Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Istoric deplasari - GPS

Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet
 Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua

Huawei P20 Lite, ecran negru la a...

Bibelorui, macrameuri si altele
 Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra

Masina de familie,buget 11000-120...

In ce situatii cereti o a doua op...
 DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!

La multi ani @barbosa1bis!
 

gps in taxi

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

Poll: taxi cu gps, un moft sau necesitate ? (116 member(s) have cast votes)

Taxi cu gps- UN MOFT ?

  1. da (44 votes [37.93%])

    Percentage of vote: 37.93%

  2. nu (72 votes [62.07%])

    Percentage of vote: 62.07%

Vote Guests cannot vote

#19
MD

MD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,035
  • Înscris: 08.08.2002

View Postr0tt3en, on Aug 8 2006, 17:58, said:

da cum gprs-u la noi e un lux, nu stiu daca o sa mai vedem si pe alte masini chestia asta.

ce zicea delphyn mai sus ... si ce zice r0tt3en !

#20
r0tt3en

r0tt3en

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 20.05.2006

View PostMD, on Aug 9 2006, 13:42, said:

ce zicea delphyn mai sus ... si ce zice r0tt3en !

daca crezi ca am confunat gps/u la noi cu gprs/u ... ghinion

#21
usernome

usernome

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 05.04.2005

View Postr0tt3en, on Aug 10 2006, 08:37, said:

daca crezi ca am confunat gps/u la noi cu gprs/u ... ghinion
MD ca sa trasmiti datele de la gps la baza trebuie sa le transmiti intr-un fel
si cel mai rentabil si mai sigur este gprs! bine ca nu ai spus ca le-au vopsit galbene ca sa le vada mai bine din satelit   :peacefingers:

#22
xoo

xoo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 16.10.2005

Quote

ar fi bine sa se puna GPS in taxiuri ...macar asa am putea alege ruta cea mai scurta
Intr-un oras cum e Bucurestiul cea mai scurta ruta pe harta poate fi de cele mai multe ori cea mai proasta alegere, datorita traficului.
De multe ori aleg rute putin ocolitoare dar sa ajung mai repede la destinatie.

#23
r0tt3en

r0tt3en

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 20.05.2006

View Postusernome, on Aug 12 2006, 04:05, said:

MD ca sa trasmiti datele de la gps la baza trebuie sa le transmiti intr-un fel
si cel mai rentabil si mai sigur este gprs! bine ca nu ai spus ca le-au vopsit galbene ca sa le vada mai bine din satelit   :peacefingers:

asa ca fapt divers, aveti idee cam ce trafic gprs sau mai pe romanste , cat ar costa o  zi de monitorizare prin gps a unui taxiu  ?? oare mai are taximetristu vre-un profit dupa ce "sta pe net" prin gprs toata ziua din taxiul lui?

#24
valh

valh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 10.05.2006
In general solutia GPS adoptata la taxi face referire la multe probleme aparute in activitatea unui dispecerat. Am instalat la FLY taxi un sistem de statii radio care au incorporate un sistem propriu de pozitionare prin satelit care usureaza enorm munca dispecerilor. Softul centralei Parrot "imparte" flota de taxiuri pe zone automat,si gestioneaza preluarea comenzilor in asa fel trimiterea unei masini nu se face haotic! De asemenea este conectata la sistem ,consola pe care scrie"taxi" ,cea cu cele trei culori ,si astfel dispecerul vede daca soferul a preluat cursa la negru,sistemul fiind conectat si la casa de marcat fiscala  etc. In concluzie sistemul este foarte bun pentru firme dar si pentru clienti...se evita jecmaneala! Sunt multe detalii in a-mi sustine afirmatia dar este prea mult de scris.GPS trimite oricum datele prin radio (UHF/FM) nu prin GPRS,e gratis practic pentru un sistem urban.

Edited by valh, 17 August 2006 - 22:22.


#25
instalatorul

instalatorul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 30.11.2004
Adevarata utilitate ar fi in momentul in care ar exista si info Tmc. In acest fel esti informat despre ambuteiaje, lucrari sau devieri pentru lucrari in desfasurare. Pina atunci nu cred ca se merita. :w00t:

#26
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,682
  • Înscris: 26.11.2001
In Viena aproape toti taximetristii au GPS.

Marea majoritate a taximetristilor stiu strazile in Bucuresti, insa sunt unele ff. obscure.

Din proprie experienta IGO-ul este un cosmar la stabilirea traseelor in Bucuresti.
Daca ai iesit d epe bulevarde te invarti ca un titirez...

#27
valh

valh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 10.05.2006

View PostCourage, on Aug 18 2006, 13:24, said:

In Viena aproape toti taximetristii au GPS.

Marea majoritate a taximetristilor stiu strazile in Bucuresti, insa sunt unele ff. obscure.

Din proprie experienta IGO-ul este un cosmar la stabilirea traseelor in Bucuresti.
Daca ai iesit d epe bulevarde te invarti ca un titirez...

Cred ca totusi se vb. de doua lucruri diferite ,de GPS ca si sistem gestiune flota taxi ,si ca GPS Navigator ,care sunt diferite.
La sistemul EMC WARD la seriala aparatului (care esta de fapt interfata cu receptorul GPS) se poate conecta un Palm cu hartile instalate si poate deveni si navigator.Am inteles ca s-a cam pus la punct cat de cat vectorizarea hartilor bucurestiului. Daca s-ar putea implementa in Tom Tom treaba ar fi super si am avea disponibil si navigatorul .

Edited by valh, 18 August 2006 - 18:56.


#28
r0tt3en

r0tt3en

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 20.05.2006

View Postvalh, on Aug 18 2006, 19:53, said:

Cred ca totusi se vb. de doua lucruri diferite ,de GPS ca si sistem gestiune flota taxi ,si ca GPS Navigator ,care sunt diferite.
La sistemul EMC WARD la seriala aparatului (care esta de fapt interfata cu receptorul GPS) se poate conecta un Palm cu hartile instalate si poate deveni si navigator.Am inteles ca s-a cam pus la punct cat de cat vectorizarea hartilor bucurestiului. Daca s-ar putea implementa in Tom Tom treaba ar fi super si am avea disponibil si navigatorul .

pai ca sa ai gps ca sistem de gestiune se impune o legatura permanenta cu un sediu central.... adica gprs ca asta e cat de cat mai raspandit. da cum pe la noi asa ceva nu o sa prinda prea curand, cei care arboreaza stickere cu "taxi dotat cu gps" au defapt un sistem gen gps navigoator sau poate si acela e doar o localizare a masinii in caz de furt.

@valh: lasa-mi te rog un mail pe care poti fi contactat oficial.

#29
valh

valh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 10.05.2006

View Postr0tt3en, on Aug 23 2006, 21:14, said:

pai ca sa ai gps ca sistem de gestiune se impune o legatura permanenta cu un sediu central.... adica gprs ca asta e cat de cat mai raspandit. da cum pe la noi asa ceva nu o sa prinda prea curand, cei care arboreaza stickere cu "taxi dotat cu gps" au defapt un sistem gen gps navigoator sau poate si acela e doar o localizare a masinii in caz de furt.

@valh: lasa-mi te rog un mail pe care poti fi contactat oficial.

Da ,o legatura permanenta cu dispeceratul in cazul taximetriei o ai prin modemul radio incorporat in Ward. Nu ai nevoie de gprs ,bataia statiilor este de 50-60 km.Daca folosesti repetoare chiar ai acoperire de 150 km.Si poti sta cu modemurile online faras costuri ,exceptie facand evident banii care ii dai pentru liceenta de folosire a benzilor.Chestia cu Gprs-ul o folosim in sistemele pentru gestionarea flotelor de camioane , unde cele 12.000 de pozitii le downloadezi prin gprs la dispecerat.

#30
adrianipp

adrianipp

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 14.09.2006
sunt trei lucruri legate de gps si taxiuri

1
ce s-a spus aici deja dar incerc sa reformulez. si anume ca acele aparat de taxat aduse de o firma care se ocupa si de case de marcat si al carei nume nu il retin pot fi dotate cu un emitator gps. nu un receiver! sau ma rog ca sa nu sune prosteste ce spun gpsul din aparat e folosit pentru a incarca date mai mult decat pentru a prelua date de la reteaua de sateliti. asta se cheama control de flota: unde e soferu, merge, sta, samd. plus ca find legat si de casa de marcat stie daca merge cu aparatul pus, cat a facut cursa, cate curse ae pe ziua aia samd

2
o aplicatie gen i-go care e utila in bucuresti la adrese mai mult decat la navigare gen cel ai rapid sau eficient traseu. si la adrese vreau sa spun numere in mod deosebit ca taximetristii stiu strada si apoi citesc pe cladiri la strazile obscure

3
o aplicatie gps de navigare in trafic. asta nua vem inca noi. aia receptioneaza nu numai pozitia sa dar si o serie intreaga de date de trafic pe baz careia determina inclusiv daca itrebuie saocolesti un loc ex. e inchisa piata universitati pt ca sunt nist descreierati adunati in jurul unuia suit pe o masina germana si striga in cor tap tap tap tap tararap tap tap. la asta se plateste abonament. asta vezi in orase occientale mari

si da un taximetrist cu gps e de laudat nu de facut misto. plus ca un idivid care manuieste un gps are sanse sa nu aiba inclinatii maneliste  :worthy:

Edited by adrianipp, 16 September 2006 - 22:43.


#31
bluehunt

bluehunt

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 957
  • Înscris: 22.03.2004
datele de trafic se primesc pe unde radio sau pe gprs. de exemplu route 66 are implementat asa ceva. re-routare dinamica in functie de ce informatii primeste de la un server central.....evident nu e aplicabil in romania.
se practica in tarile civilizate: germania, austria, franta.

#32
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Apropo, de gps in taxi. Am fost la Bucuresti luna trecuta si am avut ceva treaba pe la Timpuri Noi si apoi la aeroport. Am fost cu un prieten care a facut taximetrie si i-am spus sa ma duca pe drumul cel mai scurt. Pana in Baneasa au fost (din cate tin minte) 15 km pe drumul stiut de el. Ne-am intors cu GPS-ul, si in afara de faptul ca ne-a bagat pe niste stradute ciudate am scos 12.9 km. Deci, din punctul meu de vedere se merita.

#33
adrianipp

adrianipp

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 14.09.2006

View PostCristist50, on Sep 17 2006, 03:28, said:

Apropo, de gps in taxi. Am fost la Bucuresti luna trecuta si am avut ceva treaba pe la Timpuri Noi si apoi la aeroport. Am fost cu un prieten care a facut taximetrie si i-am spus sa ma duca pe drumul cel mai scurt. Pana in Baneasa au fost (din cate tin minte) 15 km pe drumul stiut de el. Ne-am intors cu GPS-ul, si in afara de faptul ca ne-a bagat pe niste stradute ciudate am scos 12.9 km. Deci, din punctul meu de vedere se merita.

pretul la taxi = km parcuri x tarif a + timp stationare (stop, blocaj, samd) b
prin urmare nu conteaza doar ca ai castigat 2.1 km
daca traseul  cu gpsul te-a "costat" 15 minute in plus e o chestie. 15 minute pot sa insemne ratarea unei intalniri de afaceri, pierderea unui avion  :)
oricum e o unealta excelenta de a oferi alternative, pana la urma tu decizi ce faci. pe mine unul ma distreaza la nebunie sa o aud pe tanti cum spune: reconfigurarea traseului  :D

#34
design

design

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 14.10.2006

View Postlucian75, on Jul 22 2006, 15:36, said:

eu zic ca ar fi bun ptr client si nu neaparat ptr un sofer neexperimentat in ideea ca clientul poate vizualiza mai bine traseul cel mai scurt la destinatia dorita ca sa nu mai fie plimbat juma' de oras pana ajunge unde doreste :D
  Este recomandat ca un taxi sa fie prevazut cu GPS, asta ptr client....sa nu fie tepuit la portofel.

#35
r0tt3en

r0tt3en

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 20.05.2006

View Postdesign, on Oct 15 2006, 09:15, said:

Este recomandat ca un taxi sa fie prevazut cu GPS, asta ptr client....sa nu fie tepuit la portofel.

si ce te face sa crezi ca vei avea acces la displayul gps-ului?? majoritatea solutiilor se bazeaza pe un pda cu gps. ecranul unui pda stiti  cat e de mare ... mai ales sa il vezi de la vre-un metru.

singura chestie care o sa fie vizibila o sa fie un soi de ecran extensie la pda   care afiseaza pretul cursei. am inteles ca asta e viitorul la taximetre : terminale mobile de date cu posibilitate de tranzactii bancare (POS) si eventual gps. asta poate insemna un sut in fund celor care fac aparate de taxat si care acum vor fi fortati sa le lege de un terminal mobil de date (hai sa ii zicem pda) . GPS probabil ca va fi pt managementul flotei de taxiuri nu e pt client. mai multe dupa ce o sa ne bage in europa. oricum legea taximetriei e in schimbare asa ca nu se stie ce ne rezerva viitorul.

#36
hufhuf

hufhuf

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 23
  • Înscris: 03.01.2008
Adevarul e ca nu se stie ce ne rezerva viitrul in taximetrie.Eu unul sunt taximetrist in Sibiu.La trecerea dintre ani nu am avut aparatul de taxare alimentat si s-a blocat,asa ca m-am folosit de gps-GPSTUNER-(si kilometrajul de pe bord)pt a calcula pretul.au fost vreo 2 clienti care au intrebat de ce nu am pus ceasul si le-am zis ca dupa noile reglementari in taximetrie acestea sunt noile ceasuri(cu GPS)....si au luat-o de buna,chiar fiind foarte incintati de "noile dotari". Cum bine stiti,traseul indicat de GPS nu e intotdeauna cea mai buna varianta(aglomeratia de rigoare,si strazile cu sens unic pe care nu poti intra),ajungind pina la urma la un cost final mai mare.GPS-ul e util in momentul in care te deplasezi in alta localitate si tre sa ajungi la o anumita adresa pe stradute pe care nu le cunosc chiar toti,fara sa mai intrebi nu stiu citi oameni.In localitatea in care lucrezi , traseu ales tine de bunul simt al fiecarui sofer de taxi(din pacate sint multi colegi care nu prea aleg cel mai scurt trasu in momentul in care "PICA" un clientde pe ALTE MELEAGURI,iar asta duce de obicei la o generalizare (toti in aceeasi oala).

Edited by hufhuf, 04 January 2008 - 19:34.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate