Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 

Bicicleta electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
1012 replies to this topic

#73
nico123

nico123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,380
  • Înscris: 03.02.2009

View PostCRISTI1989, on 13th May 2010, 09:54, said:

la bicicleta este mai gre sa pui franare regenerativa dar si dinamul ar fi o solutie nu prea mare avantaj dar sar castiga un + de energie este mai avantajos cand pedalezi ca atunci nu mai consumi nimic ci doar incarci
ce putere este necesara de cati wati trebe sa fie motorul?
cele pe benzina nu ar consuma mult dar este mai greu cu depozitatul in casa nu se poate afara o fura de aceea nu ma tenteaza.
pe curent is mai usoare si se pot depozita mai usor chiar si in casa
eu vreau sa imi fac una electrica dar nu stiu cce putere ar fi ideala la motor, nu vreau sa merg doar electric doar in situatiile cand nu am chef sa pedalez vreau sa o folosesc pe motor
numai bine
Puterea ideala la motor este  si in functie de acumulatori .Poti sa ai plumb acid sau plumb silicon care sunt grele si poti sa ai ceva Litium Polimer,usoare ,compromisul este NIMH. Totusi este de cautat un motor cat mai puternic ca asa poti avea si viteze mari cu consum mare sau viteze mici cu consum mai mic si distante mai lungi. Cred ca incepand de la 350 W poti merge pana la 1500W.De obicei se folosesc motoare de curent continuu fara perii si controlere de viteza specifice acestora. Am gasit pe net un american care a folosit un demaror de masina la 1,2Kw si a construit si un controler de viteza , era si schema acestuia expusa. Sa vad daca mai gasesc pagina respectiva. Oricum tipul ajungea la 100Km/h cu acel motor ,demaror.

Edited by nico123, 13 May 2010 - 18:25.


#74
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 14.06.2006

View Postnico123, on 13th May 2010, 19:18, said:

Puterea ideala la motor este  si in functie de acumulatori .Poti sa ai plumb acid sau plumb silicon care sunt grele si poti sa ai ceva Litium Polimer,usoare ,compromisul este NIMH. Totusi este de cautat un motor cat mai puternic ca asa poti avea si viteze mari cu consum mare sau viteze mici cu consum mai mic si distante mai lungi. Cred ca incepand de la 350 W poti merge pana la 1500W.De obicei se folosesc motoare de curent continuu fara perii si controlere de viteza specifice acestora. Am gasit pe net un american care a folosit un demaror de masina la 1,2Kw si a construit si un controler de viteza , era si schema acestuia expusa. Sa vad daca mai gasesc pagina respectiva. Oricum tipul ajungea la 100Km/h cu acel motor ,demaror.


Mie mi se pare cam periculos sa mergi cu o bicicleta mai mult de 35 km/h; in primul rind nu exista suspensii ca la scooter-e sau masini; esti absolut neprotejat;
motorul asta de 350 W ar avea cuplu dar se consuma repede bateriile; motorul e brushless si are si controler de turatie;
pe net se gasesc de cumparat roti cu motorul incorporat si controlere;

eu sunt multumit de cum functioneaza bicicleta; nu ma intereseaza sa merg foarte repede pentru ca nu ai unde; mergi 500 m si dupa aceea trebuie sa
frinezi sau sa treci prin niste zone cu asfalt prost; eu merg si pe trotuar si e groaznic; sunt valurite rau de tot; ce sa mai zic de intersectii unde sunt borduri de 15 cm;

o solutie noua pentru baterii este tehnologia LiFePO4; sunt baterii usoare si puternice;

#75
CRISTI1989

CRISTI1989

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 19.09.2009
totusi pana la 50km/h nu este asa de periculos pe sosea nu peste borduri pt viteza mai mare se poate pune un schimbator cu 6 pinioana si cand ajunge pe la jumatatea turatiei sa se schimbe pe urmatorul pinion ca sa scada din turatie si daca vrem sa mergem mai repede acceleram din nou. sau se sa foloseasca acele roti cu viteze in torpedou eu am una cu 5 viteze si se simte daca schimb la viteze mai mari scade turatia la pedale are roti mari si in viteza 5 prinde viteza destul de mare si la turatie mica a pedalelor 1-2 rotatii/sec la pedale.
ma bate gandu sa ii pun un motor dar nu stiu ce motor si la ce tensiune sa ii pun sa ies cat mai ieftin

eu as face un fel de atv sa ii zic asa din 2 biciclete montate la o mica distanta una de alta tot cu motor electric ar fi mai bine bine se pot pune mai multe baterii si sar putea face sa fie mai estetica si mai sigura la o groapa decat bicicleta cu acumulatori grei si motor montat pe portbagaj.
numai bine.

#76
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 14.06.2006

View PostCRISTI1989, on 15th May 2010, 14:19, said:

totusi pana la 50km/h nu este asa de periculos pe sosea nu peste borduri pt viteza mai mare se poate pune un schimbator cu 6 pinioana si cand ajunge pe la jumatatea turatiei sa se schimbe pe urmatorul pinion ca sa scada din turatie si daca vrem sa mergem mai repede acceleram din nou. sau se sa foloseasca acele roti cu viteze in torpedou eu am una cu 5 viteze si se simte daca schimb la viteze mai mari scade turatia la pedale are roti mari si in viteza 5 prinde viteza destul de mare si la turatie mica a pedalelor 1-2 rotatii/sec la pedale.
ma bate gandu sa ii pun un motor dar nu stiu ce motor si la ce tensiune sa ii pun sa ies cat mai ieftin

eu as face un fel de atv sa ii zic asa din 2 biciclete montate la o mica distanta una de alta tot cu motor electric ar fi mai bine bine se pot pune mai multe baterii si sar putea face sa fie mai estetica si mai sigura la o groapa decat bicicleta cu acumulatori grei si motor montat pe portbagaj.
numai bine.


exista roata cu motor electric incorporat in butuc si cu viteze tot in butuc dar costa ceva bani, cam 400 USD;
cu asa ceva ceva prinzi viteza si ai si demaraj;
ramine problema cu autonomia; bateriile pe plumb sunt ff grele; ale mele au 14 kg; iar cu totul are 44 kg;

#77
CRISTI1989

CRISTI1989

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 19.09.2009

View Postmihai_atanasiu, on 15th May 2010, 22:05, said:

exista roata cu motor electric incorporat in butuc si cu viteze tot in butuc dar costa ceva bani, cam 400 USD;
cu asa ceva ceva prinzi viteza si ai si demaraj;
ramine problema cu autonomia; bateriile pe plumb sunt ff grele; ale mele au 14 kg; iar cu totul are 44 kg;

nu cred ca merita dat atatia bani pe o roata de bicicleta. bateriile sunt grele si de aceea ma gandesc ca ar fi mai comod cu un fel de atv 44g is destul de mult pt o bicicleta plus greutatea noastra unde este pista de biciclete nu avem voie pe sosea si cu atatea kg la bordurile noastre de 10-15 cm....
daca o sa am bani si posibilitate o sa incerc sa fac asa ceva sau macar o sa ii pun un motor pe bicicleta care o am cu viteze.
din cate am inteles un butuc cu 7 viteze costa cam 500ron.

#78
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 14.06.2006

View PostCRISTI1989, on 16th May 2010, 18:43, said:

nu cred ca merita dat atatia bani pe o roata de bicicleta. bateriile sunt grele si de aceea ma gandesc ca ar fi mai comod cu un fel de atv 44g is destul de mult pt o bicicleta plus greutatea noastra unde este pista de biciclete nu avem voie pe sosea si cu atatea kg la bordurile noastre de 10-15 cm....
daca o sa am bani si posibilitate o sa incerc sa fac asa ceva sau macar o sa ii pun un motor pe bicicleta care o am cu viteze.
din cate am inteles un butuc cu 7 viteze costa cam 500ron.

Cadrul bicicletei e destul de solid; cred ca cea mai buna idee e sa pui motorul undeva unde sa ai posibilitatea sa-l conectezi
la lantul existent asa cum am vazut la cyclone;
ideea e sa nu faci improvizatii; nu poti circula cu improvizatii pe strada;
ideea cu motorul in butuc e cea mai eleganta pt ca practic nu ocupa loc;
pe linga motor mai trebuie si cutia cu baterii; la mine e pusa intre sa si roata din spate;
varianta cu bateriile pe locul portbagajului din spate e destul de hazardanta pt ca se ridica centrul de greutate;
acolo merg numai baterii usoare de litiu;
eu ma cintarit bicicleta fara baterii si are 30 kg; e destul de mult fier in cadrul ala; iar rotile nu sunt chair de bicicleta;
o alta problema e cu protejarea lantului; e destul de periculos acel lant in miscare;
iar de mers cu 50 km/h... nu stiu ce sa zic; parerea mea e ca trebuie sa se mentina termenul de bicicleta;
altfel trecem la alte categorii: scooter, atv; eu cu bicicleta asta am mers si prin Herastrau si pe trotuare;
mai mult de 25 km nu am mers cu ea; practic nu am avut pe unde: ba borduri, ba pietoni, ba hopuri pe strazile din cartiere;


Ca sa nu mai vorbim de faptul ca motorul trebuie actionat printr-un controller;
nu poti sa bagi curent in motor pur si simplu;

#79
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 14.06.2006
Vad ca nu a mai zis nimeni nimic;
Eu merg de o luna si jumatate si e foarte bine;
autonomia e in jur de 40 km la o incarcare;
am avut niste probleme cu incarcatorul dar s-au rezolvat; am luat un incarcator de pe un site american;
de aici: piese;

Se pot inlocui acumulatorii cind se vor strica cu un cost de 250 RON: 3 bucati 12V 12AH la 80 RON bucata;
Exista si o solutie mai buna dar evident ca costa ceva bani: baterii LiFePo4; am gasit o baterie de 36V 20 AH
in greutate de 10 kg (echivalent in baterii de plumb 28 KG) cu costul de 240 $ la furnizor la care se adauga transport, tva;

#80
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Salutare.
Incerc sa resuscitez un pic topicul.
Incerc sa modific un motoras electric de CC pentru tractiune. E cu perii, are 12 poli pe rotor, 2 poli pe stator si 2 perii. Directia periilor este rotita vreo 30 de grade fata de liniile de camp magnetic ale statorului.
As vrea sa rebobinez rotorul pentru 24 de volti, sa zicem, si sa pun 6 poli pe stator, magneti Neodymium. Inteleg ca fiecare pereche de lamele colectoare va alimenta o serie de 6 bobine, iar fiecare bobina va cuprinde doi poli statorici si va fi bobinata in sens invers fata de cea anterioara. Suna cam stufos...
Ma poate ajuta cineva cu detalii cu privire la bobinarea asta?
Scopul este sa:
- cresc tensiunea de alimentare de la 12 la 24 de V
- reduc turatia maxima
- cresc cuplul la ax.
Atasez si vreo doua scheme cu motorul: aspectul original, cu doi magneti pe stator si cel modificat, cu 6 magneti pe stator.
Ar fi mai bine sa pun mai mult de 3 perechi de poli pe stator, tinand cont ca nu am decat doua perii?
Multumesc mult.

De asemenea, ma gandesc la modificarea unui alternator auto pentru functionare ca motor BLDC, dar as vrea sa vad daca iese ceva cu motorasul in CC mai intai.
Toate cele bune.

Attached Files


Edited by Kinetix, 16 April 2011 - 12:57.


#81
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

View Postmihai_atanasiu, on 15th June 2010, 17:44, said:

...Se pot inlocui acumulatorii cind se vor strica cu un cost de 250 RON: 3 bucati 12V 12AH la 80 RON bucata;
Exista si o solutie mai buna dar evident ca costa ceva bani: baterii LiFePo4; am gasit o baterie de 36V 20 AH
in greutate de 10 kg (echivalent in baterii de plumb 28 KG) cu costul de 240 $ la furnizor la care se adauga transport, tva;
Inlocuieste bateriile cu 12V/18Ah.Castigul la autonomie va fi mai mare decat raportul 18/12=1,5 deoarece la curentii de descarcare pe bicicleta,capacitatea bateriei © nu mai e de 12Ah ci mai mica.Cu atat mai mica cu cat curentul de descarcare e mai mare (raportat la C).Acest C e dat de producator pentru o descarcare in 20 de ore adica C/20h (unii dau pt 10 ore C/10).Gasesti pe net grafice si tabele cu date concrete (care difera de la un producator la altul).

View PostKinetix, on 16th April 2011, 13:56, said:

Sfatul meu ar fi sa nu muncesti atata,ci sa cauti un motor de scuter electric.Precis vei gasi.Ele sunt facute majoritatea pe 24V,sunt mici si usoare,cu puteri de 200-350W si cu marele avantaj ca au 4 perii.Pt cei ce nu stiu,motoarele DC cu 4 perii au cuplu mai mare si turatii mai mici (avantaje pt tractiune electrica) ca cel din poza.Eu am la bicicleta mea un motor bulgaresc cu 4 perii,de 30V,225W,dar cam mare si greu (6kg-de'e cam vechi),dar merge fara probleme de 7 ani pe o bicicleta "Pegas" care prinde 32km/h ,urca orice deal din Sibiu fara pedalare,cu baterii 2x12V/12Ah.In poze e o varianta mai veche (2005) cu o singura baterie de 12V/18Ah,cu care prindea doar 20 km/h si nu urca pante decat cu ajutor din pedale.Nu avea nici variator de turatie,ci unsimplu releu,caci nu avea putere prea mare si puteam jongla din butonul de pe ghidon.
La primul test cu 24V,nu-i pusesem inca variatorul si desi pornisem de pe loc cu pedalele,cand am cuplat motorul,s-a ridicat pe o roata si m-a lasat in spate

Attached Files



#82
usernamealin

usernamealin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 601
  • Înscris: 09.01.2010
Eu cred ca cea mai simpla si ieftina idee e cea cu autofiletanta pusa in loc de motor. Nu stiu ce putere are, dar are cam tot ce trebuie, inclusiv regulator de turatie pe buton. Se poate folosi in acelasi fel ca si dinamul sau cu pinion. Am vazut pe you tube ca merge destul de bine.

#83
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
usernamealin, da, si eu ma gandeam candva la varianta cu masina de insurubat. Totusi, nu mi se pare fiabila solutia. Motorasul dinauntru arata a motor de... casetofon. Sub nici o forma nu face fata pe termen lung. Iar la capitolul putere... Da, daca vrei asa, de joaca, la o trotineta merge. Insa bicicleta+conducatorul ei ajunge pe la 80-120Kg. Iti trebuie cateva sute de Wati ca sa misti o asa greutate iar elementele sistemului trebuie atent dimensionate pentru anduranta.

danpet, cred ca valoarea de 225W a motorului tau este doar puterea nominala. Puterea maxima s-ar putea sa fie aproape dubla. Iata de ce, cred eu, te-a dat pe spate la pornire.
Nu ma tem de munca. Imi place sa mesteresc, sa transform, sa modelez. Sunt experiente placute si din care/pentru care continui sa invat. Desigur, in limita timpului liber... Si cum "finantele" alocate hobby-ului nu ma dau pe afara, incerc si eu sa folosesc ce am prin debara.
Cu privire la motorasul propus pentru modificare, daca pastrez alinierea polilor magnetici dupa liniile originale (vertical/orizontal), cand polii rotorici se aliniaza cu magnetii, fiecare perie calca pe cate doua lamele ale colectorului. Problema e ca nu am reusit sa descopar tiparul bobinajului original, pentru a face apoi extrapolari. Intrucat rezistenta interna a bobinelor este o fractiune de ohm, nu imi dau seama pe care lamela incepe si pe care se termina fiecare bobina.
Daca nu voi reusi nimic cu aceasta rebobinare, as putea sa fac un BLDC din motorasul asta. Totusi, inca mai caut informatii pentru rebobinare.
Multumesc pentru interes.
Toate cele bune.

Attached Files


Edited by Kinetix, 17 April 2011 - 08:47.


#84
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Si inca o poza:

Attached Files


Edited by Kinetix, 17 April 2011 - 09:25.


#85
usernamealin

usernamealin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 601
  • Înscris: 09.01.2010
Probabil ca se gasesc si filetante cu motoare mai puternice si din cate am vazut eu pe youtube par a fi Dewalt. (daca asa se scrie?)

#86
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Kinetix,crede-ma,e foarte important ca motorul sa aiba 4 perii (la 90 grade) pentru cuplu mare si turatie mica (pt reductor).Are 4 magneti.Uite cum arata acel motor de scuter:

Attached Files


Edited by danpet, 17 April 2011 - 17:05.


#87
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
danpet, sa nu spui ca ti-ai desfacut motorul pentru mine... Extraordinar! E vorba despre motorul bulgaresc?
Daca ma gandesc putin, cred ca as mai putea adauga inca doua perii pe platoul lor. upa cum vad, periile sunt cate doua in paralel, fata in fata de polaritati opuse. Gresesc?
Problema e ca rotorul meu are 12 poli, asa ca regula cu bobina peste 3 poli nu stiu daca se mai respecta... S-ar putea sa devina bobina peste 2 sau 4 poli, probabil.
Din modul in care ai desenat, inteleg ca fiecare bobina incepe pe o lamela colectoare si se termina pe cea imediat urmatoare. E adevarat? In acest caz, cum imi dau seama de la care lamela sa incep?
De asemenea, inteleg ca intre doi magneti trebuie sa am un spatiu egal cu latimea unui pol rotoric, asa-i? M-ar fi ajutat si o poza cu magnetii.
Multumesc mult pentru informatie si poze.  :)
Studiez in continuare.

Edited by Kinetix, 17 April 2011 - 19:02.


#88
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Am spus mai sus ca e motorul de scuter.
Vezi ca tensiunea aplicata intre 2 perii consecutive alimenteaza 4 bobine inseriate ,care magnetizeaza un sfert de rotor cu N,iar celelalte 2 perii alte 4 bobine pe sfertul opus cu S.Aceste sferturi de rotor se afla,fiecare, intre 2 magneti din stator,unul N si altul S,producand deplasarea rotorului (vezi pe desen pozitia periilor fata de stator).
Nu am o poza si cu magnetii,dar nu e asa important spatiul dintre ei.Sfertul de rotor magnetizat de bobine,va fi permanent intre magneti,fiind respins de magnetul de aceeasi polaritate si atras de cel de polaritate opusa.

Motorul de pe bicicleta (Bulgaresc) are urmatoarele caracteristici:
30V   1,5Nm    1400rpm   6,7kg   diametru=120mm  lungime=177mm   diam ax=16mm
La 12V  in gol:0,6A  810 rpm.
Mentionez ca la 12V mergea cu alt raport de transmisie (mai mic) decat acum,la 24V.

As vrea sa-l inlocuiesc cu motorul de scuter,care e mai mic si mai usor,dar n-am gasit inca reductorul potrivit (pentru 2500 rpm),ca sa mentin acelasi cuplu si aceeasi viteza maxima.

Edited by danpet, 17 April 2011 - 21:13.


#89
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Din cauza oboselii,am strecurat o eroare in postul de mai sus.Corect e asa:

View Postdanpet, on 17th April 2011, 22:11, said:

Vezi ca tensiunea aplicata intre 2 perii consecutive alimenteaza 4 bobine inseriate ,care magnetizeaza un sfert de rotor cu N,iar celelalte 2 perii alte 4 bobine pe sfertul opus tot cu N.Completare:Intre aceste sferturi opuse,se afla celelalte 2 sferturi,magnetizare cu S.Aceste sferturi de rotor se afla,fiecare, intre 2 magneti din stator,unul N si altul S,producand deplasarea rotorului (vezi pe desen pozitia periilor fata de stator).
Deci rotorul e impartit si el in 4, N-S-N-S
...Sfertul de rotor magnetizat de bobine,va fi permanent intre magneti,fiind respins de magnetul de aceeasi polaritate si atras de cel de polaritate opusa.


#90
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 14.06.2006
danped,  m-am gindit si eu sa pun baterii de 18AH; dar am doua probleme: una e dimensiunea lor si alta e greutatea;
cele trei baterii de 12AH au o greutate de 14 Kg. alea de 18 AH au in jur de 7 kg din cite stiu; iar dimensiunile nu sunt adecvate cu spatiul;
la mopedul meu bateriile sunt intr-o cutie intre axul seii si roata din spate; pozitia e foarte buna; centrul de greutate e destul de jos;

Pentru cei care vor sa-si adapteze o bicicleta solutia cea mai facila este cu motor dedicat;
exista de vinzare motoare de 24, 36 si 48 V cu puteri de la 200W la 1000W; aceste motoare, asemanatoare cu cel din pozele lui Kinetix sunt special construite
sa se potriveasca la biciclete si in acelasi timp sa ocupe putin spatiu; cele de puteri mici au un reductor incorporat (nu toate);

Alimentarea motorului se face printr-un controller; acest controller da curent de la 0 la 15A pentru un controller de 350W;

Variantele cu motor de la autofilentate si alte scule este exclusa; merge, dar nu va rezista;

Pentru baterii, varianta cea mai ieftina sunt bateriile cu plumb; varianta optima sunt bateriile LiFePo4; nu LiPo; sunt prea periculoase; varianta NiMh este greu de folosit; nu se pot incarca in paralel celule NiMh; plus ca nu suporta curenti foarte mari;

pentru cine vrea sa mai studieze aici sunt informatii destule;
pentru componente aici un site gasit de curind;
Eu am cumparat din China de pe astfel de site-uri 3 baterii LiFePo4 si un kit de bicicleta electrica;

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate