Este bun modelul Utrecht?
Last Updated: Feb 23 2024 15:26, Started by
miki07
, Jan 25 2024 17:23
·
9
#1
Posted 25 January 2024 - 17:23
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/PeYOJC_RtfA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Cei de la Știrile Pro TV au făcut un reportaj în Utrecht, Țările de Jos, un oraș care se modelează pentru a deveni verde, reduce numărul de mașini din centru și chiar a desființat aproape de tot o autostradă, ca să facă spații verzi. Eu cred că e un model de studiat și eventual de implementat anumite chestii de la ei din oraș. Mie îmi place. |
#2
Posted 25 January 2024 - 17:33
La noi ce autostrazi sa desfinteze? Autostrada ocoleste la 15 km distanta Timisoara.
|
#3
Posted 25 January 2024 - 17:34
Ca sa faci un model Utrecht trebuie sa ai mentalitate Utrecht in randul cetatenilor si sa te doara la banana ca vei pierde la urmatoarele alegeri.
Noi romanii preferam negrul de fum in dauna verdelui. |
#4
Posted 25 January 2024 - 17:35
DanyHiker, on 25 ianuarie 2024 - 17:34, said:
Ca sa faci un model Utrecht trebuie sa ai mentalitate Utrecht in randul cetatenilor si sa te doara la banana ca vei pierde la urmatoarele alegeri. Noi romanii preferam negrul de fum in dauna verdelui. Noi preferăm un cazan din 2005, cu scaune de piele și motor cât mai mare și mai zgomotos. Aia e valoarea noastră. Iar primarul care va spune că scoate mașinile din Piața Unirii, nu că va pierde, dar nu va ajunge să fie ales. Valabil peste tot în România. |
#5
Posted 25 January 2024 - 17:40
am stat in Utrecht aproape jumatate de an si pot spune ca orasul e superb.
toata lumea de acolo e pe bicicleta sau in tramvai iar trenurile din gara centrala pleaca din 10 in 10 min in orice directie, deci eliminarea masinilor nu cred ca va fi o mare paguba din punctul lor de vedere. ca sa "importi" modelul lor la noi nu cred ca e momentan posibil. suprafata totala a olandei e de 6 ori mai mica decat a romaniei iar infrastructura lor feroviara e la sute de ani inaintea celei de aici din Romania. ca ne place sau nu, in Romania inca esti dependent de masina. in orasele mari cum e bucurestiul ai ceva alternative cand vine vorba de mobilitate urbana, dar daca vrei sa iesi din bucuresti a zburat puiul cu ata.... Edited by takillya, 25 January 2024 - 17:47. |
#6
Posted 25 January 2024 - 17:41
#7
Posted 25 January 2024 - 17:46
Mai e mult pana departe. Poate nepotii nostri o sa inteleaga in cele din urma ca masinile nu trebuie sa fie principalii locuitori ai unui oras.
|
#8
Posted 25 January 2024 - 17:47
E bun; nu pentru noi din pacate, aici preferam modelul Istanbul/Mumbay.
Edited by __Dan__, 25 January 2024 - 17:48. |
#9
Posted 25 January 2024 - 17:51
Nu pot sa spun ca ma topesc dupa Olanda. Strazi inguste, case mici si tot inguste tip multiplex, unde vara pe terasa de 2x3m fiecare se face ca nu-si observa vecinii la citiva cm distanta...
Pentru cultura olandeza bicicleta e sfinta pentru ca nu au de ales. In schimb in vacante rup lanturile cu masinile prin toata Europa. Ma rog, cui i-o place si stilul asta de viata |
#10
Posted 25 January 2024 - 17:59
Zuckerwatte, on 25 ianuarie 2024 - 17:51, said:
Nu pot sa spun ca ma topesc dupa Olanda. Strazi inguste, case mici si tot inguste tip multiplex, unde vara pe terasa de 2x3m fiecare se face ca nu-si observa vecinii la citiva cm distanta... Pentru cultura olandeza bicicleta e sfinta pentru ca nu au de ales. In schimb in vacante rup lanturile cu masinile prin toata Europa. Ma rog, cui i-o place si stilul asta de viata Pai nu toti au sosele cu 10 benzi si cartiere cu vile razlete ca la noi... Edited by __Dan__, 25 January 2024 - 18:02. |
|
#11
Posted 25 January 2024 - 18:03
__Dan__, on 25 ianuarie 2024 - 17:59, said:
Tara inghesuita, oameni chinuiti. La fel ca si Danemarca, Germania, Suedia, Norvegia si Finlanda https://rankingroyal...ontent=cmp-true Pai nu toti au sosele cu 10 benzi si cartiere cu vile razlete ca la noi... Nu e la fel ca...Orasele olandeze chiar sint inghesuite |
#12
Posted 25 January 2024 - 18:34
Este foarte bun acest proiect, cand vom avea nivelul de trai al olandezilor, si cand vom avea si politicieni care nu sunt pusi pe imbogatire rapida.
Cand vom avea nivelul lor de dobanzi bancare sa iti poti lua o masina noua, Cred ca totul este de mentalitate si educatie, olandezi merg de 70 dea ani pe bicicleta. |
#13
Posted 25 January 2024 - 18:41
Pentru ca au pe unde…au piste intretinute, au prioritate in trafic, sunt respectati. In Romania si daca ar fi jumatate din numarul de biciclisti din Olanda, ar muri zilnic unul cel putin, pentru ca stim cu totii cum se conduce.
|
#14
Posted 25 January 2024 - 18:49
Salut
Am stat ceva timp in Olanda Modelul e bun, pentru o parte din olandezii din Utrecht. Rup si olandezii masinile in 2, stati fara griji, numai ca nu atat de mult in orase. Insa la ei sunt mai multe aspecte care s-au intalnit sa permita treaba asta: - clima mult mai prietenoasa cu mersul pe bicicleta decat la noi. - programul de lucru sfant. La 5.30 rup usa toti. - in centrul orasului vin pentru distractie si relaxare, nu pentru munca. majoritatea firmelor au sediile in ditamai campusurile la marginea oraselor, cu parcari imense. - la fel si marile magazine, sunt de obicei la marginea oraselor cu parcari corespunzatoare - la ei putini sunt cei care lucreaza in acelasi oras in care si locuiesc. asta se vede mai ales cand autostrazile de 3-5 benzi/sens sunt blocate la orele de varf. Multi locuiesc prin tot felul de sate/comune etc. Si vin cu masina, dar cum firmele sunt in campusuri la margine nu au nevoie sa intre in oras. La noi eu sunt convins ca daca s-ar crea unitati de invatamant mai multe (gradinite si scoli) traficul ar fi mult mai redus. Se vede asta si in perioada vacantelor scolare cand, cel putin in Bucuresti traficul scade dramatic. Edited by bogdan_o, 25 January 2024 - 18:51. |
#15
Posted 25 January 2024 - 20:58
Ca sa ne mai indulcim amarul : https://www.dutchnew...ens-households/
Nu sunt nici acolo ciinii cu colaci in coada. Recunosc ca solutiile arhitectonice sunt deosebite si poate la ei se poate aplica teoria orasului 15 minute. Sunt de studiat abordarile, dar ca si la instalatiile electrice ce este bun la unul nu se poate aplica altora. Suntem diferiti si e bine asa, mentine evolutia speciei. |
|
#16
Posted 25 January 2024 - 21:13
andu2006, on 25 ianuarie 2024 - 20:58, said:
Ca sa ne mai indulcim amarul : https://www.dutchnew...ens-households/ Nu sunt nici acolo ciinii cu colaci in coada. Recunosc ca solutiile arhitectonice sunt deosebite si poate la ei se poate aplica teoria orasului 15 minute. Sunt de studiat abordarile, dar ca si la instalatiile electrice ce este bun la unul nu se poate aplica altora. Suntem diferiti si e bine asa, mentine evolutia speciei. Au recunoscut o problema si o remediaza. Asa functioneaza occidentul. Oricum ceea, ce se vede in imagine, blocajul respectiv reprezinta o problema doar atunci cind afecteaza singurul loc de parcare rezervat pentru casa din dreptul acestui loc. In cazul respectiv ar fi, insa, o problema temporara. Acelasi lucru se intimpla si cind se sparge pavajul pentru a trage fibra optica. O vreme este deranjant, dar beneficiul compenseaza. Alte chestii reprezinta risu-plinsu, of Doamne. Spatiile alea spartane din casele oamenilor, WC-urile folosibile doar daca tii usa deschisa si stai cu cracii pe hol, cirligele de la acoperisuri ca sa-ti poti baga mobila cumva pe sus...kilogramele de lanturi cu care se inchid bicicletele impreuna cu rotile, shaua si plm... Olanda este o tara in care pot trai doar olandezii si ceva imigranti nebuni care se adapteaza cumva la situatie |
#17
Posted 25 January 2024 - 21:30
Ati vazut ce innebunita era reporterita de la Pro cand a vazut ce e prin Olanda? Cred ca se udase toata, si nu de la ploaie
On: la noi ar trebui bagati miliarde de duro in infrastructura ca sa fie pe sfert ca in Olanda. Ne uitam noi cu jind la ei (ma rog, unii se uita), dar nu ne dam seama cat banet au cheltuit ca sa arate asa. Numai parcarea aia de biciclete de sub gara a costat cat jumate din bugetul Bucurestiului. |
#18
Posted 25 January 2024 - 21:41
pufonel, on 25 ianuarie 2024 - 21:30, said:
Ati vazut ce innebunita era reporterita de la Pro cand a vazut ce e prin Olanda? Cred ca se udase toata, si nu de la ploaie On: la noi ar trebui bagati miliarde de duro in infrastructura ca sa fie pe sfert ca in Olanda. Ne uitam noi cu jind la ei (ma rog, unii se uita), dar nu ne dam seama cat banet au cheltuit ca sa arate asa. Numai parcarea aia de biciclete de sub gara a costat cat jumate din bugetul Bucurestiului. Intrebarea e alta. Daca s-ar inlocui fumigenele cu masinile electrice, nu ti-ai da cu tesla-n koae ca ai transformat bunatate de autostrada in lacul lebedelor plus o sosea cu doo benzi dupa gustul pixducei care-i "invata" pe olandezi? Da da, Ruxandra Aelenei, nu beli ochii, la acea pixduca ma refer Edited by Zuckerwatte, 25 January 2024 - 21:41. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users