Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Pareri despre Tico si Matiz

- - - - -
  • Please log in to reply
1491 replies to this topic

#487
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View Postbadegheo, on Nov 13 2007, 01:39, said:

Manevrabilitatea tre sa fi nebun sa crezi ca e buna la o masina asa de mica cu un ampatament mic si cu niste roti subtiri ca biscuitele in dunga.

In afara de faptul ca nu ai nici cele mai elementare cunostinte despre gramatica limbii romane se pare ca nu ai cunostinte elementare nici despre masini. Confuzi grav stabilitatea cu manevrabilitatea grav, domnu` sef ! Manevrabilitatea este aia care ii lipseste masinii tale si se vede mai ales in aglomeratie, fiind favorizata de ampatamentul mic si raza de bracaj mare. Ce vrei tu sa spui acolo este ecartament si este distanta dintre rotile de pe acceasi punte.
In concluzie, lasa-ne cu aberatiile tale de 2 lei, du-te si pune mana pe o carte de gramatica si apoi cand vei stapanii limba romana, poti trece si la una cu termeni auto, din care sa pricepi macar bazele.

#488
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005

View Postcloschkutza, on Nov 13 2007, 09:44, said:

In afara de faptul ca nu ai nici cele mai elementare cunostinte despre gramatica limbii romane se pare ca nu ai cunostinte elementare nici despre masini. Confuzi grav stabilitatea cu manevrabilitatea grav, domnu` sef ! Manevrabilitatea este aia care ii lipseste masinii tale si se vede mai ales in aglomeratie, fiind favorizata de ampatamentul mic si raza de bracaj mare. Ce vrei tu sa spui acolo este ecartament si este distanta dintre rotile de pe acceasi punte.
In concluzie, lasa-ne cu aberatiile tale de 2 lei, du-te si pune mana pe o carte de gramatica si apoi cand vei stapanii limba romana, poti trece si la una cu termeni auto, din care sa pricepi macar bazele.

poate vrei sa spui raza de bracaj mica, ca nu vad un plus unei masini cu raza de bracaj mare

#489
melcu79

melcu79

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 22.03.2006
Am facut scoala pe un tico( a trecut ceva timp de atunci!)
Se infigea bine de tot, pozitia la volan era "cam" joasa si te fluturau masinile mari.
Matiz nu stiu, dar am avut o colega care si-a luat unul de nou si dintr-un an a stat 6 luni in service.
L-a vandut ca sa scape de probleme.
Avea bube pe la sonda L, la un moment dat a ajuns la craiova sa faca aia experimente pe el (nereusite!!!)

#490
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Da maximus, ai dreptate, raza de bracaj mica, m-a luat valul.

@melcu79: Sonda Lambda se schimba, nu se repara, daca este defecta. Sonda aia nu se strica singurica de noua, defectiunile aparute la ea rezulta dintr-un combustibil neadecvat(benzina cu plumb) sau exploatare incorecta(mers extrem de subturat).

#491
melcu79

melcu79

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 22.03.2006

View Postcloschkutza, on Nov 13 2007, 11:00, said:

Da maximus, ai dreptate, raza de bracaj mica, m-a luat valul.

@melcu79: Sonda Lambda se schimba, nu se repara, daca este defecta. Sonda aia nu se strica singurica de noua, defectiunile aparute la ea rezulta dintr-un combustibil neadecvat(benzina cu plumb) sau exploatare incorecta(mers extrem de subturat).


Au schimbat tot la masinuta aia pana si circuitul electric nu numai sonda Lamda.
Si problema nu a fost din proasta utilizare a autovehicolului, masina a facut parte din primele loturi de Euro 3.
Se pare ca era o problena de soft corelat cu sonda Lamda...si multe altele.
Oricum nici ei nu s-au prins si schimbau tot timpul altceva.
Masina face bucurii acum altui nefericit. :angry:

#492
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Da, intr-adevar, primele Matiz E3 au avut probleme, insa pana la urma s-au prins si au rezolvat neajunsurile. Eu am tot un E3, 1 an peste o saptamana, 13500km si nu am avut nici o problema la motor cu el.
Pacat ca nu au rezolvat si partea cu nepriceperea unora de prin service-uri... -_-

#493
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007
Pai daca nu-s probleme la masina, ce treaba mai ai la service?
Sau aia sunt in halul in care nici uleiul nu-l pot schimba fara sa strice ceva?

#494
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Aproape...
De fiecare data cand m-am dus sa mi se schimbe uleiul, in loc de 2.7l au pus 3, in ciuda faptului ca le-am zis de fiecare data..
Nu au facut nici o operatiune din ce scrie in cartea de revizii sub motivul: "Pai ce, e stricat ceva la ea, ce sa verificam?" si in afara de asta, ce sa caute sa schimbe instalatia electrica pentru o defectiune de soft?

De asta vin masini de afara cu 130.000km care merg ca noi, iar la noi oricat de multi bani ai baga in intretinerea unei masini, la 100.000km tot depasita de situatie este..

#495
melcu79

melcu79

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 22.03.2006
Aia plus lipsa drumurilor (ca astea pe care se circula la noi nu se pot chema asa!)
Au inlocuit la masina pana si circuitul electric, poate era ala de vina :thumbdown:

#496
Visatoru'

Visatoru'

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 673
  • Înscris: 30.05.2006
Am condus Tico o perioada de timp, am condus Matiz pentru o perioada si mai mare. La Tico imi placea faptul ca in oras te strecurai foarte usor si erau rare momentele cand reusea cineva sa ma intreaca in traficul din Bucuresti. De asemenea este o masina de oras care se descurca foarte bine off-road si pe zapada. Stabilitate ok, pozitie la volan prea joasa (ai impresia ca te asezi direct pe asfalt). Matizul este mai bun ca Tico in ceea ce priveste confortul interior si pozitia la volan. Mai pierde insa un pic din demaraj fiind o masina mai grea, cu acelasi motor. De asemenea este un pic mai instabila insa am condus de multe ori cu 150 km/h (dupa vitezometru), necesita doar un pic de atentie si de experienta. Daca bate vantul puternic nu poti sa ii dai mai mult de 120 km/h, insa la orice masina se simte asta mai mult sau mai putin. Pe zapada nu se descurca la fel de bine ca Tico, iti trebuie cauciucuri de iarna sau lanturi. Ambele masini au un plus la consumul de combustibil si fiabilitate. Service-uri varza in schimb, de multe ori am apelat la forumuri si manualul de service pentru diferite verificari.
Matizul a fost condus doar de mine timp de 4 ani, am schimbat doar consumabile, un termostat si vasul de expansiune (o buba a Matizurilor...). Am vandut de curand masina cu o pierdere de 15% dupa 4 ani!!!! Vreau sa aud ce masina noua se poate lauda cu aceasta performanta. Sfatul meu: nu e cazul sa te ingrijorezi de valoare de revanzare, adu-ti aminte cat de mult au crescut preturile la Tico dupa ce nu s-a mai fabricat... Sunt in continuare multe firme care prefera Matiz-ul si pe buna dreptate...

Edited by Visatoru', 13 November 2007 - 16:31.


#497
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Foarte corect ce a sintetizat Visatoru`! As vrea sa mai fac o mica adaugire: matizul a mai pierdut din rapiditate in demaraje in fata Tico-ului si datorita faptului ca Tico este pe carburatie iar Matizul pe injectie controlata de ECU, in afara de faptul ca este mai greu. Este stiut ca dintre doua motoare la care difera doar sistemul de alimentare(unul pe carburatie si unul pe injectie), acceleratia este mai violenta la cel cu carburatie. Dar Matizul a castigat la viteza, ajungand la viteze mai mari decat Tico.
Intr-adevar, sunt curios sa vad ce masini isi pastreaza atat de bine pretul de revanzare, Un Matiz care a costat 5500 E nou, rulat normal timp de 4 ani si intretinut ok se vinde cu 4200-4300 E lejer.

#498
kopu

kopu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,672
  • Înscris: 09.02.2004
Am avut Matiz intre 2000 si 2004 (varianta SE AC) - excelenta masinuta, n-am schimbat absolut nimic la ea, m-a servit la bine si la rau si asta in conditiile in care am facut toata tara cu ea si nu am menajat-o. Singura ei problema era ca la cuplarea AC-ului mai gafaia (in sensul ca daca vroiam sa fac o depasire decuplam AC-ul)
In rest am fost super-multumit.
Proprietarul actual e si el foarte multumit - acum masina are 120.000 km si am aflat de la proprietarul actual ca i-a schimbat placa de ambreiaj pe la 90.000 si amortizoarele spate tot cam pe acolo - in rest numai consumabile !

#499
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Poti sa faci si depasiri cu AC-ul pornit, dar sa nu fie in scurt si trebuie urcata mai sus in ture. De exemplu, daca vreau sa depasesc ceva la viteza de 70-80km/h cu AC-ul pornit schimb in treapta a 3-a si talpa. Dar astea sunt cazuri extreme, sa zic asa. De obicei il opresc si eu sau astept pana ce am un spatiu de manevra ceva mai marisor. Oricum, pentru un motor de 0.8 in 3 cyl este foarte ok. Cei cu Logan de 1.4 se plang ca nu le trage bine cu AC-ul cuplat, noi ce sa mai zicem? :lol:

#500
fitness4mind

fitness4mind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 16.08.2007
As vrea sa intreb daca are cineva varianta de Matiz cu GPL -Euro 4. Am aceasta masinuta de 3 luni, si am facut 12000km cu ea. In acest timp am avut o singura mica problema - cateodata se tura la relanti dupa o perioada mai lunga de condus. S-a rezolvat la revizia de 10000 km, curatandu-se un jiclor electromagnetic de aer , care era putin murdar.

Sunt mai mult decat multumit de masina. La drum intins, consumul de gaz e de aproximativ 10 bani pe km! Drumul pe care il fac de obicei, 410 km dus - intors Constanta, ma costa cam 51-52Ron, fiind inclusa aici si taxa de pod la Giurgeni, 10 Ron pentru amandoua sensurile. Doar un scuter de 125 cm3 mai are asemenea consum, de aprox. 10 bani pe km la drum intins.

Nu se simte nici o diferenta intre functionarea pe gaz sau pe benzina, cred ca din cauza injectiei optimizate, instalatia GPL fiind montata din fabrica. Un mic inconvenient ar fi lipsa rotii de rezerva, dar masina e prevazuta cu un kit de vulcanizare rapida pt. tubeless, pe care n-am avut inca si sper nici sa n-am ocazia sa-l folosesc :)

Parerea mea e ca masina isi merita cu prisosinta banii, varianta pe gaz amortizandu-se complet pe la 250 kkm. Cheltuielile cu consumabilele, asigurarea Casco, revizii, rovigneta etc sunt mici si usor suportabile. Este o solutie foarte buna ca masina de firma, de aceea si sunt atatea Matizuri de distributie sau curierat etc. Ar fi important de stiut daca se vor mai fabrica dupa privatizarea Daewoo Craiova, mai ales varianta GPL. Eu tocmai intentionam sa iau inca una, dar mi s-a spus ca fabrica e in remont si nu se stie cand vor fi masini disponibile.

De asemenea, ca masina pentru o familie mica e ideala. Si in oras si interurban se comporta excelent, singura problema pe care am avut-o fiind unii marlani cu SUV-uri, care se considera stapanii soselelor si nu concep sa fie depasiti de un Matiz :). La service n-am avut probleme, sunt competenti, si nici eu nu-s chiar afon la masini.

In concluzie, sunt masini foarte bune, si Tico, pe care am facut scoala acum mai bine de 10 ani, si Matizul, varianta pe gaz fiind cea mai economica masina de pe piata romaneasca. Daca s-ar monta GPL pe Chevrolet Spark , m-as gandi pe viitor la o asemenea masina, fiind ceva mai noua decat Matiz totusi.

#501
gigelino

gigelino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 12.01.2005
Daca nu dispuneti de bani multi si vreti sa va cumparati o masina sa nu va cumparati Tico sub nicio forma.Mi-am cumparat eu unul care arata destul de bine si o sa va spun ce probleme am avut cu el:

1)Costul pieselor exorbitant de mare (ex. curea de distributie - 39 ron, saboti -43 ron) , incredibil de mare, pana acum am schimbat doar sabotii dar m-a rupt la buzunar.
2)Consumul exagerat de mare ~ 4-5% afara si ~6-7% oras, daca se putea sa nu consume deloc eram cel mai multumit dar nenorocirea asta consuma si consuma enorm de mult.
3)Spatiul interior exagerat de mic - nu am loc sa car 4 saci de cartofi sau un frigider, pentru mine si prietena mea nu este destul spatiu, daca se putea in banii de Tico sa includa si o canapea sa stau mai bine. Fiind student Tico nu ma satisface deloc
4)La viteze mari nu pot controla masina si vantul ma zboara de pe sosea - Cand merg pe autostrada cu 120km/h (impins de la spate de vant ca masina nu prinde sub nicio forma 120) masina tremura ca un tractor, e foarte instabila si vantul se simte asa de tare incat ma arunca de pe drum.Se poate verifica dat fiind numarul mare de accidente in care au fost implicate Tico-uri, au fost aruncate de vant in parbrizul masinilor de pe contra-sens si strivite ca niste gandaci!!!


Ca sa nu faceti aceeasi greseala ca mine o sa va dau si niste solutii care rezolva problema:

-Buget 2500-3000e =====Tinta=====>>>Masina de oras

1)Dacia 1410,1310 - solutia ideala pentru oras, o masina confortabila, fiabila si foarte manevrabila.Datorita greutatii reduse si motorului puternic o sa puteti pleca printre primii de la STOP.Spatiul interior generos si cel mai important ..... produs de calitate romanesc 100%
            +Consum mic
            +Sacul de cartofi are loc
            +Cei 3 prieteni care intotdeauna merg cu mine peste tot au loc in masina pe bancheta din spate
            +stabilitate la viteze mari, masina cu comportament sportiv, tehnologie avansata, materiale rare folosite in constructie (Platina  :lol: )

Replicile proprietarului de Dacia: "E masina buna" - e masina, poate e si buna dar depinde din ce punct de vedere o privesti
                                                "Piesele ieftine, cand se strica nu ma costa mult" - Din cate am inteles se cam strica, poate e ceva anormal si cunosc doar eu oameni care au probleme cu Daciile
                                                "De ce sa imi iau una noua?nu vezi cate gropi sunt prin oras, daca imi cade ceva o sa fie de 10x mai scump" - Oamenii sunt obisnuiti, ca la dacie, sa li se strice odata la 3 saptamani ceva si nu se risca la ceva nou.


2)Masina nemteasca din anii `70-`80 - Solutia ideala pentru cei care cauta adevarata performanta la un pret redus.Masina pe injectie, tabla groasa.Masina vine cu rodajul de +200.000km deja facut.
           +Dieselurile au un consum mic iar zgomotul motorului este insesizabil
           +Piesele au preturi mici si se gasesc la magazinele din reteaua "Dezmembrari auto", vin cu garantie pe viata
           +Design interior clasic cu tente sportive mult mai "misto" ca la Tico
           +Masini cu adevarat clasice care in unele cazuri sunt de aceeasi varsta sau chiar mai batrane decat proprietarul

Replicile romanticilor din anii `70-`80: "E mai "tare" ca Dacia" - Sunt de acord dar sa faci comparatie cu o masina romaneasca nu mi se pare ceva "tare"
                                                        "Nu se strica asta ca e nemteasca" - Dar de fapt locul de parcare al masinii este in service-ul auto, mandria ii orbeste pe unii dar asta e alta poveste.


3)Solutia cea mai buna: Masina Noua - Daca aveti bani cumparati-va masina noua! Sa terminam cu toate troacele care circula pe strazi, eu unul asta o sa fac cand o sa am bani, deocamdata circul cu o cutie de chibrituri.


Pentru mine si nevoile mele personale un Tico este satisfacator.Circul prin bucuresti, pana la locul de munca si in weekenduri acasa (in afara bucurestiului, provincie, la tara sau cum prefera baietii "de oras" sa ii spuna).
Daca vreti sa va cumparati o masina nu mai intrebati pe forumuri ca nu rezolvati nimic, o sa isi verse amarul toti frustratii si pana la urma intrebarea initiala o sa ramana: Ce parere aveti de Tico si Matiz?? raspunsul la asta nu o sa il aflati de pe forumuri.
La o masina veche conteaza si cat de intretinuta a fost, cum s-a mers cu ea.A mea nu mi-a facut probleme majore dar nici nu o am de foarte mult, fiecare cu norocul lui cand vine vorba de o masina second hand.
La orice masina se simte vantul lateral, la cele mici evident se simte mai tare dar nu e ceva de speriat.E o masina ieftina, ce va asteptati sa faca??Parca stam sa discutam de masini de 30.000e  :lol: , te duce din punctul A pana in punctul B la un pret foarte mic , banuiesc ca asta au in minte cei care isi cumpara masinile astea:Bani putini!

Edited by gigelino, 14 November 2007 - 19:01.


#502
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Asta cu bani putini e discutabila, de la persoana la persoana. La 7200E aveam posibilitatea sa-mi iau un Logan nou sau sh mai dotat sau o masina sh din germania, evident diesel. Dar cu toate astea am ales sa-mi iau matizul din dotare si sincer nu regret absolut deloc. Cel putin in cazul meu, am luat masinuta asta pentru ca mi-a placut in primul rand si apoi pentru costuri mici de exploatare si fiabilitate.
Mi-am adus aminte de ce zicea maximus pe 2 pagini mai in urma referitor la un plastic de la usa din spate care iesise de la locul lui: nu vreau sa fiu rau, dar vezi ca pe un anumit forum exista un anumit pdf cu 15 pagini de probleme, zgomote, chestii enervante gasite la o anumita marca de masina.

Edited by closchkutza, 15 November 2007 - 09:13.


#503
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
pai nu stiu cat de fiabil e matizul, insa deja pana in 4000 km masina aia schimbat amortizoarele pe spate, pentru ca erau duse. Insa cei a lui e al lui: consuma nesimtit de putin si asta e tot ce conteaza

#504
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Man, nu neg ce zici tu acolo, cu amortizoare, ai dreptate, au fost unele probleme cu amortizoarele facute la Compa Sibiu si s-au schimbat pe garantie o gramada. De asta au si renuntat la ele, eu am coreene, originale pe masina, am peste 13k km si nu am schimbat nimic, nu e nimic curs, masina este rigida. DAR, a mai fost si o alta chestie: puntea spate la matiz este foarte usoara iar el din fabrica vine cu amortizoare gaz pe spate. Din cauza asta, daca masina este goala, apare un zgomot ciudat de la suspensie, ce aduce foarte mult cu amotizoare duse. Dar ele nu au nici pe dracu! Multi se plangeau ca au amortizoarele terminate, si de fapt ele mergeau brici. Suspensia este rigida, masina usoara, nu prea ai ce face decat sa pui mixte sau ulei, dar atunci devine barca si e mai rau. Dar da, intr-adevar, au fost probleme cu amortizoarele, dar numai cu cele Compa.

Oricum, sunt sigur ca ai inteles ce am vrut sa spun..daca nu ai pdf-ul, ti-l trimit eu..

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate