Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Detectie obstacol prin variatia de curent, ptr un motor DC
Last Updated: Mar 19 2024 15:09, Started by
phlak
, Mar 17 2024 18:02
·
4
#1
Posted 17 March 2024 - 18:02
Va salut.
Problema mea e simpla (sper ca si solutia ): Am un motor DC de putere (refolosit de la o portiera auto, inclusiv macaraua), pe care l-am integrat intr-un sistem de actionare a unei porti, in gospodarie (functioneaza din butoane, momentan). Ce as vrea mai departe e sa am o metoda prin care pot sa detectez eventuale obstacole care ar putea sa blocheze usa (si implicit sa previn situatia cand motorul ar trage ca nebunul pana ar ceda ceva). Vreau o solutie simpla, fara sa integrez senzori care adauga complexitate, asa ca ma gandeam daca nu as putea sa ma descurc cu ce am si sa imi ofere chiar motorul aceasta informatie - prin variatia de curent care ar aparea pe motor atunci cand incepe sa "traga mai tare", avand in vedere obstacolul intalnit. In plus, daca as gasi deja facut asa un circuit, cu atat mai bine (daca totusi e suficient de simplu, cred ca ma descurc sa il fac). Multumesc pentru eventualele idei |
#2
Posted 17 March 2024 - 19:49
Teoretic motorul are integrat in el un senzor care il opreste cand "simte" un obstacol.Ca in varianta originala, daca geamul in miscare intalneste un obiect (mana, cap, etc) se opreste.
Daca nu are integrat, vezi la dezmembrari auto.Alt motor (eventual) sau doar senzorul. Edited by rinaldoparaipan, 17 March 2024 - 19:50. |
#3
Posted 17 March 2024 - 20:03
Automatizarea rebuie sa aiba un reglaj pentru curentul maxim admis, cat si o temporizare. In momentul initierii inchiderii usii curentul e mare (pentru invingerea inertiei), apoi scade. Ce sistem de reductie folositi (cu cat demultiplicarea e mai mare, diferenta intre cele doua valori ale curentului scade)?
|
#4
Posted 17 March 2024 - 22:30
An astfel de cazuri se detecteaza curentul. Daca depaseste o anumita valoare, peste un anume timp, opresti.
Circuitul trebuie sa aiba in vedere curentul de inrush, la start. E normal sa fie mare. Ar trebui sa functioneze pe principiul unei sigurante RCBO magnetotermica, de curba C. De fapt cred ca poti adapta o asemenea siguranta sa faca ce vrei. Nu stiu daca merge in curent continuu, probabil ca nu merg toate dar merita incercat. |
#5
Posted 17 March 2024 - 22:42
Singurul lucru care îmi vine în minte e Arduino.
Pe la minutul 4. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Q2OjWrSSvYU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Și-i mai adaugi un releu și scrii comanda să oprească curentul dacă depășește x valoare. Te ajută ChatGPT cu codul. Edited by Valy_User, 17 March 2024 - 22:43. |
#6
Posted 18 March 2024 - 10:40
Montezi pe latura portii care inchide, o tija care desface contactul electric , si in momentul cand tija "simte" obstacolul, sa desfaca circuitul de alimentare.
Dar atentie, circuitul care se intrerupe sa fie doar pe un sens al curentului. Evident ca atunci cand obstacolul dispare se reface contactul. |
#7
Posted 18 March 2024 - 18:49
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Sunt tentat sa merg pe varianta detectiei de curent, fie folosind un modul de tip shield, din gama Arduino, cum propune @Valy_User (dar fara microcontroller, intrucat vreau sa fie cat mai simplu, deci poate sa folosesc un OpAmp in locul lui Arduino, oare merge?), fie componenta auto de care zice @rinaldoparaipan, componenta care probabil face chestia asta out-of-the-box si pe care ar trebui sa o gasesc pe undeva la dezmembrari
|
#8
Posted 19 March 2024 - 15:09
Componenta aia nu cred ca exista, se face totul din modulul ce comanda motorul printr-un senzor de curent(integrat in modul). La masinile mai simple cred ca se face totul dintr-un singur calculator ( ECU), la cele mai complicate exista tot felul de module dedicate. (de ex: modul de habitaclu)
Cu op amp cred ca te complici mai mult, pe langa partea de detectie va trebui sa implementezi si una sau doua de temporizare, trebuie sa proiectezi schema, sa faci cablaj sa faci calibrari etc. Cu arduino e mai simplu ca scapi de partea de cablaj si calibrarile le faci mai usor si mai precis din soft. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users