Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Apr 18 2024 19:21, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#1225
Posted 15 October 2011 - 09:58
Fost in inspectie pe la real,- la un centru comercial destul de mare. Cam astea-s preturile la uleiuri pe aici:
[ http://img855.imageshack.us/img855/226/photo1ib.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#1227
Posted 15 October 2011 - 12:54
Ma si mir ca au astia de la real atatea sortimente de lm in rafturi. Ultima data cand m`am uitat la ei nu aveau nici un fel de lm.
Tot la oilmag e cel mai ieftin. SonyAD, on 12th October 2011, 17:09, said: Consum de ulei nu e numai pe lângă segmenți. Consum excesiv poate să fie și din cauza unei supape de recirculare gaze de carter defectă, de exemplu. Dacă nu iei asta în calcul îți poți forma o părere greșită despre motor și ulei. |
#1228
Posted 15 October 2011 - 13:27
cristi.r, on 15th October 2011, 12:33, said: Cam piperate preturile alea ... reale ... Cutzu, on 15th October 2011, 12:54, said: Ma si mir ca au astia de la real atatea sortimente de lm in rafturi. Ultima data cand m`am uitat la ei nu aveau nici un fel de lm. Edited by Marius3k, 15 October 2011 - 13:28. |
#1230
Posted 15 October 2011 - 13:38
Preturile sunt in Euro. De ex. 5L de synthoil HighTec 5W-40 part. no. 1307 costa 59.95E fata de 44.18E (191 lei) cat e pe Oilmag.ro
|
#1231
Posted 15 October 2011 - 15:22
Ai dreptate, am uitat sa ma uit pe bidoane. Sunt de 5 litri .
|
#1232
Posted 15 October 2011 - 19:00
Cutzu, on 15th October 2011, 13:54, said: Niste poze cu supapele de recirculare sa ma uit si eu la a mea? Din ce poze am văzut pe guglă cu motoare de cielo asta este: [ http://s3.postimage.org/ni6ybkjo/PCV.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Prinsă pe rampa de injecție, aproape de capătul din dreapta. Nu ai ce să vezi la ea. Dai clapeta de accelerație jos și dacă găsești ulei în plenul acela în care se înfige furtunul de la supapă ai găsit pe unde pierzi ulei. Există aftermarket circuite de recirculare gaze de carter cu separator de vapori ulei sau separator mai bun decât cel stock (dacă ai) care reduc mult consumul de ulei. Oricum și alea trebuie curățate periodic. La diesel arată în general altfel: [ http://img580.imageshack.us/img580/1613/img0186p.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://img40.imageshack.us/img40/3794/supaparecirc.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://img22.imageshack.us/img22/2219/cartd.th.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ce face supapa asta e că gestionează debitul de gaze de carter recirculate în funcție de diferența de presiune dintre plenum și carterul motorului. Cutzu, on 15th October 2011, 13:54, said: Am 320k cu cielo din 96`, o segmentare facuta si tot mananca ulei, culmea ca pe evacuare nu iese fum albastru, adica nu se vede ca l`ar scuipa pe evacuare. Pe undeva se pierde. Bag bp supergas 10w40 sau 15, oricum unul gros special pentru motoare cu ardere pe gpl chipurile. Nu înțeleg de ce băgați asemenea smoale în motoare. Și oricum, GPL-ul, dacă e de calitate, ar trebui să ardă mai curat ca benzina. |
#1233
Posted 16 October 2011 - 01:58
Nu imi amintesc sa fie un furtun ca in poza pusa de tine, mi se pare ca e anulat. O sa caut maine ca m`ai facut curios.
Smoala nesmoala, daca pe asta de 15w il haleste asa usor, unul de 5w oare cum se duce? |
#1234
Posted 16 October 2011 - 03:34
Păi nu prea are cum să fie anulat. Toate motoarele scapă ceva gaze în carter ca o consecință a funcționării. Presiunea aia trebuie eliberată cumva, pe undeva. În mod normal se face prin racordul de recirculare gaze de carter care purjează gazele în traseul de admisie, după clapeta de accelerație la benzinare.
Circuitul de ventilare a carterului aerisește baia cu aer curat luat din traseul de admisie dinainte de clapeta de accelerație (dar după filtrul de aer și debitmetru - dacă există). Supapa de recirculare funcționează atât ca o supapă de sens dar și ca un reglor de debit în funcție de vacuumul de după clapeta de accelerație. Cu cât vacuumul e mai puternic, cu atât se închide mai mult supapa că altfel ți-ar muri motorul de la amestec prea sărac datorită aerului tras dinaintea clapetei de accelerație. Deși asta nu prea e o problemă la motoarele cu debitmetru de aer tot nu e bine ca motorul să își tragă aer după bunul plac (circuitul ăsta de aer șuntează practic clapeta de accelerație). La diesel supapa are rolul de a reduce riscul ca motorul să o ia la sănătoasa pe (vapori de) ulei. Cât despre smoalele alea 10w40, 15w40: niște nașpeturi. Nu m-ar mira să accelereze uzura motorului. Și nici ce zici tu, că nu ai supapa aia, nu sună bine. Spre deosebire de EGR, sistemul ăsta nu e pus acolo de florile mărului. Edited by SonyAD, 16 October 2011 - 03:32. |
|
#1235
Posted 16 October 2011 - 16:31
Este acel furtun de recirculare, l`am scos din amandoua partile unde era conectat, n`are ulei. deci nu e de la el.
Ce ulei sa`i bag? Un 5w40 merge la el? Vad ca in cartea tehnica recomanda 5w30 10w40 si 15w40. |
#1236
Posted 16 October 2011 - 17:05
Cutzu, on 16th October 2011, 02:58, said: Smoala nesmoala, daca pe asta de 15w il haleste asa usor, unul de 5w oare cum se duce? Eu si in Oltcit puneam 5W40 - nici gand sa-l haleasca. |
#1237
Posted 17 October 2011 - 03:40
Cutzu, on 16th October 2011, 17:31, said: Este acel furtun de recirculare, l`am scos din amandoua partile unde era conectat, n`are ulei. deci nu e de la el. Ce ulei sa`i bag? Un 5w40 merge la el? Vad ca in cartea tehnica recomanda 5w30 10w40 si 15w40. Te-ai uitat în plenul de admisie? Nu, bineînțeles. Ai admirat un furtunel. Ce ulei să pui? Cu siguranță nu 15w40. Ăla-i o mizerie de ulei mineral. |
#1238
Posted 17 October 2011 - 14:47
Deseneaza si mie pe poza, sa ma uit . Se vede clar pe unde mai pierde ulei .
Attached Files |
#1239
Posted 17 October 2011 - 17:06
[ http://img31.imageshack.us/img31/2108/motorry.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Dă manșonul de la filtru de aer jos de pe mixerul de gaz și uită-te cu o lanternă în timp ce ții clapeta deschisă. |
|
#1240
Posted 18 October 2011 - 11:09
salut ,
eu am un Peugeot 307 din 2004 , 2.0i 137hp si 90.000 km. uleiul pe care as vrea eu sa-l folosesc si pe care mi-l recomanda producatorul este 5w40 , pana aici ok . acum referitor la marca , ei recomanda total quartz iar eu ma blochez pentru ca nu stiu daca este sau nu ok acesta , daca e doar afacere sau chiar asta e cel mai potrivit. aveti o recomandare mai buna decat total quartz ? multumesc. |
#1241
Posted 18 October 2011 - 11:57
Da, un ulei sintetic. Aceala nu este.
Quartz 9000 0w40 este, de exemplu. Care există numai prin PDF-uri. Sau Mobil 1 Turbo Diesel 0w40, care este un ulei excelent. Liqui Moly Synthoil Energy 0w40 sau Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40. Ravenol Super Synthetic Leichtlaufoel SSL 0W-40 sau Ravenol Vollsynthetic Dieseloel VDL 5W-40. Și altele dar astea-s suficiente. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users