14 2007, 12:46, said: Nu-mi vine sa cred ce intrebari pot pune unii. Nu le folositi daca nu stiti care-i treaba cu masinile... Cu tot respectul, toti am fost incepatori la un moment dat sau altul. In privinta turometrului, precum sa mai postat, indica cit de repede se invirte in interior motorul ( in fine, nu e chiar o explicatie tehnica doar mai usor de inteles ). "La cit trebuie sa urce" este in functie de viteza si treapta de viteza selectata. Cel mai bine ar fi sa consulti manualul masinii care aduce mai multe lamuriri in ceeace priveste corelarea optima intre ele. |
#7
Posted 08 December 2007 - 15:29
adrian.lukas, on Nov 13 2007, 19:06, said: Am un Ford Fiesta model nou, dar si soferul e.. incepator. Vroiam sa intreb ce rol are exact turometrul si cam la cat trebuie sa urce in functie de viteza in care e masina... Intreb asta pt ca am circulat cu 90-100 km/ora in viteza a patra si mi s-a parut ca a consumat ceva mai mult masina. Trebuia sa bag a cincea? zi-ne si noua ce motor are masina ta. in orice caz ar trebuii sa schimbi in treapta 5 dupa 80km/h. doar cand depasesti poti merge cu a 4-a mai sus de 80. |
#8
Posted 10 December 2007 - 17:09
#9
Posted 10 December 2007 - 19:32
pina in anii 80 producatorii nici nu se deranjau sa monteze turometru.
majoritatea soferilor care stiu turatia la care se obtine puterea maxima, cuplul maxim, ignora turometrul, s-au uitat de citeva ori la el, sa stie de exemplu ce turatie au la 100km/h in viteza 5-a.... turometrul a aparut prima data in sportul auto unde era importanta turatia motorului... eu am (si) un Passat antic, din 1992, fara turometru si schimb viteza dupa cum simt masina pt ca motorul nici nu se (prea) aude daca dau muzica putin mai tare. Ma mir ca producatorii nu s-au hotarit sa renunte la cutia manuala, ultimul lucru care a fost lasat la aprecierea soferului dupa ce s-au automatizat nu stiu cite lucruri: "socul" automat, abs/esp, ebd, stergatoare automate, faruri automate........ PS in anii 80, Dacia avea culmea inutilitatii, manometru de ulei, puteai sa vezi cum presiunea era mai mare cind motorul era rece. avea si voltmetru, nu doar bec de control cind alternatorul nu incarca... Edited by H725, 10 December 2007 - 19:48. |
#10
Posted 11 December 2007 - 13:27
Ehei, ce vremuri... eu aveam la Dacie inclusiv indicator de temperatura a uleiului.
|
|
#11
Posted 11 December 2007 - 17:04
#12
Posted 11 December 2007 - 17:13
#13
Posted 11 December 2007 - 18:48
#14
Posted 11 December 2007 - 18:51
wasabi1948, on Nov 14 2007, 11:51, said: tu crezi ca "aude" motorul daca nu stie ce e aia turatia motorului?. Adrian... ce te-au invata aia in scoala de soferi? multumesc oricum celor bine intentionati. |
#15
Posted 11 December 2007 - 19:29
Pai scuze, dar chiar, ce intrebari pot pune unii dintre noi, spui ca esti incepator, un incepator cu permis, ca sa iei permisul trebuie sa cunosti bordul, altfel pici din prima, asta mi se pare o intrebare pusa la misto, sau intrebare pusa de un om care nu ar trebuii sa aibe ce cauta la volan. Si maica-mea simtea cand trebuie sa schimbe treapta. Am fost toti incepatori, dar cati au avut probleme d-astea. O masina trebuie condusa si dupa simturi, daca o conduci ca la "carte" sau precum robotii, ai nevoie de un buton "pause" ca sa consulti manualul sa sti fix la ce turatie trebuie sa schimbi treapta (ex: fix 3453 RPM.)
Ssi ca fapt divers la 90-100 km/h se circula in treapta 5 aproape la orice masina dotata cu 5-6 trepte. Iar in depasiri treapta 4 pentru o acceleratie mai buna. dar mi se pare ciudat sa dau astfel de indicatii unui sofer, ma simt cam tzapuit. P.S. scuza-mi impulsivitatea, dar dao drac de treaba, sa nu pui intrebarea asta intre prieteni ca te faci de cacao. |
|
#16
Posted 14 December 2007 - 12:44
adrian.lukas mai vehementule ia du-te tu la primul militian care-ti iese in cale si preda-i permisul.
Lasa turometrul, stii care-i rolul cutiei de viteze? Dar al ambreiajului? Deci rolul, nu principiul de functionare, da?! Nu e nevoie ca cineva sa aiba cunostinte tehnice pt. a opera un sistem tehnic (s-au ocupat inginerii de acest "inconvenient") insa trebuie cunoscut ce efect are fiecare actiune asupra acelui sistem tehnic! Bun proverbul ala, prostul nu-i prost destul pana nu e si fudul. Vezi ca s-au inventat mijloacele de transport in comun unde tot ce trebuie sa cunosti e rolul barei de care te tii... |
#17
Posted 14 December 2007 - 14:03
Nu inteleg de ce sariti pe el, poate omu' a facut scoala pe o masina fara turometru, a fost invatat sa schimbe dupa ureche si-acum si-a luat o masina care are turometru si nu stie exact cu ce se mananca. Plauzibil, dupa parerea mea. Ca si eu, daca imi iau Lexus cu self-parking si intru pe forumul lexus si intreb la ce foloseste, probabil clubul oamenilor posesori de lexus self-parking o sa-mi sara in cap cum ca n-am ce cauta in masina aia daca nu stiu. Nu puteti sti din ce situatie provine adrian sau ce a invatat la scoala de soferi. Eu la scoala de soferi n-am auzit "turometru" decat la lectia cu plecarea de pe loc cand mi-a spus cat s-o turez pana cand incep sa ridic ambreiajul, in rest am uitat de turometru, din contra - am fost sfatuit sa nu ma holbez la el ci sa ascult motorul si sa fiu atent la drum. Acum, avand ceva experienta in spate, turometrul mi se pare util in analizarea parametrilor de mers ai masinii, insa de-aici la a spune ca n-ai ce cauta in masina daca nu stii de turometru mi se pare exagerat.
|
#18
Posted 15 December 2007 - 10:54
mie nu-mi merge turometrul de vreo 6 luni si nici nu m-am obosit sa-l repar
daca tot a pus o intrebare macar sa ne spuna ce motor are masina poate il ajutam mai bine |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users