Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
#722
Posted 16 March 2009 - 11:10
aalinn nu as vrea sa transformam topicul intr-un chat intre noi doi si te asigur ca daca aveam o Honda, mai ales de generatie noua cum banuiesc ca ai tu, nu as fi ezitat.Faptul ca Honda recomanda ceva pentru un anumit tip de motoare nu inseamna neaparat ca acel ceva e bun si pentru ce am eu.Repet e vorba despre un motor Renault,turbo diesel,care s-a fabricat intre 1991 si 1996.Cei pe care ii cunosc si au aceleasi masini ca si mine folosesc(la indrumarea unui amic comun)Elf, ca asa recomanda producatorul.Tin la parerea lui,fiindca in general are dreptate dar totusi e un fel de gica-contra si nu ajungi la nici un rezultat intr-o polemica.Parerea lui e ca,pe un motor mai vechi,construit cu alte tolerante este chiar contraindicat sa folosesti un ulei ful sintetic care(si asta nu o inteleg)este mai subtire decat un mineral.Eu nu vad de ce un sintetic xw-yw este mai subtire decat acelasi xw-yw mineral,dar poate gresesc eu.Daca situatia financiara era mai buna,dar din pacate de cateva luni nu am de lucru,as fi incercat si elf.Daca nu-mi placea il schimbam inmediat si gata,dar acum caut solutia cea mai buna din prima.Ma gandesc si ca francezii recomandau ceva la nivelul anului de aparitie al modelului de motor,din pacate nu stiu care era atunci varful de gama la elf,fiindca daca ar fi existat ce este acum si ei recomandau un mineral de un anumit tip pe acela l-as fi folosit.
Cu stima...Florin |
#723
Posted 17 March 2009 - 18:30
mosaro, on Mar 15 2009, 15:52, said: 1. nu am incredere in solutiile tip flus nu stiu cum 2. Acum se apropie iar schimbul si ma gandeam daca sa schimb cu ELF mineral turbo diesel sau sa caut ceva ...-50w mai ales ca vine si caldura. 3. Nu tin neaparat sa contrazic pe nimeni dar eu am folosit ceva ani Valvoline fiindca am pe cineva care se ocupa cu importul lor si nu vad ce interes ar fi avut sa ma dezinformeze,fara suparare eu il cred pe el. 1. Ar trebui. Chiar sunt utile solutiile tip Engine/Motor Flush. 2. Daca pui ulei mineral va trebui sa-l schimbi mai des (la 5000 km). Si n-ar fi singurul incovenient. Avand vascozitati mai mari, iarna vei avea probleme cu compensatorii/tachetii (vor tacani). 3. Azi am vorbit cu cineva de la Valtec si eu. Asa e, se imbuteliaza de ceva vreme si in Romania, insa PRODUCTIA e in Olanda. Deci nu ne facem griji. Toti marii producatori fac la fel. In plus, pe piata gasesti Valvoline si din USA. Dar din cate mi-a spus persoana de legatura, ar fi vorba de uleiul la butoaie mari. Cele la bidoane de plastic, vin loturi inclusiv din afara, probabil in functie de cerea pietei locale sau suplimentul de productie din tara lalelelor. Eu zic sa nu-ti faci griji in privinta imbutelierii, atat timp cat productia trece controale de calitate dintr-un stat ca Olanda. aalinn, on Mar 15 2009, 16:10, said: eu recomand motul. cel putin la Honda schimbul se face la 20.000 km.iar daca cautati istoria motul o sa ramaneti fara glas Ce-ar fi sa spun si eu ca Valvoline, e cea mai veche firma din istoria lubrifiantilor auto si sa prezint succesele aferente longevitatii lor ? N-ar fi in niciun caz un argument pt ceea ce intra-n motoarele noastre AZI. Despre ce model de Honda este vorba ? Daca e mai vechi, nu e o idee buna sa tii uleiul 20.000 km, in conditiile de utilizare din Romania. Decat daca ii faci intr-un an, pe autostrada, cu doua porniri cel mult pe zi, combustibili foarte buni etc. mosaro, on Mar 16 2009, 11:10, said: 1. Cei pe care ii cunosc si au aceleasi masini ca si mine folosesc(la indrumarea unui amic comun)Elf, ca asa recomanda producatorul. 2. Parerea lui e ca,pe un motor mai vechi,construit cu alte tolerante este chiar contraindicat sa folosesti un ulei ful sintetic care(si asta nu o inteleg)este mai subtire decat un mineral. Eu nu vad de ce un sintetic xw-yw este mai subtire decat acelasi xw-yw mineral,dar poate gresesc eu. 1. Motivul recomandarii exclusive a unui ulei (brand) de catre un constructor de motoare, este unul pur comercial. Masinile frantuzesti colaboreaza in mod protectionist cu grupul Total (Elf, Total). E ca si cum Dacia (daca ar fi integral o masina autohtona) ar colabora cu Lubrifin si-l minte pe cumparatorul masinii, ca Dacia merge cel mai bine cu Lubrifin. Povesti. Vorbim de masini de serie si nu de Formula 1 sau WRC. Tot asa cum grupul PSA (Peugeot, Citroen) minte lumea ca motoarele lor merg cel mai bine cu uleiurile Total. E aceeasi strategie de piata. Deci asta cu Elf e cel mai bun pt motoare Renault, e realmente o gogorita pt cumparatori neinformati. Cine mai si dezvolta polemici in acest sens, mai are de invatat. 2. Nu faptul ca e sintetic conduce la probleme ale motorului, ci vascozitatea. De obicei, cumparatorii neavizati asociaza uleiurile sintetice exclusiv cu vascozitati mici. Este gresit. Exista uleiuri sintetice cu vascoziti de ulei mineral : 15W si chiar 20W. Daca motorului tau i se recomanda un 10W40, e de preferat sa pui aceasta vascozitate sintetic decat semisintetic. Dar asta numai in cazul in care utilizezi masina de o maniera in care sa merite. Pt ca daca vorbim de conditii de conducere severe, schimbul oricum trebuie sa-l faci mai des (7000-8000 km). Dar daca mergi mult in afara, avantajul uleiului sintetic e dat de faptul ca-l schimbi mai rar (12000-15000 km). Pt ca el isi pastreaza proprietatile mai mult timp. Problema e insa ca pe piata noastra, nu prea gasesti uleiuri sintetice dar mai vascoase. Daca totusi gasesti un 10W40 sintetic si mergi cu masina mai mult extraurban, ia-l. Edited by Baphomet, 17 March 2009 - 18:36. |
#724
Posted 18 March 2009 - 23:12
1 Am folosit o dat acum cativa ani,pe o dacie papuc cumparata second si care avea in motor tot ceva gen smoala.Am schimbat filtrul si am pus un ulei mai ieftin si dupa un drum de vreo 250km am bagat un flush(nu mai stiu de care)cel mai scump si laudat cu intentia de a spala motorul si de pune un ulei de calitate.Mirosul era ceva gen petrosin,nu stiu daca si continutul.Cred ca trebuia lasat 5 min,dar eu in 30 sec. am zis pas ca nu i-mi placea deloc cum suna motorul.
2 Ca schimb uleiul mai des poate ar fi o problema,cat priveste iarna pana atunci mai fac cel putin un schimb. 3 Si eu am zis acelasi lucru si atunci bidonul la 2l venea din Olanda In ceea ce priveste brandul recomandat de producator e firesc sa fie problema comerciala.Ideea era ca ei recomandau un ulei mineral.Eu de foarte multi ani am folosit numai sintetice la toate masinile,inclusiv Dacia.Este primul meu diesel si cu turbo.Am avut numai benzinare fara turbo(i-mi plac motoarele mari)si daca i-mi permiteam asta as fi avut si acum indiferent daca era diesel sau tot benzina. La rece uleiul asta e ok,2-4,5,urca imediat presiunea intre limitele astea la turatie.Dupa ce se incalzeste si mai ales vara in oras presiunea scade si nu mai exista aceiasi variatie intre min si max.Aici incepe dilema mea pun 10 w-...sau chiar 20w...,nu cred ca ar fi o diferenta fiindca ”problema”la mine e la cald.Eu ma gandeam la ceva gen 10w-50/60.Nu stiu in ce masura un ulei care ramane mai vascos la cald face bine turbinei ca din auzite acolo ar fi niste canale fine care nu se impaca cu un ulei mai gros.Sau ala nu e mai gros ci doar mai stabil la solicitari? Schimbul de ulei il fac oricum sub 8000 ca circula ori in oras ori prin munti,noroaie etc,deci conditii dure.Ca o paranteza exista magnatec 5w- 40w,am gasit eu un bidon pe care il luasem pentru completat la primul schimb dar nu a fost cazul... Cu stima...Florin |
#725
Posted 18 March 2009 - 23:18
Scade sub 2 la cald?
Clar ca 5W50 sau 10W60 e mai vascos la cald (w50 are 17-19 indicele si w60 te duce peste 20) |
#726
Posted 18 March 2009 - 23:35
nu fac polemica dar raman la parerea ca uleiul e ceva important pentru masina
recomand ulei scump si bun . eu merg pe motul,castrol , si texaco. mai sunt si alte marci foarte bune dar nu am incercat. apropo un coleg a fost azi la revizie cu un Logan si a primit ulei Dacia. sunt curios ce marca e de fapt. |
#727
Posted 19 March 2009 - 07:27
mosaro, on Mar 18 2009, 23:12, said: 1. Cred ca trebuia lasat 5 min,dar eu in 30 sec. am zis pas ca nu i-mi placea deloc cum suna motorul. 2. Aici incepe dilema mea pun 10w-...sau chiar 20w...,nu cred ca ar fi o diferenta fiindca ?problema?la mine e la cald. 3. Eu ma gandeam la ceva gen 10w-50/60.Nu stiu in ce masura un ulei care ramane mai vascos la cald face bine turbinei ca din auzite acolo ar fi niste canale fine care nu se impaca cu un ulei mai gros.Sau ala nu e mai gros ci doar mai stabil la solicitari? 1. E normal sa auzi motorul diferit, deoarece solutia respectiva curata depunerile (care fiind semi/solidificate, captusesc motorul si rezulta un sunet mai infundat). In timpul curatarii e normal sa auzi motorul mai zgomotos (pe frecvente mai inalte), datorita vascozitatii scazute a mixturii ulei + flush, dar asta dispare odata cu punerea noului ulei. Lasa solutia la relanti atat cat scrie pe flacon, scurge bine totul pana nu mai picura nimic si e OK. 2. E o mare diferenta intre 10W si 20W. Iarna (la pornire) cu 20W, axa si tachetii vor suferi rau de tot. 3. Pt problema de presiune ar trebui mers in service. Nu cred ca un ulei W50/60 e solutia. Pt asa ceva ai nevoie de temperaturi si mai ales turatii foarte mari. Pt motorul tau, eu vad ideal 10W40 sau 5W40 daca pornesti frecvent la rece (sub -15 grade) si banii nu prea conteaza la schimb. aalinn, on Mar 18 2009, 23:35, said: 1. Aici suntem de acord cu totii. 2. Mai corect ar fi ulei potrivit/recomandat si bun. Pt ca uleiul scump nu inseamna neaparat bun/util pt masina respectiva. Criteriul pret, poate fi chiar daunator. 3. Acum e Total. In trecut era Texaco. Edited by Baphomet, 19 March 2009 - 07:30. |
#728
Posted 19 March 2009 - 09:27
2 de obicei ce e scump e si bun
3 ma asteptam sa fie elf |
#730
Posted 19 March 2009 - 17:46
aalinn, on Mar 19 2009, 09:27, said: de obicei ce e scump e si bun Octavian___28, on Mar 19 2009, 09:41, said: Dacia Oil e produs si acum ca si inainte de TEXACO. Edited by Baphomet, 19 March 2009 - 17:52. |
|
#732
Posted 24 March 2009 - 07:20
Apolodor13, on Mar 23 2009, 16:56, said: Salutare, daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat, raman dator. Am un Peugeot 106 Kid de 1.0 pe benzina din 1995, are vreo 250.000 de km. As vrea sa stiu si eu ce ulei ii pot pune, sa nu fie foarte scump.Multumesc anticipat. Ca regula, orice ulei semisintetic de marca renumita, cu indicativul de vascozitate 10W40 (adica util de la -20 pana la +40 de grade Celsius) si cel de clasa API SJ sau SL (nu SM). Mai jos ai cateva produse care se invart undeva in jurul valorii de 100 RON 4 litri. Valvoline MaxLife 10W40. Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40 Mobil Super S 10W40 Castrol Magnatec 10W40 Total Quartz 7000 10W40 Elf Competition ST 10W40 Edited by Baphomet, 24 March 2009 - 07:22. |
#733
Posted 24 March 2009 - 17:32
Apolodor13, on Mar 23 2009, 16:56, said: Salutare, daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat, raman dator. Am un Peugeot 106 Kid de 1.0 pe benzina din 1995, are vreo 250.000 de km. As vrea sa stiu si eu ce ulei ii pot pune, sa nu fie foarte scump. Multumesc anticipat. Eu iti recomand un 5W40 Mobil(Synt S), Castrol, Elf, Valvoline... Ceva mai scump ca un 10W40 , dar categoric mai bun (mai ales iarna). Edited by Octavian___28, 24 March 2009 - 17:35. |
#734
Posted 05 April 2009 - 16:29
salutare, am si eu o intrebare, ce marca si tip de lubirifiant recomandati pentru un golf 3 din 96 motor 1,6 75cp motorul are aproape 200k. multumesc
Edited by DarkStorm24, 05 April 2009 - 16:39. |
#735
Posted 05 April 2009 - 20:59
Ce scrie Baphomet trei posturi mai sus.
Cu amendamentul că ar fi bine să fie un ulei destul de răspândit ca să-l găsești ușor dacă ai nevoie să completezi vreodată. |
|
#736
Posted 06 April 2009 - 18:30
Avand in vedere posturile de mai jos, cred ca am ramas dator cu un raspuns:
Baphomet, on Mar 5 2009, 08:32, said: 1. Bagam mana in foc ca raspunsul lor va fi unul pozitiv. Toti comerciantii stiu cum se raspandesc raspunsurile pe net si nu vor sa-si asocieze produsele cu panica. In definitiv, responsabilitatea e a posesorului masinii. De multe ori se mizeaza ca efectele nu vor fi resimtite de primul proprietar al masinii (sau cel care intreaba), ci de al doilea (care nu mai conteaza). Dar ma rog, tu faci cum doresti. Pt mine, raspunsul ultim il are constructorul cutiei si cazuistica de gen. Adica daca unii au avut probleme, nu vreau sa le confirm si eu pe masina mea. Caut ce trebuie si am terminat. 2. TOATE uleiurile au aditivi antispumare. Bun, sa zicem ca acesta are mai mult. Dar coroziunea nu va fi sesizabila exclusiv prin spumare. Pt ca in unele cazuri, chiar uleiuri recomandate, pot provoca spumare. Daca vreodata vei da jos capacul de la diferential, s-ar putea sa vezi diferenta. Eu resping idea de a pune in balanta cativa zeci de lei (cat costa uleiul si schimbul lui), cu cutia de viteze. Toate cele bune. closchkutza, on Mar 5 2009, 12:32, said: Peste cateva zile o sa schimb uleiul de la cutia de viteze. El a mai fost schimbat acum 2 ani, tot cu acelasi tip(GL4+) si aceeasi marca. Sunt curios daca o sa curga vreo spuma de acolo. In cei 2 ani nu am avut nici o problema la cutia de viteze, in afara de "piticii" obisnuiti pentru aceasta masina(cand e cutia rece - iarna - agata un pic din 1 in 2 daca nu esti atent, in reverse nu intra cateodata din prima). Raspunsul este ca uleiul din cutie, folosit 2 ani, cu specificatia GL 4+, pus in cutia de viteze a masinii care accepta ulei GL 4 nu a avut nici pe dracu. In afara de o culoare ceva mai inchisa decat a celui nou ceea ce mi se pare normal, nu avea nici spuma nici alte "elemente" dubioase. Deci, cel putin in cazul cutiei mele de viteze, se pare ca GL 4+ nu a deranjat-o deloc. Edited by closchkutza, 06 April 2009 - 18:31. |
#737
Posted 11 July 2009 - 21:50
Sal!...Ash avea si eu nevoie de un sfat in legatura cu uleiul folosit pt masina mea respectiv, astra g 1.6i 8 valve din 2003 si 92000 km. Am luat-o la 67000km si am folosit in urmatoarea ordine cu schimb cam la 9000km: 1. castrol magnatec 10w40. Cu acesta mi-a aparut o bataie la motor dupa vreo 2000km. Erau tachetii, l-am dat jos si l-am schimbat cu 5w40 tot castrol; 2. castrol magnatec 5w40-78000km; 3. liqui moly 5w40-87000km. Cel din urma mi l-a cam papat, deja am completat cu 1,5l. Ar trebui sa schimb semeringuri si alte alea, dar exceptand aceasta problema ce ulei ar fi potrivit. Multumesc anticipat!
|
#738
Posted 25 August 2009 - 14:34
Salut! Am un Grand Cherokee Laredo, 2.5 TD din '96, si as vrea sa-i schimb uleiul din cutia de viteze. Cineva mi-a recomandat uleiul UNIX SYNT 7000 75W-90, la 50 ron litrul. Eu n-am mai auzit de uleiul asta, voi ce ziceti? E ok? Merci anticipat celor ce vor raspunde!
|
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users