Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 

RCA pentru trotinete peste 25km/h

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#55
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007

View Postbansh3, on 31 decembrie 2023 - 12:56, said:


Cele mai multe accidente sunt provocate de cei cu masini care din imprudenta lovesc biciclisti !!
in nici nu caz nu sunt mai multe daune facute de biciclisti impotriva celor cu masina !!

De cate ori ai auzit ca soferul nu stiu carui BMW (ca este la moda !!) a murit sau a fost accidentat ca un biciclist a dat peste el .... sau nu i-a dat prioritate ??
Deci revenind aceasta asigurare RCA este o tampenie - este doar o forma de a stoarce niste bani !!!!

Edited by Mihai_3, 31 December 2023 - 15:23.


#56
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006
nici vapoare avariate de biciclisti nu prea sunt, dar asta nu inseamna ca biciclistii nu pot provoca nici un soi de daune :)
uite un exemplu cu pietoni (ca pari sa fi uitat de ei) : https://www.digi24.r...in-cluj-2441979

#57
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013
Smiley, ai dreptate, dar ai dat și tu un exemplu, care se întâmplă la ordinea zilei în orice oraș; adică nu ceva grav, foarte grav.
Tot din Cluj a fost un caz grav acum câțiva ani când o mașină a fost obligată să ocolească un biciclist ce circula neregulamentar (parcă a schimbat banda brusc fără să se asigure) și a intrat pe trotuar unde a intrat într-un pieton și l-a ucis. Pentru astfel de cazuri are sens discuția, da.

#58
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,786
  • Înscris: 12.01.2018

View Postonisifor12, on 31 decembrie 2023 - 18:42, said:

Tot din Cluj a fost un caz grav
da dar și mașina gonea.sigur n-a mers cu 50 pe oră

#59
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
Imi închipui rânjetul celor de la asigurări care mai au un ciolan de ros.... CARE 😳?
Cel de pe urma celor pe două roți.... este o tâmpenie acest RCA. Ceea ce lipsește nu este RCA-ul ci pistele de biciclete unde sa fie izolați de traficul auto ... Mama lor de hoți că de ani de zile cerem piste de biciclete în București și ei dau cu vopsea la fiecare sfârșit de mandat, dar lasă mai inventăm o taxa că este ușor din pix.
Avem accidente pentru că NU AVEM PE UNDE SĂ MERGEM IN SIGURANȚĂ DE AIA.


#60
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 27.08.2013

View PostEMPP, on 31 decembrie 2023 - 20:42, said:

da dar și mașina gonea.sigur n-a mers cu 50 pe oră
Ești om în toată firea. De unde certitudinea asta? Na https://www.digi24.r...litisti-1747373

#61
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Legat de viteza sa zici, ca merge constructiv cu 40/h bitza sa aibe rca ca scuteru (exemplu) .
Dar majoritatea bitzelor electrice sunt cu 25/h constructiv, au bagat idiotenia cu greutatea ca altfel n-au de unde sa scoata rca obligatoriu.
Ce relevanta are ca bitza are 14 sau 26kg? Niciuna, greutatea puls/minus e usor compensata de biciclist, ca are 60, 80, 90  kg.
...
Hai sa taxam atunci si biciclistii fc de greutate...

N-are cum sa treaca in forma actuala. In plus si descurajeaza deplasarea green eco&shit.
Mai bine s-ar ocupa serios de infrastructura, sa fie piste adevarate de bitze (si intre localitati asa cum vezi pe afara, chiar si la vecinii unguri.. ) , nu sa dea cu vopsea pe trotuare, si aia rar!

Cand merg cu bitza pe trotuar (desi e marcata pista) ma simt ca un intrus!
Nu pot condamna si sa le zic vorbe "dulci" la pietoni daca mai pasesc si pe pista, pt ca e super idiot gandita.

#62
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,666
  • Înscris: 21.03.2020
Mai claxonati si voi ocazional cand treceti printre pietoni... In parc toti vin ca ninja in spatele tau si daca faci un pas lateral la momentul nepotrivit sigur l-ai rezolvat pe RCA.
Apropos RCA e valabil pe drumurile publice... oare acopera accidentele din parcuri.?

#63
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005

View PostGlCA_Contras, on 03 ianuarie 2024 - 11:29, said:

Mai claxonati si voi ocazional cand treceti printre pietoni... In parc toti vin ca ninja in spatele tau si daca faci un pas lateral la momentul nepotrivit sigur l-ai rezolvat pe RCA.
Apropos RCA e valabil pe drumurile publice... oare acopera accidentele din parcuri.?
Drum public înseamnă drum deschis circulației publice.
Cu aleile din parc - sînt niște circulații deschise publicului deci, după mintea mea, se aplică aceleași reguli. Cine vrea să verifice...

#64
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007

View PostGlCA_Contras, on 03 ianuarie 2024 - 11:29, said:

Mai claxonati si voi ocazional cand treceti printre pietoni... In parc toti vin ca ninja in spatele tau si daca faci un pas lateral la momentul nepotrivit sigur l-ai rezolvat pe RCA.
Apropos RCA e valabil pe drumurile publice... oare acopera accidentele din parcuri.?
Eu, doar eu, prefer sa merg incet si sa-i feresc, am loc ii ocolesc, sau incetinesc pana la pas.
Cu clocanitu/claxonatu reactia generala la pietoni e una de deranj/indignare.
Sunt bezmetici din toate partile oricum. Biciclisti care circula pe contrasens, NU te vad, faci bine sa ii ocolesti, daca spui ceva tot ei comenteaza, pietoni care merg nestigheriti pe (asa zisa) pista de biciclete si/sau sar pe pista fara sa mimeze macar ca se asigura.



#65
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
O fi bun  RCA, dar cum se plateste, pe cap de om sau pe cap de trotineta, trotinetele sunt greu de condus pana te obisnuiesti, se poate intampla sa mai idoi cate o tinichea, nu neaparat trotineta ci in genere EV urile se comporta diferit de cele termice cu transmisie manuala, pentru unii sunt mai periculoase deoarce sunt direct drive, o calci fuge de sub tine, la transmisia manuala este ambreiajul.

Softul pedalei/ manetei de acceleratie este diferit, la majoritatea frana anuleaza acceleratia, dar nu reseteaza, calci frana ramai cu pe acceleratie si se accelereaza singura dupa ce lasi frana, la unele EV uri pedala/ maneta se reseteaza, dupa ce lasi frana nu se accelereaza decat daca lasi pedala si apesi din nou.

#66
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
La termica ti se reseteaza acceleratia daca o tii apasata si franezi ?? wtf..
Cel mai usor de condus "no brain" sunt electricele, acomodarea e aproape instantanee. Acceleratia la electrice nu e un intrerupator on/off, e progresiva, nimic de speriat daca o manevrezi asa cum ai invatat pe termica la scoala (nu calci la podea pedala)

M-am agitat degeaba pt ca citesc printre randuri ca multi isterici, proiectul de lege n-are treaba cu bicicletele asistate electric (un coleg pe aria de biciclete ne-a luminat) , e vorba de propulsie proprie (mopedurile si scuterele electrice au atingere)

#67
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020

View PostOctavian___, on 05 ianuarie 2024 - 06:51, said:

La termica ti se reseteaza acceleratia daca o tii apasata si franezi ?? wtf..
Cel mai usor de condus "no brain" sunt electricele, acomodarea e aproape instantanee. Acceleratia la electrice nu e un intrerupator on/off, e progresiva, nimic de speriat daca o manevrezi asa cum ai invatat pe termica la scoala (nu calci la podea pedala)

M-am agitat degeaba pt ca citesc printre randuri ca multi isterici, proiectul de lege n-are treaba cu bicicletele asistate electric (un coleg pe aria de biciclete ne-a luminat) , e vorba de propulsie proprie (mopedurile si scuterele electrice au atingere)

Personal am indoit usa unuia cu scooterul pe tema acceleratiei fara  reset, am calcat frana apoi am lasat-o, dar mana a ramas pe maneta de acceleratie si poc in usa omului, cu masina electrica am dat destul de rau in bordura tot pe tema asta.

Se conduc diferit,  trebuie timp pana ma invat. Acum am 7000 km pe scooter, m-am obisnuit oarecum.

Bicicletele sunt de diferite feluri, unele au maneta de acceleratie si pot fi conduse si fara pedale.

Edited by stdalionutpwr, 05 January 2024 - 17:10.


#68
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Frana si acceleratia apasata se procedeaza in sporturile motorizate, F1, rally WRC... nu pe drumurile publice (si nu doar din motive de securitate)
Adica ceva nu faci bine din start, daca vrei sa franezi eliberezi pedala/maneta de acceleratie, fc de situatie pe rand lasi acc si pui frana, sau concomitent.
Niciodata nu tii acc apasata

#69
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,374
  • Înscris: 28.10.2018

View Poststdalionutpwr, on 05 ianuarie 2024 - 17:07, said:

Bicicletele sunt de diferite feluri, unele au maneta de acceleratie si pot fi conduse si fara pedale.

Alea sunt incadrate si inmatriculate ca mopeduri.

#70
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,181
  • Înscris: 10.03.2007

View PostGlCA_Contras, on 03 ianuarie 2024 - 11:29, said:

Apropos RCA e valabil pe drumurile publice... oare acopera accidentele din parcuri.?

E valabil oriunde, nu doar pe drumurile publice:

Quote

Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie

Art. 11. - Riscurile acoperite
(3) Indiferent de locul în care s-a produs accidentul de vehicul - pe drumuri publice, pe drumuri care nu sunt deschise circulației publice, în incinte și în orice alte locuri, atât în timpul deplasării, cât și în timpul staționării vehiculului asigurat, asigurătorul RCA acordă despăgubiri până la limita de răspundere prevăzută în contractul RCA pentru


#71
msmihai

msmihai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,271
  • Înscris: 02.09.2006
Bicicletele electrice unde motorul doar asista (si nu pot merge fara pedalare) nu se vor incadra in definitia prezentata care include sintagma "propulsie proprie". Vorbim de moped cu motor electric care, desi are pedale, se poate deplasa si fara actionarea acestora. Trotinetele electrice iarasi intra in aceasta definitie intrucat se pot deplasa fara niciun efort fizic.

Ati spune ca bicicletele electrice asistate oricum erau limitate la 25 Km\h deci n-ar fi intrat oricum in aceasta categorie. Corect, dar sunt multe biciclete de acest tip care s-ar incadra la categoria >25 Kg si minim 14 Km\h constructiv (mai precis, 25 Km\h constructiv). Lucrul acesta se pare ca nu este foarte cunoscut.

Edited by msmihai, 10 January 2024 - 07:39.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate