Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta
 Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 

Anvelope uzate prematur

- - - - -
  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 16.07.2007
Salutare,

Am un amic care are un Focus nou, in garantie. Mai are citiva km pina la prima revizie dupa 15000 km. Saptamina asta a observat ca anvelopele fata sunt uzate pe partea interioara. S-a dus cu masina la service unde s-a spus ca anvelopele nu intra in garantie si uzura a aparut din cauza ca directia s-a dereglat. Mecanicul a spus ca dereglarea s-a produs din cauza unei lovituri, probabil bordura.

Cunoscind cite ceva despre autovehiculele mi s-a parut curios acest fapt.
1) Mecanicii au pomenit de unghiul de fuga, dupa cunostiintele mele, numai unghiul de convergenta se poate regla la masinile cu suspensie tip McPherson.
2) Daca chiar a fost lovitura de ce s-au uzat ambele anvelope?

Tin sa cred ca masina nu a avut unghiul de convergenta reglat ca lumea cind a iesit din fabrica si acum serviceul se spala pe miini ca anvelopele intra in categoria de consumabile si nu se schimba gratuit. Am recomandat omului sa stringa toata documentatia, facturi, sa faca poze si sa depuna plingere la OPC.

A mai patit cineva ceva asemanator? Este greu de demonstrat ca directia nu era reglata corect din fabrica dar totusi exista o sansa.

#2
sile32

sile32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 27.05.2006
Nu sunt mare mecanic/tehnician auto si vizavi de tipul de suspensie mentionat de tine nu poa da un raspuns la obiect, dar sa stii ca se poate deregla directia de la o lovitura mai puternica.
Problema este alta: daca intr-adevar e de la lovitura si directia e vreun pic afectata, aceleasi probleme le va avea si cu urmatorul set de cauciucuri, le va "manca" aiurea si inainte de vreme, daca nu remediaza problema.
Eu am o problema tot cu cauciucurile, dar un pic diferita. Respectiv masina e inca in perioada de garantie, cca. 25.000 km la bord, dar cauciucurile, Pirelli - cele originale cu care vine masina, s-au "copt", la un an si jumatate de la achizitionare. Masina derapeaza foarte usor la o pornire mai nervoasa de pe loc (nu am aderenta), la franare la fel, in curbe luate strans si mai rapid scrasnesc puternic pe asfalt de parca ai face drifting.
Am fost la service cu ea, nu am probleme la directie-planetare etc. Cauciucurile "de fabrica" din dotarea masinii sunt extrem de proaste, ele neajungand nici macar la jumatatea gradului de uzura marcat pe anvelopa si au pierdut deja aderenta.
Si fiindca anvelopele sunt consumabile, le voi schimba inainte de vreme pe banii mei :( .
E posibil ca ei sa spele pe maini la capitolul asta, dand vina pe o lovitura.
Ar trebui si eu sa ma duc la OPC, mai ales ca nu am probleme la directie. Dar ca sa dovedesc reaua lor credinta in privinta calitatii anvelopelor, mai ales ca nu am probleme la directie, imi este aproape imposibil. Ce sa le spun sau cum sa dovedesc?

Daca are probleme la directie, atunci iti va fi foarte greu sa dovedesti ca anvelopele sunt proaste si ca nu defectiunea aia le-a afectat 100%, desi ea este un factor important in uzura anormala a anvelopelor, daca apare.
Nu stiu ce sa zic.... succes, oricum. Tine-ma la curent daca ai timp, sunt chiar curios.

edit: din ce imi aduc eu aminte, garantia anvelopelor cu care vine masina din fabrica, este de cca 6 luni de la data vanzarii masinii

Edited by sile32, 05 October 2007 - 12:18.


#3
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Nu e nevoie sa iei o bordura sau vreo groapa ca sa dereglezi unghiurile, pentru ca multe masini vin cu rotile directoare dereglate din cauza transportului.
Ceea ce a patit amicul tau e simptom clar de unghiuri dereglate.

#4
sorin_slr

sorin_slr

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.12.2007
Salut,
Chiar ieri m-am vaitat de aceasta problema.
am la fel pana in 15000 si tre sa ma duc la reprezentanta
crezi ca o sa-mi faca la fel?
sa-i fac poze inainte?
ce anvelope are Hankook?
din astea am si eu.

#5
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
Pai voi asteptati 15000 de km ca sa urcati masina pe rampa si sa va mai uitati pe sub ea? A mea are 10000 si am urcat-o de 3 ori pana acuma.
Bine face Reprezentanta ca refuza sa schimbe cauciucurile.Trebuia mers dupa 2000km,,,ca se vedea daca e ceva...cum dreaq sa nu urci masina pe rampa barem la 5mii de km,..sa vezi ce-i pe acolo,,,e ceva slabit, totul ok,,,e vreun cuib de sobolani prin toba de esapament.... :lol:  :lol:  :lol:
E tarziu sa te duci la asa kilometri,,,trebuia mers mai devreme.

#6
sorin_slr

sorin_slr

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.12.2007

View Postsanddy1964, on Dec 11 2007, 23:24, said:

Pai voi asteptati 15000 de km ca sa urcati masina pe rampa si sa va mai uitati pe sub ea? A mea are 10000 si am urcat-o de 3 ori pana acuma.
Bine face Reprezentanta ca refuza sa schimbe cauciucurile.Trebuia mers dupa 2000km,,,ca se vedea daca e ceva...cum dreaq sa nu urci masina pe rampa barem la 5mii de km,..sa vezi ce-i pe acolo,,,e ceva slabit, totul ok,,,e vreun cuib de sobolani prin toba de esapament.... :lol:  :lol:  :lol:
E tarziu sa te duci la asa kilometri,,,trebuia mers mai devreme.

Pai am fost la 3000 dar naiba stie ce ia verificat.
Ca abia am intrat la vreo ora la masina.Nu te lasa sa intri.Cred ca-mi iau casca de la santier si intru!!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate