Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...
 Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...
 Care este cel mai bun mod de a pr...

Recomandare centrala termica apar...

samsung Xcover 5 Nu mai vrea

Telefon de budget pentru filme 10...
 Recomandare serviciu / firma recu...

La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?

La multi ani @Constantin si Elena...
 

cum se foloseste easytronic ?

- - - - -
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#19
shadow_x3x

shadow_x3x

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,199
  • Înscris: 09.02.2007
Cam asa arata si easytronicul de pe masina mea: un Opel astra H... numai ca butonul sport este amplasat pe consola centrala...Modul de functionare este cel care l-am explicat mai sus...

Si ca sa fac o lamurire cu privinta la tipul de transmisie...Easytronic-ul este o transmisie doar cu ambreiaj automat (deci este o cutie semi-automata) nu ca la alte modele in care transmisia este automata ca in prima poza a lui tchoara
Mai era un topic despre automate si semi-automate in care se explicau mai bine aceste lucruri...

#20
tal3ntat

tal3ntat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 336
  • Înscris: 01.04.2007

 lucian707, on Jan 17 2008, 00:16, said:

Asta ce dreacu fel de aberatie e ? :huh:
Un incepator trebuie sa mearga pe o masina cu putere relativ mica,maxim 200 cai putere si cutie manuala ca sa invete sa conduca si sa schimbe treptele.

hai cai ziso pasta-mai scade 100 ca te faci de ras...la 200 de cai prinzi 250+ ...la viteza asta nici unu cu 200k KM nu stie cum se comporta masina....ca sa nu mai zic sa peste trei sferturi din cei care citesc rubrica auto pe sp nau avut niciodata 200 de cai sub picioare...

multe aberatii scriu uni pe forum si sunt multi care le iau si in serios , asa ca "copii" ganditi inainte de a tasta

#21
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,369
  • Înscris: 08.09.2006
da io tot nu inteleg o chestie, piciorul il ridici de pe acceleratie cand mergi cu cutia automata? dar la semiautomata cand schimbi?
sincer io cred ca singurul lucru care e greu pentru un incepator e plecarea de pe loc si asta e mereu grea cand schimbi masina si un incepator e bine sa merarga cu o masina cu cutie manuala ca dupa aia nu v-a mai sti sa mearga cu una cu manuala!

#22
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,103
  • Înscris: 24.02.2006

 lucian707, on Jan 16 2008, 23:16, said:

Asta ce dreacu fel de aberatie e ? :huh:
Un incepator trebuie sa mearga pe o masina cu putere relativ mica,maxim 200 cai putere si cutie manuala ca sa invete sa conduca si sa schimbe treptele.
In 2 ani de zile abea inveti sa schimbi calumea vitezele si dupa minim 100.000 km in oras abea atunci poti sa spui ca ai si tu habar de soferie si daca vrei confort treci pe o masina cu cutie automata.
Unui incepator nu ii trebuie confort cutie automata & shit.


uitasem ca toti soferii trebuie sa aiba macar 200.000 km in oras si sa mestece si in vis la schimbatorul ala. si ca scopul final al tuturor e sa stie sa conduca o masina cu cutie manuala.


in viata reala, exista o gramada de soferi care merg sub 10.000 km/an. sunt si d'aia care fac 5.000 km/an. saracii de ei, trebuie sa astepte 10-20 de ani ca sa devina soferi si sa-si capete si ei dreptul sa conduca o automata.

#23
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,528
  • Înscris: 04.05.2006
Cu dreptul de a conduce o automata te nasti :lol:. Doar ca, parerea mea e, ca daca ai inceput sa conduci automata imediat dupa ce ti-ai luat permisul, e bine sa ramai pe automata. ASta, pentru confortul tau si al celor din jur :D.

#24
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,369
  • Înscris: 08.09.2006
io va intege ca sunteti mari cunoscatori dar ma lamureste si pe mine careva in legatura cu ridicatul piciorului cand schimb vitezele?

#25
shadow_x3x

shadow_x3x

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,199
  • Înscris: 09.02.2007

 geopsi, on Jan 18 2008, 22:22, said:

da io tot nu inteleg o chestie, piciorul il ridici de pe acceleratie cand mergi cu cutia automata? dar la semiautomata cand schimbi?
sincer io cred ca singurul lucru care e greu pentru un incepator e plecarea de pe loc si asta e mereu grea cand schimbi masina si un incepator e bine sa merarga cu o masina cu cutie manuala ca dupa aia nu v-a mai sti sa mearga cu una cu manuala!

Nu ridici piciorul de pe acceleratie...nici la automate nici la semiautomate...
Dar de exemplu daca apesi relativ usor si constant acceleratia masina sa zicem ca schimba automat pe la 2800 - 3000 (ma refer strict la Opel astra pe benzina)....Daca calci pana aproape de podea acceleratia masina se tureaza pana spre 4000-5000 si in momentul cand ridici piciorul se schimba viteza....Doar in acest caz se intampla sa ridici piciorul de pe acceleratie....Te obisnuiesti cu asta...
Masinile automate si semiautomate au si functie de kick-down: cand esti de ex in viteza 4-a si apesi brusc pe acceleratie pt a depasi sau a urca, masina schimba automat 1 sau 2 trepte inferioare pt a iti oferi putere mai mare....

#26
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006

 shadow_x3x, on Jan 22 2008, 10:55, said:

Nu ridici piciorul de pe acceleratie...nici la automate nici la semiautomate...
Dar de exemplu daca apesi relativ usor si constant acceleratia masina sa zicem ca schimba automat pe la 2800 - 3000 (ma refer strict la Opel astra pe benzina)....Daca calci pana aproape de podea acceleratia masina se tureaza pana spre 4000-5000 si in momentul cand ridici piciorul se schimba viteza....Doar in acest caz se intampla sa ridici piciorul de pe acceleratie....Te obisnuiesti cu asta...
Masinile automate si semiautomate au si functie de kick-down: cand esti de ex in viteza 4-a si apesi brusc pe acceleratie pt a depasi sau a urca, masina schimba automat 1 sau 2 trepte inferioare pt a iti oferi putere mai mare....
Semiautomata = vorbesti de cutie secventiala ?
Acolo se ridica piciorul de pe acceleratia cand schimbi tu treapta prin clapeta.
Imagineaza ti ca mergi cu o manuala,esti in 1a cu acceleratia la podea calci ambreaj si dai 2 a si dai drumu la ambreaj si asta cu acceleratia la podea,rezultatul va fii acelasi ca la secventiala.

 _Smiley_, on Jan 21 2008, 13:42, said:

uitasem ca toti soferii trebuie sa aiba macar 200.000 km in oras si sa mestece si in vis la schimbatorul ala. si ca scopul final al tuturor e sa stie sa conduca o masina cu cutie manuala.


in viata reala, exista o gramada de soferi care merg sub 10.000 km/an. sunt si d'aia care fac 5.000 km/an. saracii de ei, trebuie sa astepte 10-20 de ani ca sa devina soferi si sa-si capete si ei dreptul sa conduca o automata.
Ajunge numai imi bat capul cu tot felul de cunoscatori pe aici,unii dintre noi sunt copii iar altii oameni mari care recomanda unui incepator sa isi ia cutie automatica ca invata mai bine sa conduca.

#27
dsdev

dsdev

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 954
  • Înscris: 28.10.2005

 lucian707, on Jan 22 2008, 15:05, said:

Ajunge numai imi bat capul cu tot felul de cunoscatori pe aici,unii dintre noi sunt copii iar altii oameni mari care recomanda unui incepator sa isi ia cutie automatica ca invata mai bine sa conduca.
Exemplul cel mai bun nevasta-mea: a luat carnet acum 1 an si ceva, la momentu' ala i-am luat un grande punto... efectiv s-a chinuit cu el (ambreiajul dadea drumu' destul de brusc, ptr o incepatoare era chiar o problema, pana si mie imi mai murea motoru' fiatului la rece pana sa ma obisnuiesc cu ea). Am vandut grande punto, am luat Volvo c30 cu automata... alta viata nene, acum e atenta la drum nu la schimbatoru' de viteze. E mult mai usor/confortabil de condus si mai sigur ptr ea.

Evident, daca stii sa conduci o masina cu cutie manuala, n-ai cum sa ai probleme cu una automata, pe cand inversa nu e neaparat adevarata.

#28
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,528
  • Înscris: 04.05.2006
Dap, dar ce te face sa crezi ca, dupa vreo 2-3 ani, daca ii dai o manuala pe mana sotiei, rezultatul va fi altul? Eu unul sunt convins ca nu....Si sunt convins ca, daca se va urca ocazional la volanul unei manuale, nu va mai vrea manuala in veci. Ramane pe automata...ceea ce nu e rau de altfel, decat din prisma "modularitatii". Nu va putea conduce masini manuale atunci cand va fi neaparat nevoie.

#29
dsdev

dsdev

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 954
  • Înscris: 28.10.2005

 richelieu, on Jan 23 2008, 10:35, said:

Dap, dar ce te face sa crezi ca, dupa vreo 2-3 ani, daca ii dai o manuala pe mana sotiei, rezultatul va fi altul? Eu unul sunt convins ca nu....Si sunt convins ca, daca se va urca ocazional la volanul unei manuale, nu va mai vrea manuala in veci. Ramane pe automata...ceea ce nu e rau de altfel, decat din prisma "modularitatii". Nu va putea conduce masini manuale atunci cand va fi neaparat nevoie.
Corect, cu atat mai mult nu o sa se descurce cu o manuala dupa ce a apucat sa mearga de la inceput cu o automata. Uita-te in state, cred ca 2 din 5 soferi habar n-au nici ce e aia pedala de ambreiaj, nu mai zic sa schimbe vitezele. Intreb si eu: la ce am nevoie sa stiu sa calculez un radical, daca am calculator ptr asta si n-am pretentii de mare matematician (sofer in cazul nostru)? Intr-un fel e aceeasi situatie.

#30
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,369
  • Înscris: 08.09.2006
multumesc pentru raspunsuri.
ontopic, eu m-am obijnuit sa merg cu o mana pe volan si una pe schimbator si mise pare simplu, mai ales ca fac asta din reflex, cred ca mi-ar fi greu sa merg pe una cu automata pentru ca ridic piciorul de pe acceleratie instinctual!

#31
shadow_x3x

shadow_x3x

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,199
  • Înscris: 09.02.2007

 lucian707, on Jan 22 2008, 15:05, said:

Semiautomata = vorbesti de cutie secventiala ?
Acolo se ridica piciorul de pe acceleratia cand schimbi tu treapta prin clapeta.
Imagineaza ti ca mergi cu o manuala,esti in 1a cu acceleratia la podea calci ambreaj si dai 2 a si dai drumu la ambreaj si asta cu acceleratia la podea,rezultatul va fii acelasi ca la secventiala.

Cutie automata = cutie de viteze care are convertor de cuplu iar cutie semi-automata = cutie manuala cu ambreiaj automat si alte variante de acest fel...Multi incurca diferite denumiri cum ar fi cutie secventiala, Tiptronic, Steptronic etc...

Nu e nevoie sa iei piciorul de pe acceleratie nici in modul auto nici in cel manual la o cutie automata sau semi-automata...

#32
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006

 shadow_x3x, on Jan 25 2008, 00:05, said:

Cutie automata = cutie de viteze care are convertor de cuplu iar cutie semi-automata = cutie manuala cu ambreiaj automat si alte variante de acest fel...Multi incurca diferite denumiri cum ar fi cutie secventiala, Tiptronic, Steptronic etc...

Nu e nevoie sa iei piciorul de pe acceleratie nici in modul auto nici in cel manual la o cutie automata sau semi-automata...
Stai linistit ca nu incurc nimic si stiu si eu ce este o cutie automata si una semi-automata.
Tiptronic e denumirea folosita de VW si steptronic de la BMW,si te contrazic: la o semi-automata atunci cand schimbi  treapta superioara prin clapeta de pe volan sau de la schimbator trebuie sa iei picioru de pe acceleratie la fel ca la o manuala,exemplu cutia SMG de pe bmw,este o secventiala cu 5 moduri de schimbare a treptelor automat unde este cam acelasi lucru cu un steptronic si inca 6 moduri manuale,cand esti pe unul din modurile manuale ( S1,S2,S3,S4,S5,S6 ) oricare din ele,faci acelasi lucru ca la o cutie manuala dar singura diferenta e ca piciorul stang sta relaxat.

Edited by lucian707, 25 January 2008 - 22:38.


#33
vartan

vartan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 19.08.2005
am condus automata,semi automata etc. La nici una nu am luat piciorul de pe acceleratie ever(la schimbarea vitezelor), esti in viteza a 2-a o calci la podea, ajungi la 5000-6000 ture, masina schimba a 3-a, si reincepe accelerarea normal in viteza a 3a, dar pt ca tu ai pedala la fund accelerarea va decurge foarte repede.Masina nu ramane turata la schimbarea vitezelor chiar daca mentii pedala la podea, in momentul schimbarii, turatia revine la normal si incepe sa creasca ca si viteza, direct proportional cu unghiul in care este pedala de acceleratie.E foarte simplu si comod pentru toata lumea, iar pana nu conduci degeaba citesti explicatii pe forumuri.
Mie personal la traficul din bucuresti bara-bara, o automata sau semi, mi se pare indispensabila, altfel risti sa ai gamba stanga muuult mai dezvoltata decat ceea dreapta.

Edited by vartan, 10 February 2008 - 21:50.


#34
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

 vartan, on Feb 10 2008, 14:48, said:

am condus automata,semi automata etc. La nici una nu am luat piciorul de pe acceleratie ever(la schimbarea vitezelor), esti in viteza a 2-a o calci la podea, ajungi la 5000-6000 ture, masina schimba a 3-a, si reincepe accelerarea normal in viteza a 3a, dar pt ca tu ai pedala la fund accelerarea va decurge foarte repede.Masina nu ramane turata la schimbarea vitezelor chiar daca mentii pedala la podea, in momentul schimbarii, turatia revine la normal si incepe sa creasca ca si viteza, direct proportional cu unghiul in care este pedala de acceleratie.

Nu toate cutiile automate se comporta in felul asta in modul manual. Sunt cutii care nu schimba in treapta urmatoare cand ajungi la redline, ci doar taie benzina - trec in treapta superioara doar daca soferul schimba manual. Cutiile automate de pe Mazda se comporta asa de exemplu.

#35
vartan

vartan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 19.08.2005
Stiu ca sunt, insa eu nu am avut ocazia sa merg cu una, insa cele semi-automate sunt cele mai intalnite acum. Respectiv, complet automata, care functioneaza cum am descris mai sus, si modul semi care functioneaza exact ca un joc pe calculator pe care il joci cu volan, schimbator si pedale.Simplu, insa uneori pe modul sport-automat  cutia schimba mult mai bine si mai adecvat decat o faci tu impingand maneta spre + sau - .Nu am spus niciodata ca o cutie semi-automata pe modul manual (+ -)schimba singura.Semi-automata cu levierul in campul (+, -)  , se comporta 100% ca o manuala clasica doar ca te scuteste de a mai apasa ambreiajul.

Edited by vartan, 12 February 2008 - 10:29.


#36
shadow_x3x

shadow_x3x

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,199
  • Înscris: 09.02.2007
Asta am tot incercat sa zic si eu...insa vad ca lucian707 ma tot contrzice...Eu am condus pana acum 1 luna un Opel astra cu o cutie semi-auto(easytronic) si momentan posed o Honda Civic cu o cutie (i-shift)... La schimbarea treptelor atat pe modul manual cat si pe auto eu nu iau piciorul de pe acceleratie...si nu vad de ce l-as face  :huh: Am la civic si clapete la volan pt modul manual si schimba foarte bine vitezele...pe modul manual daca nu schimbi in treapta superioara(vb de civic), masina ajunge in zona rosie si pe la 7000-7200rpm taie gazul...in schimb daca calci frana si masina se sub-tureaza(cam sub 1000rpm) ea retrogradeaza automat intr-o treapta inferioara pt ca motorul sa nu se opreasca....

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate