Toyota Prius
Last Updated: Apr 12 2024 09:34, Started by
gigel de hohențolărn
, Jul 04 2007 22:37
·
9
#2089
Posted 29 March 2020 - 21:17
burebista, on 01 octombrie 2019 - 21:31, said:
Nu te contrazic dar io-te ce mi-a spus nenea care a făcut aplicația (l-am găsit pe forumul priuschat): Hi Burebista, for a 300k km / 187.5K mile, your Gen3 is doing much better than mine at 50% which is still running ok. yours still have years to go till retirement. Jack Așa că sincer sunt destul de relaxat. burebista, on 02 martie 2020 - 11:09, said:
Fiindca a fost fata cuminte si in afara de benzina practic nu mi-a cerut nimic altceva in cele 18 luni de cind o am m-am hotarit (si pentru linistea mea) ca pe linga consumabilele anuale clasice sa-i fac si un schimb complet de fluide. Asa ca simbata impreuna cu prietenul meu mecanic am schimbat astea: 5l ulei motor Toyota 0W-20 10l Antigel Toyota SLLC 4l ulei cutie viteze Toyota ATF WS 2 saibe pentru busoanele de golire/umplere cutie viteze filtru aer motor Mann filtru habitaclu cu carbune Mann filtru ulei Mann 1.5l lichid frina DOT3 Ferodo Toata distractia 1060 lei plus 150 lei si un pet de Pepsi pentru manopera mecanicului. Singura operatiune pentru care am avut emotii a fost schimbarea lichidului de frina. In mod normal se face asistat de calculator cu Techstream dar exista si o procedura manuala care implica trecerea masinii in Invalid Mode
Spoiler
si apoi schimbarea fluidului prin metoda clasica de golire a recipentului si umplere/completare cu fluid nou pina il drenezi pe tot ala vechi.Spre linistea mea procedura a decurs perfect. E treaba de doi oameni (unul dreneaza/umple recipientul si alalalt pompeaza pedala de frina) care se termina in maxim 10 minute. Pe priuschat ziceau sa ai grija si la bateria de 12V ca e posibil sa ti-o goleasca pompa de la frinele din spate cit esti in Invalid Mode. La mine n-a fost cazul, am inceput cu 12.6V si am terminat cu 12.5V. Stiu ca se recomanda schimbarea lichidului de frina la 2 ani, io-mi luasem un tester d'asta de curiozitate si-mi arata al doilea led galben la lichidul vechi dar dupa ce-am citit ceva review-uri la el am vazut ca practic nu poti pune baza in ce zice decit daca e verde sau rosu, in rest e in pom cu procentele alea. Acu' imi arata verde cu lichidul nou. Ca si culoare/consistenta lichidul vechi era un pic mai inchis la culoare si mai tulbure decit asta nou. Am folosit un litru de lichid. Schimbatul uleiului din cutia de viteze e simplu (daca ai o pompita cu care sa-l introduci sau daca nu cu o pilnie si un tub introdus pe sus pe linga motor). Ala vechi era tulbure si inchis la culoare si nu era completat pina-n buza (totusi ai o toleranta de 0-10 mm la umplere). Asta nou e limpede cu o culoare rosiatica/chihlimbarie. Mi-au intrat aproape 3.5 litri pina a inceput sa curga din gaura. Uleiul de motor (Yacco Lube HY 0W-20) era si el negru, asta de la Toyota un maroniu limpede. Mi-au intrat 4 litri. Momentan dupa o suta de km nu am sesizat diferente in consum sau zgomot/comportament motor fata de Yacco. Antigelul vechi era roz la origine dar acum era mai spre rosu si tulbure. Ar fi trebui sa intre spre 9 litri in motor si invertor dar mie mi-au intrat 7 s'un pic. Ma rog, nu's ce sa zic, a fost scurs pina la ultima picatura si dupa schimbare am facut si fo' suta de km de simbata incoace si n-a scazut un milimetru. Cu ocazia asta am schimbat si batul ala care tine capota deschisa cu un set de amortizoare, all good. Una peste alta, sper ca multi ani de acu' inainte sa-i fac doar schimbul anual de consumabile. |
#2090
Posted 07 October 2020 - 10:10
Salutare. Intentionez sa achizitionez un Prius, ceva dupa 2015. Mi-ati putea spune la ce anume sa fiu atent cand merg sa vad masina, si daca stie cineva, la reprezentanta din Brasov, se poate verifica tot istoricul, starea tehnica, si in special sistemul hibrid si bateria? Multumesc!
|
#2091
Posted 07 October 2020 - 11:32
Da, la reprezentanta se poate verifica ce vrei tu. Asa am aflat si eu ca aveam lipsa 100k km pe odometru.
Iti face si un test hibrid (era fo' 200 lei cind l-am facut eu acu' 2 ani) iar la final iti da o hirtie cu Pass sau Fail nimic amanuntit despre diagnostic. @valceanuraoul, sorry man acu' am vazut intrebarea ta. Am un Gen 3 dintre primele, inmatriculata prima oara in septembrie 2009 in Olanda. Miine ma duc in reprezentanta pentru ultimul recall la ea si o sa-i fac si o inspectie la AC ca pe unde am mai intrebat prin orasul asta se uitau cu o privire blajina la mine cind le spuneam despre ulei ND-11 pentru compresorul AC. Edited by burebista, 07 October 2020 - 11:35. |
#2092
Posted 08 October 2020 - 18:01
valceanuraoul, on 29 martie 2020 - 21:17, said:
Priusul.meu G2, din 2005, cu 310k km la bord, avea 74% SOH. Ce generație de Prius aveti? Din postarea lui se intelege 0W20, ulei specific motorului 2ZR-FXE, propulsor intalnit pe generatia 3 si 4 de Prius. La Prius 2 2007 cu ~305K km am SOH 75% folosita in oras, bateria am inlocuit-o acum 4 ani cu una de pe un Auris irecuperabil cu ~20K pe bord. Cea originala avea un element defect si am dat-o la schimb pe cea noua. |
#2093
Posted 08 October 2020 - 18:36
Am reușit și recall-ul și testare/igienizare/completare AC.
Recall-ul e pe scurt (după cum mi-a spus d-nul Măciucă) despre mărit debitul la pompa de apă pentru a răci mai bine invertorul. Să fie primit. AC-ul a trecut testul de compresie, a fost igienizat și-i lipsea juma' din agentul frigorific. Filtrul habitaclu era îmbâcsit așa că am plătit dublu pentru unul de la Toyota. Noi să fim sănătoși. Toată distracția 530 lei și aproape două ore de treabă. Măcar acu' sunt liniștit că am schimbat tot ce-i fluid/ulei/gaz la mașina asta. |
#2094
Posted 03 May 2021 - 22:28
n-am gasit (si daca e deja scris dati-mi va rog link si scuzati-ma)
am si eu un taxi din spania si am urmatoarele 2-3 probleme: a)ceasurlie (MFD cluster) nu se vad chiar bine- ca in imaginea atasata, ba chiar mai faded.Le schimb/ le repar? Face cineva in Romania combo - meter pairing? mfd prius 3.JPG 43.32K 47 downloads b)cum decolantez dungile rosii si restul de colante? c) are o gaura in bord - acolo era taximetrul se poate sa o umplu cu ceva si sa o slefuiesc/ vopsesc sa arate ca inainte? sau iau o plansa de bord din dezmembari? d) sus are 2 gauri unde era semnul de taxi...cat ar costa sa le astupe / vopseasca un tinichigiu/vopsitor? Edited by jamalex2001, 03 May 2021 - 22:28. |
#2095
Posted 24 August 2021 - 09:05
Fiindca a implinit trei anisori de cind o avem in ograda si practic in afara de consumabile n-a vrut nimic de la mine si la cei 313.000 km pe care-i are am zis sa ma ocup un pic de circuitul EGR care (daca citesc pe priuschat) e problema principala la ea pe termen lung.
Lucrarea se poate segmenta in doua parti. O data sa ma ocup de galeria de admisie si teava EGR (daca tot dai jos galeria merita schimbata si valva PCV) si alta data de radiatorul si valva EGR propriu-zise. M-am gindit sa incep cu prima parte asa ca am luat berea si gratarul de cuviinta si sambata asta m-am infatisat acasa la cumnata-meu. Inainte am invatat ca pe Tatal Nostru video-ul de mai jos. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/579M-4wPSUI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] El a facut practic treaba de montat/demontat tot, eu doar eram supervizorul cu videoul ala in cap. Aveam cumparate doua garnituri noi pentru galeria de admisie, valva PCV, un set de perii si un spray cu brake cleaner. Ce-am gasit. Cam o lingura de ulei la galeria de admisie unde se prinde blocul cu clapeta de acceleratie IMG_20210821_175226.jpg 340.86K 47 downloads Galeria de admisie era cu depuneri dar nu erau chiar de speriat. IMG_20210821_184417.jpg 287.32K 48 downloads IMG_20210821_184522.jpg 463.08K 47 downloads Ceva depuneri de carbon si pe teava EGR. IMG_20210821_181052.jpg 153.51K 45 downloads Porturile de admisie de pe blocul motor aveau un strat strat fin de carbon depus. IMG_20210821_183155.jpg 446.88K 39 downloads IMG_20210821_183204.jpg 317.38K 33 downloads Valva PCV era murdara de ulei dar cind am zdruncinat-o se auzea un zdranganit inauntru deci banuiesc ca inca era functionala. Am schimbat-o ca tot am ajuns la ea. IMG_20210822_095601.jpg 171.78K 37 downloads Am curatat cit de bine am putut galeria de admisie cu tot felul de perii/periute si brake cleaner acordind o atentie sporita celor 4 gaurele care faciliteaza airflow-ul de la circuitul EGR. Erau cu depuneri dar nu complet obstructionate. La blocul motor am frecat cu atentie cu o cirpa avind in vedere sa nu ma ating de injectoarele de sus dar mare lucru n-am facut, stratul ala de carbon depus zici ca era lipit din fabrica. Am scos senzorul MAP si l-am curatat cit am putut cu o pensula fina si alcool izopropilic. Era negru de ulei. Tot ce-am curatat la ea a fost doar carbune depus si nu era uleios, era uscat. Am pus totul la loc si la prima pornire mi-a stat inima-n loc. Cam pentru 2-3 secunde motorul ziceai ca-i de tractor, parca se ineca. Dar dupa aia si-a revenit si de atunci n-a mai facut ceva de genul. Nicio luminita in bord, niciun cod de eroare (scanat cu Torque). Banuiesc ca ori au ramas ceva impuritati/lichid prin galeria de admisie, ori si-a facut fo' recalibrare la senzori ca tot i-am deconectat. De simbata masina a facut cam o suta de km si totul pare in regula. Ba mai mult, nu stiu da e f'un efect placebo sau nu dar masina se simte un pic mai vioaie cind apesi pedala de acceleratie si motorul parca toarce mai lin. Dar e posibil sa fie doar imaginatia mea cu toate ca si sotia (ea e soferul) mi-a spus acelasi lucru. Urmatoarea operatiune va fi curatat coolerul si valva EGR dar asta e mai complicata un pic ca e greu de demontat/montat dracia aia. Si tot atunci schimbate si bujiile ca trebuie sa dau jos tot ansamblul stergatoarelor. Toata treaba a durat cam trei ore, aici incluzind si pauzele de bere/tigari/discutii cu cumnata-meu. Americanii aia zic ca ar trebui facuta macar o data la o suta de mii de km dar asta inseamna pentru mine cam zece ani deci dupa ce termin si partea cu coolerul/valva EGR n-o sa mai vada curatenie prin zona asta masina mea. |
#2096
Posted 24 August 2021 - 09:44
super tare, bravo.
Edited by pexic, 24 August 2021 - 09:45. |
#2097
Posted 25 August 2021 - 21:37
Felicitări pentru dedicație.
Atât efort pentru a tine Prius pe roti. Cu Toyota Auris hsd am condus eu in mod electric prima oara (acum 8 ani la reprezentantă). Mult timp am vrut un g2. Am și condus unul închiriat câteva sute de km. Dar cum am tot auzit de probleme la partea de motor termic (și nu poți face segmentare, doar motor sh) am renunțat. Mai ales ca nu am un cumnat mecanic și as fi fost abonat la reprezentantă pentru orice. Ciclul ala lung în care tot incalzeste motorul iarna a cam pus capac. Parca nu e deloc hibrid in primele 10 minute iarna. Pana la urma mi-am luat Leaf și am sărit complet faza cu hibridele. Raman cu rangeul mai mic și degradarea bateriei dar nu poți sa le ai pe toate. Dar dacă as fi avut un Prius de nou, as fi ținut de el cât mai mult. |
#2098
Posted 03 September 2021 - 09:15
Salut! O intrebare, va rog: Am cumparat un Prius 2016 Executive (cu totul pe el) acum la licitatie si astept sa imi vina in tara. Intre timp m-am tot uitat la filmulete si navigatia lui stock nu ma prea incanta. Cu offline maps, etc. Eu la fosta mea masina, un golf, am trecut prin vreo 3 navigatii Android care au fost senzationale ( usb stick cu cartela DIGI extraoptiune DIVA de 10 lei la 3 luni si aveam tot ce vreau automat, cum pornesti masina iti porneste waze-ul, etc). Nici nu am avut probleme cu ele, s-au comportat exemplar, dar am si luat unele mai calitative. Nu sunt fan screen mirroring sau alte chestii.
Acum intrebarea mea este, daca stiti/aveti vreo navigatie Android pentru modelul asta si daca cumva se pierd din functionalitati. Orice, de la meniul acela de status al masinii, la parking assist, lane assist si restul povestilor din spatele masinii. Nu m-am urcat pana acum intr-un prius generatia 2015 - 2020 deci probabil vorbesc prostii (doar am vazut cateva video-uri pe youtube). De 5 ani de cand ma joc cu navigatiile custom am cam devenit dependent de ele si sunt cam sigur ca nu m-as intelege cu cea de la mama ei deci ar fi super daca as gasi pe cineva care are montat asa ceva si functioneaza bine. Mersi |
|
#2099
Posted 03 September 2021 - 09:26
Rip00, on 03 septembrie 2021 - 09:15, said:
Acum intrebarea mea este, daca stiti/aveti vreo navigatie Android pentru modelul asta si daca cumva se pierd din functionalitati. Orice, de la meniul acela de status al masinii, la parking assist, lane assist si restul povestilor din spatele masinii. Nu m-am urcat pana acum intr-un prius generatia 2015 - 2020 deci probabil vorbesc prostii (doar am vazut cateva video-uri pe youtube). De 5 ani de cand ma joc cu navigatiile custom am cam devenit dependent de ele si sunt cam sigur ca nu m-as intelege cu cea de la mama ei deci ar fi super daca as gasi pe cineva care are montat asa ceva si functioneaza bine. Mersi |
#2100
Posted 03 September 2021 - 09:44
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/u2prYHcS9sc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
https://autoextra.ro...uch2-2013-2018/ Edited by cata, 03 September 2021 - 09:45. |
#2101
Posted 18 February 2022 - 20:03
Sall. Merita cumparat un gen2 sau sunt riscuri lrea mari din cauza varstei ? De gen3 n-am bani !
|
#2102
Posted 18 February 2022 - 21:25
Eu as zice ca da, poți in cel mai rău caz sa schimbi motorul dacă nu se rezolva cu pierderi se ulei(am înțeles ca e cam 2500ron unul ok sh) și sa mai faci refurbish la baterie cam cu 4000ron (una noua e 12000ron)
Al doilea scenariu este improbabil pentru ca bateria e menținută automat în intervalul ideal. Primul scenariu e relativ comun dacă masina a fost alergata pe autostrăzi (motorul de 1.5 aspirat in ciclu Atkinson de 77cp e supra solicitat la 150kmh). Eu zic ca dacă ești atent poți lua ceva în stare buna. Era pe lista mea dar am sărit direct la electrice (Leaf) și pentru ca mi se părea prea complicat sa schimb motorul (cu actele nu cu service) |
#2104
Posted 27 January 2023 - 08:47
Samsungedge, on 17 ianuarie 2023 - 20:07, said:
Buna seara, inteentionez sa cumpar o Toyota Prius din 2007 cu 267.000 km la bord la 5000 euro .. este un pret bun ? ce sa verific la ea ? |
#2105
Posted 24 August 2023 - 16:16
Salutare oameni buni. A
m nevoie de pareri/sfaturi din partea voastra. Sunt interesat de achizitia unui Prius Gen 2, din 2007. Proprietarul spune ca are 178k km. Masina a fost aduse undeva in 2020 din Germania. Ei spun ca nu a fost taxi sau folosita la ride sharing. Am verificat pe Car Vertical si masina are 2 Înregistrări 2014-07 97.754 km si 2020-06 146.368 km. Din poze masina arata foarte bine si proprietarul spune ca nu are defectiuni tehnice. (mici defecte optice, dar normale pt varsta masinii). Pretul e undeva la 7000 euro. Intrebarile mele sunt: 1. Cum vi se pare aceasta oferta? 2. Prius Gen 2 au fost sau nu fiabile? 3. Ce teste as putea sa-i fac masinii? Am auzit de ceva test pentru baterii. 4. Daca bateria va ceda in viitorul apropiat voi mai putea sau nu sa folosec masina? Ce minusuri va avea acesta situatie? 5. Cat ar costa inlocuirea bateriei? (cost + manopera). merita? 6. E scumpa intretinrea acestei masini? 7. Orice alta informatie considerati voi ca e utila. Va multumesc anticipat. |
#2106
Posted 19 October 2023 - 09:12
Iti raspund eu putin cam tarziu. Poate ai luat-o deja.
1. E cam scumpa masina. Eu am gasit un Prius din 2008 acum 2 luni cu km reali, are documentatie de noua, pe la 244.000km. Merge ft bine si m-a costat 4500 euro. De asta zic ca e cam scumpa la 7000. La banii aia iti iei Gen 3 lejer mai noua. 2. Gen 2 sunt considerate cele mai fiabile dintre toate generatiile de pana acum de la Toyota. Asta e info ce l-am adunat de pe net. 3. Musai sa iti iei un OBD pe bluetooth sau WiFi si aplicatia Dr. Prius pe mobil. Costa vreo 70ron dar crede-ma ca merita din plin. Face exact ce iti face la reprezentanta Toyota. Verifica sistemul hybrid, sa nu ai erori si exista si un test pt baterie specific care dureaza vreo 10 minute si iti spune cata viata mai are bateria de tractiune. 4. Poti sa folosesti masina in continuare, vei avea erori in bord care iti spun sa inlocuiesti bateria. Atat. Acum situatia asta dureaza pana cand bateria moare de tot. De ce, pt ca bateria mare, cea de tractiune iti porneste tie motorul defapt. Nu are electromotor. Din motivul asta, cand moare de tot bateria atunci n-o mai poti misca. Dar dureaza mult pana ajungi acolo. 5. Bateria nu merita inlocuita cu totul din cauza de costuri. Recent m-am interesat la Toyota si mi s-a comunicat ca pt Gen 2 o baterie noua costa 2000 euro. E cam multicel as zice eu. De regula cand baterie se cere a fi schimbata defapt mor cativa elementi din ea. Aia se pot inlocui separat, dar nu la reprezentanta. Reprezentanta inlocuieste doar toata bateria. In concluzie se poate mult mai ieftin. Sunt acum firme ce se ocupa cu asa ceva. 6. Intretinerea la masina nu e scumpa deloc din punctul meu de vedere. 7. Eu sunt mai nebun asa, si chiar daca masina asta e hibrida si are consum mic de fabrica, i-as pune si un GPL. Am mai avut contact in trecut cu GPL pe alte masini si am fost multumit. Daca pun GPL pe asta ma plimb 1 luna cu 100 ron )) |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users