Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...
 Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 

India

- - - - -
  • Please log in to reply
547 replies to this topic

#523
advaita

advaita

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 16.06.2007

View Postmeaelia, on 31st August 2011, 14:14, said:

Planuiesc si eu o escapada in India pentru inceputul anului urmator, destinatia principala va fi Hyderabad. Am citit toate paginile dedicate Indiei pe acest forum plus cateva bloguri de calatorii. Din pacate vad ca nimeni nu a prea umblat prin acea zona, desi la un moment dat cineva aici pe forum spunea ca pleaca la o conferinta acolo. La intoarcere nu a mai dat niciun semn din pacate.
Poate cineva din cei care nu au fost doar ca turisiti, ci au locuit in India mai mult timp ar putea sa imi spuna cate ceva despre zona aceea.

Multumesc anticipat.

Da, desi am petrecut peste 9 ani in India nu am ajuns inca la Hyderabad. Si nici nu cred ca voi ajunge curand. Sunt cateva lucruri interesante dar in aceasta perioada Statul Andra Pradesh pare ca se va imparti in 2 state: Andra Pradesh si Telangana. Hyderabad se afla in zona Telangana si Andra Pradesh nu vrea sa renunte ushor la  capitala lor. Inca se asteapta o decizie a guvernului centra referitoare la crearea statului Telangana. Din cand in cand sunt tensiuni si totul e blocat prin teritoriul Telangana/Hyderabad. Nu e de mers acolo decat dupa ce se creaza statul Telangana si se decide cui ii revine orasul Hyderabad. Pana atunci poti vizita alte state si orase mai linistite. OM!  

Swami Ajatananda Puri

#524
meaelia

meaelia

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 27.12.2010

View Postadvaita, on 9th September 2011, 04:37, said:

Da, desi am petrecut peste 9 ani in India nu am ajuns inca la Hyderabad. Si nici nu cred ca voi ajunge curand. Sunt cateva lucruri interesante dar in aceasta perioada Statul Andra Pradesh pare ca se va imparti in 2 state: Andra Pradesh si Telangana. Hyderabad se afla in zona Telangana si Andra Pradesh nu vrea sa renunte ushor la  capitala lor. Inca se asteapta o decizie a guvernului centra referitoare la crearea statului Telangana. Din cand in cand sunt tensiuni si totul e blocat prin teritoriul Telangana/Hyderabad. Nu e de mers acolo decat dupa ce se creaza statul Telangana si se decide cui ii revine orasul Hyderabad. Pana atunci poti vizita alte state si orase mai linistite. OM!  

Swami Ajatananda Puri



Multumesc pentru raspunsuri, atat dvs. cat si lui Imperator. Ideea este ca nu va fi o destinatie de vacanta in adevaratul sens, vom merge sa vizitam pe cineva care lucreaza acolo. Asa ca, oricat de mult mi-as dori, nu am cum sa schimb asta :) Vroiam sa stiu cam ce se poate vedea in zona, daca tot voi fi acolo.

#525
ICanFly

ICanFly

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 298
  • Înscris: 01.12.2007
care ati fost recent in India, sau sunteti acum in India...
ati vazut asa ceva pe cerul Indiei?
http://youtu.be/Bp8q8ZMf7kk?t=2m18s

#526
mqrbm

mqrbm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 04.07.2005

View Postmegutz, on 28th July 2011, 07:43, said:

cu cat timp inainte trebuie mers la medic pentru vaccin? le face pe toate odata sau ..?

cu doua saptamani inainte ar trebui sa fie ok.
depinde ce vaccinuri faci. am impresia ca sunt maxim 3, dintre care 2 sunt polivalente. oricum, 3 vaccinuri, 3 intepaturi, o singura vizita la doctor.

Edited by mqrbm, 28 October 2011 - 16:08.


#527
moonroe

moonroe

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 03.08.2006
Urmeaza sa calatoresc si eu in India si Nepal. Am gasit multe raspunsuri utile si exacte pe forum dar din ultimul an nu s-a postat asa mult si as dori sa stiu daca au mai intervenit schimbari pentru aplicatia la viza, alte cerinte decat formular, 2 poze, rezervari.
Cat dureaza obtinerea vizei pentru India ? ( aceeasi zi, sau urmatoarea zi) daca stiti din date mai recente (ultimele luni, ultimul an).
Are vreo relevanta/importanta o viza anterioara pe pasaport pentru India ?Trebuie mentionata ?
Pentru obtinerea vizei multiple pentru 3 luni ce acte sunt necesare ( pe langa rezervare avion si prima cazare) ?
Inca o intrebare : stiti vreun site unde se poate  face doar rezervare avion, hotel, fara a si achita pretul integral pe loc ?
Multumesc frumos

#528
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Orice agentie iti poate face un prebooking pentru biletul de avion valabil de la 24/48 ore pana la cateva zile/saptamani. Pentru rezervari fara plata www.booking.com

#529
advaita

advaita

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 16.06.2007

View Postmoonroe, on 1st January 2012, 16:32, said:

Urmeaza sa calatoresc si eu in India si Nepal. Am gasit multe raspunsuri utile si exacte pe forum dar din ultimul an nu s-a postat asa mult si as dori sa stiu daca au mai intervenit schimbari pentru aplicatia la viza, alte cerinte decat formular, 2 poze, rezervari.
Cat dureaza obtinerea vizei pentru India ? ( aceeasi zi, sau urmatoarea zi) daca stiti din date mai recente (ultimele luni, ultimul an).
Are vreo relevanta/importanta o viza anterioara pe pasaport pentru India ?Trebuie mentionata ?
Pentru obtinerea vizei multiple pentru 3 luni ce acte sunt necesare ( pe langa rezervare avion si prima cazare) ?
Inca o intrebare : stiti vreun site unde se poate  face doar rezervare avion, hotel, fara a si achita pretul integral pe loc ?
Multumesc frumos

Hari OM!

Termenul de eliberare a vizei e schimbator. De obicei dimineata depui si dupa amiaza ridici pasaportul cu viza dar sunt perioade cand dureaza si 2 saptamani. Cel mai bine e sa suni la ambasada si sa afli de la ei cat dureaza si daca ai nevoie de rezervare la hotel (pe 50% din perioada de sedere) sau invitatie facuta de un cetatean indian. Detalii de contact gasesti pe siteul oficial: http://www.embassyofindia.ro/

Daca ai card de debit/credit si vrei faci rezervare pt. 1 camera ieftina la un hotel din Bangalore de ex., pe perioada de xxx zile (minim 50% din perioada ta de sedere in India) vezi exemplu de jos. Vei primi confirmarea pe email. Numele apare pe rezervare si poti printa acea pagina ca dovada pentru ambasada.

www.hotels.com e un site de top.
Hotel T.A.P.Goldcrest  Rs810  / in BANGALORE. Au urmatoarea regula pt anulare:

"Hotels.com does not charge any change or cancellation fees. However, this hotel (Hotel T.A.P.Goldcrest) charges cancellation fees in accordance with its own cancellation policy (and this cost will be passed on to you): Cancellations or changes made after 12:30 PM, local hotel time, on 16/07/2011 will be subject to a 1 Night Room and Tax fee. The hotel will make no refund for no shows or early checkouts. If you need to change or cancel your booking you can do this by using the 'Bookings' link at the top of homepage."

Dupa ce obtii viza intri in contul tau la hotels.com si de acolo faci anularea inainte de limita impusa de hotel (12:30 PM, local hotel time, on 16/07/2011 in cazul de sus din Bangalore)

O rezervare a biletelor de avion se poate face la o agentie de turism, preferabil nu online. Dupa ce obtii viza cumperi biletele rezervate sau altele. Daca nu primesti viza anulezi rezervarea si nu pierzi nimic.

Daca ai mai fost in India va trebui sa mentionezi perioada aproximativa in formular la rubrica potrivita dar nu e un detaliu important.

Daca mergi in Nepal e indicat sa mergi fie la inceputul turului fie la sfarsit altfel daca vei intra, iesi si iar intra in India te complici cu perioada de 2 luni de asteptare afara inainte de a reintra in India. Faptul ca vei primi viza cu intrari multiple nu anuleaza aceasta regula. Se aude ca sa anulat sau se va anula aceasta regula dar inca nu e clar.

Succes!
OM! swami ajatananda puri

Edited by advaita, 03 January 2012 - 19:43.


#530
cccbbb_2

cccbbb_2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 212
  • Înscris: 17.06.2007

View Postmoonroe, on 1st January 2012, 16:32, said:

Urmeaza sa calatoresc si eu in India si Nepal. Am gasit multe raspunsuri utile si exacte pe forum dar din ultimul an nu s-a postat asa mult si as dori sa stiu daca au mai intervenit schimbari pentru aplicatia la viza, alte cerinte decat formular, 2 poze, rezervari.
Cat dureaza obtinerea vizei pentru India ? ( aceeasi zi, sau urmatoarea zi) daca stiti din date mai recente (ultimele luni, ultimul an).
Are vreo relevanta/importanta o viza anterioara pe pasaport pentru India ?Trebuie mentionata ?
Pentru obtinerea vizei multiple pentru 3 luni ce acte sunt necesare ( pe langa rezervare avion si prima cazare) ?
Inca o intrebare : stiti vreun site unde se poate  face doar rezervare avion, hotel, fara a si achita pretul integral pe loc ?
Multumesc frumos
Am luat viza pe 12 dec 2011 . Viza se elibereaza de pe o zi pe alta . Daca depui vineri , atunci viza se ia luni . Actele cerute sunt aceleasi , cu mentiunea ca  , noi zburand din Istanbul , mi s-a mai cerut o declaratie ( redactata pe comp , nu de mana ) cum ca voi ajunge la istanbul prin mijloace proprii ( masina , autobuz , etc ) .
Rezervarile la hotel le-am avut pe booking.com , se pot anula oricand fara penalitati ( pana la 24 h inainte ) daca aveti alte aranjamente .
La avion nu stiu , am avut biletele cumparate deja , dar orice agentie poate face un pre-booking , cred .

#531
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006
Pentru India, singura perioada buna de stat vreo 2 saptamani e octombrie-martie?

Unii angajatori romani impun perioada obligatorie de concediu iulie-august, maximum inceputul lui septembrie.

#532
Imperator

Imperator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,959
  • Înscris: 07.02.2007

View PostDeria_Leena26, on 31st March 2012, 14:33, said:

Pentru India, singura perioada buna de stat vreo 2 saptamani e octombrie-martie?

Unii angajatori romani impun perioada obligatorie de concediu iulie-august, maximum inceputul lui septembrie.
Da, pentru sud, pentru zona nordica, perioada buna este octombrie - noiembrie si februarie - martie (decembrie - ianuarie, temperatura scade spre zero grade si nu o sa gasesti incalzire decat in hotelurile de 4-5 stele). In iulie - august, vei experimenta potopul, fiind varful perioadei musonice. Si asta poate fi fun

#533
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006
Imperator (si altii),

Nu ne-am hotarat inca ce si cum sa facem, dar ne-am hotarat asupra orasului: Mysore.

Deci daca va fi sa vizitam India, prima vizita va fi Mysore.

Ca zboruri, cred ca vom merge Bucuresti - Bangalore si de acolo cu busul pana la Mysore.

Vad acum preturi asa:
2042 EUR - British
2182 EUR - Qatar
2322 EUR - Lufthansa
2503 EUR - AirFrance

O singura escala. Pt. Londra avem nevoie de viza?

Edited by Deria_Leena26, 07 May 2012 - 13:55.


#534
Imperator

Imperator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,959
  • Înscris: 07.02.2007

View PostDeria_Leena26, on 7th May 2012, 13:30, said:

Imperator (si altii),

Nu ne-am hotarat inca ce si cum sa facem, dar ne-am hotarat asupra orasului: Mysore.

Deci daca va fi sa vizitam India, prima vizita va fi Mysore.

Ca zboruri, cred ca vom merge Bucuresti - Bangalore si de acolo cu busul pana la Mysore.

Vad acum preturi asa:
2042 EUR - British
2182 EUR - Qatar
2322 EUR - Lufthansa
2503 EUR - AirFrance

O singura escala. Pt. Londra avem nevoie de viza?

Glumesti cu preturile astea :) La 2200 euro, iei un bilet de avion in jurul lumii cu oprire in 5 locuri :) Din Bengaluru, e mai bine sa iei trenul spre Mysore.
Pentru Londra, ai nevoie de viza cu pasaport moldovenesc.

#535
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006

View PostImperator, on 20th May 2012, 21:45, said:

Glumesti cu preturile astea :) La 2200 euro, iei un bilet de avion in jurul lumii cu oprire in 5 locuri :) Din Bengaluru, e mai bine sa iei trenul spre Mysore.
Pentru Londra, ai nevoie de viza cu pasaport moldovenesc.

Nu glumeam deloc. Doar ca nu am specificat ca e pretul pentru toti 3. :)

Tot British a ramas cel mai ieftin.

De ce trenul? Sunt autobuze din 30 in 30 de minute, asa am citit. Plus ca strainii nu mai pot face rezervari pentru trenurile indiene. M-am "updatat" cu ajutorul blogului cristisiadriana. Super descriere, super detaliere.

Edited by Deria_Leena26, 28 May 2012 - 23:35.


#536
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Aici e bine descrisa profilaxia pt malarie (si altele) + medicatia + contraindicatiile : http://wwwnc.cdc.gov...tions/india.htm
Atovaquone/Proguanil = Malarone
E ceva pertinent, cu lux de amanunte. Asta e singurul loc unde am gasit informatia medicala completa si foarte clara.

#537
ducris

ducris

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 28.03.2006
rugaminte mare pentru IMPERATOR!!
vreau sa fac rezervare de bilet de tren la IRCTC Online Rail ticket Registration India pentru calatorie Delhi - Agra. Imi cer un cont de mail si un nr de telefon mobil din India pentru a trimite un mobile verification code.
ma poti ajuta cu o persoana de contact in india?
cei de la hotel se pare ca nu sunt deschisi la minte sa ma ajute.....

cu multumiri

#538
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Mama, ce mizerie!
Fara indoiala ca India este o zona a lumii ce trebuie vizitata neaparat. Dar in „Triunghiul de Aur” pute rau. Oare de ce ? Ma intreb si acum care e structura reala a societatii lor si mentalitatea care-i calauzeste. Se face, cred, o foarte mare confuzie intre tara lor asa cum o vedem noi ca semi-pietoni, cultura lor straveche, hinduism, budism, islamism, post-colonialism britanic si habotnicism autoindus in cautarea disperata a unei noi religii care sa ne satisfaca atributul despre care dorim sa credem ca ne face fiinte cu pretentii spre absolut. Cred ca o informare corecta, practica si lipsita de tamaieri prohinduse ori budiste este optimumul pentru calatorul incepator care vrea sa CUNOASCA fenomenul. Afirmatiile mele se refera la o plimbare facuta in perioada decembrie-ianuarie si cred ca raman neschimbate fata de cele ale profului de geografie care s-a straduit sa-mi bage candva in cap ca India e taramul enormelor contraste, cu omul ce moare de foame intr-un sant, agatat cu mainile de gardul unei centrale nucleare ... si se refera strict la mine si la cei ca mine.
Asadar, odata ajuns acolo am inteles pe viu cuvintele din „Stalky & Co” ale lui Rudyard Kipling ... „miasma imputitelor duhori”. Cand aterizezi noaptea in Delhi te izbeste mirosul ... un soi de fluid dens albicios-aspru, inecacios si rece ... mixtura formata din ceata cu fum de ulei incins, fum de cadavre arse, fum de balega uscata pusa pe foc pentru a putea gati mancarea, vapori de la fabrici de chimicale, ardei prajit, colb, uree statuta pe asfalt, mirodenii exotice, aburi din canal de scurgere supraaglomerat, cauciuc si benzina nearsa, sudoarea a milioane de trupuri ... cineva imi spusese ca nu voi uita NICIODATA mirosul acestui oras si ca o zi de respiratie acolo e ca un fumat continuu ... asa este, nu am cum sa uit. Cum nu pot uita nici jegul gros in care se complac sa traiasca. Caut si acum o explicatie. Fara indoiala, in 4-5 ani maximum vom cumpara de la raft multe produse indiene si vom admira viteza cu care economia lor se va implanta vajaind in comunitatea noastra. De fapt deja incepe sa caute loc de asolizare. Cred ca formula chinezeasca a exploatarii celor ce nu au dreptul ori putinta sa cugete e veche si nuantata cu obiceiurile lor. Casta. O societate organizata pe caste stricte – chiar daca chipurile e interzis asa ceva – care au la baza marea masa de paria printre care noi facem turism misunand inconstienti si curajosi. Deasupra lor restul, superiori, prea cazuti in mrejele propriului egocentrism, prea putin interesati de mocirla prin care se misca talpile tarii. Si de ce le-ar pasa ?!?! De ce i-ar interesa ce face viermele odata ce pamantul e arat si economia se misca pe o enorma masa cu maini de lucru alimentate strict cat sa poata trai? De ce i-ar educa? E o tampenie sa-ti educi gaina sau porcul. Cum regulile convietuirii sociale nu s-au schimbat, dispretul a coborat de sus in jos iar murdaria s-a infiltrat de jos in sus. Si ca in basmele de altadata, traiesc toti fericiti intr-o mizerie cumplita. E mult, mult mai rau ca in tarile arabe. Acolo e o gluma nevinovata. Aici se urineaza in plina zi pe strada centrala cu spatele la trecatori iara homelesii dorm ori se despaducheaza pe trotuar langa tine in timp ce tu esti atent sa nu calci intr-o balega de vaca.
Daca ghidul sau prietenul cu care mergeti e prohindus, va avea grija sa va arate comparativ cat de murdare sunt zonele musulmane. Asa si este. Priviti insa mult mai atenti si veti vedea ca dezvoltarile in infrastructura NU se fac in zonele majoritar islamice si nici ce decurge dintr-o administratie echitabila NU se face. Discriminarea arata fix la fel oriunde in lumea asta. Acolo arata mai urat ca oriunde. Sunt insa absolut convins ca musulmanii impinsi in ghetouri nu sunt nicidecum niste ingerasi. Convietuirea religioasa e asigurata cu un enorm numar de uniforme puse pe niste batausi cu ghioage la vedere ... cam ca cele cu care se bat momarlanii cand li se nazare ca celalalt le-a deocheat o mioara.
Am cautat cu incrancenare sa vad India viselor de altadata. Am gasit-o ascunsa, departe de drumurile batute, timida, cu sani de piatra intr-un uitat templu al fericirii, cu lucrari remarcabile de arta si de inginerie. Dar asta nu se prea vinde ... asa ca am batut drumurile oficiale ale  monumentalismului din perioada islamica, intercalate cu arhitectura ambitioasa hindusa actuala. Intre ele doua – o discontinuitate britanica formata din bulevarde largi si parcuri covarsitor saxone.
Se spune despre India ca ai doua variante, o iubesti sau o urasti. E o prostie. Nici o minte lucida nu poate adopta aceste doua ipostaze extreme. Civilizatia fiind total diferita, ai multe de admirat, multe de studiat cu palma pe gura si pe nas ca sa-ti impiedici spasmele de voma, multe de iertat si enorm de multe de inteles ... daca e posibil ori acceptabil. Acum 4.600 de ani unii din stramosii lor aveau sisteme de canalizare si drenare urbana mai bune ca cele pe care le au ei acum. Azi, primul lucru cu care trebuie sa te impaci la coborarea din avion e murdaria ridicata la rang de arta. Daca mintea justifica realitatea si poate trece peste ea, incepi sa cauti ceea ce doresti sa vezi. Este pe toate gusturile.
E foarte neplacut sa citesti despre India dupa care sa te trezesti acolo total nepregatit. Cred ca acum detest si mai mult minciuna prin omisiune. E foarte mare mizerie. Apocaliptica. Care-i necazul ?!?!? Fiecare din noi merge la buda si nu face crize de isterie din cauza asta. Realitatea trebuie spusa si acceptata ca atare. Cand omisiunea e paguboasa ori periculoasa, a nu o spune inseamna ca cel ce o detine are o foarte mare problema la procesor.
Poate ca multi din cei ce viziteaza tara asta doresc sa se plimbe prin prin triunghiul de aur  si sa admire vestigiile lasate de o mare civilizatie. Aici e o situatie care trebuie neaparat constientizata ... aproape toate obiectivele care sunt listate de turismul la pachet vizeaza perioada monumental-islamica prin care a trecut India. Restul sunt cateva din constructiile recente. Cred ca se pot defini patru perioade de incadrare a siturilor favorabile vizitarii. Prima este cea care a durat de la cca 1500BCE pana pe la 900-1.200CE, functie de zona. Tot ce e construit in acel timp reprezinta cultura hindusa plus curentele budiste si jainiste in adevaratul sens al cuvantului. Am putea spune ca este „originalul” unui mod unic si particular de gandire, fabulos si straniu, timpul in care indianul convietuia cu legenda propriei sale geneze. Sfarsitul acestei perioade marcheaza invazia islamica si impunerea treptata a unui stil diametral opus numit „mughal”. Aceasta incepe masiv de pe la 1200CE si se termina pe la 1800CE. Arhitectura devine monumentala, impresionanta, cu  influente zonale dar in spiritul strict al canoanelor islamice si cu iz persan. Ceva cu totul particular apare din piatra la confluenta a doua religii ireconciliabile dar nu mai are absolut nici o legatura cu hindusii, e grandios, stralucitor si covarsitor. A treia perioada e cea coloniala, dureaza de pe la 1800 pana pe la 1950. A lasat in urma constructii moderne cu stil cazon si un anumit mod de a concepe parcurile si spatiile deschise. Ultima perioada e cea de dupa 1950 pana astazi, marcata cu o furie a construirii de tot felul de temple, un enorm  concurs pentru realizarea celui mai grozav si colorat kitch. Cu toate astea se vede o incercare disperata de a reinvia spiritul hindus ratacitor in timp. Se chinuie cu aceasta zbatere in special la proaspatul Akshardham in Delhi unde din arhitectura traditionala veche cazi cu nasul drept in picturile de satra nomada ... sper ca o minte luminata sa rezolve in curand problema. Asadar, pentru doritorii de originalitati recomand prima perioada, cea evitata INTEGRAL (!!!) de turismul autohton. Asta se poate face deocamdata numai independent cu grup dedicat ori pe cont propriu. Si cu o documentare foarte buna. Am vaga banuiala ca turistul afla ce vrea sa vada numai dupa prima vizita, care e de fapt cea experimentala. Idealul ar fi impletirea bine ponderata a tuturor perioadelor ...mai bine nu ma gandesc ce timp si ce buget ar presupune asta ... dar ar fi perfecta! Curios mi s-a parut numarul foarte mare de estici si rusi independenti, amestecati cu putini germani si olandezi, din siturile de odinioara ale hindusilor. Circula in grupuri mici de 3-7 persoane cu masina - & driver local - inchiriata. In mod evident bine informati acestia aleg bijuteriile culturale vechi, ratacite dincolo de drumurile clasice.
Petru vizitatorii din perioada iernii, cea mai mare neplacere este hotelul friguros situat undeva pe la periferie. Chiar daca afiseaza 4 stele, in camere tot frig va fi. De multe ori nu au incalzire, apa calda e in buna parte doar calduta si mancarea e facuta cat mai iute si cu mai putina carne. Din spirit de economie. Ca sa nu tremuri toata noaptea trebuie sa ceri paturele suplimentare sau aeroterma. Daca solicitarea nu e indeplinita in primele 10 minute atunci cu siguranta NU au in dotare asa ceva si incearca sa te abureasca. Cererile repetate cu insistenta si nesimtire in crescendo vor face in final ca obrazul gros al celor de la receptie sa se supuna, pentru ca nu au alta varianta si nu vor scandal. Recomand luarea FOARTE in serios a incalzirii suplimentare. Cu cat e hotelul mai saracut, cu atat diversitatea e mai mica si felurile de mancare mai ardeiate. Se bucura in mod evident cand scoti flacari din gatlej, cumperi apa din restaurant si iti aranjezi frumos cele doua felii de paine plus o maslina pe farfurie – la cina. Painea nu e cu ardei. Spunea cineva ca mancarea hiper-iute ajunge sa-ti placa si ca odata ajuns acasa incepi sa regreti ca nu o mai ai, tot ce-ti placea candva ti se pare acum fad si fara gust asa ca mancarea indiana e de fapt mai buna ca a noastra. Adevarat – dar intr-un alt sens decat al unei logici strambe. O luna mi-a trebuit sa-mi dau refresh la papilele gustative carbonizate. Dupa aia iar am inceput sa simt gusturile in mod normal si subtilitatile senzoriale au revenit. Din fericire. Mai neplacut a fost cu esapamentul, usturimile au disparut abia la 2-3 zile dupa plecarea spre casa. Daca ar fi sa laud ? Poate, unele feluri ... dar condimentele si iuteala se repeta pe aceeasi nuanta la nesfarsit. Oferta, chiar la hotel bun, nu e absolut deloc bogata. Mancarea e mai curand modesta ... dar inflacarata. Ce e pe strada nu intra in discutie, am un stomac narcisist si vreau sa traiesc. Am inregistrat tangential recomandarea sa prind curaj si sa ma servesc de la tarabe, de acolo unde pare mai curat si mai corect prajit, ca bacteriile nu traiesc in ulei incins. Probabil, daca acea bucatica e foarte bine coapta si in interior. Dar era totusi mult, mult prea murdar si soios.
Malaria si prietena noastra de drum, bacteria ... ca sa faci malarie iti trebuie o femela de tantar care tocmai a degustat un sange infestat si e din nou in criza gastrica. Probabilitatile sunt extrem de mici in zona rece sau in anotimp rece. Iarna nu este nici urma de tantar, nu am vazut nici macar unul ! Veteranii nu se sinchisesc de detaliile astea cu medicatia asa ca ignora cu totul problema si-i iau in deradere pe novici. Cu toate acestea am preferat sa utilizez ca antimalaric doxycyclina (facuta de un concern elvetian, nu autohtona) cu care am impuscat doi sobolani ... pardon, iepuri ... dintr-o lovitura. In primul rand am fost linistit si in al doilea rand am evitat eventualele probleme gastrice prin metoda preventiva care FUNCTIONEAZA. Cu siguranta am scapat de cel putin o infestare stomacala datorita ei. Am respectat ca pe Biblie recomandarile de aici : http://www.cdc.gov/malaria/travelers/drugs.html , totul e corect si foarte pertinent iar daca nu calci stramb scapi teafar. Vaccinuri nu am facut, nu era cazul. De baza mi s-au parut a fi servetelele umede pentru maini/fata, spalatul pe maini, ignorarea totala a ofertelor stradale, sticla/doza de apa/bere la purtator, consumul de alimente proaspat prelucrate termic si rezervele de medicamente tinute la indemana. Au avut probleme ori foarte mari necazuri o parte din cei care: au dormit in frig, au mancat ceva fara sa se spele pe maini, au baut apa adusa in pahar la masa ori au mancat salata de fructe. Datorita particulelor din aer pielea de pe fata poate avea serios de suferit, uneori aveam senzatia ca arde. Ce e rana sau zgarietura se comporta ca si cum s-ar fi infectat brusc. Daca au pielea foarte sensibila, amatoarele si amatorii de tuk-tuk trebuie sa ia in considerare acoperirea fetei si filtrarea aerului printr-un sal, traficul e un fel de baie cu fum, praf si claxoane.
Ca de obicei, a lua un banal taxi prin comanda de la receptie poate costa 1.600 de rupii in loc de 700, pe acelasi traseu dar luat la intamplare de pe strada. Oricum preturile pentru sahibii de peste ocean sunt enorme, asa ca ce mai conteaza un jaf in plus! Tuk-tukul poate fi oriunde intre 250 (!) si 800 de rupii pe o zi intreaga, depinde cati se urca si cum se negociaza. Conducatorul poate fi analfabet si doar mimeaza citirea unei adrese, dupa care te duce in cu totul alta parte. Acelasi conducator cu care ai stabilit un traseu de 400 rupii cere cu nonsalanta la destinatie 500, de parca targul nu ar fi contat, se pare ca e o regula supralicitarea la final de drum. Altii spun ca stiu adresa dar habar nu au incotro sa o ia, intreaba pe traseu. In mod invariabil, un tuktukar incearca din rasputeri sa te duca la shopping, undeva unde sa-si ia si el o cota parte. Au deseori o insistenta agresiva. Dupa cate am vazut, sikh-sii au tupeu mai mare si sunt mult mai staruitori. De fapt daca esti undeva te asalteaza toti din toate partile ca sa te aiba de client, e ceva la limita suportabilitatii. Mai grav e cu cersetorii care dau la om, te inconjoara si-ti limiteaza deplasarea ... poate incepe o hartuiala foarte naspa .... sugestia ca sa strigi „POLICE !!!” s-a dovedit a fi imbatabila ca efect, pleaca imediat. Seara nu e recomandata plimbarea single sau in grup mic, mai ales in zone periferice. Europencele care sunt singure sau umbla in grup neinsotite de barbati (mai ales seara) au parte de o intampinare foarte „insistenta” de natura sa le taie definitiv cheful de explorare. In preajma serii nu e recomandabila plecarea spre hotel cu tuk-tuk, preturile cresc draconic si siguranta scade cu aceeasi proportie. Dintre toate contactele pe care le are turistul normal cu localnicii, la cel putin o patrime cuvintele „onestitate” si „corectitudine” ies din calcul. Exceptia o fac taranii,  mi-au parut mult mai onesti si muuult mai putin plictisitori.
O pacaleala foarte dezagreabila se ia cu vremea. In Agra de exemplu, iarna, ceata incepe sa se rareasca pe la ora 11. Cine face gogomania sa viziteze Taj Mahal la primele ore se frige rau, va ramane cu o imagine demna de plans, a unor siluete vagi in ceata. Taj-ul se viziteaza NUMAI dupa ora 12. Delhi e la fel de umed. Fumul incepe sa se lase imediat ce coboara soarele, odata cu intunericul devine din ce in ce mai dens. Apare si frigul de ianuarie, e frig bine de tot. Cine pariaza pe tricou in timpul zilei se inseala. Dimineata devreme si spre seara e perfect de vizitat interioare sau de mers la cumparaturi iar perioada de mijloc a zilei pentru monumente si exterioare.

#539
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Inainte de a mi se asterne praful uitarii, cateva sugestii....
Ghidul „la pachet” trebuie invatat din prima clipa sa trancane ce are de trancanit in autocar, inainte de a ajunge la locul vizitat si NU in fata monumentului tinand oamenii pe loc, risipind un timp foarte pretios. Modelul „closca si puii ei” e mult mai valoros, daca mai are ceva de spus e bine sa o faca din mers si nu in stil oratoric, incomodeaza pe toata lumea, e un stil afumat.
NU se iau ghizi de ocazie de la obiective, sunt foarte naspa, vorbesc mult si prost, sunt foarte agasanti si strica toata placerea plimbarii, trebuie refuzati prompt.
Ghidul indian trebuie sa inteleaga ca rolul lui e sa faca doar partie (pentru altceva avem netul) si sa recomande locuri bune de shopping ori sa cumpere ieftin in locul nostru (ca noua bastinasii ne tripleaza preturile la prima strigare)
NU se dau bani la cersetori, nu se privesc cersetorii, se IGNORA total si se pleaca mai departe in pas apasat. Daca dati la unul mai vin 1000.
La traversarea strazii atentia va poate fi distrasa de norul bazaitor si agresiv al tuktukarilor pe care-i aveti in spate si care va invita in pocnitoarea lor. Concentrati-va asupra masinilor.
Cand se schimba bani la case de schimb, in primul rand trebuie strambat din nas ca nu e bun cursul. Nehotarirea afisata ostentativ va duce la o oferta mai buna decat cea afisata. Merge doar acolo unde cursul e chiar prost.
Daca vreti ceva bauturica, mergeti in grup cu un tuk-tuk, astia stiu unde se gaseste alcool, sunt pravalioare specializate. Luati sticle TIMBRATE, altfel riscati sa beti matrafox. Old Monk e bun, berea la cutie destul de buna in 75% din cazuri. Au si vinuri convenabile. Cine bea netimbrat are surprize. Pentru doritori exista si ... siiiiii .... si .... aaaaa .... etnobotanice traditionale.
Nu luati apa de pe strada, nu luati fructe, nu luati mancare, nu va sugeti degetele, nu va lingeti buzele, nu purtati haine/pantofi care sa va provoace rosaturi, nu va taiati cu aparatul de ras pe fata, nu uitati in valiza Furazolidonul or servetelele umede.
Imbracamintea sa nu atraga deloc atentia, sa fie in culori inchise/sterse. Pentru doamne, salul va fi providential, are functie de masca de gaze, purificator de aer, scut antiparticole, costum de camuflaj, odorizant antiduhori. Nu este absolut deloc necesar sa ardeti hainele odata ajunsi acasa ... ;-))))) ... e suficient sa le aruncati .... Blondele au parte de o atentie deeeeeeosebita, folositi salul !!!
GPS-ul la purtator e o ideee excelenta atunci cand mergeti pe cont propriu in diverse locuri. Sau cand totusi vreti sa ajungeti la hotel si nu unde vrea negriciosul. Cu cat blestematul e mai in varsta, cu atat e mai periculos de insistent in a va dribla. As evita sikh-sii, orice om patit devine filozof ...
Bazarele mari sunt mai ieftine decat gloata care va ataca la coborarea din masina sau la coada elefantului. Daca nu aveti timp de bazar si luati totusi de la ei, aplicati racnetul: it dau 100 de rupii pe toata cutia de elefantei!
Ceaiul este ex-ce-lent !!! Daca scapati de tentativa ghidului de a va pirata cumparaturile (are el oamenii lui, doar ia cota parte, ceaiul e cel putin triplu ca pret!!! si de origine necontrolata) mergeti la parterul lui „Central Cottage Industries Emporium” in Delhi (28°37'33.36"N  77°13'11.09"E  , la 300m de Jantar Mantar) pentru marfa spalatica, e buna si de dat cadou, are aspect. Magazinul este totusi destul de scump in rest insa arata interesant. Pentru ceaiuri mai bune la pret, intrebati politaii sau militarii (astia nu au cum sa ia cota-parte, plus ca vorbesc mai bine engleza!) de unde se pot cumpara. Masala Chai bun de tot obtineti numai daca va faceti singuri amestecul aromatic. Demential mi s-a parut ala cu spice-ul facuta asa : piper, ghimbir, scortisoara, cuisoare, seminte de fenel, cardamom. Tetley face ceaiuri la plic remarcabile in raportul pret/calitate.
Marmora via ghizi e fabuloasa la pret. Ce vi se cere la 50EU in „atelier” se gaseste la magazinasele de la intrarea in Taj (ori in multe alte parti) cu 14-20EU, calitate identica. Ori intrebati sclavii care lustruiesc la atelier. Aurul e cu surprize, cercei de aur (adevarat) in loc de smalt colorat aveau vopsea care s-a dus la primul dezinfectant. Targuiala a fost chiar dura.
Hainele exotice si un sari drept amintire merita, sunt magazine specializate, intrebati doamnele/fetele pe strada ce si unde e raport pret/calitate bun. Tricourile au material foarte bun. Idem cu alte situatii, mersul cu ghidul dupa imbracaminte poate tripla valoarea de achizitie.
In plimbarile facute nu uitati niciodata sa aveti zilnic asupra voastra cateva perechi de ciorapei chirurgicali proaspeti si o pereche de ciorapi grosi sau cu talpa groasa. De fapt ciorapii ii puteti lua din avionul Turkish Airlines, sunt distribuiti gratis. Trebuie sa va descaltati la fiecare templu si la fiecare moschee. Piatra de pe jos e rece si uneori grotesc de mizera. Se pune ciorapul gros peste ciorapul rezident si deasupra ciorapeii din plastic a caror rol e de a impiedica praful sa ajunga la piele. Sau ciupercile. Sau scabia. Imediat ce iesiti, aruncati-i pe aia din folie de plastic. Se consuma intre una si trei perechi pe zi, depinde ce viziteaza fiecare. Atentie, papucii pe care-i primiti in unele locuri sunt re-re-re-utilizati !!!!
Tineti tot timpul la indemana camera ori aparatul foto, in asa fel incat sa le puteti porni instantaneu. Veti vedea imagini unice si nimeni nu o sa va creada fara dovezi ... In loc sa vi se faca ochii cat cepele la spectacol mai bine dati „ON” si declansati, deseori ocazia e singulara, nu se mai repeta. Luati mai multe carduri decat de obicei, aveti ce imortaliza.
Schimbati pe mult marunt de 10 rupii, cand circulati pe la temple e politicos sa dati cate o bancnota pe la fiecare. Unele au interioare care merita vazute indeaproape.
Cand se merge in parc luati seminte pentru veverite, sunt pretutindeni. M-au distrat in mod deosebit. Idem la maimute prin temple sau aiurea, luati biscuiti ori covrigei. Atentie, maimutele CHIAR fura, nu e de gluma, pe mine una a incercat sa ma buzunareasca la rucsac.
Cand va targuiti, tineti cont ca un vanzator de magazin turistic mediu ca marime si pozitie este salarizat cu 5USD/zi iar un ajutor de vanzator cu 2USD/zi. Au tot interesul sa vi-l vanda si pe dracu’ numai sa castige macar un ban in plus. Negocierile si atacurile psihologice sunt duse fara mila ori menajamente. Nu mai aveti in fata un arab zambaret ci un individ turbat de mirosul banilor, e o problema de supravietuire pentru el. Nu mi-a placut.

#540
coco$u

coco$u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 479
  • Înscris: 05.03.2007
Buna.
O sa ajung de pe 25 pana pe 30 noiembrie in Delhi si ma gandeam sa fac clasicul Triunghi de aur.
Daca pe langa el ar mai fi si alte sugestii, va rog.
Incerc de pe acum o planificare a traseului si costurilor.
Multumesc

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate