Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 

Cu mașina prin Elveția

- - - - -
  • Please log in to reply
167 replies to this topic

#55
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006

View Postemilianovici, on 30th June 2009, 13:13, said:

o scurtă întrebare: dacă intru în Elveția prin Austria, am nevoie de pașaport? Anul trecut am fost în Austria numai cu buletinul și nu aș vrea să-mi fac pașaport numai pentru Eleveția.



Cetățenii români pot călători în Elveția cu pașaportul sau cu cartea de identitate emise de autoritățile române. Ambele categorii de documente trebuie să fie valabile încă cel puțin șase luni de la data intrării pe teritoriul elvețian.
Aici este sursainformației!

#56
cosmins2000

cosmins2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 394
  • Înscris: 05.11.2005
Daca a stat cineva pe la hotelurile IBIS ( in spacial Lucerna, Berna ) ma intereseaza 2 aspecte :

1. daca micul dejun se dau si ceva mezeluri, sau numai dulceturi si cornuri cu ciocolata (merg cu copil mic si sa stiu ce sa am la mine)

2. cam cat costa parcarile lor din fata/subteranul hotelului

#57
pacostiro

pacostiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 02.08.2006
Eu am stat la Ibis in Lucerna cam acum 1 saptamana.

1. da, au si mezeluri, si daca tin bine minte parca aveau si oua. Eu un frate mai mare pentru Etap, si se vede asta la toate capitolele, inclusiv la mancare.

2. la subsolul hotelului e un parking unde poti parca pentru 7CHF pe zi. Cei de la receptie iti valideaza cardul de oricate ori ai nevoie sa iesi fara a mai plati nimic in plus.

#58
cosmins2000

cosmins2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 394
  • Înscris: 05.11.2005
Multumesc @pacostiro.  Intre timp am aflat ca la Berna, parcarea  e 12 CHF pe zi.

Edited by cosmins2000, 13 July 2009 - 22:45.


#59
dimitrio

dimitrio

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 07.10.2007
Am parcurs  ( la ducere ) itinerarul Serbia - Croatia - Slovenia - Italia - Elvetia. In Italia am dormit in Manerba. Am plecat din Manerba( pe malul lacului Lago di Garda ) trecand granita in Elvetia pe la Como - Chiasso, in 17.06.09. Nici un control in vama, grija vamesului elvetian a fost sa ne indrume sa cumparam vigneta - 40CHF ( se plateste obligatoriu pentru un an ) Continuam drumul pe langa lacul Lugano, prin Lugano si Locarno. Pentru a nu face un drum mai lung pe langa lacul Magiore, din Locarno am luat-o pe un drum secundar catre Camedo, un drum ingust ( ca latime ), dar de un pitoresc aparte. Trecem succesiv din Elvetia in Italia si din nou in Elvetia.In vami nimeni.Drumul trece si prin localitatea Re ( Italia )unde vizitam impresionanta Catedrala Madona di Re. Urcam in pasul Simplon - 2005 m altitudine- continuand pana la Visp, de unde ne abatem catre Zermatt.
Ne punem cortul in Tasch, camping Alpenhubel, platind 28 euro/noapte - 2persoane,cort,masina.
Am dormit aici doua nopti. Campingul este chiar langa gara.
18.06.09
Dimineata luam trenul spre Zermatt ( 15,2 CHF/pers. dus-intors ) Trenurile pleaca din 20 in 20 minute.Ajungem la destinatie dupa numai 10 minute.Ne continuam ascensiune "per pedes "vizitand pentru inceput Gorner Gorge, 4CHF/persoana.Canionul nu are lungime foarte mare, insa este spectaculos.Ne continuam drumul spre Furi, facand popas la Blatten. Ajungem la Furi dupa aproximativ 2,5 ore de la plecarea din Zermatt. Luam cabina din Furi (cabina de 4 locuri ) platind 21 CHF/pers. doar dus , si ajungem la Schwartzsee la 2583 m altitudine , la poalele Materhornului.
Las pozele sa vorbesca despre frumusetea acestor locuri. Intoarcerea la Zermatt o facem pe picioare, iar cu trenul ajungem in Tasch.
Aprovizionarea cu mancare se poate face de la magazinul COOP, aflat aproape de camping
Ca regula generala in Elvetia , se poate plati oriunde,atat cu euro, cat si cu franci elvetieni- CHF
Voi continua sa-mi pun impresiile despre Elvetia maine

Attached Files



#60
dimitrio

dimitrio

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 07.10.2007
Continui cu povestirea
19.07.09
Pe o ploaie mocaneasca, plecam din Tasch spre Geneva, soseaua trecand din Elvetia in Franta si din nou in Elvetia. Ca de obicei nimeni in vami. Pe drum ne oprim in Evian ( Franta ), o statiune impecabila, cu cladiri vechi,verdeata, flori, rosii, varza ornamentala, sfecla rosie. Da, in jardiniere, existau aceste legume, care dadeau un farmec aparte , aratand foarte frumos.
La Geneva parchez in Geneva Plage , la intrarea dinspre Vesenaz, platind 5 CHF pentru 5 ore.
Vizitam Fantana arteziana,Catedrala Sf.Petru,Palatul Natiunilor ( nu m-a impresionat ),Orasul vechi, numeroasele parcuri din oras. Dupa amiaza ne continuam drumul pe langa lacul Geneva, trecand de Lausanne, si seara campam in Villeneuve, 25 CHF /noapte.
20.07.09
Din Villeneuve ne intoarcem aproximativ 5 km pentru a vizita Castelul Chillon ( langa Montreux ), castel emblema pentru Elvetia.Intrarea este 12 CHF/pers. Dupa vizitarea castelului, ne intoarcem si mergem spre Aigle, tinta in aceasta zi va fi Interlaken. De la Aigle la Spiez drumul este f.f. frumos, cu localitati "atarnate "pe toate "coclaurile", peisaje specifice Elvetiei. In Chateu d Oex am facut poze, si nu ne mai saturam privind jur imprejur. La Saanen, o mica localitate, ne-am plimbat prin el de parca eram intr-o poveste. Campam langa Interlaken, la campingul TCS din Bodigen, 20 euro/noapte.Cerul era cam intunecat, insa speram ca a doua zi sa fie frumos, pentru a merge cu trenul cu cremaliera la Schynige Platte.
21.07.09
Dimineata ne trezim cu speranta ca vremea este de partea noastra, insa cerul era complet acoperit de nori. Am ratat excursia la Schynige Platte, deoarece dupa ce am mancat a inceput sa picure.
Mergem la Interlaken, vizitam orasul ( printre picaturi ), intram intr-un restaurant, unde mancam fondue, un amestec de branzeturi topite, servite intr-un vas mentinut permanent deasupra unei flacari ( mancare specifica Elvetiei ) Pentru doua porti am platit 31euro. Plecam din Interlaken pe o vrema posomorata, urcam in Sustenpass ( 2224 m altitudine ), dupa care coboram spre Andermatt, iar de aici , in paralel cu , calea ferata a Glacier Express. Frumusetea locurilor nu poate fi descrisa,ci trebuie neaparat vazuta. Urcam in Oberalppass (2044 m altitudine), ajungem prin Chur la Davos.cam racoare aici, 11grade. Vizitam statiunea aproape 1 ora, dupa care ne continuam drumul urcand cu greu in Fuellapass ( 2383 m altitudine ) In toate cele patru trecatori am urcat cu viteza a-III-a Loganul 1.4 fiind o masina greoaie. Zapada inca persista de-o parte si de alta a soselei. In pas la 2383 m , incepe sa lapoviteze, facem doua poze rapid, dupa care ne bagam in masina. In aceasta zona am pornit caldura in masina, intr-o treapta inferioara. Ne pregatim de campare, cercetam harta ( harta Elvetiei cumparata din Germania ), ne decidem sa poposim in Scuola la campingul TCS ( Touring Club Schweiz ). Fiind ora 9 PM nu mai era nimeni la receptie. Montam cortul ,iar a doua zi am mers la receptie , platind 23,5 euro. In Scuol, seara pe la 8,30 PM am incercat sa alimentam de la o pompa automata, insa dintr-o eroare a noastra, nu am reusit sa alimentam, desi introdusesem bani. Dupa cateva minute , a iesit si bonul pe care era trecut 0 litri benzina, banii ramanand in automat.
A doua zi de dimineata ne-am intors, si i-am explicat angajatului situatia. In urmatoarele secunde a iesit cu noi la pompa, si ne-a facut plinul.
Corectitudine elvetiana
In urmatoarea zi 22.07.09 am parasit Elvetia, cu directia Innsbruck

Attached Files



#61
NLE

NLE

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 53
  • Înscris: 07.08.2005
Si cateva poze de la mine din august 2009

Attached Files



#62
fly_dream

fly_dream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,075
  • Înscris: 17.05.2007
Am aterizat pe aeroportul din Geneva la ora 13:30 si imediat am dat fuga la reprezentanta AVIS pentru inchirierea masinii (deja rezervate pe net). Am preluat-o de la Parking 51, dupa un drum cu shuttle gratuit si circa 20 minute de asteptare.

Primul drum, de adaptare la masina noua, nu a mai trecut pe la CERN, asa cum planuisem, si pentru ca ne-ar fi luat jumatate de zi si nu aveam (trebuia sa ajungem la Grenoble seara), si pentru ca am fost informati ca pe drumul catre CERN se lucreaza si accesul este foarte dificil. Am luat-o catre centru, prima oprire fiind la Palais des Nations. Am parcat la circa 100 m de el, pe strada, la dunga albastra (gratis pana in 4 ore). Nu foarte impresionant palatul, vazut de la distanta, evident, o piata simpatica, cu scaunul cu trei picioare si multe arteziene, in apropiere si un grup de cetateni care milita pentru ceva.

Urmatoarea parcare am efectuat-o sub lacul Leman, cu intrare dinspre Jardin Anglais, nu ma intrebati cat am platit pentru ca le cam incurc la cate parcari subterane am avut de-a lungul traseului, oricum ceva aproape de 10 franci. Bani am schimbat intr-un oficiu de turism, la un curs asa si asa (1,43 pare-mi-se). Ne-am delectat cu Jeu d'eau (cea mai inalta/puternica fantana arteziana din Europa), lacul Leman, lebedele si ratele inca vivante de pe el, Jardin Anglais, ceasul de flori (acesta din urma nu cu mult mai interesant decat cel din Timisoara, de exemplu), am urcat apoi pe stradute in orasul vechi, am depistat in sfarsit Catedrala Sf Petru.... Ca in toate orasele prin care am trecut, viata in afara caselor pare ca se incheie extrem de devreme.... magazinele inchid aproape fara exceptie la 17-18 si... raman doar cafenelele, restaurantele si probabil cluburile, barurile! Ca in orice loc de pe teritoriul elvetian, este imposibil sa nu remarci "teribila" curatenie, ceva cu care noi nu suntem prea familiari....

Aproape de lasarea serii, cand am parasit Geneva, traversand raul, am zarit destul de multi cetateni in costume de baie, sarind de pe pod si innotand.... o distractie pe care am intalnit-o si mai tarziu in Zurich....

Atasez niste poze facute in cele cateva ore petrecute in Geneva, punctul de pornire si terminus al excursiei noastre....

Attached Files


Edited by fly_dream, 09 September 2009 - 19:35.


#63
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Pe pod voi erați?
Peste ce apă este construit podul?

#64
fly_dream

fly_dream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,075
  • Înscris: 17.05.2007

View Postcopjob2000, on 9th September 2009, 21:59, said:

Pe pod voi erați?
Peste ce apă este construit podul?

Da, pe pod eram noi, dar nu sarind in rau cu elvetienii, ci in masina; de altfel, multe din pozele din acest circuit au fost facute de copilot, din masina...., daca am fi tras pe dreapta la fiecare cadru, ne mai trebuia o saptamana!

Apa este Rhonul....

#65
NLE

NLE

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 53
  • Înscris: 07.08.2005

View Postfly_dream, on 10th September 2009, 10:18, said:

Apa este Rhonul....


Daca te uiti putin mai sus la pozele de la mine o sa vezi si unde e izvorul Rhon-ului. E vb de poza cu ghetarul. La baza ghetarului e un lac mic... de acolo  ;)

#66
virgil67

virgil67

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 28.01.2006
fly_dream e in poza 10, in bluza verde... presupun si eu :P

#67
fly_dream

fly_dream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,075
  • Înscris: 17.05.2007

View Postvirgil67, on 11th September 2009, 16:59, said:

fly_dream e in poza 10, in bluza verde... presupun si eu :P

My God, nici vorba! Mai bine as fi personajul din poza 16!

Edited by fly_dream, 11 September 2009 - 22:17.


#68
StarSteel

StarSteel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,286
  • Înscris: 06.10.2006
Sunt in pregatirea unui plan de bataie la vara cu 2 obiective, Alpii si coasta mediteraniana si adriatica....daca pt. traseul de costa e usor de ales
(Marsilia - Pisa si Rimini - Dubrovnick) am dubii in ce priveste traseul elvetian, am descoperit o intrare interesanta in estul Elvetiei practic granita e pe un baraj de pe Lacul Livigno  si imediat intrarea prin Tunel Munt la Scherra prima tinta fiind Davos. Dupa Davos si atacarea Vaduzului incepe mica mea dilema, sa aleg un traseu obisnuit Zurich, Lucerna, Berna, Neuchatel, Lausanne, Geneva sau sa raman in partea sudica a Elvetiei pe fabuloasele drumuri de munte si pe trecatori? Ar mai fi si varianta unui zig-zag ca oricum distantele nu sunt mari insa astept pareri din partea unora care eventual au vizitat aceste locuri. Orase europene am mai facut parca mai mult imi doresc drumurile pitoresti de munte si fabulosele trecatori. Inainte de intrarea in Elvetia tinta e pasul Stelvio (2758m) dupa care la iesire pasul Col de L'Iseran (2770m) ma gandesc si la varianta ca traversarea atator trecatori sa nu insemne o exagerare.

#69
fly_dream

fly_dream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,075
  • Înscris: 17.05.2007

View Poststarsteel, on 10th February 2010, 15:47, said:

Sunt in pregatirea unui plan de bataie la vara cu 2 obiective, Alpii si coasta mediteraniana si adriatica....daca pt. traseul de costa e usor de ales
(Marsilia - Pisa si Rimini - Dubrovnick) am dubii in ce priveste traseul elvetian, am descoperit o intrare interesanta in estul Elvetiei practic granita e pe un baraj de pe Lacul Livigno  si imediat intrarea prin Tunel Munt la Scherra prima tinta fiind Davos. Dupa Davos si atacarea Vaduzului incepe mica mea dilema, sa aleg un traseu obisnuit Zurich, Lucerna, Berna, Neuchatel, Lausanne, Geneva sau sa raman in partea sudica a Elvetiei pe fabuloasele drumuri de munte si pe trecatori? Ar mai fi si varianta unui zig-zag ca oricum distantele nu sunt mari insa astept pareri din partea unora care eventual au vizitat aceste locuri. Orase europene am mai facut parca mai mult imi doresc drumurile pitoresti de munte si fabulosele trecatori. Inainte de intrarea in Elvetia tinta e pasul Stelvio (2758m) dupa care la iesire pasul Col de L'Iseran (2770m) ma gandesc si la varianta ca traversarea atator trecatori sa nu insemne o exagerare.

Circuitul pe care il povesteam mai sus cuprinde o "felie" incepand cu Menton, Route des Grandes Alpes cu "alunecari" spre Cime de la Bonette (cel mai inalt drum european - 2802 m), continuare Col de l'Iseran (2770 m) si iesire catre Chamonix prin tunelul MontBlanc, apoi Berna, Zurich, Basel, Lausanne, Geneva (mai am de povestit exact aceasta parte). Probabil vei rade, dar noi nu am avut decat 3 zile pentru bucata de mai sus (Menton - Geneva) si a fost OK. Sincer..... ne-a placut mult mai mult zona de munte decat orasele elvetiene....

#70
StarSteel

StarSteel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,286
  • Înscris: 06.10.2006
Sunt convins ca muntele e splendid insa eu la intrare in Elvetia vreau sa vin dinspre Ljubljana prin Cortina D'Ampezzo dupa care prin pasul Pordoi, pasul Sella, pasul Stelvio si ma gandesc ca traversarea principalelor orase elvetiene ar fi un moment de relache intre 2 serii montane, ulterior urmand programul de plaja franco-italian.....daca punem in balanta ca Elvetia de la est la vest are 350 km si de la nord la sud 220 km traseele nu sunt lungi, chiar imi pun intrebarea daca sa folosesc autostrazile sau doar drumurile nationale. Din cate am inteles se platesc doar autostrazile la fel cum e in Franta si Italia asa ca si financiar e un castig singurul lucru mai bun ar fi ca ai merge lejer cu 120 km/h fara sa fii nevoit sa te limitezi la 50 km/h in localitati, m-am invatat cu mersul corect afara de cand am vazut prin Olanda cum masini de multe zeci de euro nu depaseau viteza legala, ulterior primisem si o lectie germana care m-a costat doar 15 euro pt. impresionanta viteza de 46 km/h. Oricum astept continuarea traseului tau sa-l fac si eu pe Google Earth si sa aleg cel putin ceva din experienta ta....Chamonix si Tunelul Mont Blanc evident ca nu vreau sa le ratez, am inteles ca trecerea prin acest tunel e 35 euro.
Deja cel mai inalt drum european suna tentant, am marcat pe harta Cime de la Bonette, sa vad cum il atac, intre Torino - Marsilia sau intre Torino - Col de Turini - Nice. Asa ca orice experienta si informatie e binevenita!
P.S. Scuze pt. cei interesati sa citeasca doar de Elvetia, am mentionat mai mult extremitatile exterioare din estul si vestul Elvetiei.

Edited by starsteel, 11 February 2010 - 22:32.


#71
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006

View Poststarsteel, on 10th February 2010, 14:47, said:

Inainte de intrarea in Elvetia tinta e pasul Stelvio (2758m) dupa care la iesire pasul Col de L'Iseran (2770m) ma gandesc si la varianta ca traversarea atator trecatori sa nu insemne o exagerare.





Nu este o exagerare, dar eu aș aloca câte o zi pentru fiecare dintre aceste pasuri, pentru că, într-un final, nu ești la un raliu... ci în concediu.
Totuși poți avea surprize neplăcute dacă în zilele respective cerul este acoperit, iar la înălțime este ceață! :confuzzled:

#72
rossii

rossii

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 14.07.2008
intentionez sa vizitez Elvetia si as dori sa aflu daca exista si alte posibilitati de cazare decat la hotel.
   in concret, m-ar interesa daca exista pensiuni familiale care ofera cazare, asa cum lesne poti observa mesajul " zimmer frei" in Austria
                          Multumesc !

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate