Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 

Criza din Marea Roșie lovește economia mondială

* * * * - 2 votes
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#19
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,052
  • Înscris: 23.09.2005

View Posthellmarvel, on 14 ianuarie 2024 - 10:37, said:

Mai tii minte piratii somalezi? Pe-ăia tot americanii îi instigau si le dadeau curaj?

Cred ca atunci cand vine vorba despre ce mijloace au americanii pe plan mondial si cum si le urmaresc ei, discutia e mult mai complexa decat o mana de pirati somalezi.

#20
mihai_mc

mihai_mc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 31.12.2008

View Postlaffin, on 14 ianuarie 2024 - 06:51, said:


chiar ma gandeam, camilarii aia cu piramide or contribui si ei cu ceva sa-i bubuie pe descultii in slapi care le submineaza afacerea, sau asteapta ca intotdeauna sa rezolve sua&co problema?
Si China ar trebui sa participe  exporturile chinezesti spre Europa pe acolo trec.

#21
vio69c

vio69c

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,851
  • Înscris: 17.08.2022

View Postandreic, on 13 ianuarie 2024 - 23:33, said:

Loveste in primul rand economia din Egipt, taxa pe Suez.

Am mai scris....Canalul Suez este aproape gol
2022....Egiptul a castigat 7 miliarde dolari pentru 22100 nave care au traversat

View Posthellmarvel, on 14 ianuarie 2024 - 10:37, said:

, in Ucraina si Palestina
De fapt in conflictul Rusia - Ucraina si conflictul Israel - Hamas
si face fata la amandoua cu brio.

------------------

Cine a criticat ca Trump a anulat acordul nuclear cu Iranul? si a pus bete in roate Iranului ?
Europa intr-un glas....
Cine a reluat relatiile comerciale cu Iranul pentru petrolul lui ?
Europa
Acum Iranul ii multumeste - inarmand huti si impotriva Arabiei Saudite si impotriva occidentului
si impotriva intereselor europene....

Edited by vio69c, 14 January 2024 - 18:27.


#22
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,571
  • Înscris: 23.09.2017

View Postvio69c, on 14 ianuarie 2024 - 18:20, said:

2022....Egiptul a castigat 7 miliarde dolari pentru 22100 nave care au traversat

~300.000 USD pt fiecare nava care tranziteaza Suez. O gramada de bani Posted Image

Edited by alex342, 14 January 2024 - 18:27.


#23
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,549
  • Înscris: 30.08.2017
Alternativa este mai scumpa.

#24
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,571
  • Înscris: 23.09.2017
Ziceam de cat de important este canalul Suez pt Egipt. Adica pana la urma este un venit important pt tara.

#25
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,055
  • Înscris: 02.03.2003
Scandalul din Marea Roşie a reuşit să marească de patru ori costul de transport al unui container.
Undeva se încasează mai mulţi bani.

#26
vio69c

vio69c

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,851
  • Înscris: 17.08.2022

View Postterratec, on 16 ianuarie 2024 - 00:43, said:

Scandalul din Marea Roşie a reuşit să marească de patru ori costul de transport al unui container.
Undeva se încasează mai mulţi bani.

Problema, da, este cine incaseaza, dar mai acuta este cine plateste....
si asta este clientul, caruia pretul la raft i se tot mareste....ba energia, ba combustibilul, ba transportul, ba materia prima...

#27
laffin

laffin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,542
  • Înscris: 16.03.2007

View Postmihai_mc, on 14 ianuarie 2024 - 16:57, said:

Si China ar trebui sa participe  exporturile chinezesti spre Europa pe acolo trec.

corect, dar China e ca muierea in relatie. nu o sa faca niciodata ceva ce vrea barbatu, chiar daca acesta are sau nu dreptate.
de asta nu o sa vezi peChinejii aplaudand sau laudand SUA ca fac ceva bine, chiar daca le convine si intereselor lor. baga capul in nisip ca strutul, se fac ca nu exista.

Edited by laffin, 16 January 2024 - 08:14.


#28
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,611
  • Înscris: 15.06.2007

View Postandreic, on 13 ianuarie 2024 - 23:33, said:

Loveste in primul rand economia din Egipt, taxa pe Suez.
doar nu crezi ca economia intr-o tara de 100 de milioane de persoane cu doua recolte pe sezon se bazeaza pe "taxa de pod" de la Suez?

Edited by -Diana-, 16 January 2024 - 11:54.
inlocuire termen


#29
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,549
  • Înscris: 30.08.2017
Nu, se mai bazeaza si pe turism, care e si ala lovit rau.

Egiptul o duce foarte prost de cativa ani.

Ma rog, hai sa zicem ca ni se rupe de Egipt, e problema ca, din cauza ca unii transportatori maritimi evita Suezul, costul transportului creste, cu impact si asupra buzunarului nostru.

Edited by george_alexandru, 16 January 2024 - 10:11.


#30
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,611
  • Înscris: 15.06.2007

View Postvio69c, on 14 ianuarie 2024 - 18:20, said:



Am mai scris....Canalul Suez este aproape gol
2022....Egiptul a castigat 7 miliarde dolari pentru 22100 nave care au traversat
Si cat a costat largirea?  
R: The Egyptian government launched construction in 2014 to expand and widen the Ballah Bypass for 35 km (22 mi) to speed up the canal's transit time. The expansion intended to nearly double the capacity of the Suez Canal, from 49 to 97 ships per day.[9] At a cost of LE 59.4 billion (US$9 billion), this project was funded with interest-bearing investment certificates issued exclusively to Egyptian entities and individuals.


I-auz' ce zice pe wiki: After Egypt closed the Suez Canal at the beginning of the Six-Day War on 5 June 1967, the canal remained closed for precisely eight years, reopening on 5 June 1975.
Eh, cum facu bursa de marfuri pe vremea aia? Chinezii pe vremea aia faceau foamea.

View Postgeorge_alexandru, on 16 ianuarie 2024 - 10:10, said:

Nu, se mai bazeaza si pe turism, care e si ala lovit rau.

Egiptul o duce foarte prost de cativa ani.

Ma rog, hai sa zicem ca ni se rupe de Egipt, e problema ca, din cauza ca unii transportatori maritimi evita Suezul, costul transportului creste, cu impact si asupra buzunarului nostru.
cand comandam mizilicuri, kkturi de pe aliexpress, ieftineli cu free shipping, nici macar odata nu a venit cu vaporul coletul. Mereu cu cargo aerian. Inclusiv automobile se transporta cu avionul, daca se plateste suma ceruta.
Au zburat unii locomotive, garnituri de metrou cu Antonov 124.. poate ca se grabeau.
Intelegi unde bat: mai mult de lucru la concurenta, profit in aviatie. Doar nu va imaginati ca pomelo si usturoiu' vin cu corabia din China si ocoleste pe la Cabo Verde.

Edited by tfmercedez, 16 January 2024 - 10:19.


#31
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postterratec, on 16 ianuarie 2024 - 00:43, said:

Undeva se încasează mai mulți bani.
La aia care alimenteaza cu combustibil Posted Image

View Posttfmercedez, on 16 ianuarie 2024 - 10:09, said:

se bazeaza pe "taxa de pod" de la Suez?
Se cam bazeaza, vezi cat incaseaza din tranzit in mod normal :)

#32
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,611
  • Înscris: 15.06.2007

View Postgeorge_alexandru, on 16 ianuarie 2024 - 10:10, said:

Nu, se mai bazeaza si pe turism, care e si ala lovit rau.

am auzit ca se mai bazeaza pe exportul de migranti. Egiptenii sunt sfatuiti sa se dea drept alte natii, libanezi, sudanezi, si platesc bani grei oficialilor corupti care ii trimit cu barca in Italia.

#33
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,549
  • Înscris: 30.08.2017

View Posttfmercedez, on 16 ianuarie 2024 - 10:25, said:

cand comandam mizilicuri, kkturi de pe aliexpress, ieftineli cu free shipping, nici macar odata nu a venit cu vaporul coletul. Mereu cu cargo aerian. Inclusiv automobile se transporta cu avionul, daca se plateste suma ceruta.
Au zburat unii locomotive, garnituri de metrou cu Antonov 124.. poate ca se grabeau.
Intelegi unde bat: mai mult de lucru la concurenta, profit in aviatie. Doar nu va imaginati ca pomelo si usturoiu' vin cu corabia din China si ocoleste pe la Cabo Verde.

Ca tie ti-au venit de pe Ali Express cu avionul nu inseamna ca toate se livreaza asa. Transportul maritim este cel mai ieftin pe distante lungi si pentru foarte multe bunuri, precum si pentru petrol, este calea de transport aleasa.

Edited by george_alexandru, 16 January 2024 - 10:30.


#34
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,611
  • Înscris: 15.06.2007

View Postandreic, on 16 ianuarie 2024 - 10:27, said:

Se cam bazeaza, vezi cat incaseaza din tranzit in mod normal :)
Pai nu sunt nici ei casa de binefacere. Si daca taxa costa cat combustibilul ars ocolind Africa, tot se castiga 10 zile de traseu.  Cam ala e calculul. Nu cred ca e mai ieftin.

View Postgeorge_alexandru, on 16 ianuarie 2024 - 10:30, said:



Ca tie ti-au venit de pe Ali Express cu avionul nu inseamna ca toate se livreaza asa. Transportul maritim este cel mai ieftin pe distante lungi si pentru foarte multe bunuri, precum si pentru petrol, este calea de transport aleasa.
da, pentru marfurile stocabile.  Alea care isi permit sa zaca la raft, pana le gaseste un cumparator pe stoc.
Aseara m-am uitat de curiozitate pe alibaba: termen de livrare in ro:14 martie!

Doar nu crezi ca bananele vin cu vaporul? Si daca vin.. probabil ca au fost culese crude si au crescut pe vapor. Dar aici e vorba de Panama- stramtoarea ,Ecuador-Republica bananiera.

Edited by tfmercedez, 16 January 2024 - 10:36.


#35
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,967
  • Înscris: 03.12.2005
LNGul cumparat de EU din Qatar nu mai vine prin Suez de zilele trecute. Adica un ocol confortabil de multe mii de mile pe dupa varful Africii. Unde mai sunt si furtuni. "Toate panzele sus!" anybody?

View Posttfmercedez, on 16 ianuarie 2024 - 10:34, said:

Diar nu crezi ca bananele vin cu vaporul? Si daca vin.. probabil ca au fost culese crude si au crescut pe vapor.

Nu, ti le transporta un valet personal cu avionul. Chiar insisti sa demonstrezi ca nu stii nimic din cum functioneaza lumea?

Bananele sunt culese si expediate verzi pe nave frigo si abia la depozitul din tara de destinatie sunt gazate cu etilena ca sa induca coacerea.

Dole are chiar propria flota de vase.

[ https://res.cloudinary.com/porttampabay/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_80/v1/C870CF0B-A0E7-4B1D-BF53-0EB57CE23FCC/3456F98A-5056-907D-8D54-7C8E0D205432.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#36
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003
Oricum atacurile se intensifica deja 2 nave lovite in decurs de o zi.
Asta e a doua: https://www.hotnews....r-yemenului.htm
"Un cargobot grecesc a fost lovit de o rachetă houthi în largul coastelor Yemenului". Probabil vor incepe sa se extinda si loviturile americane si avem deja al treilea punct fierbinte. Chinezii pregatesc si ei urmatoarea criza, epureaza armata deocamdata.

Edited by andreic, 16 January 2024 - 20:42.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate