Centrale ELECTRICE, cazane electrice
#3079
Posted 22 September 2016 - 11:50
rinel631637, on 22 septembrie 2016 - 11:04, said:
... Eu am investit in niste robineti pentru controlul si eficientizarea incalzirii si nu vreau sa iasa o strutocamila tipic romaneasca. ... Ai investit gresit bani. Pentru o suprafata asa mica (46mp) era suficient sa achizitionezi un banal termostat de ambient. Eventual unul cu unde radio pe care sa-l muti intre cele 2 camere pina ce te decizi unde sa ramina. Daca vroiai control zonal, trebuia sa cumperi niste capete dotate si cu fir ca sa opreasca centrala cind nu mai ai nevoie niciunde de caldura. Asa ai dat bani degeaba pe niste capete care-ti inchid doar cele 5 radiatoare, dar nu-ti opresc si centrala. O sa consumi inutil curent cu pompa care va merge 24 din 24 si cu mentinerea "miniboilerului" din centrala la temperatura setata. Cu un termostat de camera, centrala ta ar porni probabil ca o singura data ziua, sub o ora, si ar mai porni de 2 ori noaptea tot sub o ora. Capetele termostatice pe care le ai, tot cam asa o sa-ti deschida radiatoarele si in restul timpului pompa centralei va invirti apa prin bypass si rezistentele vor porni din cind in cind doar ca sa tina centrala calda. Consum inutil de energie. Daca vrei confort maxim si nu te intereaseaza asa de mult cit curent consumi, atunci poti pastra capetele termostatice pe care le ai, dar mai trebuie sa investesti un pic in alte accesori. Pe linga acel bypass mai trebuie neaprat sa-ti cumperi o sonda externa. Centrala ta poate fi gestionata cu ajutorul unei sonde externe si asta este un lucru foarte bun. Daca cumperi sonda externa, poti sa aplici metoda sugerata de instalator si sa renunti la capul termostatic din baie. Cu sonda externa centrala ta nu va mai trimite in radiatoare apa de 70grd, ca apa va fi tot timpul "reglata" in functie de cit de frig este afara. Tu o sa-i spui centralei ca vrei 24grd in casa si mai departe va decide singura centrala cit de tare sa-ti incalzeasca apa din radiatoare. Drept urmare in baie o sa ai ~24grd pentru ca nu ai cap termostatic, iar in restul incaperilor unde ai capul termostatic setat pe diverse temperaturi mai mici de 24 grd, o sa ai temperaturile setate. (puteau fi capete termostatice normale + sonda externa.) LE Am uitat de bypass. Eu nu m-as baza niciodata pe bypass-ul centralei. Acel bypass cotine o supapa de sens cu foarte mult plastic si un arculet ca de pix, care in timp se va defecta si te vei trezi ca circula apa mai mult prin centrala decit prin radiatoare. Parerea mea este ca bypass-ul centralei este gindit ca sa lucreze accidental si nu permanent. Edited by florin71_skoda, 22 September 2016 - 12:00. |
#3080
Posted 22 September 2016 - 13:16
Salut. Am si eu fix aceeasi centrala, insa in versiunea de 18kw. Nu stiu despre ce by-pass intern e vorba, eu stiu doar ca mi-a cedat o imbinare intrucat din prostia mea am inchis toti robinetii. Deci nu cred ca exista vreun by-pass intern la modelul asta sau in cazul meu nu a functionat. Imbinarea imediat dupa centrala a cedat.
La cat de ieftine sunt termostatele...nu inteleg de ce nu ai pune unul. |
#3081
Posted 22 September 2016 - 18:52
florin71_skoda, on 22 septembrie 2016 - 11:50, said:
O sa consumi inutil curent cu pompa care va merge 24 din 24 si cu mentinerea "miniboilerului" din centrala la temperatura setata.
Daca centrala se afla intr-o incapere utila, atunci caldura aceasta este utila. |
#3082
Posted 22 September 2016 - 20:57
Va multumesc mult pentru raspunsuri.
Cu siguranta voi instala un by-pass tinind cont de experienta (nefericita) a lui godaro si de precizarile pertinente ale lui florin71_skoda. Si mai e precizarea clara din manualul centralei : " În cazul sistemului de încălzire prevăzut cu robineti termostatati, circulaţia apei poate fi întreruptă în întregime. În acest caz, se va monta un by-pass diferential reglabil sau corelat cu treptele de functionare ale pompei de circulatie." Achizitia/montarea robinetilor termostatici programabili am "plagiat-o" de la un cunoscut care a facut acest lucru si care s-a declarant super multumit de eficienta acestora (dupa un calcul aproximativ, valoarea facturilor lunare i s-a redus de la 500 lei la 400 lei, abonament CTP > 6 kV, trifazic, la care e cuplata doar centrala) . Dupa cum mi-a spus el, a setat temperaturile in camere si bucatarie (in baie robinet deschis permanent; eu am vrut sa fiu mai cu mot si am luat si pentru baie) astfel : orele 7- 15 (plecati la servici) la 15 grade, orele 15 - 22 la 21 grade, orele 22 - 7 la 19,5 grade. Centrala (Protherm Ray 9 kV) a fost setata la 22 grade. Din ce am inteles de la acest amic se pare ca totusi pompa nu-i functioneaza tot timpul. La fel ca si mine, apartamentul lui are o camera si baia cu cite 2 pereti exteriori si cu toata izolatia generoasa aplicata acestea sunt mult mai reci decit cealalta camera si bucataria. Centrala e montata in hol unde nu am calorifer instalat, deci ceea ce spune kolfleading nu poate decit sa ma bucure . Oricum, anul acesta e pentru mine un fel de stagiatura in problema cu incalzirea electrica. Dupa punerea in functiune va voi impartasi din experienta mea cu privire la consumuri si reglaje in speranta ca voi fi de folos colegilor de pe forum. P.S. Are cineva, cumva, un manual de service (nu instructiuni de folosire si instalare) pentru acest tip de centrala (Ferroli LEB 7.5 TS, 7.5 kW) ? Multumesc anticipat. Edited by rinel631637, 22 September 2016 - 21:08. |
#3083
Posted 23 September 2016 - 07:18
Salut,
In caz ca intereseaza pe cineva, am o centrala electrica Protherm Ray 21K de 21 kw folosita doar un sezon. O dau la 30% din pretul din magazin. Detalii pe private (pm) sau la o742 .. o 57 noua 4 3. Edited by noooxy, 23 September 2016 - 07:26. |
#3084
Posted 23 September 2016 - 08:10
rinel631637, on 22 septembrie 2016 - 20:57, said:
... orele 7- 15 (plecati la servici) la 15 grade, orele 15 - 22 la 21 grade, orele 22 - 7 la 19,5 grade. ...t. Dupa parerea mea sunt cam mari diferentele de temperaturi . In cazul unui apartament mic si relativ bine izolat, cum este al tau, este mai bine sa ai aceasi temperatura tot timpul. Daca de la 7 la 15 racesti asa de tare apartamentul, dupa ora 15 centrala va merge destul de mult ca sa atinga cele 21grd si sa recupereze ce sa pierdut in perioadele cit a stat oprita. Incearca mai multe variante pina ce descoperi care se potriveste la apartamentul tau. rinel631637, on 22 septembrie 2016 - 20:57, said:
... Centrala (Protherm Ray 9 kV) a fost setata la 22 grade. .. Asta inseamna ca el are sonda externa. Daca nu ar fi avut sonda externa, ar fi spus ca are centrala setata pe 60grd, sau 70grd, sau etc rinel631637, on 22 septembrie 2016 - 20:57, said:
.. Din ce am inteles de la acest amic se pare ca totusi pompa nu-i functioneaza tot timpul. Ray-ul are pompa cu 2 viteze si placa electronica trece singura pompa pe turatie mica cind nu merg rezistentele. Pe urma are si ceva setari de oprire pompa in functie de cine o comanda. Manualul din pacate este foarte prost tradus si nu se intelege mai nimic din explicatiile legate de oprirea pompei. Banuiesc ca daca ai TA opreste pompa dupa 1 minut, iar daca nu ai TA opreste pompa dupa 10 minute de la decuplarea rezistentelor. (fireste, daca in intervalul ala de 10 minute nu cupleaza cumva iar rezistentele, caz in care pompa trece pe viteza mare si se reseteaza contorizarile). Este insa doar o banuiala pentru ca nu am apucat sa "studiez" centrala "pe viu" din punctul asta de vedere. Nu stiu la Ferroli ce se intimpla cu pompa, pentru ca nu am apucat sa-i citesc tot manualul. Ce-i sigur ar fi ca un TA opreste garantat pompa, ca asa este la toate centralele. Edited by florin71_skoda, 23 September 2016 - 08:12. |
#3085
Posted 23 September 2016 - 10:11
La Ferolli se programeaza timpul dupa care se opreste pompa atunci cand termoststul comanda oprirea rezistentelor. Nu am remarcat vreo scadere de turatie. E o pompa simpla cu 3 trepte.
Si apropo de pompa de la Ferolli LEB: daca doresc sa o anulez (eventual sa o demontez si sa o folosesc in alte scopuri) si sa montez o pompa mai buna, cu turatie variabila, cum fac? |
#3086
Posted 23 September 2016 - 11:08
Depinde ce pompa are centrala. Am cautat pe net dar vad ca nu gasesc poze concludente.
Teoretic ai o pompa cu prindere cu filete de genul 15-60-130. Daca este asa, atunci de la Grundfos ar fi varianta Alpha2 15-60-130 cu Autoadapt pe la 1.125 ron, sau ar mai fi cele de la Willo gen Stratos Pico 15/1-6-130 , pe la un 1.050 ron, sau varianta mai simpla de la Wilo, adica YONOS PICO 15/1-6-130 pe la un 800 lei. Sunt si variante 15-40-130, respectiv 15/1-4-130 daca consideri ca alea cu 6mCA sunt prea "puternice" pentru aplicatia ta si-ti ajung 4mCA. (fireste, la preturi mai mici) ------ Pentru @rinel631637 Daca schimbi pompa centralei cu una dinasta cu autoadapt, nu-ti mai trebuie acel bypass. Partea proasta este ca pompa este cu mult mai scumpa decit bypass-ul. Edited by florin71_skoda, 23 September 2016 - 11:11. |
#3087
Posted 23 September 2016 - 11:39
florin71_skoda, on 23 septembrie 2016 - 11:08, said:
Depinde ce pompa are centrala. Am cautat pe net dar vad ca nu gasesc poze concludente. Teoretic ai o pompa cu prindere cu filete de genul 15-60-130. Daca este asa, atunci de la Grundfos ar fi varianta Alpha2 15-60-130 cu Autoadapt pe la 1.125 ron, sau ar mai fi cele de la Willo gen Stratos Pico 15/1-6-130 , pe la un 1.050 ron, sau varianta mai simpla de la Wilo, adica YONOS PICO 15/1-6-130 pe la un 800 lei. Sunt si variante 15-40-130, respectiv 15/1-4-130 daca consideri ca alea cu 6mCA sunt prea "puternice" pentru aplicatia ta si-ti ajung 4mCA. (fireste, la preturi mai mici) ------ Pentru @rinel631637 Daca schimbi pompa centralei cu una dinasta cu autoadapt, nu-ti mai trebuie acel bypass. Partea proasta este ca pompa este cu mult mai scumpa decit bypass-ul. Am gasit o brosurica (in engleza) pe un site rusesc cu schitele si componentele (insotite de coduri) a centralelor Ferroli de 6, 7,5,si 9 kV. O postez poate are cineva nevoie ... Attached Files |
#3088
Posted 23 September 2016 - 11:56
Din schita (desenul in explozie) se pare ca pompa centralei nu este cu prinderea pe filete. Este o pompa cu corp de plastic care in partea de sus are etansarea cu oring+clips si doar in partea de jos are un filet. Ca sa-i poti schimba pompa, trebuie modificata / inlocuita cu altceva, bucatica de teava notata 29 - cod 41260970 - Back water pipe
|
|
#3089
Posted 28 September 2016 - 08:53
Dragi colegi de pe forum,
Am facut comanda de un robinet de by-pass diferential reglabil de pe site-ul automa.ro . L-am primit iar dupa montare va voi comunica daca este ceea ce trebuie. Attached FilesEdited by rinel631637, 28 September 2016 - 09:15. |
#3090
Posted 03 October 2016 - 20:59
Dragi colegi,
Am primit robinetul by-pass diferential reglabil. A fost montat sub central intre tur si retur conform instructiunilor iar acum apare intrebarea la ce pozitie trebuie setat (valorile sunt cuprinse in intervalul 0,1 - 0,6 bar cu pas de 0,1). Din fabrica e setat la 0,2 bar. Atasez diagrama pompei si diagrama de debit a robinetului. Vin cu rugamintea, ca in functie de acestea, daca cineva poate sa faca un calcul aproximativ a pozitiei de reglaj pentru robinet sa ma scoata si pe mine din ceata. Mentionez - daca ajuta cu ceva - faptul ca in cele 5 calorifere sunt 22 litri apa conform specificatiilor din fisele lor tehnice plus ceea ce se mai afla pe tevi iar vasul de expansiune a centralei este de 10 litri. Multumesc anticipat. Attached Files |
#3091
Posted 03 October 2016 - 23:06
@rinel, tu ai vas de expansiune? Altul decat cel inglobat in centrala?
Eu nu am asa ceva, desi cred ca am vreo 100l de agent termic in calorifere si ipat! |
#3092
Posted 04 October 2016 - 07:29
godaro, on 03 octombrie 2016 - 23:06, said:
@rinel, tu ai vas de expansiune? Altul decat cel inglobat in centrala? Eu nu am asa ceva, desi cred ca am vreo 100l de agent termic in calorifere si ipat! |
#3093
Posted 06 October 2016 - 10:19
Nu stiu ce sa aleg pentru o casa de vreo 140 mp. Centrala electrica sau pompa de caldura aer-apa.
Pompa de caldura mi se pare o investitie cam mare, si nu stiu daca se justifica. Mai bine o izolatie buna si o centrala electrica. Cunostintele mele au tot felul de pareri, sobe pe peleti, cu pacura, cu rezervor de gaz... dar nu au argumente de luat in considerare. Poate ma ajutati voi sa ma decid. Multumesc. |
|
#3094
Posted 06 October 2016 - 10:21
Cum ai izolat casa?
In ce zona climatica se afla? Edited by kolfleading, 06 October 2016 - 10:21. |
#3095
Posted 06 October 2016 - 11:11
zona oradea.
Polistiren exterior 10cm. Sus la mansarda e si interior tot 10cm. Tavan 5cm polistiren + 10 vata minerala. Cand am facut constructia la rosu alea erau posibilitatile. Acum pot suplimenta. Casa e oarecum deschisa, nu am multe usi. Sunt inca 2 incaperi "la rosu" (timp putin si mesteri prosti). Geamurile vor avea rolete. In dormitor am ventiloconvector, in living si bucatarie in plan e incalzire in pardoseala. Edited by noonna, 06 October 2016 - 11:12. |
#3096
Posted 06 October 2016 - 11:18
Sunt fix in situatia ta cu aceleasi argumente. Am mers un sezon full electric. Anul asta incerc sa optimizez sistemul existent cu o pdc aer apa ieftina care sa acopere necesarul termic pana pe la -15gr. Mai jos dau drumul la centrala.
Retine ca centrala electrica NU este o solutie permanenta! Ea poate fi o solutie temporara pana la un eventual bransament la gaze sau complementara pentru o sursa gen pdc low cost! Dar nu renteaza sa te folosesti de ea toata viata. Financiar vorbind exista alternative mai ieftine. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users