Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 

De parca nu am fi stiut

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
mccc

mccc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 25.05.2007
Un articol din gardianul, despre ceea ce stiam cu totii:

Quote

Fostul director al companiei Renault Louis Schweitzer recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro
  


Voteaza articolul:  

Asa promisesera francezii la privatizarea Dacia, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, în cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost „o cacealma“. Anuntul oficial spunea ca, în termen de cinci ani de la privatizarea Dacia, va intra în productia de serie „un automobil de familie care va costa maximum 5.000 de euro“.

Cea mai ieftina versiune de Dacia Logan costa undeva în jur de 7.000 de euro. Dupa ce proiectul XC90 a prins viata, in 2004, Schweitzer a dat o explicatie pentru pretul mai mare al Loganului. El a spus ca
s-a început cu o versiune mai bine echipata, asa cum se face la orice lansare, si in timp vor aparea versiuni mai ieftine. Pentru cei cu venituri reduse, Renault propunea Solenza, aflata in plafonul de 5.000 de euro. Între timp, Solenza a disparut din fabricatie, dar Logan nu numai ca nu s-a ieftinit, ci s-a scumpit si mai mult

Louis Schweitzer, „parintele Loganului“, a detinut, între 1992 si 2005, functia suprema în cadrul grupului. In volumul cu tenta autobiografica „Anii mei la Renault. Între Billancourt si piata mondiala“, lansat anul acesta, el spune ca ideea Loganului i-a venit dupa o vizita în Rusia, efectuata în 1998, unde a vazut „un hangar imens plin cu masini Lada, construite dupa o tehnologie Fiat a anilor ’60“. Schweitzer a expus aceasta idee colaboratorilor, însa acestia au respins categoric viziunea sefului. El nu a tinut seama de parerea inginerilor si a demarat proiectul XC90

Într-o carte cu tenta autobiografica lansata anul acesta, fostul director al companiei Renault recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste, într-adevar, maximum 5.000 de euro, asa cum promisesera francezii la privatizarea Daciei, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, în cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost
„o cacealma“.

Venirea companiei Renault la Dacia, petrecuta în 1999, a fost salutata aproape unanim de opinia publica româneasca. Iar anuntul oficial facut atunci de presedintele-director general al Renault, Louis Schweitzer, conform caruia în termen de cinci ani de la privatizarea Daciei va intra în productia de serie „un automobil de familie complet nou, care va costa maximum 5.000 de euro“, i-a extaziat pe multi dintre automobilistii români. Conform unui volum autobiografic scris de însusi parintele Loganului, Louis Schweitzer, proiectul XC90, asa cum era denumit, codificat, proiectul Dacia Logan, a fost un lung sir de minciuni.

În iarna acestui an a iesit de sub tipare cartea „Anii mei la Renault. Între Billancourt si piata mondiala“, scrisa de catre Louis Schweitzer, cel supranumit „parintele Loganului“. Acesta detinuse, între 1992 si 2005, functia suprema în cadrul grupului. Din cele scrise în volumul respectiv reiese ca nu s-a pus nici o clipa problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro. De asemenea, construirea unei masini „complet noi“ n-a figurat în planurile lui Renault nici macar ca stadiu de intentie. Intelegem din autobiografie ca lui Schweitzer îi era limpede, înca din 1999, ca Logan va costa mai mult de 5.000 de euro si ca nu va fi o masina complet noua, ci una însailata din subansambluri si piese deja existente, înglobate în alte modele de vehicule ale grupului Renault.


#2
walking^human

walking^human

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,081
  • Înscris: 02.05.2007
Si asa e de calitate slaba, inchipuie-ti cum era daca costa 5000 de E, cred ca gen flintstones.

#3
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Are cineva mailul lui Şvaiţer ăsta? :D

#4
El_Cid

El_Cid

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,524
  • Înscris: 29.03.2004
un raton - old news :D

#5
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
A aruncat si Renault un zvon ca sa mai aduca niste valuri de atentie peste imaginea deja sifonata si unii chiar au crezut ca vor lua masina de 5000 de euro. Solnita a fost in jurul a 5000 de euro si vai steaua ei ca e o conserva cu motor Renault. Bine ca n-au scos masina de 5000 de euro ca ar fi cumparat romanii in draci si ne faceam draq tara de ras mai ceva ca indienii aia de conduc carute motorizate. Loganul asta prost cum o fi dar macar e masina (bine: frigider pentru unii) :lol:

#6
gamezcdr

gamezcdr

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,474
  • Înscris: 26.08.2005
Atunci era dolarul puternic euro era sub el abia dupa 2000/2001 daca mai tin eu minte euro a luat fata dolarului. Vreau sa vad si eu Volksvagen de 7.000 euro, Opel de 7.000 euro sau alte marci. Macar Renault a reusit: Loganul e un mare succes ar trebui sa ne bucuram ca romani ca la Dacia s-a reusit ceva nu ca in alte parti unde fabrici intregi sunt rase la pamant si se construiesc apartamente. Da romanu nu se dezminte ca in bancul cu cazanul de smoala plin de romani.

#7
mccc

mccc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 25.05.2007

View Postgamezcdr, on Aug 11 2007, 20:04, said:

Atunci era dolarul puternic euro era sub el abia dupa 2000/2001 daca mai tin eu minte euro a luat fata dolarului. Vreau sa vad si eu Volksvagen de 7.000 euro, Opel de 7.000 euro sau alte marci. Macar Renault a reusit: Loganul e un mare succes ar trebui sa ne bucuram ca romani ca la Dacia s-a reusit ceva nu ca in alte parti unde fabrici intregi sunt rase la pamant si se construiesc apartamente. Da romanu nu se dezminte ca in bancul cu cazanul de smoala plin de romani.

Eu unul nu critic masina in sine, care dupa parerea mea sincera, este cea mai buna masina fabricata in Romania. Nu am condus vre-un Logan dar am mers de sute de ori in logan-uri si impresia per total e una bunicica.
Ce critic eu este firma Renault, care nu se tine de promisiuni. Renault nu-l am la inima din mai multe motive care tin de politicile firmei Dacia-Renault, si aici se includ pe langa promisiuni fara acoperire (facute doar pt a atrage atentia), si faptul ca angajatii lor sunt obligati sa lucreze ore suplimentare fara ca acestea sa le fie platite, "santajarea" guvernului pt a se mentine taxa de prima inmatriculare, si cireasa de pe tort... faptul ca angajatii francezii detasati in Romania primesc spor pt ca muncesc intr-o tara a lumii a 3-a... :cursing:

Edited by mccc, 11 August 2007 - 20:26.


#8
gamezcdr

gamezcdr

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,474
  • Înscris: 26.08.2005
Pai daca o luam asa sunt multe firme care fac asta: cati dintre noi facem ore suplimentare care sunt platite la sfintele calende ? Ce sa zicem de scandalul de acum cativa ani cu firmele de moda din SUA care faceau bani frumosi punand la treaba copii in Asia de S-E. Lacomia corporatiilor nu are limita asa a fost si asa va fi . Amin :P

#9
mccc

mccc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 25.05.2007

View Postgamezcdr, on Aug 11 2007, 20:32, said:

Pai daca o luam asa sunt multe firme care fac asta: cati dintre noi facem ore suplimentare care sunt platite la sfintele calende ? Ce sa zicem de scandalul de acum cativa ani cu firmele de moda din SUA care faceau bani frumosi punand la treaba copii in Asia de S-E. Lacomia corporatiilor nu are limita asa a fost si asa va fi . Amin :P

Eu tot nu inteleg de ce acceptati asa ceva... Stiu ca uneori e foarte greu sa gasesti un job, insa trebuie sa realizati ca fiind angajati, de fapt va vindeti (va vindeti timpul, sanatatea, tineretea... etc.). Daca tot trebuie sa va vindeti, incearcati macar sa obtineti un pret mai bun. Foarte multi dintre romani nu au curajul sa spuna sefilor ceea ce vor. Daca nu ceri sigur nu ti se va da. Cereti mai oameni buni ca e viata voastra, nu are rost sa o irositi muncind tot timpul pt altii... Eu consider ca muncesti pt tine abia atunci cand esti intr-adevar multumit de cati bani primesti la sfarsit de luna... Daca nu esti multumit... e clar ca munceti mai mult pt patron decat pt tine...
Las la latitudinea voastra sa apreciati daca gresesc sau nu... insa eu asa vad lucrurile...

#10
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Daca tot s-a dat tare in off topic hai sa continui si eu un pic. Daca tu crezi ca mecanicul cu profesionala care si-a facut practica la Dacia cand avea 15 ani si apoi a muncit tot acolo, va pleca de la Mioveni vre-odata ca trebuie sa mai bage 1 ora 2 in plus si isi distruge sanatatea, inseamna ca traiesti intr-o lume a ta diferita de a noastra. Majoritatea oamenilor de 40 de ani si trecuti de 40 nu au alta alternativa ca nu prea te mai angajeaza nimeni, de aia joaca cum le canta patronul.

#11
$eb

$eb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,916
  • Înscris: 08.06.2005

View Postmccc, on Aug 11 2007, 21:58, said:

insa trebuie sa realizati ca fiind angajati, de fapt va vindeti (va vindeti timpul, sanatatea, tineretea... etc.). Daca tot trebuie sa va vindeti, incearcati macar sa obtineti un pret mai bun. Foarte multi dintre romani nu au curajul sa spuna sefilor ceea ce vor
:lol:  Eu trag doua concluzii si te rog sa imi raspunzi. Ori ai propria firma ori esti bugetar.

Daca totusi traiesti in Romania in sectorul privat se subintelege ca trebuie sa stai macar 30 de minute sau 1 ora peste program. Daca totusi cand ajungi la finalul celor 8-9 ore darami portarul, nu vei fi dat afara, dar nici nu vei fi vreodata apreciat si promovat. Asa ca sa incheiem filozofia zilei.
Eu pot sa spun un sigur lucru: In viata nu primesti ce meriti, primesti ceea ce negociezi.

On topic.
Ma bucur ca nu au scos Dacia full options de 5000Euro. Pentru ca aceasta masina dotata si care sa respecte minimele norme europene nu exista. Daca ar fi realizat-o era poate Dacia 1310 cu AC.

Ma intristeaza totusi ca Dacia se apropie tot mai mult de preturile europene, iar la calitatea materialelor folosite, calitatea vopselei, finisajele stau suficient de slabut ca sa isi puna niste semne de intrebare.
Cred ca pretul Loganului este umflat cu cel putin 800-1000 euro. Deja am vazut ca vanzarile in Romania au scazut. Ar trebui sa se apuce ori sa faca masini mult mai bune si mai calitative, ori sa mai scada pretul.

#12
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Calitatea finisajelor si a materialelor e la fel la mai toate masinile Renault. Toate modelele lor sunt la acest capitol un pic in urma concurentei, iar in Cazul Dacia un pic mai mult. Nici cu vechiul Clio nu mi-e rusine la calitatea materialelor, asa ca de ce sa bagi bani mai multi daca le vinzi asa cum sunt. La capitolul Logan e normal sa mai scada vanzarile dupa ce au crescut galopant timp de aproape 3 ani, e vorba de suprasaturarea pietei. Bine ca macar tot au mai scos ceva cu care sa atraga publicul, si anume au dat ABS la tot romanul prin promotia ABS Plus. Daca inainte omul nu-si permitea ABS pentru ca nu voia geamurile lor electrica pe spate si alte nimicuri, acum depinde doar de cultura automobilistica a omului daca vrea sa franeze si sa coteasca sau sa se duca sanie in ce are in fata.

#13
danchitu866

danchitu866

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,800
  • Înscris: 06.12.2003
Eu conduc un Logan de 2 ani de zile. Sunt multumit. Lasand la o parte faptul ca finisajele sunt cum sunt si am avut niste probleme cu tot felul de "chestii" nereglate la masina cand era noua, defectiuni nu am avut niciuna.

Ne-a trombonit ala cu masina lui de 5000, dar hai sa ne imaginam cum ar fi aratat masina romaneasca neprivatizata... ar mai fi existat? Si ce poate fi in standarde de calitate straina in aceasta tara minunata?

#14
mccc

mccc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 25.05.2007

View Postfilipxxx, on Aug 11 2007, 23:51, said:

Daca tot s-a dat tare in off topic hai sa continui si eu un pic. Daca tu crezi ca mecanicul cu profesionala care si-a facut practica la Dacia cand avea 15 ani si apoi a muncit tot acolo, va pleca de la Mioveni vre-odata ca trebuie sa mai bage 1 ora 2 in plus si isi distruge sanatatea, inseamna ca traiesti intr-o lume a ta diferita de a noastra. Majoritatea oamenilor de 40 de ani si trecuti de 40 nu au alta alternativa ca nu prea te mai angajeaza nimeni, de aia joaca cum le canta patronul.

Daca as fi trait in lumea mea nu as mai fi avut nici o problema... toate ar fi fost roz.  :lol:
Acum serios vorbind, stiu foarte bine ca e greu sa te mai angajezi dupa o anumita varsta, dar la noi nici macar tinerii nu au tupeu sa ceara ceea ce li se cuvine. Fiecare isi face calculele lui si poate aprecia cat de "dispensabil" (sau nu) este, si astfel poate actiona in consecinta. Insa noi romanii ne-am obisnuit sa ne comportam dupa zicala "capul plecat, sabia nu-l taie" si e mare pacat...

View Post$eb, on Aug 11 2007, 23:51, said:

:lol:  Eu trag doua concluzii si te rog sa imi raspunzi. Ori ai propria firma ori esti bugetar.

Daca totusi traiesti in Romania in sectorul privat se subintelege ca trebuie sa stai macar 30 de minute sau 1 ora peste program. Daca totusi cand ajungi la finalul celor 8-9 ore darami portarul, nu vei fi dat afara, dar nici nu vei fi vreodata apreciat si promovat. Asa ca sa incheiem filozofia zilei.
Eu pot sa spun un sigur lucru: In viata nu primesti ce meriti, primesti ceea ce negociezi.

On topic.
Ma bucur ca nu au scos Dacia full options de 5000Euro. Pentru ca aceasta masina dotata si care sa respecte minimele norme europene nu exista. Daca ar fi realizat-o era poate Dacia 1310 cu AC.

Ma intristeaza totusi ca Dacia se apropie tot mai mult de preturile europene, iar la calitatea materialelor folosite, calitatea vopselei, finisajele stau suficient de slabut ca sa isi puna niste semne de intrebare.
Cred ca pretul Loganului este umflat cu cel putin 800-1000 euro. Deja am vazut ca vanzarile in Romania au scazut. Ar trebui sa se apuce ori sa faca masini mult mai bune si mai calitative, ori sa mai scada pretul.

Ca sa-ti raspund la intrebari: nu am (inca) propria firma, nu sunt bugetar dar nu lucrez nici in Romania. Cat am lucrat in tara am lucrat numai in sectorul privat. Am avut parte si de angajatori ok si de angajatori neseriosi. Pe cei neseriosi i-am tratat cum se cuvine, le-am dat o sansa sau doua de a-si repara greselile, cand nu le-au reparat, mi-am dat demisia mai repede decat ar fi crezut ei ca e posibil.
Acum sa nu credeti ca in afara sunt caini cu covrigi in coada si ca angajatorii de aici sunt o specie diferita fata de cei din tara. Aici e chiar mai nasol pt un roman, multi angajatori au impresia (destul de intemeiata) ca romanii (si cei din alte tari din est) accepta salarii mai mici, ore suplimentare neplatite, etc.
Si daca accepti, asta o sa ai. Daca stii sa-ti menti punctul de vedere si sa te vinzi bine, atunci esti tratat asa cum trebuie.
Nu pot sa va urez decat multa bafta.

on topic: Dupa cum am zis, loganul nu e masina rea insa ce nu-mi place la el e ca trebuie sa iti iei varianta cea mai scumpa pt a avea niste dotari de securitate care de ani buni sunt in dotarea de serie in alte tari. Si acum imi amintesc de o alta chestie pt care nu suport Renault (si in speta Dacia). Cum e posibil ca in Romania sa nu iti poti alege , macar ca optional, abs-ul la variantele de mai mici ca pret, iar in alte tari se poate, ba chiar e inclus in varianta standard? In Romania nu poti sa scapi de rahatul ala de radio-casetofon decat daca iti iei varianta echipata superior. In alte tari mai toate dotarile sunt optionale, daca vrei radio-casetofon (tre' sa fii nebun) iti pui, daca nu, nu! Arhhh  :cursing:  gata, ajunge pt seara asta...

Edited by mccc, 12 August 2007 - 00:32.


#15
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
mcc esti un visator. Ca si multi romani nu intelegi ca o corporatie e un organism de sine statator, obligat uneori sa joace dupa anumite reguli.
Insa trebuie sa iti dau dreptate in anumite locuri. Am Logan, is multumit de el, dar consider ca mai mult de 10000 nu merita niciun model. In plus sistemul de vanzare e de rahat, ptr. simplul fapt ca acolo unde si-a pierdut imaginatia francezul, a venit romanul. Ma crezi ca le-am zis ca daca m-au obligat sa le cumpar instalatia audio, macar sa nu o instaleze, sa mi-o puna naibii intr-o punga in portbagaj, sau sa faca cadou la altul si tot nu s-a putut.

#16
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005
fiindca si-asa fiecare arunca cu parerea sa va 'lovesc' si eu...dupa mine Renault = laguna II...atat...ai scos laguna II din calcul pentru mine nu mai exista renault
nici cu Logan nici cu nimic altceva
ca fapt divers apropo de marele trambitat logan...in 2005 prin toamna am stat vreo luna prin sudul frantei si-am mers MULT prin MULTE orase...am vazut un (1) logan cu nr. de franta...
mi-a dat si chestia asta de gandit
eu am avut ocazia sa conduc si logan de multe ori si mi se pare o dacie imbracate (mai) frumos, nimic altceva...

#17
mccc

mccc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 25.05.2007

View PostMaterium, on Aug 12 2007, 01:27, said:

mcc esti un visator. Ca si multi romani nu intelegi ca o corporatie e un organism de sine statator, obligat uneori sa joace dupa anumite reguli.
Insa trebuie sa iti dau dreptate in anumite locuri. Am Logan, is multumit de el, dar consider ca mai mult de 10000 nu merita niciun model. In plus sistemul de vanzare e de rahat, ptr. simplul fapt ca acolo unde si-a pierdut imaginatia francezul, a venit romanul. Ma crezi ca le-am zis ca daca m-au obligat sa le cumpar instalatia audio, macar sa nu o instaleze, sa mi-o puna naibii intr-o punga in portbagaj, sau sa faca cadou la altul si tot nu s-a putut.
Ai dreptate, sunt intr-adevar un visator. Dar stii cat de bine e cand un vis ti se transforma in realitate?
Orice organism are o unitate de comanda, un creier, care il conduce, care traseaza niste reguli, foarte adevarat. Ceea ce stiu din practica e ca "pana la Dumnezeu te mananca sfintii" ceea ce inseamna ca de multe ori sefii cei mici isi indeplinesc atributiile in proportie de 150% pt a arata ei bine in fata sefilor mari. De foarte multe ori ei ii calca in picioare pe subalterni doar in speranta ca vor fi poate promovati pt "abilitatile" lor... (un exemplu elocvent este si Cora si probabil si alte hipermarketuri din Romania... se fac pe acolo chestii "de-ti sta mintea in loc")

Cat despre chestia cu instalatia audio nu ma mira deloc. Nu au nicaieri in oferta optiunea instalatie audio dezafectata, plasata in portbagaj normal sa nu vrea.  :P

Edited by mccc, 12 August 2007 - 01:45.


#18
CBO73

CBO73

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 31.07.2007
Problema e ce au facut nemtii cu Skoda si ce au facut francezii cu Dacia. Total neseriosi francezii astia.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate